Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program lojalnościowy w firmie – działania promocyjne

Program lojalnościowy w firmie – działania promocyjne
Program lojalnościowy w firmie – działania promocyjne
Programy lojalnościowe, motywacyjne, czy polecające mogą być bardzo skuteczne, ale pod jednym warunkiem. Ich docelowi odbiorcy muszą wiedzieć zarówno o danym programie, jak i o płynących z niego korzyściach. A to oznacza, że przygotowując dany system, trzeba uwzględnić także jego promocję.

Nawet najlepszy program nie osiągnie sukcesu, jeśli odbiorcy nie będą o nim wiedzieli. Z drugiej strony – nawet najlepsza promocja nie pomoże, jeśli dany system nie będzie atrakcyjny dla klientów, kontrahentów lub pracowników.
Dla konsumentów może być przeznaczony np. program lojalnościowy z katalogiem nagród do wyboru.
Do kontrahentów (klientów biznesowych) również można skierować akcję z nagrodami (nagradzane mogą być np. współpracujące sklepy lub najskuteczniejsi handlowcy).
Można też przygotować program motywacyjny dla pracowników – wyższe od standardowych efekty pracy mogą być nagradzane nie tylko premią gotówkową, ale również voucherami czy prezentami.

- Dla wielu firm, szczególnie tych mniejszych, problem stanowi już to, skąd wziąć nagrody. Dobra wiadomość jest taka, że firmy nie muszą tracić czasu na negocjacje z poszczególnymi producentami, ani mieć miejsca na ich przechowywanie. Ze swojej strony możemy zapewnić dostęp do ok. 1500 nagród, a przy tym zadbać o logistykę – mówi Grzegorz Kobryń z serwisu NagrodyB2B.pl. – Jedyne, w czym klientów nie zastąpimy, to odpowiednie wypromowanie programu lojalnościowego lub motywacyjnego – podkreśla.

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Niech premiera będzie głośna!

Ustalając plan uruchamiania takiego programu, warto przemyśleć jego promocję, oczywiście dostosowaną do charakteru i grupy docelowej. Sam start programu powinien być ogłoszony „z pompą”, tak aby informacje na ten temat nie zostały przeoczone.

Na przykład – jeśli wprowadzamy program motywacyjny dla pracowników, możemy zadziałać na dwóch frontach. Z jednej strony, powinien być on zapowiadany z dużym wyprzedzeniem za pomocą czy to maili, czy to wewnętrznych mediów i komunikatorów. Z drugiej – również menedżerowie powinni być włączeni w promowanie takiego programu, informując o jego zasadach i zachęcając swoje zespoły do aktywnego udziału.

Jeśli odbiorcami akcji mają być klienci biznesowi lub pracownicy kontrahentów, wówczas warto przygotować odpowiednie maile. Najpierw powinny być to zapowiedzi programu, a później informacje o tym, że taki program wystartował. Jednocześnie pracownicy, którzy po stronie inicjatora akcji bezpośrednio kontaktują się z odbiorcami programu, również powinni promować program podczas rozmów telefonicznych czy też osobistych spotkań (chociażby przy okazji omawiania innych spraw).

Więcej wysiłku trzeba będzie włożyć w promocję programu skierowanego do klientów – zarówno do konsumentów (osób fizycznych), jak i do przedsiębiorców masowo korzystających z usług lub produktów danej firmy. Jeśli marka działa na dużą skalę, nie obędzie się bez kampanii promocyjnej w Internecie, a najlepiej także w radiu czy telewizji. Przy mniejszej – wystarczyć może odpowiednie wzmocnienie komunikacji internetowej.

Na etapie wprowadzania programu motywacyjnego warto dysponować własną bazą mailingową. Jeśli takiej nie mamy, można zamówić promocję w newsletterze wybranego portalu lub zlecić mailing firmie, która dysponuje odpowiednią bazą z naszej grupy docelowej (oraz ma wymagane prawem zgody odbiorców).

Mail wprowadzający powinien informować o tym:

  • jakie korzyści będą mieli użytkownicy z przystąpienia do programu,
  • jak działa program (podstawowe zasady),
  • jak można dołączyć do programu (wskazane jest podanie linku do rejestracji).

Odbiorca takiego maila, po wypełnieniu swoich danych na stronie programu powinien od razu móc sprawdzić stan swojego konta. Dobrze też, jeśli w prezencie otrzyma punkty powitalne, rabat lub upominek rzeczowy. Świetnie, jeśli w systemie pojawi się link afiliacyjny z zachętą do poinformowania znajomych (mailowo lub poprzez media społecznościowe) o tym właśnie programie. Dzięki takiemu prostemu rozwiązaniu organizator zapewnia sobie dodatkową, bezpłatną promocję z udziałem najbardziej zaangażowanych klientów.

Kolejną ważną kwestią będzie promocja programu w mediach społecznościowych – szczególnie na Facebooku i Instagramie. Program powinien być zapowiadany z wyprzedzeniem, tak aby klienci z niecierpliwością czekali na jego uruchomienie. Natomiast wtedy gdy to nastąpi, warto przygotować dodatkowe posty, które będą eksponowały informacje o starcie programu. Można wziąć pod uwagę także publikację postów sponsorowanych, w szczególności skierowanych już do obecnych klientów lub fanów strony, tak aby najbardziej zaangażowani ambasadorzy marki nie przegapili tak ważnej wiadomości. Ponieważ posty „żyją” na Facebooku lub Instagramie krótko, nie zaszkodzi, jeśli od czasu do czasu (a w początkowym okresie jak najczęściej) będziemy przypominać o programie.

Choć życie społeczne w Internecie w coraz większym stopniu przenosi się do portali społecznościowym, nie ignorujmy mocy własnych mediów – w szczególności firmowej strony internetowej. Informacje o programie lojalnościowym powinny być odpowiednio wyeksponowane, tak aby nikt, kto wchodzi na stronę, nie przegapił ich. Można je wyróżnić np. banerem w formie paska wyświetlanego na całą szerokość strony (nad lub pod menu), a  gdy program dopiero startuje, dodatkowo zainstalować np. wyskakujące okienko ze stosowną informacją.

Nie tylko start wymaga promocji

Odpowiednia komunikacja  w okresie startu programu lojalnościowego to nie wszystko. Załóżmy, że udało nam się podsycić ciekawość odbiorców i sprawić, że przystąpili do systemu. Niestety, gdy minie efekt nowości, zainteresowanie z czasem będzie słabnąć.

Jak więc wzniecić przygasający płomień?

  • Po pierwsze, regularnie przypominając o programie (w newsletterach, w mediach społecznościowych).
  • Po drugie, organizując promocje – np. możliwość uzyskania dodatkowych punktów w określonym czasie lub dając szansę na otrzymanie cenniejszych prezentów przy mniejszym wysiłku (ale tylko w pewnym okresie).
  • Po trzecie – proponując od czasu do czasu nowe nagrody rzeczowe z różnych kategorii, vouchery, bony podróżne, bilety do kina, tak aby było widać, że program żyje i nieustannie się rozwija.

Dodatkowo, warto pomyśleć o rozwijaniu programu poleceń, tak aby najbardziej zaangażowani klienci byli dodatkowo nagradzani za zachęcanie innych, by oni również przystąpili do programu. Nagrody w tym przypadku mogą być niedrogie, ale ważne, by wywoływały pozytywne emocje.

Jeśli program jest skierowany do konsumentów w sklepach, mogą o nim przypominać ulotki, plakaty lub stojaki w sieci sprzedaży (lub np. reklamy w gazetkach promocyjnych). Jeśli program ma motywować pracowników – nie zapominajmy o plakatach w biurach, a także o regularnym przypominaniu o programie przez menedżerów oraz za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi takich jak np. intranet.

Ważne, aby o danym programie trudno było zapomnieć i by wzbudzał on pozytywne skojarzenia. Jeśli tak się stanie – sukces gwarantowany!

Przygotuj się do stosowania nowych przepisów!
Przygotuj się do stosowania nowych przepisów!

Poradnik prezentuje praktyczne wskazówki, w jaki sposób dostosować się do zmian w podatkach i wynagrodzeniach wprowadzanych nowelizacją Polskiego Ładu.

Tyko teraz książka + ebook w PREZENCIE
Źródło: Newseria.pl
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Ordynacja podatkowa - część 1
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Niedające się usunąć wątpliwości co do treści przepisów prawa podatkowego rozstrzyga się na korzyść:
    płatnika
    podatnika
    urzędu skarbowego
    budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego
    Następne
    Księgowość
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kasy fiskalne w myjniach samochodowych od 1 października 2022 r. Konieczny paragon
    Nie wystarczy pozwolić klientom na zeskanowanie elektronicznego kodu QR i przesłać im linku na podany adres e-mailowy. To nie to samo, co wydanie paragonu fiskalnego – stwierdził dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.
    50% kosztów uzyskania przychodów informatyka - jakie wymogi należy spełnić
    Polskie prawo przewiduje możliwość zastosowania preferencyjnych (50%) kosztów uzyskania przychodów przez specjalistów z branży IT, którzy w ramach realizowanych zadań działają w sposób twórczy. Jest to więc związane m.in. z grami komputerowymi i tworzeniem programów. Aby skorzystać z podwyższonych KUP, trzeba jednak spełnić konkretne przesłanki. Przedstawiamy działania po stronie pracodawcy, które pozwolą uniknąć powstania wątpliwości w razie kontroli ze strony Urzędu Skarbowego.
    Nowe przepisy dotyczące firm windykacyjnych. Co się zmieni? Od kiedy?
    Aktualnie windykacja należności, zwłaszcza ta w formie pozasądowej (polubownej), nie jest obwarowana kompleksową regulacją prawną. Odnosi się do zarówno do osoby windykatora, formy prowadzenia działalności, jak i zasad przeprowadzania windykacji pozasądowej. Bez odpowiednich regulacji może dochodzić do naruszeń ze strony firm windykacyjnych, których przedstawiciele popełniają czyny niezgodne z zasadami etyki (np. w wyniku nękania) lub niedozwolone w ramach windykacji. Właśnie dlatego ustawodawca zamierza wprowadzić nowe wymogi dla firm windykacyjnych. Wdrożenie tych zasad może wymusić znaczne przeobrażenia na podmiotach, które zajmują się odzyskiwaniem zaległych należności.
    Dane osobowe kandydatów do pracy a RODO - przechowywanie danych po rekrutacji
    Przedsiębiorca ma prawo przetwarzać dane kandydatów do pracy po zakończonej rekrutacji z uwagi na ewentualne roszczenia z tytułu dyskryminacji. Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 4 sierpnia 2022 r. W ten sposób WSA zakwestionował niekorzystną dla firm wykładnię Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wyrok jest nieprawomocny ale omawiana sprawa może doprowadzić do zmiany stanowiska dotyczącego przechowywania danych osobowych kandydatów.
    W lipcu spadła liczba ofert pracy
    W lipcu spadła liczba ofert pracy - wynika z przekazanego PAP Barometru Ofert Pracy. Według analizy wysoka inflacja i restrykcyjna polityka monetarna ograniczą aktywność inwestycyjną, co spowoduje wyhamowanie tempa powstawania nowych etatów.
    PIT-2, PIT-2A, PIT-3 - nowe wzory formularzy podatkowych od 2023 roku
    Ministerstwo Finansów przygotowało nowe wzory oświadczeń/wniosków PIT-2 (wersja 9), PIT-2A (wersja 8), PIT-3 (wersja 9), składanych przez podatników płatnikom dla celów obliczania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, które będą miały zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1 stycznia 2023 r. Konsultacje podatkowe tych wzorów rozpoczęły się 10 sierpnia 2022 r. i potrwają do 19 sierpnia 2022 r. Po zakończeniu tych konsultacji podatkowych, wzory formularzy, zostaną udostępnione do stosowania (opublikowane) w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie Ministerstwa Finansów, zgodnie z art. 45b ustawy o PIT. Formularze te nie będą ogłoszone w drodze rozporządzenia Ministra Finansów publikowanego w Dzienniku Ustaw.
    Zmiany w prawie restrukturyzacyjnym od 2024 roku
    W 2024 roku – wraz z implementacją przez Polskę unijnej dyrektywy drugiej szansy – wejdą w życie kolejne zmiany w prawie restrukturyzacyjnym. – Nie będzie to rewolucja w naszym systemie, ale podkreślenie polityki drugiej szansy dla firm w trudnej sytuacji ekonomicznej – ocenia radca prawny Bartosz Sierakowski. W procesie restrukturyzacji pojawi się konieczność przeprowadzenia tzw. testu zaspokojenia, czyli prognozy możliwych wariantów zaspokojenia wierzycieli. To oznacza nowe obowiązki dla doradców restrukturyzacyjnych i prawdopodobnie wzrost kosztów całej procedury.
    Praca obywateli Ukrainy w Polsce a opodatkowanie PIT. Co trzeba wiedzieć po pół roku pobytu w Polsce
    Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę miliony (dosłownie) obywateli Ukrainy mniej lub bardziej tymczasowo przeniosło się do Polski, aby szukać schronienia przed wojną. W rezultacie albo rozpoczęli pracę zdalną w Polsce dla swojego pracodawcy z siedzibą na Ukrainie albo po prostu podjęli pracę w Polsce. Wykonują oni swoją pracę z polskiego adresu zamieszkania i to wkrótce zrodzi problem dotyczący opodatkowania dochodów z tej pracy omówiony poniżej.
    Slim VAT 3 - znaczące zmiany w VAT
    Slim VAT 3 trafił do konsultacji publicznych. Jest to kolejny pakiet uproszczeń w rozliczeniach VAT dla przedsiębiorców. Na czym będą polegać proponowane zmiany?
    Remanent likwidacyjny dla celów VAT - jak ustalić wartość towarów
    Podatnik będzie sporządzał spis z natury dla celów VAT przy likwidacji działalności gospodarczej. Na fakturach ze składnikami majątku obecne są również koszty przesyłki. Czy poniesiony koszt przesyłki/transportu należy doliczyć do wartości składnika majątku i rozliczyć od tej kwoty VAT?
    Wypłata czternastej emerytury - jaki termin?
    Pierwsze wypłaty czternastej emerytury rozpoczną się już 25 sierpnia; Nie jest konieczne składanie żadnego wniosku w tym zakresie - poinformowało w czwartek na stronach rządowych Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.
    Dodatki do ogrzewania i taryfy z rekompensatą - opublikowano założenia ustawy
    W wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowano 11 sierpnia 2022 r. założenia projektu ustawy "o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw". Ustawa ta ma wprowadzić m.in. jednorazowe dodatki finansowe dla ogrzewających swoje domy paliwem innym niż węgiel. Ustawa ta ma także ograniczyć podwyżki cen ciepła poprzez wprowadzenie taryf z rekompensatą.
    Sprzedaż napojów w restauracji - jakie stawki VAT
    Czy jest możliwość zastosowania stawki 0% VAT do napojów w restauracji? Sprzedaż dotyczy np. soku pomarańczowego, który kupowany jest w hurtowni ze stawką 0%. A co z herbatą z suszu owocowego, smoothie, shake'ami?
    Jak zostać biegłym rewidentem? Czy warto?
    Biegły rewident to osoba będąca ekspertem w dziedzinie finansów, w szczególności w zakresie rachunkowości i audytu finansowego. Z uwagi na zdobyte kompetencje i doświadczenie, a także wszechstronną wiedzę umiejętności biegłego rewidenta są niezwykle pożądane w biznesie. Wysoki prestiż zawodu wiąże się jednak z dużą odpowiedzialnością, a proces zdobywania uprawnień wymaga czasu i poświecenia. Czy rekompensują to zarobki?
    Nadpłata kredytu hipotecznego - czy to się opłaca
    W pierwszym półroczu 2022 roku Polacy nadpłacili prawie 25 miliardów złotych na złotowe kredyty mieszkaniowe. To najpewniej najwyższy wynik w historii. Dzięki nadpłacie kredytu kredytobiorca będzie musiał oddać bankowi mniej odsetek. Ale odpowiedź na pytanie, czy warto nadpłacać kredyt nie jest łatwa. Trzeba porównać oprocentowanie lokat i kredytów w perspektywie kilku, kilkunastu, czy nawet kilkudziesięciu lat - czyli w takim okresie w którym będziemy jeszcze (po nadpłacie) spłacać kredyt hipoteczny. Zatem dopiero po latach można dokładnie obliczyć, czy warto było nadpłacać kredyt.
    Sprzedaż miejsc pod reklamę (udostępnianie powierzchni reklamowych) - kod GTU
    Wydawnictwo sprzedaje miejsce pod reklamę zarówno w czasopismach papierowych, jak i w ich wersjach internetowych. Dodatkowo udostępniamy miejsce na reklamę na naszych budynkach. Czy sprzedaż takich miejsc pod reklamę należy oznaczać kodem GTU_12 jak usługi reklamowe?
    Wielu podatników płaci za wysoki podatek od nieruchomości, choć nie musi
    Podatek od nieruchomości jest nagminne zawyżany. Wynika to z rozbieżności interpretacyjnych co do kwalifikacji danego obiektu jako gruntu, budynku czy budowli, a w przypadku przedsiębiorców istotne jest też, czy nieruchomość służy prowadzeniu działalności gospodarczej. Należne podatnikom nadpłaty sięgają niekiedy nawet kilkuset tysięcy złotych, można je jednak odzyskać.
    Aplikacja e-Paragony Ministerstwa Finansów - do czego służy. Donosy na sprzedawców i planowanie domowego budżetu
    Podatnicy mogą już pobrać na telefon aplikację e-Paragony przygotowaną przez Ministerstwo Finansów. Ale – jak mówią eksperci – to program bardziej do planowania domowego budżetu i zgłaszania nieprawidłowości paragonowych fiskusowi. Podobnie zresztą reklamuje ją sam resort finansów. „To bezpłatna aplikacja, dzięki której możesz zarządzać wydatkami, sprawdzać paragony z kodem QR, a także zgłaszać nieprawidłowości” - czytamy na stronie podatki.gov.pl.
    Waloryzacja umów w zamówieniach publicznych w czasie dużej inflacji - korzyści dla firm i państwa
    Firmy, które przed miesiącami czy latami wygrały przetargi, dziś muszą dokładać do interesu, bo wielu zamawiających nie chce podwyższyć im wynagrodzenia. To efekt chociażby rosnącej inflacji (w lipcu wyniosła 15,5 proc.) czy cen materiałów budowlanych. Teraz przedsiębiorcy dostali w końcu silny argument do ręki. Prokuratoria Generalna RP w opublikowanych właśnie wytycznych przekonuje, że waloryzacja tych kontraktów jest nie tylko dopuszczalna, ale często wręcz niezbędna. Także z perspektywy samych zamawiających czy też – szerzej – interesu publicznego. Prokuratoria Generalna RP zachęca do zmian w kontraktach o zamówienia publiczne, przekonując, że ostateczne koszty upadłości przedsiębiorców może ponieść sama administracja publiczna.
    Finansowanie społecznościowe (crowdfunding) - nowe przepisy od 29 lipca 2022 r.
    Co zmienia w polskim finansowaniu społecznościowym (crowdfundingu) wejście w życie ustawy o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych (...)? Co to jest crowdfunding udziałowy? Wyjaśniają eksperci CRIDO.
    VAT 2023: Faktura w walucie obcej - kurs przeliczeniowy dla faktury korygującej
    Od stycznia 2023 roku w ustawie o VAT zostaną uregulowane zasady stosowania kursu przeliczeniowego dla faktur korygujących, w przypadkach gdy pierwotna faktura została wystawiona w walucie obcej. Dotąd kwestia ta nie była objęta regulacją ustawy o VAT, co powodowało wątpliwości podatników przy korektach zmniejszających i zwiększających wartość transakcji. Przyjęte w projekcie nowelizacji ustawy o VAT (pakiet SLIM VAT 3) rozwiązanie stanowić ma uproszczenie dotychczasowej praktyki przyjmowanej w zakresie kursu przeliczenia waluty obcej w fakturach korygujących.
    Mały podatnik VAT 2023 - nowy limit 2 mln euro
    Od 1 stycznia 2023 r. zwiększy się (z 1,2 mln euro do 2 mln euro) limit rocznego obrotu, uprawniającego do posiadania statusu małego podatnika VAT. Zmiana taka wynika z projektu nowelizacji ustawy o VAT zwanej potocznie (SLIM VAT 3), która ma wejść w życie od początku 2023 roku. Projekt ten aktualnie jest poddawany konsultacjom publicznym i uzgodnieniom międzyresortowym. Kim jest mały podatnik VAT? Jakie korzyści daje status małego podatnika VAT? Co to jest metoda kasowa w VAT?
    Odliczenie VAT z faktur sprzed rejestracji
    Podatnik można odliczyć VAT z faktur sprzed rejestracji działalności. Jakie warunki należy spełnić, by odzyskać VAT?
    SLIM VAT 3 od 2023 roku - najważniejsze zmiany
    Od 1 stycznia 2023 r. wejdzie w życie SLIM VAT 3, czyli pakiet zmian w ustawie o VAT. Gotowy jest już projekt noweli ustawy o VAT i kilku innych ustaw wprowadzającej te zmiany. Jakie zmiany w VAT przewiduje ten projekt?
    Podatek od składki zdrowotnej - wyjaśnienia Ministra Finansów
    Podatnicy opodatkowani podatkiem dochodowym od osób fizycznych (PIT) wg skali podatkowej nie mają od 1 stycznia 2022 r. prawa do odliczenia zapłaconych składek na ubezpieczenie zdrowotne - w przeciwieństwie do składek na ubezpieczenia społeczne. Czy oznacza to podwójne opodatkowanie tego samego dochodu i "podatek od podatku"? Minister Finansów odpowiedział 4 sierpnia 2022 r. Rzecznikowi Praw Obywatelskich na te wątpliwości.