REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program lojalnościowy w firmie – działania promocyjne

Program lojalnościowy w firmie – działania promocyjne
Program lojalnościowy w firmie – działania promocyjne

REKLAMA

REKLAMA

Programy lojalnościowe, motywacyjne, czy polecające mogą być bardzo skuteczne, ale pod jednym warunkiem. Ich docelowi odbiorcy muszą wiedzieć zarówno o danym programie, jak i o płynących z niego korzyściach. A to oznacza, że przygotowując dany system, trzeba uwzględnić także jego promocję.

Nawet najlepszy program nie osiągnie sukcesu, jeśli odbiorcy nie będą o nim wiedzieli. Z drugiej strony – nawet najlepsza promocja nie pomoże, jeśli dany system nie będzie atrakcyjny dla klientów, kontrahentów lub pracowników.
Dla konsumentów może być przeznaczony np. program lojalnościowy z katalogiem nagród do wyboru.
Do kontrahentów (klientów biznesowych) również można skierować akcję z nagrodami (nagradzane mogą być np. współpracujące sklepy lub najskuteczniejsi handlowcy).
Można też przygotować program motywacyjny dla pracowników – wyższe od standardowych efekty pracy mogą być nagradzane nie tylko premią gotówkową, ale również voucherami czy prezentami.

REKLAMA

Autopromocja

- Dla wielu firm, szczególnie tych mniejszych, problem stanowi już to, skąd wziąć nagrody. Dobra wiadomość jest taka, że firmy nie muszą tracić czasu na negocjacje z poszczególnymi producentami, ani mieć miejsca na ich przechowywanie. Ze swojej strony możemy zapewnić dostęp do ok. 1500 nagród, a przy tym zadbać o logistykę – mówi Grzegorz Kobryń z serwisu NagrodyB2B.pl. – Jedyne, w czym klientów nie zastąpimy, to odpowiednie wypromowanie programu lojalnościowego lub motywacyjnego – podkreśla.

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Niech premiera będzie głośna!

Ustalając plan uruchamiania takiego programu, warto przemyśleć jego promocję, oczywiście dostosowaną do charakteru i grupy docelowej. Sam start programu powinien być ogłoszony „z pompą”, tak aby informacje na ten temat nie zostały przeoczone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przykład – jeśli wprowadzamy program motywacyjny dla pracowników, możemy zadziałać na dwóch frontach. Z jednej strony, powinien być on zapowiadany z dużym wyprzedzeniem za pomocą czy to maili, czy to wewnętrznych mediów i komunikatorów. Z drugiej – również menedżerowie powinni być włączeni w promowanie takiego programu, informując o jego zasadach i zachęcając swoje zespoły do aktywnego udziału.

Jeśli odbiorcami akcji mają być klienci biznesowi lub pracownicy kontrahentów, wówczas warto przygotować odpowiednie maile. Najpierw powinny być to zapowiedzi programu, a później informacje o tym, że taki program wystartował. Jednocześnie pracownicy, którzy po stronie inicjatora akcji bezpośrednio kontaktują się z odbiorcami programu, również powinni promować program podczas rozmów telefonicznych czy też osobistych spotkań (chociażby przy okazji omawiania innych spraw).

REKLAMA

Więcej wysiłku trzeba będzie włożyć w promocję programu skierowanego do klientów – zarówno do konsumentów (osób fizycznych), jak i do przedsiębiorców masowo korzystających z usług lub produktów danej firmy. Jeśli marka działa na dużą skalę, nie obędzie się bez kampanii promocyjnej w Internecie, a najlepiej także w radiu czy telewizji. Przy mniejszej – wystarczyć może odpowiednie wzmocnienie komunikacji internetowej.

Na etapie wprowadzania programu motywacyjnego warto dysponować własną bazą mailingową. Jeśli takiej nie mamy, można zamówić promocję w newsletterze wybranego portalu lub zlecić mailing firmie, która dysponuje odpowiednią bazą z naszej grupy docelowej (oraz ma wymagane prawem zgody odbiorców).

Mail wprowadzający powinien informować o tym:

  • jakie korzyści będą mieli użytkownicy z przystąpienia do programu,
  • jak działa program (podstawowe zasady),
  • jak można dołączyć do programu (wskazane jest podanie linku do rejestracji).

Odbiorca takiego maila, po wypełnieniu swoich danych na stronie programu powinien od razu móc sprawdzić stan swojego konta. Dobrze też, jeśli w prezencie otrzyma punkty powitalne, rabat lub upominek rzeczowy. Świetnie, jeśli w systemie pojawi się link afiliacyjny z zachętą do poinformowania znajomych (mailowo lub poprzez media społecznościowe) o tym właśnie programie. Dzięki takiemu prostemu rozwiązaniu organizator zapewnia sobie dodatkową, bezpłatną promocję z udziałem najbardziej zaangażowanych klientów.

Kolejną ważną kwestią będzie promocja programu w mediach społecznościowych – szczególnie na Facebooku i Instagramie. Program powinien być zapowiadany z wyprzedzeniem, tak aby klienci z niecierpliwością czekali na jego uruchomienie. Natomiast wtedy gdy to nastąpi, warto przygotować dodatkowe posty, które będą eksponowały informacje o starcie programu. Można wziąć pod uwagę także publikację postów sponsorowanych, w szczególności skierowanych już do obecnych klientów lub fanów strony, tak aby najbardziej zaangażowani ambasadorzy marki nie przegapili tak ważnej wiadomości. Ponieważ posty „żyją” na Facebooku lub Instagramie krótko, nie zaszkodzi, jeśli od czasu do czasu (a w początkowym okresie jak najczęściej) będziemy przypominać o programie.

Choć życie społeczne w Internecie w coraz większym stopniu przenosi się do portali społecznościowym, nie ignorujmy mocy własnych mediów – w szczególności firmowej strony internetowej. Informacje o programie lojalnościowym powinny być odpowiednio wyeksponowane, tak aby nikt, kto wchodzi na stronę, nie przegapił ich. Można je wyróżnić np. banerem w formie paska wyświetlanego na całą szerokość strony (nad lub pod menu), a  gdy program dopiero startuje, dodatkowo zainstalować np. wyskakujące okienko ze stosowną informacją.

Nie tylko start wymaga promocji

Odpowiednia komunikacja  w okresie startu programu lojalnościowego to nie wszystko. Załóżmy, że udało nam się podsycić ciekawość odbiorców i sprawić, że przystąpili do systemu. Niestety, gdy minie efekt nowości, zainteresowanie z czasem będzie słabnąć.

Jak więc wzniecić przygasający płomień?

  • Po pierwsze, regularnie przypominając o programie (w newsletterach, w mediach społecznościowych).
  • Po drugie, organizując promocje – np. możliwość uzyskania dodatkowych punktów w określonym czasie lub dając szansę na otrzymanie cenniejszych prezentów przy mniejszym wysiłku (ale tylko w pewnym okresie).
  • Po trzecie – proponując od czasu do czasu nowe nagrody rzeczowe z różnych kategorii, vouchery, bony podróżne, bilety do kina, tak aby było widać, że program żyje i nieustannie się rozwija.

Dodatkowo, warto pomyśleć o rozwijaniu programu poleceń, tak aby najbardziej zaangażowani klienci byli dodatkowo nagradzani za zachęcanie innych, by oni również przystąpili do programu. Nagrody w tym przypadku mogą być niedrogie, ale ważne, by wywoływały pozytywne emocje.

Jeśli program jest skierowany do konsumentów w sklepach, mogą o nim przypominać ulotki, plakaty lub stojaki w sieci sprzedaży (lub np. reklamy w gazetkach promocyjnych). Jeśli program ma motywować pracowników – nie zapominajmy o plakatach w biurach, a także o regularnym przypominaniu o programie przez menedżerów oraz za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi takich jak np. intranet.

Ważne, aby o danym programie trudno było zapomnieć i by wzbudzał on pozytywne skojarzenia. Jeśli tak się stanie – sukces gwarantowany!

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak rozliczyć VAT w transakcjach łańcuchowych. Przypadek, gdy towar jest wywożony z Polski

Osoba prowadząca spółkę A z siedzibą w Holandii, będąca czynnym podatnikiem VAT UE w Holandii, ale zarejestrowana też do VAT UE w Polsce, zleca polskiej firmie B (produkcyjnej) wykonanie mebli. Polski kontrahent B, aby ograniczyć koszty transportu, dokonuje dostawy za pośrednictwem firm transportowych bezpośrednio do C (trzeciego podmiotu) w Unii, ale też do C1 – poza Unię. Firma B wystawi fakturę dla firmy A z 23% VAT za dostawę mebli (i doliczy też koszt usługi transportu), z jej polskim numerem VAT. Firma A rozliczy transakcję netto w Holandii z uwzględnieniem odpowiedniej stawki VAT, a VAT naliczony odlicza w Polsce. Czy tak powinna wyglądać taka transakcja?

MiCA a podatki od kryptowalut w Polsce – czy czekają nas zmiany?

Rozporządzenie MiCA (Markets in Crypto-Assets) to jeden z najważniejszych aktów prawnych dotyczących rynku kryptowalut w Unii Europejskiej. Od lat było uważnie obserwowane zarówno przez inwestorów, jak i dostawców usług związanych z walutami wirtualnymi (CASP – Crypto-Asset Service Providers). Obie grupy zastanawiały się, jak nowe regulacje wpłyną na ich działalność. MiCA wprowadza kompleksowe zasady dotyczące emisji, obrotu i nadzoru nad kryptoaktywami, zmieniając sposób funkcjonowania branży. Choć rozporządzenie koncentruje się głównie na aspektach prawnych i organizacyjnych, to warto zastanowić się, czy jego wejście w życie może mieć także istotne konsekwencje podatkowe. Czy nowa regulacja wpłynie pośrednio lub bezpośrednio na polskie przepisy? Czy MiCA wpłynie na opodatkowanie w Polsce? Dowiedz się więcej na ten temat właśnie w tym artykule.

Ulga na internet 2025. Komu przysługuje ulga na internet 2025? Ile można odliczyć za internet?

Ulga na internet to jedno z odliczeń, które pozwala zmniejszyć podstawę opodatkowania i tym samym obniżyć należny podatek. Choć jest to świadczenie znane od lat, nie każdy podatnik może z niego skorzystać. Komu przysługuje ulga na internet? Ile można zaoszczędzić i czy można skorzystać z ulgi więcej niż raz? Sprawdź, co warto wiedzieć przed rozliczeniem PIT za 2024 rok.

Specjalna ulga dla rodzin: 85 tys. zł bez podatku! Kto może skorzystać w rozliczeniu PIT?

Rodzice co najmniej czworga dzieci mogą liczyć na znaczącą ulgę podatkową. Ministerstwo Finansów wyjaśnia, kto może skorzystać ze zwolnienia z PIT i jakie warunki trzeba spełnić. Sprawdź, czy należy Ci się ulga 4+ i na jakich zasadach działa!

REKLAMA

Outsourcing pojedynczych procesów biznesowych. Każda firma może skorzystać. Jak?

Outsourcing pojedynczych procesów to rozwiązanie biznesowe polegające na przekazaniu wybranych elementów operacyjnych zewnętrznemu partnerowi, przy jednoczesnym zachowaniu kontroli nad całością działań. "Nowoczesne podejście do outsourcingu to przede wszystkim precyzja i elastyczność. Firmy nie muszą już wybierać między pełną kontrolą a efektywnością – mogą osiągnąć oba cele, przekazując zewnętrznym partnerom dokładnie te procesy, które przyniosą największą wartość." – tłumaczy Maciej Paraszczak, Prezes Meritoros SA.

Podatku katastralnego w Polsce nie będzie przez 10 lat. Nie ma katastru ani powszechnej taksacji nieruchomości. Ministerstwo Finansów nawet nie analizuje

W tak zwanej przestrzeni medialnej od lat pojawiają się - najczęściej w alarmistycznym, czy wręcz tabloidowym tonie - informacje o możliwym wprowadzeniu w Polsce podatku katastralnego, czyli podatku liczonego od wartości nieruchomości. Czy mamy się czego obawiać? W dniu 26 lutego 2025 r. Ministerstwo Finansów odpowiedziało na pytania naszej redakcji dot. planów wprowadzenia tego podatku w naszym kraju. Wyjaśniamy też co jest konieczne do wprowadzenia tego podatku i dlaczego nie będzie podatku katastralnego w Polsce, przynajmniej przez najbliższych kilka (może nawet 10) lat.

Wycena aktuarialna rezerw na nagrody jubileuszowe – obowiązek tworzenia, przepisy prawne, metodologia wyceny, rola i obowiązki aktuariusza (biura aktuarialnego), prezentacja w sprawozdaniu finansowym

Wycena aktuarialna rezerw na nagrody jubileuszowe zgodnie z UoR, MSR 19, KSR 6, KSA 1.

Deregulacja prawa. Inicjatywa SprawdzaMy R. Brzoski: druga tura pomysłów. Np. 12 miesięczne vacatio legis dla zmian podatkowych

SprawdzaMy – Inicjatywa Przedsiębiorcy dla Polski - powstała z pomysłu Rafała Brzoski - otrzymała już niemal 10 tysięcy zgłoszeń, a ponad 1500 ekspertów wyraziło chęć uczestniczenia w pracach Zespołów. Druga tura pomysłów została już opublikowane na stronach www.sprawdzamy.com – można je przeanalizować, a także oddać głos na dowolną liczbę inicjatyw. Najważniejsze z nich dotyczą m.in.: zniesienia obowiązku badań okresowych niepełnosprawnych, ograniczenie kradzieży tożsamości, elektroniczne paragony fiskalne, wdrożenie usług cyfrowych, 12-miesięczne vacatio legis, uproszczona egzekucja należności, aktualizacja interpretacji podatkowych czy pozyskiwanie informacji przez organy skarbowe z rejestrów publicznych.

REKLAMA

Psy zamiast ochroniarza. Czy ich utrzymanie można wrzucić w koszty? Odpowiedź skarbówki może zaskoczyć wielu przedsiębiorców!

Zamiast ochroniarza – dwa duże psy. Przedsiębiorca prowadzący handel i naprawę maszyn zapytał skarbówkę, czy wydatki na karmę, weterynarza i akcesoria dla czworonożnych stróżów mogą obniżyć jego podatek. Odpowiedź fiskusa może zaskoczyć wielu przedsiębiorców!

Gospodarka obiegu zamkniętego. Czy ta idea ma jeszcze przyszłość w cieniu odwrotu od zielonej polityki?

Jeszcze kilka lat temu gospodarka cyrkularna była postrzegana jako fundament zrównoważonego rozwoju i kluczowy element walki ze zmianami klimatycznymi. Model ten, oparty na ponownym wykorzystaniu surowców i ograniczaniu wytwarzania odpadów, miał zrewolucjonizować światową gospodarkę. Jednak w 2025 roku staje on przed poważnym wyzwaniem – polityczne i gospodarcze zmiany powodują stopniowe odchodzenie od ambitnych celów środowiskowych. Ten temat komentuje dr Piotr Sosnowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

REKLAMA