REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe usługi Służby Celnej - ułatwienia dla przedsiębiorców i podróżnych

Nowe usługi Służby Celnej - ułatwienia dla przedsiębiorców i podróżnych
Nowe usługi Służby Celnej - ułatwienia dla przedsiębiorców i podróżnych

REKLAMA

REKLAMA

Realizując nową strategię działania na lata 2014-2020 Służba Celna aktywnie wspiera działalność gospodarczą podmiotów oraz podnosi standardy obsługi klienta. Efektem są nowe usługi i ułatwienia dla przedsiębiorców i podróżnych już wprowadzone oraz na bieżąco wdrażane przez Służbę Celną.

Ułatwienia ostatnio wdrożone:

REKLAMA

REKLAMA

E-załączniki: Przedsiębiorcy otrzymali wybór przy składaniu elektronicznych zgłoszeń celnych. Będą mogli tak jak dotychczas dostarczyć wersję papierową załączanych dokumentów, takich jak np. świadectwa fitosanitarne, świadectwa weterynaryjne, koncesje, certyfikaty zgodności lub jeśli będzie to dla nich wygodniejsze, przesłać odpowiednio zeskanowany dokument drogą elektroniczną. Więcej na temat e-załączników

Jednolity standard wpłat na rachunki izb celnych: Dotychczas podatnicy, korzystający z bankowości elektronicznej przy realizowanych rozliczeniach, wykorzystywali dowolny dowód wpłaty. Teraz, również dla wpłat na rachunki izb celnych, można skorzystać z formularza „PRZELEW do US". Znacząco ułatwi to dokonywanie rozliczeń przez szybką identyfikację płatności oraz eliminację pomyłek wynikających najczęściej z błędnego wypełnienia pola, a przedsiębiorcy będą mogli szybciej rozliczyć należności oraz otrzymać informację o rozliczeniu wpłaty. Szybciej nastąpi także zwolnienie salda obciążonego zabezpieczenia. Jednolity standard wpłat dotyczy: należności celnych, podatku VAT w imporcie, podatku akcyzowego, podatku od gier oraz podatku od kopalin (miedzi i srebra). Więcej na temat jednolitego standardu wpłat

CENTRUM URZĘDOWEGO DOKONYWANIA ODPRAW – CUDO: Istotą ułatwienia jest to, że przedsiębiorcy po złożeniu zgłoszenia celnego w formie elektronicznej będą mogli przedstawić towar do fizycznej kontroli w najdogodniejszym dla nich miejscu wchodzącym w skład tego centrum (w ramach danego/jednego urzędu celnego). Natomiast odprawa celna (przyjęcie zgłoszenia celnego) odbędzie się w wyznaczonej do tego komórce, specjalizującej się w obsłudze elektronicznych zgłoszeń celnych. To pozwoli zaoszczędzić czas i inne koszty związane z przedstawieniem towaru do kontroli oraz przyspieszy sama odprawę celną.

REKLAMA

Ułatwienia w portach morskich: Uwzględniając specyfikę obrotu towarowego w portach morskich, Służba Celna wprowadziła odprawy przed przybyciem, umożliwiające organom celnym wcześniejsze przygotowanie się do odprawy celnej towaru w oparciu o dane, dostarczone przez przedsiębiorcę w zgłoszeniu przed przedstawieniem towaru. Wpłynie to na przyspieszenie obsługi obrotu towarowego w portach morskich, pozwalając na zwiększenie jego płynności, redukcję kosztów, a tym samym wzrost konkurencyjności polskich portów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ułatwienia w przeładunkach i doładunkach: Przedsiębiorcy mogą przeładowywać i doładowywać towar bez konieczności wizyty w urzędzie celnym czy wnioskowania o obecność funkcjonariusza celnego przy przeładunku lub doładunku. Dotyczy to towarów wywożonych poza obszar UE oraz przewożonych w tranzycie (w ramach procedury wywozu lub tranzytu).

Dostawa bezpośrednia: Dostawa bezpośrednia to inicjatywa umożliwiająca większą elastyczność w odprawach celnych. Sprowadza się do dostarczenia towaru bezpośrednio do odbiorcy, a nie do urzędu celnego. Stosowanie „bezpośredniej dostawy" wiąże się więc z przedstawieniem towaru w miejscu innym niż urząd celny,  w celu dopełnienia formalności celnych.

Przewóz dzieci i młodzieży szybciej przez granicę: Priorytetowe odprawy autobusów z dziećmi oraz możliwość rezerwacji dokładnej godziny przekroczenia granicy za pomocą elektronicznego systemu rezerwacji odpraw "eBooking BUS", to ułatwienie dla organizatorów przewozów autokarowych, aby szybciej przekroczyć granicę.

System eBooking Bus  umożliwia elektroniczne powiadomienie Służby Celnej, a także Straży Granicznej o planowanym przyjeździe autobusu przewożącego zorganizowane grupy turystyczne.

Strefy buforowe na spiętrzenia towarowego ruchu granicznego:  W sytuacjach znaczącego wzrostu ruchu towarowego przez granicę, Służba Celna wprowadziła nowy system pozwalający na uporządkowanie kolejki przed przejściami granicznymi - system specjalnych stref buforowych. Polegają one na regulacji ruchu w kilkukilometrowej odległości od przejść granicznych. Samochody są zatrzymywane za pomocą sygnalizacji świetlnej lub przez mobilne patrole, a przejazd do strefy bezpośredniego przekraczania granicy jest co kilka godzin uruchamiany, co eliminuje objeżdżanie części samochodów oczekujących w kolejce.

Ułatwienia obecnie wdrażane:

Odprawa scentralizowana wewnątrz kraju: Istotą tej odprawy jest możliwość złożenia zgłoszenia celnego w jednym urzędzie celnym (np. właściwym dla siedziby przedsiębiorcy), a przedstawienie towarów do kontroli w innym urzędzie celnym. To znaczne uelastycznienie formalności celnych związanych z obrotem towarowym z zagranicą.

Jedno okienko rozliczeniowe: Przedsiębiorcy zajmujący się prowadzeniem działalności gospodarczej z zakresu kompetencji Służby Celnej (np.: obrót towarowy z zagranicą, nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, produkcja lub obrót wyrobami akcyzowymi wewnątrz kraju, organizacja gier hazardowych) będą mogli rozliczać należności celne, podatkowe i inne należności, których pobór należy do Służby Celnej, w jednym miejscu. Przewiduje to projekt ustawy o zmianie ustawy o Służbie Celnej, ustawy o urzędach i izbach skarbowych oraz niektórych innych ustaw .

Deregulacja zawodu agenta celnego: Po wejściu w życie ustawy o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych i rozporządzenia Ministra Finansów określającego sposób prowadzenia listy agentów celnych oraz tryb dokonywania wpisu na listę, wpis taki będzie można uzyskać bez konieczności uzyskania pozytywnego wyniku egzaminu w Ministerstwie Finansów. Dotychczas wpis na listę agentów celnych można było uzyskać wyłącznie po zdaniu egzaminu.

Single Window w obrocie towarowym z zagranicą: Projekt pozwala na elektroniczną wymianę informacji/danych/dokumentów pomiędzy różnymi organami administracji publicznej oraz między  administracją publiczną a przedsiębiorcami. To szansa na optymalizację i skrócenie czasu czynności urzędowych, sprawną analizę ryzyka i kontrolę ukierunkowaną na zwalczanie nadużyć i nieprawidłowości.

Podatki 2014 - Nowy VAT 500 pytań i odpowiedzi na trudne pytania

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Ułatwienia planowane na najbliższą przyszłość:

eBooking TRUCK: System eBooking Truck to możliwość elektronicznej rezerwacji na konkretną godzinę odprawy granicznej ciężarówek. Ma na celu uniknięcie niepotrzebnego oczekiwania na odprawę na przejściu granicznym lub bezpośrednio przed nim. System ma być pilotażowo wdrożony na dwóch przejściach granicznych w pierwszej połowie 2015 r.

Pojedynczy punkt dostępu:Przedsiębiorcy będą mogli korzystać z portalu informacji celnej i obsługi zgłoszeń celnych w formule pojedynczego punktu dostępu (ECIP/SEAP PL – Projekt Portalu i elektronicznej komunikacji z przedsiębiorcami).

Ułatwienia wcześniej wdrożone:

Upowszechnienie składania zgłoszeń celnych i deklaracji akcyzowych w formie elektronicznej: W 2013 r. 100% zgłoszeń eksportowych i ponad 99%  importowych zostało zgłoszonych on-line. Ułatwienie polega na bezpapierowym obrocie dokumentami - przedsiębiorca ma możliwość wysłania deklaracji i większości dokumentów towarzyszących bez konieczności wizyty w urzędzie celnym. Rozwiązanie to prowadzi do skrócenia czasu odprawy celnej towaru, a tym samym obniżenia kosztów ponoszonych przez przedsiębiorców i poprawy warunków wykonywania działalności gospodarczej.

Upowszechnienie stosowania uproszczonych procedur celnych: Pozwolenie na stosowanie procedury uproszczonej nakłada na jego posiadacza szereg obowiązków, ale może dawać również szereg dodatkowych uprawnień, jak np.:

• możliwość zwolnienia z obowiązku przedstawiania towarów w urzędzie celnym (procedury przywozowe),

• możliwość obejmowania towarów procedurą celną poza godzinami pracy urzędu celnego (procedury przywozowe i wywozowe), 

• możliwość przesyłania powiadomień przed przybyciem towaru do miejsca realizacji procedury uproszczonej (procedury przywozowe),

• możliwość rozliczania podatku VAT bezpośrednio w deklaracji podatkowej. 

AEO - instytucja upoważnionego przedsiębiorcy: AEO (Authorised Economic Operator) umożliwia korzystanie z ułatwień odnoszących się do kontroli celnej dotyczącej bezpieczeństwa (uprawnienia do składania przywozowej deklaracji skróconej z ograniczonym zakresem wymaganych danych bezpieczeństwa), ochrony i/lub uproszczeń przewidzianych w ramach przepisów celnych.

SASP: To pojedyncze pozwolenie na stosowanie procedury uproszczonej – przedsiębiorca może uzyskać pozwolenie w jednym państwie członkowskim na wszystkie operacje przywozu i wywozu towaru w ramach UE. Umożliwia to centralizację księgowości oraz płatności należności celnych tytułem wszystkich transakcji w ramach państwa członkowskiego wydającego pozwolenie, choć kontrola i zwolnienie towarów nastąpi w innym kraju członkowskim.

Fast Way: Szybka ścieżka dla powracających do kraju pustych samochodów ciężarowych, które w obrębie przejścia granicznego poruszają się wydzielonym pasem, innym niż pozostałe (załadowane towarem) samochody czekające na odprawę graniczną. Kontrola celna, oparta całkowicie na zasadach analizy ryzyka, ograniczona jest do niezbędnego minimum.

Upoważniony nadawca TIR: Upoważniony nadawca TIR umożliwia przewoźnikom samodzielne otwieranie operacji TIR i kompleksową obsługę karnetów TIR u upoważnionego nadawcy oraz zredukowanie formalności celnych do minimum. Rozwiązanie zwiększa swobodę działania przedsiębiorców w zakresie logistyki, co usprawnia przewozy towarów przez granicę.

InfoSC: Centrum Informacji Służby Celnej (infoSC) – scentralizowana informacja telefoniczna i mailowa dotycząca obowiązków wynikających z wspólnotowych i krajowych przepisów prawa w zakresie zadań wykonywanych przez Służbę Celną.

Serwis internetowy granica.gov.pl: Serwis oferuje kompleksową informację dla podróżnych, którzy przekraczają granicę (m.in. dotyczącą czasu oczekiwania na granicach) i dostęp do nowatorskich e-usług Służby Celnej (m.in. e-zwrot VAT, e-booking BUS). Z serwisem można darmowo połączyć się dzięki zainstalowanym na przejściach granicznych hot spotom. Strona dostępna jest w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim, także w wersji na urządzenia mobilne.

Kalkulatory

Aktywne druki i formularze

Korekta faktur - Raport INFOR - PDF


System sczytywania tablic: Szybsze odprawy graniczne dzięki systemowi, który poprzez zautomatyzowaną informację o pojazdach przyspiesza formalności graniczne. Celnik nie musi ręcznie wprowadzać danych pojazdu przekraczającego granicę. Dzięki temu może od razu przejść do innych czynności związanych z odprawą graniczną.

Aplikacja sprawdź banderole: Ministerstwo Finansów i Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych udostępniły System Informacji o Banderolach Akcyzowych (SIBA) na stronie www.banderolaakcyzowa.pl. Każdy obywatel, który kupuje wyrób akcyzowy (alkohol, tytoń, papierosy), może sprawdzić znak skarbowy akcyzy (banderolę) naklejony na opakowaniu wyrobu. A co za tym idzie skontroluje, czy banderola jest autentyczna i została umieszczona na właściwym produkcie.

Zmniejszanie kontroli zgłoszeń celnych: Służba Celna systematycznie obniża odsetek kontroli zgłoszeń celnych. Jednocześnie utrzymuje poziom wykrywania nieprawidłowości dzięki odpowiedniej analizie ryzyka. Mniejsza liczba kontroli skraca czas obsługi zgłoszenia i przyspiesza obrót towarowy. Wyposażenie wszystkich, towarowych przejść granicznych w nowoczesne urządzenia skanujące RTG również przyspiesza kontrolę graniczną (skracają ją z kilku godzin do kilku-kilkunastu minut). Wyposażenie grup mobilnych w bezprzewodowy dostęp do wszystkich baz danych, do których Służba Celna ma dostęp, skraca czas kontroli drogowych.

E-deklaracja akcyzowa bez podpisu kwalifikowanego (e-AKC-U): Rozwiązanie przeznaczone jest dla osób fizycznych, składających różnego rodzaju deklaracje akcyzowe. Aby złożyć takie deklaracje przez Internet, osoby fizyczne nie muszą już posiadać, jak dotychczas, certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Zielone korytarze: Specjalnie wydzielone pasy po obu stronach granicy przeznaczone dla podróżnych (jadących samochodami osobowymi), którzy nie przewożą towarów do zgłoszenia (przewożą towary w ramach limitów dopuszczanych przepisami prawa). Podróżni nie muszą stać w kolejce do odprawy celnej.

E-zwrot VAT: Elektroniczny system przetwarzający dokumenty Tax Free, na podstawie których obywatele krajów spoza UE mogą otrzymać zwrot podatku VAT za towary zakupione w Polsce i wywożone za granicę. Właściciele sklepów mają możliwość zgłoszenia sprzedaży towaru w ramach Tax Free oraz zestawienie dokumentów Tax Free wprowadzonych przez siebie do systemu, co czyni ich bardziej konkurencyjnymi względem innych sprzedawców i atrakcyjnymi dla podróżnych. Dla osób korzystających z ułatwienia wydzielone są specjalne pasy odpraw. Więcej na temat e-TAX FREE

Wirtualny przewodnik przez granicę: Strona internetowa pozwalająca podróżnym wirtualnie przekroczyć granicę i przygotować się do odprawy zarówno po polskiej, jak i ukraińskiej stronie przejścia granicznego. Podróżny może w przystępny sposób dowiedzieć się, jak sprawnie wypełnić graniczne formalności i jakie dokumentu będą mu potrzebne. Dostępny jest w 3 językach: polskim, ukraińskim i angielskim.

Kamery on-line: Kamery, dzięki którym można obejrzeć aktualne natężenie ruchu na wybranych przejściach po obu stronach granicy. Z kamer internetowych on-line pokazujących przejścia można skorzystać na stronie internetowej www.granica.gov.pl

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
W jakich przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. – MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

Jak zyskać 11 tys. zł na jednym aucie firmowym? Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Ale czasem leasing operacyjny bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

REKLAMA

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

REKLAMA

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

Rozporządzenie EUDR – nowe obowiązki dla firm od 25 grudnia 2025 r. czy później? Trzy możliwe scenariusze i praktyczne skutki. Jakie zmiany szykuje UE?

Czy unijne rozporządzenie EUDR nałoży nowe obowiązki - także na polskie firmy - już od 25 grudnia br., czy też później i w jakim zakresie? Komisja Europejska, Rada UE i Parlament Europejski pracują bowiem obecnie nad nowelizacją tego rozporządzenia, w szczególności nad wprowadzeniem uproszczeń dla podmiotów w dalszej części łańcucha dostaw oraz ograniczeniem liczby oświadczeń DDS raportowanych w systemie unijnym. Nie jest obecnie jasne, czy w związku z tymi zmianami wejście w życie rozporządzenia się opóźni – a jeżeli tak, to do kiedy. Trzy możliwe scenariusze w tym zakresie omawiają eksperci z CRIDO.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA