REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rząd wspiera inwestycje o istotnym znaczeniu dla gospodarki

Deloitte
Audyt, konsulting, zarządzanie ryzykiem, doradztwo finansowe, podatkowe i prawne
Rząd wspiera inwestycje o istotnym znaczeniu dla gospodarki
Rząd wspiera inwestycje o istotnym znaczeniu dla gospodarki
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rada Ministrów przyjęła uchwałę zmieniającą zasady „Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011-2020”, którego celem jest zwiększenie innowacyjności i konkurencyjności polskiej gospodarki. Wprowadzone zmiany są bardzo atrakcyjne dla inwestorów, ponieważ poszerzają listę sektorów priorytetowych o sektory rolniczo-spożywczy oraz biotechnologii zielonej. Ponadto obniżone zostały wymagania dotyczące minimalnej wartości inwestycji w sektorze badawczo-rozwojowym. Dla sektora B+R uszczegółowiono kryteria wyliczania wsparcia. Nabór prowadzony jest w trybie ciągłym do 2015 r.

Wysokość dofinansowania

REKLAMA

Autopromocja

Wsparcie można uzyskać z tytułu:
1. kosztów kwalifikowanych tworzenia nowych miejsc pracy:

  • do 15 600 PLN dofinansowania na jedno miejsce pracy.

Pomoc udzielana inwestycjom zlokalizowanym w jednym z pięciu województw Polski Wschodniej ulegnie zwiększeniu o 20%.

2. kosztów kwalifikowanych inwestycji:

  • do 7,5% kosztów kwalifikowanych inwestycji produkcyjnych realizowanych w sektorach priorytetowych oraz inwestycji znaczących,
  • do 10% kosztów kwalifikowanych wsparcia dla inwestycji zaliczanych do sektora B+R.

Pomoc udzielana inwestycjom zlokalizowanym w jednym z pięciu województw Polski Wschodniej ulegnie zwiększeniu o 5 punktów procentowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do kogo kierowane jest wsparcie

  • Przedsiębiorcy z sektorów priorytetowych dla gospodarki:
    - motoryzacyjnego,
    - elektronicznego,
    - lotniczego,
    - biotechnologii,
    - rolno-spożywczego.
  • Przedsiębiorcy z sektora usług nowoczesnych pod specjalnymi warunkami oraz z sektora B+R.
  • Przedsiębiorcy realizujący inwestycje znaczące

Wskaźniki i stawki

Kalkulatory

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Warunki uzyskania wsparcia

1. Sektor priorytetowy:

  • 40 mln PLN kosztów kwalifikowanych i 250 nowych miejsc pracy z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy lub
  • 160 mln PLN kosztów kwalifikowanych i 50 nowych miejsc pracy z tytułu nowej inwestycji

2.Inwestycje znaczące:

  • 750 mln PLN kosztów kwalifikowanych i 200 nowych miejsc pracy lub
  • 500 mln PLN kosztów kwalifikowanych i 500 nowych miejsc pracy

3. Sektor nowoczesnych usług:

  • 1,5 mln PLN nakładów inwestycyjnych w środki trwałe i 250 nowych
    miejsc pracy tylko z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy

4. Sektor B+R:

  • 35 nowych miejsc pracy dla osób z wyższym wykształceniem oraz:
  • 1 mln PLN całkowitych kosztów inwestycji z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy lub
  • 10 mln PLN kosztów kwalifikowanych z tytułu nowej inwestycji

Czynniki sukcesu

W zależności od rodzaju inwestycji lub tytułu, z jakiego przyznawane jest wsparcie:

  • nakłady inwestycyjne,
  • poziom zatrudnienia osób z wyższym wykształceniem,
  • lokalizacja,
  • koszty inwestycji na jednego pracownika,
  • sektor przemysłu,
  • procesy wykonywane przez firmę (dot. sektora usług nowoczesnych i B+R),
  • współpraca z uczelniami wyższymi, zaangażowanie w eksport i inne.

Kontakt:

Magda Burnat-Mikosz, Deloitte

Partner, Dział doradztwa podatkowego

Telefon:+48 (22) 511 00 65

Email mburnatmikosz@deloittece.com

Michał Turczyk, Deloitte

Dyrektor, Dział doradztwa podatkowego

Telefon: +48 (0) 666 831 825

Email: mturczyk@deloitteCE.com

Magdalena Jabłońska, Deloitte

Starszy menedżer, Dział doradztwa podatkowego

Telefon:+48 (22) 511 04 72

Email: mjablonska@deloitteCE.com

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA