REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestracja firmy w CEIDG przez bankowość elektroniczną iPKO

Rejestracja firmy w CEIDG przez bankowość elektroniczną iPKO
Rejestracja firmy w CEIDG przez bankowość elektroniczną iPKO
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Od 26 stycznia 2018 r. klienci PKO BP mogą zarejestrować swoją firmę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przez bankowość elektroniczną iPKO. Według banku to pierwsze takie rozwiązanie na rynku przygotowane we współpracy z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii.

Udostępnienie tej możliwości przez PKO BP buduje nowy rodzaj relacji między administracją, biznesem i bankowością - powiedziała minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz na piątkowej konferencji prasowej. Dodała, że w zeszłym roku założono w Polsce ponad 300 tys. działalności gospodarczych.

REKLAMA

Autopromocja

"Jest to odpowiedź na zmieniające się warunki prowadzenia działalności gospodarczej, warunki prowadzenia biznesu w Polsce. Coraz więcej przedsiębiorców szuka możliwości swojej aktywności, prowadzenia jej drogą elektroniczną. Coraz więcej mamy użytkowników bankowości on-line w Polsce. Ten systematyczny wzrost Bank PKO BP również obserwuje u siebie" - powiedziała Emilewicz.

Podała, że obecnie z bankowości internetowej w Polsce korzysta ponad 16 mln Polaków. "Dlatego dodanie możliwości założenia działalności gospodarczej poprzez konto bankowe, jest wyjściem na przeciw już dzisiaj tym 16 mln, a mamy nadzieję i kolejnym, którzy będą chcieli zakładać w Polsce działalność gospodarczą" - oceniła.

Jak podkreśliła, system CEIDG daje możliwość zakładania działalności gospodarczej drogą elektroniczną, od początku kiedy powstał, czyli od 2011 r. "Dzisiaj zatem przyłączanie się banków do tego systemu, buduje nowy rodzaj relacji między administracją, biznesem i bankowością. To jest ten również bardzo istotny wątek, który sobie stawiamy za cel" - powiedziała Emilewicz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przekazała, że w ubiegłym roku w Polsce założono ponad 300 tys. działalności gospodarczych, a każdego dnia średnio rejestruje się około 1 tys. nowych.

"W ubiegłym roku jednym z podstawowych źródeł, jakie wybierali przedsiębiorcy, było +jedno okienko+ w urzędzie gminy. Zakładamy - biorąc pod uwagę populację korzystającą z bankowych kont elektronicznych - że skrócimy tę drogę i przedsiębiorca nie będzie musiał iść do urzędu gminy, tylko przez swoje konto, wcześniej już założone, będzie mógł rejestrować swoją działalność gospodarczą. Mamy nadzieję, że jest to istotne ułatwienie i uproszczenie procedur" - zaznaczyła szefowa resortu.

Dodała, że w CEIDG jest zarejestrowanych ponad 2,5 mln działalności małych i średnich przedsiębiorstw.

Wiceprezes PKO Banku Polskiego Jan Emeryk Rościszewski powiedział, że nad tym projektem bank pracował od wielu miesięcy.

"Dzisiaj staje się on rzeczywistością. Nowe rozwiązanie, umożliwiające łatwe i szybkie otwarcie firmy w serwisie transakcyjnym iPKO, to naturalna konsekwencja naszej strategii w zakresie cyfryzacji. W przyszłości planujemy rozszerzenie naszej oferty o usługi dodane, które będą wspierać polskich przedsiębiorców w codziennej pracy" - powiedział.

Jaki informuje bank, nowy wniosek dostępny jest w serwisie iPKO i pozwala na jednoczesną rejestrację firmy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz otwarcie rachunku firmowego w PKO Banku Polskim. Proces ten jest zdalny, a wypełnienie wniosku ma zajmować kilka minut. Potwierdzenie rejestracji firmy i założenie rachunku następuje poprzez Profil Zaufany.

Polecamy: INFORLEX Biznes

Podczas rejestracji swojej firmy klient jednocześnie wnioskuje o wpis do rejestru REGON, dokonuje zgłoszenia do naczelnika urzędu skarbowego (NIP) i zgłoszenia płatnika składek do ZUS. Jak podaje bank, po założeniu działalności przedsiębiorca będzie mógł korzystać również z innych udogodnień z zakresu e-administracji dostępnych w iPKO lub poprzez Profil Zaufany (eGO) – m.in. dostępu do PUE ZUS, zgłoszenia zbioru danych osobowych do GIODO, rejestracji kasy fiskalnej, dostępu do Portalu Podatkowego, zmiany danych firmy w CEIDG, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej. (PAP)

autor: Aneta Oksiuta

edytor: Sonia Sobczyk

aop/ son/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA