Kategorie

Bankowość internetowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rzecznik Finansowy ostrzega przed oszustwami z podmianą kart SIM tzw. sim-swap-fraud, w wyniku których dwaj klienci Rzecznika stracili łącznie ponad 650 tys. zł. Jak nie dać się oszukać?
Resort finansów udostępnił nową wersję aplikacji e-mikrofirma. Zmodyfikowana aplikacja e-mikrofirma umożliwia obsługę nowego JPK_VAT z deklaracją, czyli nowego JPK_V7M (rozliczenie miesięczne) lub nowego JPK_V7K (rozliczenie kwartalne).
W celu skorzystania z bonu turystycznego konieczne jest założenie profilu PUE ZUS. Można to zrobić na kilka sposobów. Jak założyć konto w systemie PUE ZUS? Jakie dane są niezbędne przy zakładaniu konta?
Wejście w życie przepisów dotyczących dyrektywy PSD2, które miało miejsce 14 września br., zmieniło sposoby logowania się do bankowości elektronicznej. Odczuły to zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Warto sprawdzić, co się zmieniło i dlaczego instytucje państwowe ostrzegają nas przed oszustwami.
Od 14 września 2019 r. zaczyna obowiązywać unijna dyrektywa PSD2. Oprócz zmian w zakresie dodatkowych zabezpieczeń autoryzacji transakcji i logowania się do banku, rozszerzona zostaje także odpowiedzialność banku za nieautoryzowane płatności. Do tej pory zaczynała się ona od kwoty 150 euro (z pewnymi wyjątkami). Od 14 września odpowiedzialność banku w takich przypadkach będzie zaczynać się już od równowartości 50 euro.
14 września 2019 r. wchodzą w życie przepisy wdrażające dyrektywę unijną PSD2, które wprowadzają nowe wymagania dotyczące potwierdzania tożsamości m.in. przy korzystaniu z bankowości elektronicznej i płatnościach mobilnych, by ograniczyć oszustwa. Zobowiązują one banki do wprowadzenia dwustopniowego uwierzytelniania na etapie uzyskiwania dostępu do konta internetowego, dokonywania transakcji i płatności internetowych. Banki już wycofują stare metody autoryzacji, stopniowo wprowadzają dodatkowe zabezpieczenia.
Od 14 września 2019 r. dostawcy usług płatniczych będą mieli obowiązek stosować tzw. silne (podwójne) uwierzytelnienie klienta: przy logowaniu do rachunku w trybie on-line, przy płatnościach elektronicznych (np. kartami płatniczymi, aplikacją w telefonie) i innych czynnościach przeprowadzanych za pomocą kanału zdalnego. Komisja Nadzoru Finansowego w komunikacie z 19 sierpnia przypomina o tym terminie i jednocześnie dopuszcza w wyjątkowych indywidualnych przypadkach (uzgodnionych z KNF) przedłużenie tego terminu - co oznacza, że nie będzie stosowała w tym dodatkowym terminie sankcji nadzorczych. KNF podkreśla jednak, że nawet jeżeli ryzyko związane z niestosowaniem po 13 września 2019 r. silnego uwierzytelniania klienta zgodnego z przepisami Rozporządzenia w pełni obciąża zobowiązanych do tego dostawców usług płatniczych.
Banki kojarzymy zwykle z usługami polegającymi na dostawie produktów finansowych, takich jak dokonywanie wpłat i wypłat gotówki, zaciąganie kredytów czy tworzenie lokat. W ostatnim okresie jednak w ofertach niektórych banków można znaleźć narzędzia do samodzielnego prowadzenia księgowości online.
Od 26 stycznia 2018 r. klienci PKO BP mogą zarejestrować swoją firmę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przez bankowość elektroniczną iPKO. Według banku to pierwsze takie rozwiązanie na rynku przygotowane we współpracy z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii.
9 stycznia 2018 r. Rada Ministrów rozpatrzy projekt nowelizacji ustawy o usługach płatniczych, który ma na celu wdrożenie do polskich przepisów unijnej dyrektywy PSD2, regulującej usługi płatnicze w internecie.
Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o usługach płatniczych. Nowe regulacje zwiększą bezpieczeństwo płatności dokonywanych elektronicznie, co jest wygodną formą rozliczeń. Zmniejszą się także koszty prowadzenia działalności przez przedsiębiorców akceptujących płatności elektronicznie.
Płatności mobilne, omnichannel, optymalizacja konwersji i współpraca z sieciami handlowymi. Te wyzwania stoją przed wiodącymi spółkami obsługującymi płatności online. Z czego wynikają takie kierunki rozwoju branży płatności online?
Coraz więcej branż odchodzi od gotówki na rzecz płatności online, które są wygodniejsze. Największa skala tego zjawiska występuje w firmach, dla których jedynym akceptowalnym standardem stają się płatności online.
Okazuje się, że systemy płatności online nie tylko mogą być bezpieczniejsze, ale również poprawiać poziom zabezpieczeń transakcji bankowych! Poznajcie przypadek pani Agnieszki.
Płatności za 20 lat - czy wiemy, co nas czeka? Przypomnijmy, że jako pierwszy 20 lat temu możliwość dokonywania płatności przez Internet wprowadził amerykański Security First Network Bank. Wydarzyło się to 20 lat po upowszechnieniu bankomatów w USA oraz 40 – po wydaniu pierwszej karty kredytowej. Co jednak czeka nas za kolejne 20 lat? Jak i czym będziemy dokonywać płatności w 2035 roku?
Fakt dokonywania dużej liczby transakcji kupna i sprzedaży na portalu internetowym nie przesądza o prowadzeniu działalności gospodarczej i jej opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Trzeba np. ustalić (bądź wykluczyć) czy była to może działalność związana z wykonywaną pracą zawodową, działalność naukowa, czy też wyłącznie hobbystyczna.