REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Semantyczny analizator strony www stworzony przez Polaków

Subskrybuj nas na Youtube
Semantyczny analizator strony www stworzony przez Polaków /fot. Fotolia
Semantyczny analizator strony www stworzony przez Polaków /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polacy stworzyli pierwsze na świecie narzędzie do semantycznego audytu strony internetowej. Dzięki analizatorowi można błyskawicznie sprawdzić podstawowe zagadnienia optymalizacyjne witryny pod kątem wyszukiwarki Google, a także – co stanowi o innowacyjności narzędzia – dokonać oceny znaczenia treści pod kątem marketingowym. Analizator jest dostępny bezpłatnie.

REKLAMA

Autopromocja

Audyt semantyczny to analiza strony www pod kątem kluczowych zagadnień optymalizujących i semantycznych. – Stworzony przez nas analizator pokazuje, w jakim stopniu audytowana witryna spełnia zakładane kryteria. Uzyskane wyniki dają wiedzę na temat obszarów, które należy poprawić, by uzyskiwać lepszą pozycję w wyszukiwarkach oraz poprawiać konwersję - mówi kierujący pracami, dr inż. Artur Pajkert z Blink.pl, pomysłodawca analizatora.

Wykorzystanie nowoczesnych technologii w obsłudze klienta

Czy taka analiza rzeczywiście jest ważna? Bez wątpienia tak. Pamiętajmy, że dobrze zoptymalizowana strona to lepsze wyniki organiczne w Google i lepsze stawki w reklamach AdWords. To także większa szansa, że użytkownik strony dokona pożądanej konwersji, np. zrobi zakupy w sklepie, wypełnieni formularz zamówienia czy zapisze się na newsletter.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Twoja strona bez tajemnic

– Opracowane w naszej firmie narzędzie przypomina, że marketing w wyszukiwarkach to część marketingu w szerokim rozumieniu. Sama pozycja w Google niewiele daje – potrzebne jest jeszcze zachęcenie użytkownika do dokonania konwersji – mówi Jakub Dwernicki, prezes Blink.pl. Dlatego w wyniku audytu uzyskuje się dwie syntetyczne liczby. Pierwsza mówi o tym, jaką część analizowanych kryteriów spełnia zgłoszona strona – to dość ogólny wskaźnik, obejmujący także kryteria techniczne. Druga liczba, zwana roboczo wynikiem semantycznym, jest z kolei miarą oddziaływania treści audytowanej witryny na użytkownika.

Mówiąc najprościej – analizator Blink.pl, korzystając z setek ustalonych reguł, sprawdza co analizowana strona znaczy - co oznaczają znalezione słowa, wyrażenia, frazy i jak mogą one wpływać na użytkownika strony www.

Polecamy produkt: Umowy terminowe po zmianach (książka)

Czego dowiesz się dzięki analizie?

W wyniku audytu semantycznego dowiadujemy się, czy na stronie znajdują się elementy niezbędne dla zapewnienia prawidłowej konwersji oraz odpowiedniego, dużego ruchu (a konkretnie – ułatwiające robotom wyszukiwawczym odczytywanie i klasyfikowanie treści strony). Przykładowo: w kategorii „wezwania do akcji” treść strony jest skanowana pod kątem czasowników w drugiej osobie trybu rozkazującego, jak „kup”, „sprawdź”, „zarejestruj się”, „porównaj” itp. Oczywiście to tylko jedna z analizowanych kategorii semantycznych (w tej chwili jest ich dziesięć).

Kredyty na nowe technologie i premia technologiczna

Naturalnie, wynik w jednej kategorii nie przesądza o dobrej lub złej jakości strony, ale dzięki analizowaniu wielu aspektów (m.in. społecznych dowodów słuszności, przejawów nadmiernej koncentracji na sobie itp.) można wypracować ogólną ocenę, która okazuje się trafna dla ok. 80-90% analizowanych stron.

To nowość w skali światowej!

Zwróćmy uwagę, że istniejące analizatory marketingowe stron www działają tylko w odniesieniu do witryn anglojęzycznych oraz skupiają się niemal wyłącznie na ich technicznych aspektach. Potrafią ocenić elementy optymalizacyjne i marketingową „jakość” strony, mierzoną na przykład tym, czy występują na niej blogi, formularze, jak często publikacje na jej temat pojawiają się w mediach społecznościowych itp. Autorzy analizatora Blink.pl nie napotkali jednak żadnego narzędzia, choćby próbującego odnieść się do tego, jaki wpływ na odbiorcę mogą wywierać treści strony.

Jak będą wyglądały płatności za 20 lat?

Narzędzie przedstawione przez Polaków z Blink.pl to pierwszy semantyczny analizator stron działający na polskich treściach oraz na stronach niewykorzystujących semantycznych znaczników treści – a takich jest w internecie najwięcej. - Nie znaleźliśmy żadnego podobnego narzędzia ani w Polsce, ani na świecie. Dostępne mechanizmy świetnie audytowały techniczne elementy stron www, jednak niemal w ogóle nie odnosiły się do znaczenia treści nieopatrzonych semantycznymi tagami. Dlatego właśnie stworzyliśmy własne narzędzie – tłumaczy Łukasz Bielawski, programista zaangażowany w realizację projektu.

Polacy stają się światową potęgą na tym polu

Analizując ostatnie lata polskiego Internetu warto wspomnieć o dwóch projektach, które także podjęły wyzwanie analizy treści, jednak pod kątem tzw. analizy sentymentu, a nie wywierania wpływu. Są to Brand24 oraz SentiOne, a osoby zaangażowane w ich tworzenie, tj. Michał Sadowski i Kamil Bargiel stały się rozpoznawalne zarówno w kraju, jak i za granicą.

Semantyczny analizator stron, stworzony w Blink.pl, na dzień dzisiejszy pracuje tylko na stronach w języku polskim, ale autorzy już pracując nad dostosowaniem go do analiz w innych językach.

Popularność narzędzia przekroczyła oczekiwania. Od kiedy narzędzie zostało udostępnione na przełomie czerwca i lipca br., przeanalizowano już ponad 96 813 tysięcy elementów na 3.123 stronach internetowych.

Aby skorzystać z bezpłatnego audytu, wystarczy wejść na www.blink.pl/audyt  - wyniki są dostępne po ok. 10 sekundach.

Źródło: Blink.pl

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Faktura handlowa nie będzie jednocześnie fakturą ustrukturyzowaną. Dodatkowe obowiązki podatników VAT

Po wejściu w życie zmian w ustawie o VAT wdrażających model obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wielu podatników może mieć problem (i dodatkowe obowiązki) wynikające z faktu, że faktura ustrukturyzowana nie może pełnić funkcji faktury handlowej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. Co powinni zrobić podatnicy VAT, którzy zdecydują się na wystawianie faktur handlowych nie będących fakturami VAT?

System kaucyjny a VAT: Objaśnienia MF dotyczące rozliczeń podatników i płatników w związku z nowymi zasadami obrotu opakowaniami

Objaśnienia MF mają na celu pokazanie, jak w praktyce stosować przepisy ustawy o VAT w odniesieniu do czynności wykonywanych przez podatników i płatników uczestniczących w systemie kaucyjnym. Nowe reguły prawne wynikają z wprowadzenia obowiązku pobierania kaucji przy sprzedaży wybranych opakowań jednorazowych i wielokrotnego użytku. System ten umożliwia konsumentom zwrot opakowań lub odpadów opakowaniowych w dowolnym punkcie zbiórki, bez konieczności przedstawiania dowodu zakupu.

Błąd w fakturze w KSeF? Ministerstwo Finansów ostrzega: tak tego nie poprawisz!

Wystawienie faktury na błędnego nabywcę może mieć poważne konsekwencje – i nie da się tego naprawić zwykłą korektą NIP. Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że w KSeF konieczne jest wystawienie faktury korygującej do zera oraz zupełnie nowej faktury z prawidłowymi danymi. Inaczej dokument trafi do... zupełnie obcej firmy.

Ustawa o KSeF opublikowana w Dzienniku Ustaw. Ważne zmiany i nowe funkcjonalności dla przedsiębiorców!

W Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację wprowadzającą Krajowy System e-Faktur (KSeF). Przedsiębiorców czekają ważne zmiany – nowe terminy wdrożenia, dodatkowe funkcjonalności systemu, a także skrócony czas zwrotu VAT. Sprawdź, co dokładnie przewiduje ustawa i jak przygotować się do obowiązkowego KSeF!

REKLAMA

„Towar w drodze mimo kontroli” – kiedy urząd celny może zwolnić przesyłkę wcześniej?

W obrocie towarowym czas to pieniądz. Dlatego przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości, jakie daje art. 194 ust. 1 Unijnego Kodeksu Celnego (UKC) – przepis pozwalający zwolnić towar do obrotu, nawet jeśli weryfikacja w urzędzie celno-skarbowym wciąż trwa. Brzmi jak wyjątek od reguły? Tak jest, ale w praktyce może być to realne ułatwienie, pod warunkiem, że spełnione są ściśle określone warunki i złożony wniosek do UCS.

KSeF 2.0 coraz bliżej: Ministerstwo Finansów ujawnia plan wdrożenia. Oto najważniejsze terminy!

KSeF 2.0 od 30 września zastąpi obecną wersję środowiska testowego KSeF 1.0 - informuje Ministerstwo Finansów. Dotychczasowi użytkownicy wersji produkcyjnej KSeF 1.0 nadal mogą z niej korzystać, aż do 26 stycznia 2026. To jest kolejny krok do wprowadzenia obligatoryjnego Krajowego Systemu e-Faktur.

Wydatki marketingowe dealerów a koszty podatkowe - spór rozstrzygnięty na korzyść podatników

Rozliczenie kosztów działań marketingowych przez dealerów samochodowych może stanowić problem na gruncie prawa podatkowego. Szczególne wątpliwości budzą wydatki poniesione w ramach programów motywacyjnych dystrybutorów, które mają na celu uzyskanie bonusów jakościowych. Kluczowym problemem interpretacyjnym jest rozgraniczenie między kosztami uzyskania przychodów, a wydatkami na reprezentację, które zgodnie z przepisami ustawy o CIT nie mogą być zaliczane do kosztów podatkowych. Orzecznictwo sądów administracyjnych pokazuje jednak, że organy podatkowe często błędnie kwalifikują tego typu wydatki, nie uwzględniając ich rzeczywistego celu gospodarczego i związku z osiąganymi przychodami.

Każda faktura VAT w 2026 r. obowiązkowo wystawiana aż w sześciu formach. Będzie ryzyko powstania wielu oryginałów tej samej faktury

Ustawa z dnia 5 sierpnia 2025 r. nowelizująca ustawę o VAT w zakresie obowiązkowego modelu KSeF została już podpisana przez Prezydenta RP i musimy jeszcze poczekać na rozporządzenia wykonawcze, gdzie m.in. uregulowane będą szczegóły informatyczne (kody, certyfikaty). Ale to nie koniec – musi się jeszcze pojawić oprogramowanie interfejsowe, a zwłaszcza jego „specyfikacja”. Ile będziemy na to czekać? Nie wiadomo. Ale czas płynie. Wiemy dziś, że obok dwóch faktur w postaci tradycyjnej (papierowe lub elektroniczne), pojawiają się w tych przepisach aż cztery nowe formy - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Self-billing w KSeF jako nowe możliwości dla zagranicznych podmiotów

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) budzi wiele pytań wśród polskich podatników, ale coraz częściej także wśród podmiotów zagranicznych działających w Polsce i rozliczających tu VAT. Jednym z kluczowych zagadnień – rzadko poruszanych publicznie – jest możliwość wystawiania faktur ustrukturyzowanych w formule self-billingu przez podmioty nieposiadające siedziby w Polsce. Czy KSeF przewiduje taką opcję? Jakie warunki muszą zostać spełnione i z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć?

Certyfikaty KSeF – ostatni dzwonek dla firm! Bez nich fiskus zablokuje faktury

Od listopada 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli wnioskować o certyfikaty KSeF. Brak tego dokumentu od 2026 r. może oznaczać paraliż wystawiania faktur. A od 2027 r. system nie uzna już żadnej innej metody logowania.

REKLAMA