REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatki i opłaty lokalne w 2013 roku, Rzeszów i Podkarpacie

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Większość miast na Podkarpaciu ustaliło na 2013 rok wyższe o ok. 5 % stawki podatku od nieruchomości i od środków transportu.

W Rzeszowie od 1 stycznia 2013 r. właściciele nieruchomości mieszkalnych zapłacą za metr kwadratowy 60 gr podatku (w ubiegłym roku 57 gr). Dla osób prowadzących działalność gospodarczą podatek wyniesie 22,79 zł za mkw. (w 2012 r. było to 21,91 zł).

REKLAMA

Autopromocja

 

Nieco większy podatek będzie także dla właścicieli lokali wykorzystywanych pod usługi medyczne 4,62 - zamiast 4,44 zł.

 

Jak powiedział PAP rzecznik prasowy rzeszowskiego magistratu Maciej Chłodnicki, zgodnie z przyjętym kilka lat temu założeniem, podwyżki podatku nie przekraczają wysokości inflacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

W Rzeszowie podrożeją też podatki transportowe. Np. od małej ciężarówki, której masa nie przekracza 5,5 tony, trzeba będzie zapłacić roczny podatek od 672 do 776 zł - w zależności od tego, czy samochód spełnia warunki czystości spalin. Od większych ciężarówek podatek wyniesie od ponad 1,6 tys. zł za 12-tonową ciężarówkę do prawie 3 tys. zł za 31-tonową i większą.

 

Podatek od autobusów do 30 miejsc wyniesie natomiast od 957 zł do 1077 zł w skali roku, a od większych - od ponad 2 tys. do ponad 2,3 tys. zł. Opłaty za posiadanie psów zostały zniesione w Rzeszowie od 2009 roku.

 

Pozostałe stawki opłat w Rzeszowie: za miejskie bilety i wodę nie zmieniły się.

 

Podatki i opłaty lokalne 2013 - stawki maksymalne

 

Wyższy podatek od nieruchomości w 2013 r.

 

Natomiast w Mielcu, jak poinformował PAP rzecznik prezydenta miasta Krzysztof Urbański, wzrosły opłaty ma wodę. Od stycznia za metr sześcienny wody mielczanie zamiast 3,40 zł zapłacą 3,51 zł.

 

Wzrosły także podatki od nieruchomości, właściciele budynków mieszkalnych zapłacą 0,56 zł za mkw. (w ubiegłym roku było 0,53 zł). Dla osób prowadzących działalność gospodarczą podatek wyniesie 19,35 zł za mkw. W 2012 r. opłata ta wynosiła 18,60 zł za mkw.

 

W Mielcu od tego roku podrożały również bilety komunikacji miejskiej - o 10 gr. Samorząd miasta wprowadził także od stycznie 2013 r. roczną opłatę za posiadanie psa w wysokości 108 zł. "Tej opłaty można uniknąć, ale trzeba zaczipować swojego pupila. Można to zrobić za darmo" - dodał Urbański.

 

Nieznacznych podwyżek opłat w nowym roku mogą spodziewać się także mieszkańcy Przemyśla. Jak powiedział PAP rzecznik prezydenta miasta Witold Wołczyk, podwyżki nie przekraczają 5 proc. Wzrósł m.in. podatek od nieruchomości - za metr kwadratowy budynku właściciele zapłacą 0,58 zł. Z kolei dla budynków, w których prowadzona jest działalność gospodarcza opłata wynosi od tego roku 21,98 zł za mkw.

 

W Przemyślu wzrosły (także średnio o 5 proc.) podatki za środki transportu. Za samochody powyżej 3,5 t do 5,5 t wynosi obecnie 680 zł. Za auto do 9 t opłata ta została ustalona na ponad 1,1 tys. zł. Powyżej 9 t podatek wynosi ponad 1,3 tys. zł. (PAP)

 

Podatki i opłaty lokalne w Rzeszowie w 2013 roku - vademecum:

 

podatek od nieruchomości - osoby fizyczne

podatek od nieruchomości - osoby prawne i jednostki organizacyjne

podatek od środków transportowych

opłaty lokalne

opłata skarbowa

opłata od posiadania psów

podatek leśny - osoby fizyczne

podatek leśny  - osoby prawne i jednostki organizacyjne

podatek rolny - osoby fizyczne

podatek rolny  - osoby prawne i jednostki organizacyjne

 

Ulgi w podatkach na wniosek przedsiębiorców

Ulgi w podatkach na wniosek osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej

Ulgi w podatkach na wniosek osób prawnych, które nie prowadzą działalności gospodarczej

Ulgi w podatkach stanowiących dochód Gminy Rzeszów

 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF tuż za rogiem! Księgowi mówią jasno: za zgodność e-faktur odpowiadać będą przedsiębiorcy

KSeF już jest na horyzoncie. Przedsiębiorcy wciąż jednak zwlekają z przygotowaniami do e-faktur, licząc na pomoc księgowych z biur rachunkowych. Tymczasem to oni sami będą odpowiadać za zgodność z nowymi przepisami. Jak dobrze przygotować firmę i uniknąć kosztownych potknięć? Sprawdź, co zrobić już teraz.

Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Wielką Brytanią – kompendium wiedzy dla polskich rezydentów podatkowych

W erze globalnej mobilności zawodowej i kapitałowej coraz więcej Polaków uzyskuje dochody z zagranicy. Najczęściej chodzi o Wielką Brytanię – kraj, który od lat przyciąga naszych obywateli do pracy, prowadzenia działalności gospodarczej czy inwestowania. W takim kontekście kluczowa staje się znajomość zasad opodatkowania dochodów uzyskiwanych w UK przez osoby będące polskimi rezydentami podatkowymi.

Prof. W. Modzelewski: VAT unijny to największe zagrożenie dla uczciwych podatników. Trzeba zrezygnować z pozornych działań uszczelniających i napisać od nowa ustawę o VAT

Powoli ale skutecznie przebija się do świadomości podatników diagnoza, że VAT unijny, wprowadzony w Polsce w 2004 r., był od początku nieznaną w historii pułapką zastawioną nie tylko na nasze państwo, lecz również na dziesiątki tysięcy naiwnych i uczciwych podatników, którzy mieli być (i są nadal) ofiarami tego eksperymentu – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Ordynacja podatkowa - MF szykuje liczne zmiany od 2026 r. Przedawnienie, zapłata podatku, zwrot nadpłaty, MDR i wiele innych nowości w projekcie nowelizacji

W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany są bardzo liczne i mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Ministerstwo Finansów informuje, że celem tej nowelizacji jest poprawa relacji między podatnikami i organami podatkowymi, zwiększenie efektywności działania organów podatkowych oraz doprecyzowanie przepisów, których stosowanie budzi wątpliwości. Zobaczmy jakie zmiany czekają podatników od początku przyszłego roku.

REKLAMA

Obowiązkowe e-Doręczenia od 1 kwietnia 2025 r. dla firm zarejestrowanych w KRS. Jak założyć skrzynkę i aktywować Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)

W komunikacie z 27 marca 2025 r. Poczta Polska przypomina o nadchodzącym terminie: 1 kwietnia 2025 r., kiedy to obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń zostanie rozszerzony na przedsiębiorstwa zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku.

Ekologiczne opakowania w e-handlu - ogromne wyzwanie dla logistyki

Europejski klient e-commerce ma sprzeczne oczekiwania wobec opakowań, w których dostarczane są jego zamówienia. Domaga się ekologicznych rozwiązań, ale rzadko zrezygnuje z zakupu, jeśli nie otrzyma alternatywy zrównoważonej klimatycznie. Nie chce też płacić za spełnienie postulatów środowiskowych, a długa lista rozbieżności generuje ogromne wyzwania po stronie sprzedawców i logistyki. Ekologiczna rewolucja nie jest tania, dodatkowo nowe unijne przepisy wymuszają daleko idące zmiany w procesie realizacji zamówień.

Praca w KAS - rekrutacja 2025. Gdzie szukać ogłoszeń?

Praca w KAS a rekrutacja w 2025 roku. Jakie zadania ma Krajowa Administracja Państwowa? Kto może pracować w KAS? Gdzie szukać ogłoszeń? Jakie są wymagania są w trakcie rekrutacji w 2025 roku?

Roczne zeznanie podatkowe CIT tylko do 31 marca. Jak złożyć CIT-8

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przypominają, że 31 marca 2025 r. upływa termin złożenia zeznania CIT-8 za 2024 rok dla tych podatników, których rok podatkowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym. CIT-8 można złożyć także elektronicznie w serwisie e-Urząd Skarbowy bez konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego.

REKLAMA

PKPiR 2026: będzie 15 poważnych zmian i nowe rozporządzenie od 1 stycznia. Terminy wpisów, dodatkowe kolumny do KSeF, dowody księgowe i inne nowości

Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir). Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Sprawdziliśmy co się zmieni w zasadach prowadzenia pkpir w porównaniu do obecnego stanu prawnego.

Odpisy amortyzacyjne spółek nieruchomościowych

Najnowsze orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) przynoszą istotne zmiany dla spółek nieruchomościowych w zakresie możliwości rozpoznawania odpisów amortyzacyjnych w kosztach podatkowych. W styczniu tego roku NSA w kilku wyrokach (sygn. II FSK 788/23, II FSK 789/23, II FSK 987/23, II FSK 1086/23, II FSK 1652/23) potwierdził korzystne dla podatników stanowisko wojewódzkich sądów administracyjnych (WSA).

REKLAMA