REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatki i opłaty lokalne w 2013 roku, Rzeszów i Podkarpacie

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Większość miast na Podkarpaciu ustaliło na 2013 rok wyższe o ok. 5 % stawki podatku od nieruchomości i od środków transportu.

W Rzeszowie od 1 stycznia 2013 r. właściciele nieruchomości mieszkalnych zapłacą za metr kwadratowy 60 gr podatku (w ubiegłym roku 57 gr). Dla osób prowadzących działalność gospodarczą podatek wyniesie 22,79 zł za mkw. (w 2012 r. było to 21,91 zł).

REKLAMA

 

Nieco większy podatek będzie także dla właścicieli lokali wykorzystywanych pod usługi medyczne 4,62 - zamiast 4,44 zł.

 

Jak powiedział PAP rzecznik prasowy rzeszowskiego magistratu Maciej Chłodnicki, zgodnie z przyjętym kilka lat temu założeniem, podwyżki podatku nie przekraczają wysokości inflacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

W Rzeszowie podrożeją też podatki transportowe. Np. od małej ciężarówki, której masa nie przekracza 5,5 tony, trzeba będzie zapłacić roczny podatek od 672 do 776 zł - w zależności od tego, czy samochód spełnia warunki czystości spalin. Od większych ciężarówek podatek wyniesie od ponad 1,6 tys. zł za 12-tonową ciężarówkę do prawie 3 tys. zł za 31-tonową i większą.

 

Podatek od autobusów do 30 miejsc wyniesie natomiast od 957 zł do 1077 zł w skali roku, a od większych - od ponad 2 tys. do ponad 2,3 tys. zł. Opłaty za posiadanie psów zostały zniesione w Rzeszowie od 2009 roku.

 

Pozostałe stawki opłat w Rzeszowie: za miejskie bilety i wodę nie zmieniły się.

 

Podatki i opłaty lokalne 2013 - stawki maksymalne

 

Wyższy podatek od nieruchomości w 2013 r.

 

Natomiast w Mielcu, jak poinformował PAP rzecznik prezydenta miasta Krzysztof Urbański, wzrosły opłaty ma wodę. Od stycznia za metr sześcienny wody mielczanie zamiast 3,40 zł zapłacą 3,51 zł.

 

Wzrosły także podatki od nieruchomości, właściciele budynków mieszkalnych zapłacą 0,56 zł za mkw. (w ubiegłym roku było 0,53 zł). Dla osób prowadzących działalność gospodarczą podatek wyniesie 19,35 zł za mkw. W 2012 r. opłata ta wynosiła 18,60 zł za mkw.

 

W Mielcu od tego roku podrożały również bilety komunikacji miejskiej - o 10 gr. Samorząd miasta wprowadził także od stycznie 2013 r. roczną opłatę za posiadanie psa w wysokości 108 zł. "Tej opłaty można uniknąć, ale trzeba zaczipować swojego pupila. Można to zrobić za darmo" - dodał Urbański.

 

Nieznacznych podwyżek opłat w nowym roku mogą spodziewać się także mieszkańcy Przemyśla. Jak powiedział PAP rzecznik prezydenta miasta Witold Wołczyk, podwyżki nie przekraczają 5 proc. Wzrósł m.in. podatek od nieruchomości - za metr kwadratowy budynku właściciele zapłacą 0,58 zł. Z kolei dla budynków, w których prowadzona jest działalność gospodarcza opłata wynosi od tego roku 21,98 zł za mkw.

 

W Przemyślu wzrosły (także średnio o 5 proc.) podatki za środki transportu. Za samochody powyżej 3,5 t do 5,5 t wynosi obecnie 680 zł. Za auto do 9 t opłata ta została ustalona na ponad 1,1 tys. zł. Powyżej 9 t podatek wynosi ponad 1,3 tys. zł. (PAP)

 

Podatki i opłaty lokalne w Rzeszowie w 2013 roku - vademecum:

 

podatek od nieruchomości - osoby fizyczne

podatek od nieruchomości - osoby prawne i jednostki organizacyjne

podatek od środków transportowych

opłaty lokalne

opłata skarbowa

opłata od posiadania psów

podatek leśny - osoby fizyczne

podatek leśny  - osoby prawne i jednostki organizacyjne

podatek rolny - osoby fizyczne

podatek rolny  - osoby prawne i jednostki organizacyjne

 

Ulgi w podatkach na wniosek przedsiębiorców

Ulgi w podatkach na wniosek osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej

Ulgi w podatkach na wniosek osób prawnych, które nie prowadzą działalności gospodarczej

Ulgi w podatkach stanowiących dochód Gminy Rzeszów

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawa autorskie do treści biznesowych publikowanych w social mediach. Kiedy można legalnie wykorzystać zdjęcie lub wideo? Co każda firma wiedzieć powinna

W erze cyfrowej, gdzie granice między komunikacją osobistą a firmową coraz bardziej się zacierają, prawa autorskie w social mediach stają się kluczową kwestią dla każdego biznesu. Generowanie własności intelektualnej przestało być domeną wyłącznie branż kreatywnych — dziś dotyczy praktycznie każdej firmy, która promuje swoje produkty lub usługi w internecie.

Zwierzęta w firmie – ekstrawagancja czy uzasadniony koszt? Jak argumentować przed urzędem skarbowym? Interpretacje fiskusa: pies, akwarium i inne

Czy pies w firmie może być kosztem uzyskania przychodu? A akwarium – elementem budującym wizerunek? Coraz więcej przedsiębiorców zadaje sobie te pytania, zwłaszcza w czasach, gdy granica między przestrzenią zawodową a prywatną bywa płynna. Praktyka i interpretacje podatkowe pokazują, że... to zależy.

Będzie likwidacja JPK VAT? Prof. Modzelewski: nieoficjalnie mówi się o redukcji obowiązków

Od samego początku (można sprawdzić) byłem krytykiem wprowadzenia powszechnych „jotpeków”, czyli zmuszania ogółu podatników do systematycznego wysyłania urzędom skarbowym ich ewidencji podatkowych. Po co zaśmiecać archiwa tych organów bilionami zbędnych informacji, do których nigdy nie sięgnie i nie można ich racjonalnie zinterpretować?

Księgowi nie spodziewają się w najbliższej przyszłości wielkich rewolucji w wynagrodzeniu i systemie swojej pracy

Co księgowi naprawdę myślą o kondycji swojej branży? Ukazał się pierwszy w Polsce barometr nastrojów księgowych. Jak oceniają oni miniony rok, czego oczekują po 2025. Odpowiedzi badanych księgowych pokazują prawdziwy obraz branży.

REKLAMA

Zasada wielokrotności opodatkowania wyrobów akcyzowych w przypadku wtórnego obowiązku podatkowego a zmiana podatkowego przeznaczenia wyrobu akcyzowego

Istotnym problemem prawnym i praktycznym jest możliwość wielokrotnego opodatkowania tego samego wyrobu akcyzowego na etapie wtórnego obowiązku podatkowego (zwanego również obowiązkiem podatkowym drugiego stopnia.) – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Ulga na ekspansje a koszty marketingowe – jak szeroki jest katalog wydatków?

Niedawna interpretacja podatkowa (sygn. 0111-KDIB2-1.4010.66.2025.2.ED) dla producenta opakowań z tworzyw sztucznych rozstrzyga tę kwestię, wskazując, które wydatki targowe i promocyjne podlegają odliczeniu, a które - mimo argumentacji podatnika - pozostają poza zakresem ulgi. Organ zastosował ścisłą wykładnię językową, potwierdzając kwalifikowalność jedynie części ponoszonych przez przedsiębiorców kosztów.

KSeF 2026: Pożegnanie z papierowymi fakturami. Jak przygotować się na rewolucję w rozliczeniach VAT i uniknąć kar i problemów z fiskusem [branża TSL]

Niecały rok dzieli podatników VAT (w tym branżę transportową) od księgowej rewolucji. Ministerstwo Finansów potwierdziło w komunikacie z kwietnia 2025 r., że początek 2026 roku to ostateczny termin wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur dla większości przedsiębiorców. Oznacza to, że już niedługo sektor TSL, zdominowany przez rozliczenia papierowe, musi stać się cyfrowy. To wyzwanie zwłaszcza dla spedycji, które rozliczają się z wieloma podmiotami równocześnie. Jak przygotować się do wdrożenia KSeF, by uniknąć problemów i kar?

Co myślą księgowi o przyszłości swojej branży? Barometr nastrojów księgowych 2025 ujawnia kulisy rynku

Czy zawód księgowego przechodzi kryzys, czy może ewoluuje w stronę większego znaczenia strategicznego? Nowo opublikowany Barometr nastrojów księgowych 2025 to pierwsze tego typu badanie w Polsce, które w kompleksowy sposób analizuje wyzwania, emocje i kierunki rozwoju zawodu księgowego.

REKLAMA

Zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych prawdopodobnie od 2026 r. Koniec obecnych korzyści? Co planuje Ministerstwo Finansów?

Fundacje rodzinne miały być długo oczekiwanym narzędziem sukcesji i ochrony majątku polskich przedsiębiorców. W Polsce działa około 800 tysięcy firm rodzinnych, które odpowiadają za nawet 20% PKB. To właśnie dla nich fundacje miały stać się mechanizmem zapewniającym ciągłość, bezpieczeństwo i porządek w zarządzaniu majątkiem. Choć ich konstrukcja budzi zainteresowanie i daje realne korzyści, to już po dwóch latach funkcjonowania szykują się poważne zmiany prawne. O ich konsekwencjach mówi adwokat Michał Pomorski, specjalista w zakresie prawa podatkowego z kancelarii Pomorski Tax Legal Finance.

Korygowałeś deklaracje podatkowe po otrzymaniu subwencji z PFR? Możesz być bezpodstawnie pozwany – sprawdź, co zrobić w takiej sytuacji

Wśród ponad 16 tys. pozwów, które Polski Fundusz Rozwoju (PFR) złożył przeciwko przedsiębiorcom w ramach programu „Tarcza Finansowa”, około 2700 dotyczy firm (wg danych z 2023 r.), które po złożeniu wniosku o subwencję dokonały korekty deklaracji podatkowych.

REKLAMA