REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zalogować się na Twój e-PIT? Koniec rozliczeń już się zbliża, warto zajrzeć do swojego e-PIT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Twój e-PIT logowanie od 15 lutego
Jak wejść na swój e-PIT?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak wejść na swój e-PIT? Jak się zalogować, aby rozliczyć się za pomocą usługi Twój e-PIT? Wstępnie wypełnione roczne deklaracje podatkowe za 2023 rok są dostępne już od połowy lutego. Poznaj wszystkie metody logowania i wybierz tę najbardziej dogodną dla siebie, by szybko i bezboleśnie rozliczyć swój PIT!

rozwiń >

Twój e-PIT 2024 przez e-Urząd Skarbowy

REKLAMA

Usługa Twój e-PIT to wstępnie przygotowane przez Krajową Administrację Skarbową roczne zeznanie podatkowe PIT. Kluczową zaletą tej usługi jest to, że podatnik nie musi sam wypełniać deklaracji ani zgromadzać dokumentów do rozliczenia, gdyż te niezbędne dane są już automatycznie uzupełnione przez administrację skarbową.

REKLAMA

Twój e-PIT daje możliwość złożenia zeznania PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 oraz oświadczenia PIT-OP i informacji PIT-DZ. Od 15 lutego 2024 roku można korzystać z tej usługi w celu złożenia deklaracji PIT za 2023 rok. W tym roku istnieje również możliwość rozliczenia za pośrednictwem tej usługi przychodów z działalności gospodarczej i działów specjalnych produkcji rolnej.

Usługa Twój e-PIT jest udostępniona w e-Urzędzie Skarbowym na platformie podatki.gov.pl. Po zalogowaniu się na platformie, podatnicy mogą przejrzeć, sprawdzić i ewentualnie skorygować swoje zeznania podatkowe, a następnie je zatwierdzić. Jak się zalogować?

Jak się zalogować na e-PIT?

W celu skorzystania z usługi Twój e-PIT znajdującej się w e-Urzędzie Skarbowym, należy najpierw zalogować się na platformie podatki.gov.pl. Istnieją różne metody logowania, które pozwalają na dostęp do usługi. Każdy z podatników może wybrać najbardziej dogodną dla siebie opcję, tj. logowanie przez login.gov.pl (identyfikując się Profilem Zaufanym, e-Dowodem, poprzez bankowość elektroniczną lub aplikację mObywatel) lub za pomocą danych autoryzujących.

Poniżej znajdują się szczegóły dotyczące metod logowania, zgodnie z informacjami podawanymi przez Ministerstwo Finansów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak zalogować się na Twój e-PIT za pomocą login.gov.pl?

W ramach login.gov.pl masz możliwość logowania się do usługi Twój e-PIT czterema dostępnymi metodami, czyli:

  • profilem zaufanym, 
  • aplikacją mObywatel
  • bankowością elektroniczną oraz
  • e-dowodem.

Jak wejść na e-PIT profilem zaufanym (login.gov.pl)?

Aby zalogować się do e-PIT przez profil zaufany (login.gov.pl):

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „Login.gov.pl”
  • na stronie login.gov.pl wybierz kafel „Profil Zaufany”
  • w oknie logowania (po lewej stronie ekranu) wpisz poprawnie Twoją nazwę użytkownika lub e-mail oraz hasło
  • na Twój telefon otrzymasz SMS z kodem autoryzującym
  • wpisz poprawny kod w oknie, które pojawi się na ekranie logowania
  • kliknij „Potwierdź”, aby zalogować się do e-Urzędu Skarbowego

    Nie masz profilu zaufanego? Załóż go online!

Jak się zalogować na swój e-PIT Aplikacją mObywatel?

Aby zalogować się aplikacją mObywatel należy wykonać następujące czynności:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „mObywatel”
  • zaloguj się do aplikacji mObywatel
  • wybierz mObywatel (mTożsamość)
  • postępuj zgodnie z instrukcją skanowania kodu wyświetloną na ekranie
  • zeskanuj kod QR aplikacją mObywatel

Jeśli wybierasz smartfon:

  • na stronie gov.pl rozwiń menu
  • wybierz zaloguj się do e-urząd skarbowy
  • kliknij mObywatel - aplikacja do logowania
  • skopiuj kod QR
  • otwórz aplikację mObywatel
  • wybierz mObywatel (mTożsamość)
  • z dolnego menu wybierz ,,Przekaż” i następnie ,,Instytucji lub firmie ”
  • wklej ze schowka skopiowany kod, kliknij Gotowe, następnie Potwierdzam i Ok
  • nie zamykaj aplikacji mObywatel i wróć do okna z e-urzędem skarbowym

    Aby się zalogować przez aplikację mObywatel, aktywuj ją za pomocą profilu zaufanego.

Zobacz także: Logowanie aplikacją mObywatel do usług

Jak się zalogować na e-PIT przez bankowość elektroniczną (login.gov.pl)?

Aby zalogować się przez bankowość elektroniczną:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „Login.gov.pl”
  • na stronie login.gov.pl kliknij kafel „Profil Zaufany”
  • w oknie logowania (po prawej stronie ekranu) wybierz kafel z logiem Twojego banku
  • w oknie logowania na stronie Twojego banku wpisz login i hasło, których używasz do logowania
  • dalej postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlonymi na stronie Twojego banku, aby zalogować się do e-Urzędu Skarbowego

Jak wejść na Twój e-PIT przez e-Dowód (login.gov.pl)?

Aby zalogować się przez e-Dowód:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „Login.gov.pl”
  • na stronie login.gov.pl kliknij kafel „e-dowód”
  • wybierz, czym się zalogujesz: smartfon z modułem NFC i aplikacją eDO App lub komputer z podłączonym czytnikiem NFC

Jeśli wybierasz smartfon:

  • otwórz aplikację mobilną eDO App
  • zeskanuj kod QR lub przepisz numer pod kodem
  • kliknij POTWIERDZAM, jeśli wszystko się zgadza
  • wpisz 6-cyfrowy numer CAN
  • przyłóż e-dowód do telefonu
  • wpisz 4‑cyfrowy kodPIN1

Aplikacji eDO App możesz użyć również, gdy chcesz się zalogować do usługi elektronicznej na swoim telefonie.

Jeśli wybierasz komputer z podłączonym czytnikiem NFC:

  • na początku sprawdź, czy:
    1. czytnik NFC jest podłączony do komputera
    2. masz zainstalowane oprogramowanie e-dowodu
    3. e-dowód jest na czytniku
    4. w oprogramowaniu e-dowodu został wpisany numer CAN
  • kliknij przycisk Zaloguj się
  • w oknie z certyfikatem identyfikacji kliknij przycisk OK
  • w czytniku wpisz 4‑cyfrowy kod PIN 1

Jak wejść na swój e-PIT logując się danymi autoryzującymi?

Logując się danymi autoryzującymi będziesz mieć dostęp tylko do swoich danych i usługi Twój e-PIT. Pozostałe usługi e-Urzędu Skarbowego będą niedostępne.

Aby zalogować się danymi autoryzującymi:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” wybierz kafel "Twoje dane podatkowe"
  • wpisz numer PESEL lub NIP i datę urodzenia
  • wpisz kwotę:
    1. łącznego przychodu z zeznania za 2022 r. oraz
    2. jedną z kwot z jednej, dowolnej informacji od płatnika za 2023 r. (np. z PIT-11 od Twojego pracodawcy),
  • potwierdź kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z zeznania za 2022 r.

Twój e-PIT dla przedsiębiorców

W 2024 roku po raz pierwszy usługa Twój e-PIT jest adresowana także do osób prowadzących działalność gospodarczą oraz działy specjalne produkcji rolnej, również tych z zawieszoną działalnością gospodarczą. Dlatego w usłudze Twój e-PIT obok znanych od lat formularzy PIT-37, PIT-38 oraz oświadczeń PIT-OP oraz PIT-DZ, znalazły się trzy nowości:

  • PIT-36L – to zupełnie nowy formularz służący do rozliczeń za 2023 rok z działalności gospodarczej oraz działów specjalnych produkcji rolnej opodatkowanych podatkiem liniowym,
  • PIT-28 – do tej pory skierowany do osób rozliczających przychody z najmu i ze sprzedaży przetworzonych produktów roślinnych i zwierzęcych, od rozliczeń za 2023 rok będzie również stosowany dla rozliczenia działalności gospodarczej opodatkowanej ryczałtem,
  • PIT-36 – do tej pory skierowany do osób rozliczających m.in. przychody z rent i emerytur zagranicznych, z działalności nierejestrowej, od rozliczeń za 2023 r. będzie również stosowany do rozliczenia działalności gospodarczej oraz działów specjalnych produkcji rolnej opodatkowanych na zasadach ogólnych.

Kto będzie musiał uzupełnić swój e-PIT?

REKLAMA

We wszystkich formularzach udostępnionych w usłudze Twój e-PIT podatnicy znajdą dane, do których dostęp ma Krajowa Administracja Skarbowa (szczegółowe zestawienie w załączonej prezentacji na dole komunikatu). W przypadku rozliczeń np. „etatowców” oznacza to, że w wielu wypadkach wystarczy samo przejrzenie PIT i ewentualne zmiany wynikające, np. z narodzin dziecka i uzyskania w związku z tym ulgi, czy chęci zmiany OPP, której chcemy przekazać 1.5% podatku.

– Podatnik, zobowiązany do rocznego rozliczenia na formularzach PIT-37 i PIT-38, może odrzucić przygotowane przez nas zeznanie w usłudze Twój e-PIT i złożyć je samodzielnie. Jeśli tego nie zrobi, zostanie ono automatycznie zaakceptowane z upływem ustawowego terminu na złożenie rocznego rozliczenia w podatku. W przypadku przedsiębiorców jest inaczej. Muszą oni uzupełnić część informacji, których KAS nie posiada, a następnie zaakceptować i wysłać elektronicznie zeznanie w usłudze Twój e-PIT – wyjaśnia Sylwia Zdebiak, dyrektor Departamentu Relacji z Klientami w Ministerstwie Finansów.

W zeznaniu udostępnionym w usłudze Twój e-PIT podatnik, który miał zarejestrowaną działalność gospodarczą lub działy specjalne produkcji rolnej, samodzielnie uzupełni dane dotyczące:

  • przychodów,
  • kosztów uzyskania przychodów (w PIT-36 i PIT-36L),
  • składek na ubezpieczenia społeczne, a w przypadku działalności gospodarczej opodatkowanej ryczałtem lub podatkiem liniowym również składek na ubezpieczenie zdrowotne oraz
  • ulg i odliczeń.

–  Przygotowaliśmy specjalny kreator wspierający podatników w tym zadaniu. Proste pytania i czytelne objaśnienia pomogą uzupełnić zeznanie krok po kroku – mówi Sylwia Zdebiak.

Ministerstwo Finansów liczy, że z możliwości rozliczenia w usłudze Twój e-PIT skorzystają tzw. ryczałtowcy, którzy nie wykazują w swoich rozliczeniach kosztów uzyskania przychodów. Ułatwienie dotyczy też posiadaczy nieruchomości, którzy w 2023 r. będą rozliczać przychody z najmu ryczałtem. Drugą dużą grupą jest 670 tys. osób z zawieszoną działalnością gospodarczą, które są zobowiązane do złożenia zeznania, mimo że nie osiągają przychodów lub są one zwolnione z opodatkowania. Po raz pierwszy w usłudze Twój e-PIT będą mogli rozliczyć się ci, którzy w PIT-36, rozliczają przychody z innych źródeł niż działalność gospodarcza. Informacja o ich wysokości znajdzie się w udostępnionym zeznaniu.

– Spodziewamy się, że część reprezentantów tych grup spróbuje rozliczyć się przez Twój e-PIT i w nieodległej przyszłości zrezygnuje z rozliczenia przez e-Deklaracje – mówi Sylwia Zdebiak.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2.0: firmy będą miały tylko 4 miesiące na testy. Co trzeba zrobić już teraz?

W czerwcu 2025 r. – zgodnie z harmonogramem – Ministerstwo Finansów udostępniło dokumentację interfejsu API KSeF 2.0. Jest to jednak materiał dla integratorów systemów i dostawców oprogramowania. Firmy wciąż czekają na udostępnienie środowiska testowego, które zaplanowano na koniec września. Konkretne testy będą więc mogły zacząć się dopiero w październiku. Tymczasem obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur dla części firm wchodzi już w lutym – oznacza to niewiele czasu na przygotowanie.

Projekt ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF po pierwszym czytaniu w Sejmie. Co się zmienia a co pozostaje bez zmian [komentarz eksperta]

W dniu 9 lipca 2025 r., Sejm przeprowadził pierwsze czytanie i skierował do prac w komisji finansów projekt ustawy zakładającej wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wszystkie kluby i koła poselskie zapowiedziały dalsze prace nad projektem. Prace legislacyjne wchodzą w końcową fazę. Z coraz większą pewnością możemy więc stwierdzić, że obowiązkowy KSeF będzie wdrażany w dwóch etapach - od 1 lutego 2026 i od 1 kwietnia 2026 r.

Podatek u źródła 2025: Objaśnienia podatkowe ministra finansów dot. statusu rzeczywistego właściciela. Praktyczne szanse i nieoczywiste zagrożenia

Po latach oczekiwań i licznych postulatach ze strony środowisk doradczych oraz biznesowych, Ministerstwo Finansów opublikowało długo zapowiadane objaśnienia dotyczące statusu rzeczywistego właściciela w kontekście podatku u źródła (WHT). Teraz nadszedł czas, by bardziej szczegółowo przyjrzeć się poszczególnym zagadnieniom. Dokument z 3 lipca 2025 r., opublikowany na stronie MF 9 lipca, ma na celu rozwianie wieloletnich wątpliwości dotyczących stosowania klauzuli „beneficial owner”. Choć sam fakt publikacji należy ocenić jako krok w stronę większej przejrzystości i przewidywalności, nie wszystkie zapisy spełniły oczekiwania.

Polski podatek cyfrowy jeszcze w tym roku? Rząd nie ogląda się na Brukselę

Choć Komisja Europejska wycofała się z planów nałożenia podatku cyfrowego, Polska idzie własną drogą. Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiada, że projekt ustawy będzie gotowy do końca roku.

REKLAMA

KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

Zwracasz pracownikom wydatki na taksówki – czy musisz pobrać zaliczkę na podatek PIT? Najnowsze wyjaśnienia fiskusa (taksówki w podróży służbowej i w czasie wyjścia służbowego)

Pracodawcy mają wątpliwości, czy w przypadku zwracania pracownikom wydatków na taksówki (kiedy to pracownicy wykonują obowiązki służbowe – zarówno w podróży służbowej jak i w czasie tzw. wyjścia służbowego), trzeba od tych kwot pobierać zaliczki na podatek dochodowy? Pod koniec czerwca 2025 r. wyjaśnił to dokładnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Kilka miesięcy wcześniej odpowiedzi na to pytanie udzielił Minister Finansów.

Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

REKLAMA

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

REKLAMA