REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Telefoniczne skargi na fiskusa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Telefoniczne skargi na fiskusa
Telefoniczne skargi na fiskusa

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Finansów uruchomiło pilotażowy Krajowy Telefon Interwencyjny Informacji Podatkowej. Mogą z niego korzystać osoby, która chcą się poskarżyć na funkcjonowanie organów skarbowych albo na naruszenie przez urzędników przepisów podatkowych.

Ministerstwo Finansów zmienia służby skarbowe. Nie tak dawno pracownicy urzędów skarbowych zostali przeniesieni do izb skarbowych. Zmienia się system wydawania interpretacji – doszło do zmian w zakresie merytorycznym i podmiotowym w przypadku izb skarbowych, które mają prawo do wydawania wykładni przepisów podatkowych. A na tym nie koniec – resort chce oddzielić urzędników wydających interpretacje od izb skarbowych i stworzyć ośrodki, które będą się specjalizowały każdy w innym podatku. Oraz – jak się okazuje – chce zbierać informacje o nieprawidłowościach w działaniu organów skarbowych.

REKLAMA

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

Telefon do Zielonej Góry

REKLAMA

Od 15 maja 2015 r. w Izbie Skarbowej w Zielonej Górze działa Krajowy Telefon Interwencyjny Informacji Podatkowej. Jak informuje resort finansów, jego celem jest zbieranie informacji i opinii o funkcjonowaniu izb i urzędów skarbowych oraz wiadomości o naruszeniach prawa podatkowego.

Oczywiście, w informacji MF nie wspomina się, jakiego typu wiadomości preferuje resort, a więc możliwe są i pozytywne oceny, jednak z dalszej treści wynika, że ministerstwo nastawia się przede wszystkim na napływ negatywnych doniesień. „Profesjonalizm administracji podatkowej przejawia się nie tylko w sprawnym egzekwowaniu przepisów prawa, ale również w otwartości na sygnały wskazujące na nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu oraz w podejściu do wykonywania obowiązków podatkowych” – czytamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Telefon interwencyjny – o numerze 800 807 007 (połączenie bezpłatne) – to nie wszystko. Jednocześnie bowiem został uruchomiony adres mailowy - powiadom_podatki@mf.gov.pl. Oba, jak podkreśla resort finansów, zapewniają anonimowe przekazanie informacji.

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

Do kogo trafią informacje?

REKLAMA

Nie do końca jasne jest, kto będzie oceniał i analizował informacje zebrane dzięki telefonowi interwencyjnemu. Najwyraźniej jednak będzie robiła to sama administracja podatkowa, bo – jak czytamy w materiale MF – wdrożono w niej „rozwiązania organizacyjne służące do zapewnienia skutecznego i efektywnego wykorzystania wpływających informacji”. To oznacza więc, że sygnały o nieprawidłowościach w skarbówce będą trafiać do skarbówki. Tyle że będzie się to odbywać za pośrednictwem Ministerstwa Finansów.

Na razie nie ma jeszcze informacji, ile sygnałów udało się zebrać dzięki uruchomieniu telefonu informacyjnego. Nie wiadomo także, czy resort zamierza w późniejszym terminie uruchomić takie telefony interwencyjne w innych izbach skarbowych czy ten zielonogórski będzie jedynym.

Wskaźniki i stawki

Na sąsiadów już donoszą

Zbieranie takich anonimowych informacji o samych urzędnikach to nowość. Ale podobne rozwiązanie już funkcjonuje w urzędach skarbowych. Mianowicie podatnicy mogą anonimowo poinformować o podejrzeniach, dotyczących jakości rozliczeń podatkowych sąsiadów, znajomych oraz nieznajomych. W skali kraju takich informacji do urzędów skarbowych wpływają tysiące.

Kalkulatory

Marek Siudaj, Tax Care

Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra wiadomość dla rolników! Prezydent podpisał ustawę o przechowywaniu nawozów naturalnych – zmiany wejdą w życie błyskawicznie

Prezydent RP podpisał ustawę przygotowaną przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, która wprowadza istotne zmiany dla rolników w zakresie przechowywania nawozów naturalnych. Nowe przepisy wydłużają terminy dostosowania gospodarstw, upraszczają procedury budowlane i zapewniają dodatkowe wsparcie administracyjne.

Pracujący studenci, a ubezpieczenie w ZUS. Umowy o pracę, o dzieło i zlecenia - składki i świadczenia

Nie tylko latem wielu studentów podejmuje pracę, na podstawie kilku rodzajów umów. Różnią się one obowiązkiem odprowadzania składek a co za tym idzie, również prawem do świadczeń. Wyjaśniamy jakie umowy są podpisywane i jak są oskładkowane.

Rekord: Ponad 1,24 mln cudzoziemców pracuje legalnie w Polsce i płaci składki do ZUS

Na koniec I półrocza 2025 r. liczba cudzoziemców legalnie pracujących i objętych ubezpieczeniami społecznymi w ZUS przekroczyła 1,24 mln osób. W województwie kujawsko-pomorskim było ich ponad 48,3 tys.W porównaniu z końcem 2024 roku wzrost odnotowano zarówno w skali kraju, jak i w regionie - informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Działalność nierejestrowana w 2025 roku - własny biznes bez składek ZUS i formalności [limit]. Kiedy rejestracja firmy jest już konieczna i jak to zrobić?

Rozpoczęcie działalności gospodarczej w Polsce może wydawać się skomplikowane – zwłaszcza dla osób, które dopiero testują swój pomysł na biznes. Dlatego działalność nierejestrowana (zwana też nieewidencjonowaną) to atrakcyjna forma dla początkujących przedsiębiorców. Jednak wraz z rozwojem działalności pojawia się pytanie: czy to już czas, by przejść na zarejestrowaną firmę? Przedstawiamy, kiedy warto podjąć ten krok, jakie są jego konsekwencje oraz jak się do tego przygotować.

REKLAMA

Ukryte zyski w estońskim CIT – co to jest i dlaczego warto uważać?

Estoński CIT, czyli ryczałt od dochodów spółek, to atrakcyjna forma opodatkowania, która pozwala na odroczenie podatku dochodowego do momentu faktycznej dystrybucji zysków. Jednak korzystając z tej formy opodatkowania, przedsiębiorcy muszą być szczególnie czujni na pojęcie ukrytych zysków, które mogą skutkować nieoczekiwanym opodatkowaniem.

Dramatyczne dane o wypadkach rolniczych w 2025 r. KRUS stawia na profilaktykę i zdrowie rolników

Dane za pierwsze półrocze 2025 roku pokazują, że w rolnictwie wciąż dochodzi do tysięcy wypadków przy pracy – odnotowano ponad 4,4 tys. zdarzeń, w których zginęło 26 osób. KRUS podkreśla, że profilaktyka i dbanie o zdrowie rolników stają się priorytetem, aby zmniejszyć ryzyko i poprawić bezpieczeństwo w pracy na wsi.

Rewolucja w opłacie cukrowej w Polsce! Nowe prawo wprowadza radykalne zmiany

Jest projekt ustawy o zmianie ustawy o zdrowiu publicznym oraz niektórych innych ustaw, który zakłada kompleksową nowelizację przepisów dotyczących tzw. opłaty cukrowej oraz uproszczenie systemu jej poboru. Celem zmian jest zwiększenie skuteczności działań prozdrowotnych oraz eliminacja dotychczasowych problemów interpretacyjnych i ograniczeń prawnych.

Wspólne KPI w usługach BPO - praktyczne podejście do optymalizacji procesów

Efektywne zarządzanie projektami BPO wymaga jasnych wskaźników efektywności, które pozwalają na obiektywną ocenę realizowanych procesów. Coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie wspólnych KPI, realizowanych równolegle przez dostawcę usług i klienta. Takie podejście, oparte na pomiarze czasu pracy i dodatkowych metryk, umożliwia lepsze zrozumienie procesów i ich systematyczne doskonalenie.

REKLAMA

Prezydencka propozycja zerowego PIT-u dla rodzin z dwójką dzieci dzieli opinię publiczną

Propozycja prezydenta Karola Nawrockiego wprowadzenia zerowego PIT-u dla rodzin z dwójką dzieci i dochodem do 140 tys. zł budzi wyraźne podziały w społeczeństwie. Według sondażu, popiera ją 47,5 proc. ankietowanych, a przeciwko jest 47,9 proc., reszta nie ma zdania.

Zmiana limitów amortyzacji samochodów i kosztów leasingu od 2026 r. Jak ochronić swoje rozliczenia? Niekoniecznie przez zakupy do końca grudnia 2025 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zmniejszy się o 1/3 limit wartości amortyzacji dla większości samochodów osobowych – z 150 tys. zł do 100 tys. zł. Przepisy co ciekawe nie są nowe, bo pochodzą z końca 2021 r., ale wchodzą w życie dopiero za kilka miesięcy i dlatego znowu zrobiło się o nich głośno. Te kilka miesięcy to także ostatni dzwonek, aby zapobiec negatywnym konsekwencjom tych zmian.

REKLAMA