Wpływ zmiany adresu poczty elektronicznej strony na postępowanie podatkowe
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku doręczenia pisma za pomocą środków komunikacji elektronicznej doręczenie tylko wtedy będzie skuteczne, gdy w terminie 2 dni od dnia wysłania pisma organ podatkowy otrzyma w formie elektronicznej potwierdzenie doręczenia pisma. W razie nieotrzymania takiego potwierdzenia organ podatkowy zobowiązany będzie doręczyć pismo za pokwitowaniem przez pocztę.
REKLAMA
Zgodnie z art. 146 § 1 ordynacji podatkowej w toku postępowania strona oraz jej przedstawiciel lub pełnomocnik mają obowiązek zawiadomić organ podatkowy o zmianie swojego adresu, w tym adresu poczty elektronicznej, jeżeli wystąpiono o doręczenie pism drogą elektroniczną.
Polecamy: serwis Koszty
Jeżeli podatnik nie powiadomi organu o zmianie adresu musi liczyć się z poważnymi konsekwencjami. W sytuacji gdy strona (jej przedstawiciel lub pełnomocnik) nie dopełni obowiązku zawiadomienia organu o zmianie adresu, wysłane pismo uznaje się za doręczone pod dotychczasowym adresem, a organ podatkowy pozostawia pismo w aktach sprawy (patrz. art. 146 § 2 ordynacji podatkowej).
Polecamy: serwis VAT
Z drugiej strony, od daty otrzymania pisma informującego o zmianie adresu organ prowadzący postępowanie, zgodnie z art. 146 § 1 Ordynacji podatkowej – jako powiadomiony przez stronę o zmianie adresu – ma obowiązek doręczania stronie wszelkiej korespondencji pod nowy wskazany adres. Adres ten jest obowiązującym adresem dla doręczeń aż do momentu otrzymania powiadomienia o kolejnej zmianie adresu (por. wyrok WSA Warszawa z dnia 2 marca 2005 r., sygn. V SA 4389/03).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat