REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kongres branżowy "Aktualne problemy podatkowe 2014/2015 dla firm branży TSL"

REKLAMA

W dniach 21-22 października 2014 r. w Warszawie odbędzie się Kongres branżowy "Aktualne problemy podatkowe 2014/2015 dla firm branży TSL (TRANSPORT – SPEDYCJA – LOGISTYKA)". Przedmiotem Kongresu będą m.in. nowelizacje przepisów VAT i CIT, problemy z postępowaniem podatkowym i kontrolą skarbową, rozliczania nabywania samochodów firmowych na gruncie VAT, PIT i CIT. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP. Dla użytkowników infor.pl przewidziano atrakcyjny rabat!

Prowadzący

Radosław Żuk – prawnik, partner w spółce doradztwa podatkowego, redaktor naczelny portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Doświadczenie zawodowe zdobywał w trakcie aplikacji sądowej, jak również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Posiada bogatą praktykę doradczą oraz audytorską w zakresie opodatkowania na terytorium Polski, jak również niektórych państw unijnych. Autor i współautor publikacji książkowych, w tym: „Transakcje wewnątrzwspólnotowe”, „Nowelizacja VAT i CIT 2013/2014” oraz „Obejście prawa podatkowego w praktyce”. Dodatkowo autor licznych artykułów podatkowych publikowanych na łamach Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Monitora Księgowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku od towarów i usług, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości, PCC oraz procedury podatkowej. Prowadzi od wielu lat szkolenia otwarte i zamknięte na rzecz podmiotów z branży TSL.

REKLAMA

REKLAMA

Marta Szafarowska – doradca podatkowy, Partner w MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy. Od 1998 r. pracuje jako specjalista w zakresie podatku VAT i akcyzy. W latach 2002-2004 r. pracowała w zespole VAT, ceł i akcyzy w Ernst & Young, a poprzednio od 1998 roku w zespole VAT PricewaterhouseCoopers. W trakcie wieloletniej praktyki zawodowej zdobyła szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie problemów podatkowych typowych dla firm z branży leasingowej oraz świadczących usługi finansowe, a także producentów wyrobów akcyzowych, jak również branży dystrybucyjnej, budowlanej i transportowej. Jest autorką artykułów w prasie specjalistycznej. Prowadziła projekty i szkolenia podatkowe dla takich firm jak Poczta Polska SA, TVP SA, Mostostal Warszawa SA. Jest członkiem Rady Podatkowej działającej przy PKPP LEWIATAN. Doświadczony wykładowca, prelegent na wielu szkoleniach i konferencjach podatkowych dedykowanych dla przedsiębiorstw różnych branż, w tym sektora TSL.

Marcin Borkowski – prawnik, ekspert podatkowy, specjalista w zakresie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując przez wiele lat w Urzędzie Skarbowym na stanowisku Zastępcy Naczelnika oraz jako trener podatkowy przy Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów. Obecnie prowadzi własną firmę szkoleniową. Publikuje komentarze i artykuły podatkowe zarówno w prasie eksperckiej, jak i popularnej. Wykładowca wyższej uczelni w zakresie prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego. Za pośrednictwem Akademii Biznesu MDDP realizuje szkolenia otwarte i zamknięte na rzecz podmiotów o zróżnicowanej strukturze działalności gospodarczej, głównie z tematyki „VAT od podstaw”, „VAT 2014 po zmianach” oraz „Prawa i obowiązki podatnika podczas postępowania podatkowego i kontroli podatkowej”.

Grzegorz Niebudek – doradca podatkowy, prawnik, wspólnik Kancelarii Doradztwa Podatkowego Zarzycki&Wspólnicy, specjalista z zakresu podatków dochodowych i procedury podatkowej. Posiada bogate doświadczenie szkoleniowe m.in. w zakresie podatków dochodowych CIT/PIT, procedury podatkowej oraz podróży służbowych. Współpracował z podmiotami specjalizującymi się w obsłudze przedsiębiorców w zakresie prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego. W ramach swojej dotychczasowej praktyki prowadził skomplikowane postępowania podatkowe przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych. W zakresie bieżącego doradztwa prowadził procesy optymalizacji podatkowych m.in. przy projektach dot. transakcji gospodarczych, w szczególności łączenia spółek kapitałowych, podziału przez wydzielenie oraz przekształcenia spółek kapitałowych.

REKLAMA

Samir Kayyali – doradca podatkowy, ekonomista, ekspert ds. zarządzania ryzykiem podatkowym. Obecnie prowadzi własną praktykę podatkową. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w międzynarodowych podmiotach świadczących usługi doradcze, jak i polskich kancelariach prawnych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje w szczególności restrukturyzację grup kapitałowych, sporządzanie dokumentacji w zakresie cen transferowych oraz bieżące doradztwo w podatkach dochodowych i VAT. Nadzorował szereg badań due diligence oraz uczestniczył w obsłudze rachunkowo-podatkowej przekształceń oraz likwidacji spółek prawa handlowego. Absolwent międzynarodowych studiów Master Studies in Finance na kierunku Corporate Finance na UE we Wrocławiu. Stale publikuje komentarze i artykuły zarówno w prasie eksperckiej jak i popularnej. Wykładowca szkoleń „Podatek VAT oraz faktura VAT w branży TSL po zmianach”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cel szkolenia

Celem Kongresu jest omówienie planowanych zmian podatkowych mających wpływ na funkcjonowanie branży Transportu, Spedycji i Logistyki od 2015 r. oraz omówienie skutków nowelizacji ustaw podatkowych, które weszły 1 stycznia i 1 kwietnia 2014 r. Podczas Kongresu prelegenci mający ogromne doświadczenie praktyczne i wiedzę teoretyczną związaną z bieżącym doradzeniem na rzecz podmiotów z sektora TSL zwrócą szczególną uwagę na aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych, w tym TSUE oraz bieżącą linię interpretacyjną organów podatkowych w kwestiach kluczowych dla funkcjonowania sektora TSL Na Kongresie zostaną omówione również dostępne mechanizmy optymalizacji podatkowej bieżącej działalności w podatkach dochodowych oraz podatku VAT. Niewątpliwym atutem Kongresu jest dedykowany dla branży TSL charakter oraz możliwość nawiązania relacji biznesowych z innymi osobami z sektora TSL.

Adresaci Kongresu Branżowego

Kongres dedykowany jest zarówno osobom zarządzającym podmiotami z sektora TSL, tj. członkowie zarządów, właściciele firm, dyrektorzy finansowi oraz główni księgowi jak i osobom operacyjnie zajmującymi się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem. Ponadto, Kongres adresowany jest do wszelkich osób interesujących się opodatkowaniem podmiotów z branży TSL jak i do wszystkich adeptów prawa podatkowego, gospodarczego oraz finansów.

Program

DZIEŃ I

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.30 Najważniejsze problemy definicyjne w branży TSL (prowadzący: Radosław Żuk)

1. Najważniejsze problemy definicyjne w branży TSL:
a) usługa transportowa a usługa spedycyjna – różnice dotyczące momentu wykonania usługi,
b) transport międzynarodowy w świetle prawa krajowego oraz unijnego – czy istnieją sprzeczności?
c) odróżnienie usług związanych z nieruchomościami od usług logistycznych,
d) usługa magazynowania – czy można stosować szczególne regulacje dotyczące usług przechowania,
e) usługi TSL jako transakcje o charakterze ciągłym – czy możliwa jest optymalizacja?
f) opodatkowanie opłat postojowych, odszkodowań oraz kar umownych.

10.30-10.45 przerwa kawowa

10.45-12.00 Najważniejsze problemy definicyjne w branży TSL – cd. (prowadzący: Radosław Żuk)

2. Usługi branży TSL w obrocie międzynarodowym:
a) miejsce świadczenia usług transportowych oraz spedycyjnych,
b) ustalenie miejsca opodatkowania usług magazynowania,
c) obowiązek podatkowy w przypadku świadczenia usług branży TSL w przypadku obrotu zagranicznego,
d) korekta ceny a zasady powstawania obowiązku podatkowego,
e) opodatkowanie importu usług w branży TSL,
f) refakturowanie usług w obrocie zagranicznym,
g) konieczność opodatkowania na terenie Polski niektórych usług świadczonych w obrocie zagranicznym.

12.00-12.45 lunch

12.45-14.15 VAT 2014/2015 w branży TSL (prowadzący: Marta Szafarowska)

3. Szczególne regulacje w podatku VAT w branży TSL:
a) zmiany w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w sektorze TSL – korzyść czy niedogodność?
b) opodatkowanie transportu międzynarodowego – dla kogo stawka 0%?
c) nabycie i sprzedaż usług „okołotransportowych” w obrocie transgranicznym z uwzględnieniem orzecznictwa TSUE – miejsce świadczenia, stawka podatkowa,
d) transakcje walutowe w branży TSL – ich wpływ na finanse podmiotu,
e) załadunek, rozładunek, ubezpieczenie – kiedy wchodzą do podstawy opodatkowania?
f) świadczenia kompleksowe – optymalizacja działalności podmiotów z sektora TSL na gruncie podatku VAT.

14.15-14.30 przerwa kawowa

14.30-16.00 VAT 2014/2015 w branży TSL – cd. (prowadzący: Marta Szafarowska)

4. Ryzyka podatkowe w sektorze TSL oraz specyficzne zasady fakturowania:
a) czy nabywca paliwa może odpowiadać za zaległości podatkowe sprzedawcy?
b) kaucja gwarancyjna jako mechanizm ograniczenia ryzyka solidarnej odpowiedzialności nabywcy,
c) szczególne formy i tryb składania deklaracji podatkowych u firm TSL kupujących towary wrażliwe,
d) specyfika fakturowania w branży TSL – opodatkowanie zaliczek, refakturowanie,
e) liberalizacja stosowania faktur elektronicznych – czy pdf i word spełniają definicję e-faktur?
f) odliczanie VAT-u na przykładzie transakcji w branży TSL – omówienie szczególnych momentów podatkowych,
g) odliczanie VAT od paliwa na przykładzie pojazdów własnych oraz wynajmowanych,
h) omówienie najnowszego orzecznictwa sądów administracyjnych i TSUE dot. branży TSL.

DZIEŃ II

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.30 Postępowanie podatkowe w firmie branży TSL (prowadzący: Marcin Borkowski)

5. Kontrola podatkowa i postępowanie podatkowe w branży TSL:
a) podmioty z sektora TSL a szczególne ryzyko kontroli podatkowej,
b) czynności sprawdzające, a kontrola podatkowa – uprawnienia organów podatkowych i podatnika,
c) kiedy organ podatkowy nie musi zawiadamiać podmiotów z branży TSL o kontroli podatkowej?
d) zastrzeżenia do protokołu kontroli podatkowej – praktyczne porady,
e) co może stanowić dowód w sporze z organami podatkowymi na przykładzie sektora TSL?
f) korekta deklaracji podatkowych, a odpowiedzialność podatkowa i na gruncie KKS,
g) sposoby wzruszania wyników kontroli i decyzji wymiarowych na gruncie przepisów i praktyki,
h) najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych dot. sporów podmiotów z sektora TSL i organów podatkowych.

10.30-10.45 przerwa kawowa

10.45-12.00 CIT 2014/2015 w branży TSL (prowadzący: Grzegorz Niebudek)

6. Szczególne zasady rozpoznawania przychodów i kosztów podatkowych w branży TSL:
a) moment powstania przychodu w zależności od rodzaju usług TSL,
b) data wykonania usługi spedycyjnej a data rozpoznania przychodu,
c) rozliczanie kaucji gwarancyjnych – aspekt praktyczny,
d) odszkodowania/ kary umowne – moment powstania przychodu,
e) koszty zaliczane do KUP jednorazowo w momencie poniesienia a koszty rozliczane w czasie,
f) mandaty karne i opłaty administracyjne kosztem uzyskania przychodu?
g) świadczenia na rzecz pracowników (podróże służbowe, zakwaterowanie kierowców),
h) korygowanie kosztów uzyskania przychodów z uwzględnieniem specyfiki usług w branży TSL
- terminy płatności, rok podatkowy inny niż rok kalendarzowy, koszty poniesione w 2013 i 2014 r.

12.00-12.45 lunch

12.45-14.15 CIT 2014/2015 w branży TSL – cd. (prowadzący: Grzegorz Niebudek)

7. Samochody w działalności gospodarczej a CIT:
a) koszty eksploatacji samochodów osobowych (amortyzacja, ubezpieczenia itp.),
b) samochody służbowe na cele prywatne oraz samochody prywatne na cele służbowe – zasady rozliczeń w aspekcie podatkowym,
c) samochody niestanowiące składnika majątku podatnika (najem, dzierżawa) – zakres „kilometrówki”,
d) koszty podróży służbowych (opodatkowanie na gruncie CIT oraz przychód pracowników na gruncie PIT),
e) 50 % odliczenie VAT – czy ma wpływ na zasady rozpoznawania KUP w CIT i PIT?
f) 50 % odliczenie VAT – czy istnieje konieczność rozpoznania przychodu lub ustalenia odpłatności u użytkownika pojazdu?
g) komunikat Ministra Finansów z dnia 1 kwietnia 2014 r. – problemy praktyczne.

14.15-14.30 przerwa kawowa

14.30-16.00 Formy nabywania samochodu w branży TSL (prowadzący: Samir Kayyali)

8. Formy nabywania samochodu do przedsiębiorstwa – konsekwencje na gruncie podatków dochodowych:
a) definicja samochodu osobowego na gruncie podatków dochodowych,
b) amortyzacja degresywna – kiedy warto zastosować?
c) jednorazowa amortyzacja a optymalizacja podatkowa,
d) samochód za „gotówkę” czy finansowanie zewnętrzne?
e) zalety leasingu operacyjnego na gruncie podatków dochodowych,
f) najem, dzierżawa a obowiązki ewidencyjne,
g) nabycie samochodu półrocznego a korzyści podatkowe,
h) podsumowanie „plusów i minusów” różnych form nabywania samochodu.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w Kongresie:
- jednej osoby 1490 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1440 zł/os. + 23% VAT

Specjalnie dla użytkowników infor.pl organizator przewidział rabat w wysokości 20%!

Organizator prosi o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia (SBP 14157).

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 9:00 – 16:00

Miejsce zajęć: budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25, Warszawa.

Informacje: 
Krzysztof Kadlec,
tel. (022) 208 28 28/48, fax (022) 211 20 90;
krzysztof.kadlec@akademiamddp.pl

Formularz zgłoszeniowy

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Poprawa błędnej faktury w KSeF to zawsze konieczność korekty. Szkic faktury, czy portal kontrahenta: producenci oprogramowania widzą problem i proponują rozwiązania

Pomimo, że przepisy już dziś nie pozwalają na anulowanie lub zamianę faktury dostarczonej do nabywcy, podatnicy obawiają się uszczelnienia, jakie przyniesie w tym zakresie KSeF. Skala obaw wyrażanych przez przedsiębiorców oraz reakcje producentów oprogramowania do wystawiania faktur zdają się ujawniać, jak bardzo powszechnym zjawiskiem jest poprawienie faktur bez użycia faktury korygującej.

Konsolidacja sprawozdań finansowych – czy warto przekazać przygotowywanie skonsolidowanych SF firmie outsourcingowej?

Konsolidacja sprawozdań finansowych, czyli przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF), to proces wymagający precyzji, wiedzy i czasu. Wraz ze wzrostem złożoności grup kapitałowych oraz częstymi zmianami regulacyjnymi, coraz więcej przedsiębiorstw staje przed pytaniem: czy proces konsolidacji realizować własnymi siłami, czy powierzyć go zewnętrznym ekspertom?

KSeF obejmie nawet rolników. Ale nie wszystkich

Z sygnałów spływających do redakcji Infor.pl wynika, że podatnicy VAT chyba nie mają entuzjazmu co do przejścia na KSeF. Może się jednak okazać, że nie taki diabeł straszny. I pod koniec 2026 r. większa część przedsiębiorców będzie chwaliła nowe rozwiązanie. Dziś jednak każda grupa zawodowa zwolniona z KSeF jest traktowana jako szczęściarze. I taką grupą są rolnicy. Ale tylko „ryczałtowi” (transakcje dokumentują fakturami VAT RR). Ta kategoria rolników może przystąpić do KSeF dobrowolnie.

Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

REKLAMA

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

Leasing w 2026 roku – jak odzyskać koszty podatkowe ponad nowe limity ustawowe związane z emisją CO2? Klucz tkwi w odsetkach, a 100000 zł, 150000 zł i 225000 zł to wcale nie ostateczna bariera dla odliczeń w racie, bo raty działają na innych zasadach

Od stycznia 2026 roku na firmy leasingujące samochody czeka przykra niespodzianka podatkowa. Nowe limity odliczenia kosztów związanych z nabyciem pojazdów, uzależnione od emisji CO2 (100000 zł - emisja co najmniej 50g CO2/km, 150000 zł - emisja poniżej 50g CO2/km, lub 225000 zł - elektryki i wodorowce bez emisji CO2), drastycznie ograniczą możliwości optymalizacji podatkowej. Kontrowersje budzi zwłaszcza fakt, że zmiany dotkną umów już zawartych. Jednak jest nadzieja – część odsetkowa raty leasingowej nadal pozostaje w pełni odliczalna, co może uratować budżety wielu firm. Czy Twoja księgowość wykorzystuje tę możliwość?

Wszedł nowy 15% podatek. Kogo dotyczy i na czym polega? To implementacja dyrektywy UE - mało kto wie, a przepisy już obowiązują, czyli co to jest GloBE, IIR, UTPR i QDMTT

Rozpoczyna się nowy etap w systemie podatkowym, a polskie przedsiębiorstwa, będące częścią dużych międzynarodowych grup, stoją u progu nowych, złożonych obowiązków. Wprowadzenie globalnego podatku minimalnego, znanego pod nazwą-skrótem GloBE, stanowi fundamentalną zmianę w architekturze całego systemu podatkowego. Celem tej reformy podatkowej jest zapewnienie, że największe światowe koncerny zapłacą sprawiedliwą daninę, z efektywną stawką podatkową na poziomie co najmniej 15%, niezależnie od państwa, w którym generują swoje zyski. Czyżby to był koniec z cypryjskimi spółkami? Firmy muszą zmienić optykę na prowadzenie optymalizacji podatkowej i uwzględniać lokalizację biznesu jeszcze bardziej niż kiedykolwiek.

Brak budżetu firmowego to zarządzanie "na oko" - nawet jeśli przedsiębiorca dziś zarabia. Jak stworzyć prosty budżet dla swojej firmy?

Wielu właścicieli małych i średnich firm podejmuje decyzje finansowe intuicyjnie. Zakup nowego sprzętu? „Przyda się, więc bierzemy.” Rekrutacja kolejnej osoby? „Zespół nie wyrabia, trzeba kogoś dołożyć.” Kolejny wydatek? „Jakoś się to pokryje.” Tak wygląda codzienność tysięcy przedsiębiorstw, w których budżet jest pojęciem abstrakcyjnym, a zarządzanie finansami odbywa się „na oko”.

REKLAMA

Podatek od samozbiorów? Skarbówka bierze się nawet za darmowe rozdawanie warzyw

W polskim rolnictwie zawrzało. Okazuje się, że nawet samozbiory i darmowe rozdanie warzyw zostaną objęte podatkiem VAT. Dla wielu gospodarzy, którzy po tragicznym sezonie próbowali ratować plony, to kolejny cios ze strony państwa.

Granica między urządzeniem technicznym a budowlą – najnowsze orzecznictwo w sprawie opodatkowania silosów i zbiorników

Czy zbiorniki i silosy wykorzystywane w procesach produkcyjnych mogą być traktowane jako budowle podlegające opodatkowaniu, czy jedynie jako urządzenia techniczne? Najnowsze orzecznictwo, w tym wyrok NSA z 7 października 2025 r. (sygn. III FSK 738/24), wskazuje, że nawet, gdy obiekty te służą procesom technologicznym, ich podstawowa funkcja i konstrukcja kwalifikują je jako budowle, co przekłada się na konieczność opodatkowania ich podatkiem od nieruchomości.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA