REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kongres branżowy "Aktualne problemy podatkowe 2014/2015 dla firm branży TSL"

REKLAMA

W dniach 21-22 października 2014 r. w Warszawie odbędzie się Kongres branżowy "Aktualne problemy podatkowe 2014/2015 dla firm branży TSL (TRANSPORT – SPEDYCJA – LOGISTYKA)". Przedmiotem Kongresu będą m.in. nowelizacje przepisów VAT i CIT, problemy z postępowaniem podatkowym i kontrolą skarbową, rozliczania nabywania samochodów firmowych na gruncie VAT, PIT i CIT. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP. Dla użytkowników infor.pl przewidziano atrakcyjny rabat!

Prowadzący

Radosław Żuk – prawnik, partner w spółce doradztwa podatkowego, redaktor naczelny portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Doświadczenie zawodowe zdobywał w trakcie aplikacji sądowej, jak również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Posiada bogatą praktykę doradczą oraz audytorską w zakresie opodatkowania na terytorium Polski, jak również niektórych państw unijnych. Autor i współautor publikacji książkowych, w tym: „Transakcje wewnątrzwspólnotowe”, „Nowelizacja VAT i CIT 2013/2014” oraz „Obejście prawa podatkowego w praktyce”. Dodatkowo autor licznych artykułów podatkowych publikowanych na łamach Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Monitora Księgowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku od towarów i usług, podatków dochodowych, podatku od nieruchomości, PCC oraz procedury podatkowej. Prowadzi od wielu lat szkolenia otwarte i zamknięte na rzecz podmiotów z branży TSL.

REKLAMA

Autopromocja

Marta Szafarowska – doradca podatkowy, Partner w MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy. Od 1998 r. pracuje jako specjalista w zakresie podatku VAT i akcyzy. W latach 2002-2004 r. pracowała w zespole VAT, ceł i akcyzy w Ernst & Young, a poprzednio od 1998 roku w zespole VAT PricewaterhouseCoopers. W trakcie wieloletniej praktyki zawodowej zdobyła szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie problemów podatkowych typowych dla firm z branży leasingowej oraz świadczących usługi finansowe, a także producentów wyrobów akcyzowych, jak również branży dystrybucyjnej, budowlanej i transportowej. Jest autorką artykułów w prasie specjalistycznej. Prowadziła projekty i szkolenia podatkowe dla takich firm jak Poczta Polska SA, TVP SA, Mostostal Warszawa SA. Jest członkiem Rady Podatkowej działającej przy PKPP LEWIATAN. Doświadczony wykładowca, prelegent na wielu szkoleniach i konferencjach podatkowych dedykowanych dla przedsiębiorstw różnych branż, w tym sektora TSL.

Marcin Borkowski – prawnik, ekspert podatkowy, specjalista w zakresie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując przez wiele lat w Urzędzie Skarbowym na stanowisku Zastępcy Naczelnika oraz jako trener podatkowy przy Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów. Obecnie prowadzi własną firmę szkoleniową. Publikuje komentarze i artykuły podatkowe zarówno w prasie eksperckiej, jak i popularnej. Wykładowca wyższej uczelni w zakresie prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego. Za pośrednictwem Akademii Biznesu MDDP realizuje szkolenia otwarte i zamknięte na rzecz podmiotów o zróżnicowanej strukturze działalności gospodarczej, głównie z tematyki „VAT od podstaw”, „VAT 2014 po zmianach” oraz „Prawa i obowiązki podatnika podczas postępowania podatkowego i kontroli podatkowej”.

Grzegorz Niebudek – doradca podatkowy, prawnik, wspólnik Kancelarii Doradztwa Podatkowego Zarzycki&Wspólnicy, specjalista z zakresu podatków dochodowych i procedury podatkowej. Posiada bogate doświadczenie szkoleniowe m.in. w zakresie podatków dochodowych CIT/PIT, procedury podatkowej oraz podróży służbowych. Współpracował z podmiotami specjalizującymi się w obsłudze przedsiębiorców w zakresie prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego. W ramach swojej dotychczasowej praktyki prowadził skomplikowane postępowania podatkowe przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych. W zakresie bieżącego doradztwa prowadził procesy optymalizacji podatkowych m.in. przy projektach dot. transakcji gospodarczych, w szczególności łączenia spółek kapitałowych, podziału przez wydzielenie oraz przekształcenia spółek kapitałowych.

Samir Kayyali – doradca podatkowy, ekonomista, ekspert ds. zarządzania ryzykiem podatkowym. Obecnie prowadzi własną praktykę podatkową. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w międzynarodowych podmiotach świadczących usługi doradcze, jak i polskich kancelariach prawnych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje w szczególności restrukturyzację grup kapitałowych, sporządzanie dokumentacji w zakresie cen transferowych oraz bieżące doradztwo w podatkach dochodowych i VAT. Nadzorował szereg badań due diligence oraz uczestniczył w obsłudze rachunkowo-podatkowej przekształceń oraz likwidacji spółek prawa handlowego. Absolwent międzynarodowych studiów Master Studies in Finance na kierunku Corporate Finance na UE we Wrocławiu. Stale publikuje komentarze i artykuły zarówno w prasie eksperckiej jak i popularnej. Wykładowca szkoleń „Podatek VAT oraz faktura VAT w branży TSL po zmianach”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cel szkolenia

Celem Kongresu jest omówienie planowanych zmian podatkowych mających wpływ na funkcjonowanie branży Transportu, Spedycji i Logistyki od 2015 r. oraz omówienie skutków nowelizacji ustaw podatkowych, które weszły 1 stycznia i 1 kwietnia 2014 r. Podczas Kongresu prelegenci mający ogromne doświadczenie praktyczne i wiedzę teoretyczną związaną z bieżącym doradzeniem na rzecz podmiotów z sektora TSL zwrócą szczególną uwagę na aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych, w tym TSUE oraz bieżącą linię interpretacyjną organów podatkowych w kwestiach kluczowych dla funkcjonowania sektora TSL Na Kongresie zostaną omówione również dostępne mechanizmy optymalizacji podatkowej bieżącej działalności w podatkach dochodowych oraz podatku VAT. Niewątpliwym atutem Kongresu jest dedykowany dla branży TSL charakter oraz możliwość nawiązania relacji biznesowych z innymi osobami z sektora TSL.

Adresaci Kongresu Branżowego

Kongres dedykowany jest zarówno osobom zarządzającym podmiotami z sektora TSL, tj. członkowie zarządów, właściciele firm, dyrektorzy finansowi oraz główni księgowi jak i osobom operacyjnie zajmującymi się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem. Ponadto, Kongres adresowany jest do wszelkich osób interesujących się opodatkowaniem podmiotów z branży TSL jak i do wszystkich adeptów prawa podatkowego, gospodarczego oraz finansów.

Program

DZIEŃ I

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.30 Najważniejsze problemy definicyjne w branży TSL (prowadzący: Radosław Żuk)

1. Najważniejsze problemy definicyjne w branży TSL:
a) usługa transportowa a usługa spedycyjna – różnice dotyczące momentu wykonania usługi,
b) transport międzynarodowy w świetle prawa krajowego oraz unijnego – czy istnieją sprzeczności?
c) odróżnienie usług związanych z nieruchomościami od usług logistycznych,
d) usługa magazynowania – czy można stosować szczególne regulacje dotyczące usług przechowania,
e) usługi TSL jako transakcje o charakterze ciągłym – czy możliwa jest optymalizacja?
f) opodatkowanie opłat postojowych, odszkodowań oraz kar umownych.

10.30-10.45 przerwa kawowa

10.45-12.00 Najważniejsze problemy definicyjne w branży TSL – cd. (prowadzący: Radosław Żuk)

2. Usługi branży TSL w obrocie międzynarodowym:
a) miejsce świadczenia usług transportowych oraz spedycyjnych,
b) ustalenie miejsca opodatkowania usług magazynowania,
c) obowiązek podatkowy w przypadku świadczenia usług branży TSL w przypadku obrotu zagranicznego,
d) korekta ceny a zasady powstawania obowiązku podatkowego,
e) opodatkowanie importu usług w branży TSL,
f) refakturowanie usług w obrocie zagranicznym,
g) konieczność opodatkowania na terenie Polski niektórych usług świadczonych w obrocie zagranicznym.

12.00-12.45 lunch

12.45-14.15 VAT 2014/2015 w branży TSL (prowadzący: Marta Szafarowska)

3. Szczególne regulacje w podatku VAT w branży TSL:
a) zmiany w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w sektorze TSL – korzyść czy niedogodność?
b) opodatkowanie transportu międzynarodowego – dla kogo stawka 0%?
c) nabycie i sprzedaż usług „okołotransportowych” w obrocie transgranicznym z uwzględnieniem orzecznictwa TSUE – miejsce świadczenia, stawka podatkowa,
d) transakcje walutowe w branży TSL – ich wpływ na finanse podmiotu,
e) załadunek, rozładunek, ubezpieczenie – kiedy wchodzą do podstawy opodatkowania?
f) świadczenia kompleksowe – optymalizacja działalności podmiotów z sektora TSL na gruncie podatku VAT.

14.15-14.30 przerwa kawowa

14.30-16.00 VAT 2014/2015 w branży TSL – cd. (prowadzący: Marta Szafarowska)

4. Ryzyka podatkowe w sektorze TSL oraz specyficzne zasady fakturowania:
a) czy nabywca paliwa może odpowiadać za zaległości podatkowe sprzedawcy?
b) kaucja gwarancyjna jako mechanizm ograniczenia ryzyka solidarnej odpowiedzialności nabywcy,
c) szczególne formy i tryb składania deklaracji podatkowych u firm TSL kupujących towary wrażliwe,
d) specyfika fakturowania w branży TSL – opodatkowanie zaliczek, refakturowanie,
e) liberalizacja stosowania faktur elektronicznych – czy pdf i word spełniają definicję e-faktur?
f) odliczanie VAT-u na przykładzie transakcji w branży TSL – omówienie szczególnych momentów podatkowych,
g) odliczanie VAT od paliwa na przykładzie pojazdów własnych oraz wynajmowanych,
h) omówienie najnowszego orzecznictwa sądów administracyjnych i TSUE dot. branży TSL.

DZIEŃ II

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.30 Postępowanie podatkowe w firmie branży TSL (prowadzący: Marcin Borkowski)

5. Kontrola podatkowa i postępowanie podatkowe w branży TSL:
a) podmioty z sektora TSL a szczególne ryzyko kontroli podatkowej,
b) czynności sprawdzające, a kontrola podatkowa – uprawnienia organów podatkowych i podatnika,
c) kiedy organ podatkowy nie musi zawiadamiać podmiotów z branży TSL o kontroli podatkowej?
d) zastrzeżenia do protokołu kontroli podatkowej – praktyczne porady,
e) co może stanowić dowód w sporze z organami podatkowymi na przykładzie sektora TSL?
f) korekta deklaracji podatkowych, a odpowiedzialność podatkowa i na gruncie KKS,
g) sposoby wzruszania wyników kontroli i decyzji wymiarowych na gruncie przepisów i praktyki,
h) najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych dot. sporów podmiotów z sektora TSL i organów podatkowych.

10.30-10.45 przerwa kawowa

10.45-12.00 CIT 2014/2015 w branży TSL (prowadzący: Grzegorz Niebudek)

6. Szczególne zasady rozpoznawania przychodów i kosztów podatkowych w branży TSL:
a) moment powstania przychodu w zależności od rodzaju usług TSL,
b) data wykonania usługi spedycyjnej a data rozpoznania przychodu,
c) rozliczanie kaucji gwarancyjnych – aspekt praktyczny,
d) odszkodowania/ kary umowne – moment powstania przychodu,
e) koszty zaliczane do KUP jednorazowo w momencie poniesienia a koszty rozliczane w czasie,
f) mandaty karne i opłaty administracyjne kosztem uzyskania przychodu?
g) świadczenia na rzecz pracowników (podróże służbowe, zakwaterowanie kierowców),
h) korygowanie kosztów uzyskania przychodów z uwzględnieniem specyfiki usług w branży TSL
- terminy płatności, rok podatkowy inny niż rok kalendarzowy, koszty poniesione w 2013 i 2014 r.

12.00-12.45 lunch

12.45-14.15 CIT 2014/2015 w branży TSL – cd. (prowadzący: Grzegorz Niebudek)

7. Samochody w działalności gospodarczej a CIT:
a) koszty eksploatacji samochodów osobowych (amortyzacja, ubezpieczenia itp.),
b) samochody służbowe na cele prywatne oraz samochody prywatne na cele służbowe – zasady rozliczeń w aspekcie podatkowym,
c) samochody niestanowiące składnika majątku podatnika (najem, dzierżawa) – zakres „kilometrówki”,
d) koszty podróży służbowych (opodatkowanie na gruncie CIT oraz przychód pracowników na gruncie PIT),
e) 50 % odliczenie VAT – czy ma wpływ na zasady rozpoznawania KUP w CIT i PIT?
f) 50 % odliczenie VAT – czy istnieje konieczność rozpoznania przychodu lub ustalenia odpłatności u użytkownika pojazdu?
g) komunikat Ministra Finansów z dnia 1 kwietnia 2014 r. – problemy praktyczne.

14.15-14.30 przerwa kawowa

14.30-16.00 Formy nabywania samochodu w branży TSL (prowadzący: Samir Kayyali)

8. Formy nabywania samochodu do przedsiębiorstwa – konsekwencje na gruncie podatków dochodowych:
a) definicja samochodu osobowego na gruncie podatków dochodowych,
b) amortyzacja degresywna – kiedy warto zastosować?
c) jednorazowa amortyzacja a optymalizacja podatkowa,
d) samochód za „gotówkę” czy finansowanie zewnętrzne?
e) zalety leasingu operacyjnego na gruncie podatków dochodowych,
f) najem, dzierżawa a obowiązki ewidencyjne,
g) nabycie samochodu półrocznego a korzyści podatkowe,
h) podsumowanie „plusów i minusów” różnych form nabywania samochodu.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w Kongresie:
- jednej osoby 1490 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1440 zł/os. + 23% VAT

Specjalnie dla użytkowników infor.pl organizator przewidział rabat w wysokości 20%!

Organizator prosi o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia (SBP 14157).

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 9:00 – 16:00

Miejsce zajęć: budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25, Warszawa.

Informacje: 
Krzysztof Kadlec,
tel. (022) 208 28 28/48, fax (022) 211 20 90;
krzysztof.kadlec@akademiamddp.pl

Formularz zgłoszeniowy

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców od 1 stycznia 2025 r. Tego chce minister finansów

Chciałbym, żeby nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców weszła w życie 1 stycznia 2025 r. - powiedział 25 lipca 2024 r. w TVN 24 minister finansów Andrzej Domański. Jak mówił, zależy mu, by powstał wspólny rządowy projekt; takie rozwiązanie powinno być wypracowane w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Zarządzanie zmianą - kluczowa umiejętność w biznesie i na wyższej uczelni. Jak to robić skutecznie?

Dzisiejsze środowiska biznesowe oraz akademickie charakteryzują się dynamicznymi zmianami, które wymagają od menedżerów, pracowników oraz kadry akademickiej posiadania specjalistycznych umiejętności zarządzania tymi procesami/lub procesami transformacyjnymi. Zmiany, napędzane głównie przez postęp technologiczny oraz nowe formy prowadzenia biznesu i edukacji, stają się coraz bardziej nieodłącznym elementem codziennej pracy i nauki. Pandemia COVID-19 jeszcze bardziej uwidoczniła konieczność szybkiego przystosowania się do nowych warunków, w szczególności w kontekście przejścia na tryb nauki i pracy zdalnej, bądź hybrydowej.

Fundacja rodzinna: kiedy jest szansą na zachowanie firmowego majątku? Czy może być wykorzystana do optymalizacji podatkowej?

Fundacja rodzinna to nowoczesna forma prawna, która zyskuje coraz większe uznanie w Polsce. Stworzona z myślą o skutecznym zarządzaniu i ochronie majątku rodzinnego, stanowi odpowiedź na wyzwania związane z sukcesją oraz koniecznością zabezpieczenia interesów bliskich. Dzięki niej możliwe jest nie tylko uporządkowanie spraw majątkowych, ale także uniknięcie potencjalnych sporów rodzinnych. Jakie są zasady funkcjonowania fundacji rodzinnej, jej organów oraz korzyści, jakie niesie dla fundatorów i beneficjentów? 

Dyskusja o akcyzie: legislacja europejska nie nadąża za badaniami

Około 25 proc. Polaków każdego dnia sięga po papierosa. Wartość ta – zamiast maleć – zwiększa się i stawia nas w gronie państw o względnie wysokim stopniu narażenia społeczeństwa na zagrożenia spowodowane dymem tytoniowym. Na drugim biegunie UE są Szwedzi. Tam pali zaledwie 8 proc. ludności. O planach ograniczenia konsumpcji tytoniu, produktów nikotynowych i alkoholu rozmawiali politycy i eksperci podczas posiedzenia podkomisji stałej do spraw zdrowia publicznego.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025: budynki po zmianie przepisów

Konsultowany obecnie przez Ministerstwo Finansów projekt zmian w podatku od nieruchomości budzi wątpliwości podatników i ekspertów. Dotyczą one m.in. definicji budynków i budowli. Oceniając potencjalne skutki projektowanych zmian, tak przedsiębiorcy jak i osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej -  powinni zastanowić się nad swoim majątkiem. Bo w świetle nowych przepisów mogą pojawić się problemy z tym, czy dany obiekt budowlany jest budynkiem, czy budowlą.

Np. 6,2% rocznie przez 3 lata - stały i pewny zysk z oszczędności. Obligacje skarbowe 2024 - oferta i oprocentowanie w sierpniu

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 21czerwca 2024 r. poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych (detalicznych) Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w sierpniu 2024 roku. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie uległy zmianie w porównaniu do oferowanych w lipcu br. Od 26 lipca br. można nabywać nową emisję obligacji skarbowych w drodze zamiany z korzystnym dyskontem

Firmy mają problem: brakuje pracowników z kwalifikacjami. Jak sobie z tym radzić?

Najnowsze dane wskazują jasno: małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce borykają się niedoborem rąk do pracy. Według Eurobarometru, aż 82 proc. firm ma problem ze znalezieniem pracowników, zwłaszcza tych wykwalifikowanych. ,,Zamiast tracić czas na nieskuteczne rekrutacje, firmy powinny zlecać zadania na zewnątrz np. w centrach BPO’’ – mówi Maciej Paraszczak, prezes Meritoros SA.  

Farmy wiatrowe a podatek od nieruchomości. Nadchodzą zmiany

Co jest przedmiotem opodatkowania podatkiem od nieruchomości farm wiatrowych? Budowle lub ich części jako przedmiot opodatkowania podatkiem od nieruchomości generują dla farm wiatrowych największe obciążenie podatkowe i między innymi dlatego są przedmiotem licznych sporów z fiskusem. Skutkiem tych sporów jest zmiana definicji budowli dla celów podatku od nieruchomości od 1 stycznia 2025 r.

REKLAMA

Od 2025 r. akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75%. Rozwinie się szara strefa i garażowa produkcja poza kontrolą?

Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – komentuje plany Ministerstwa Finansów Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Podatek od żywności szkodliwej dla zdrowia. Już 44 kraje wprowadziły taki podatek

Dotychczas 44 kraje wprowadziły podatek od żywności szkodliwej dla zdrowia, czyli wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli, cukru i tłuszczów nasyconych, w tym tłuszczów typu trans. Polska jest jednym z krajów, które zdecydowały się na wprowadzenie podatku cukrowego, którym objęte zostały słodzone napoje. Zdaniem ekspertów to dobry początek, ale jednocześnie za mało.

REKLAMA