REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

JPK_V7 wersja (2) w 2022 roku - jak składać i korygować?

Subskrybuj nas na Youtube
JPK_V7 wersja (2) w 2022 roku - jak składać i korygować? JPK_V7 2022; JPK_VAT 2022; JPK_V7 za styczeń
JPK_V7 wersja (2) w 2022 roku - jak składać i korygować? JPK_V7 2022; JPK_VAT 2022; JPK_V7 za styczeń

REKLAMA

REKLAMA

Od rozliczenia za styczeń 2022 r. podatnicy VAT składają JPK_V7 wersję (2). W porównaniu z poprzednią zawiera niewielkie zmiany. Nowej wersji nie będziemy jednak stosować korygując poprzednie okresy rozliczeniowe. Ponadto od rozliczenia za styczeń 2022 r., niezależnie od tego, którą część JPK_V7 korygujemy, nie musimy składać tzw. czynnego żalu. Ministerstwo Finansów opublikowało zaktualizowaną broszurę informacyjną dotyczącą wypełniania nowej struktury JPK_VAT.

MF opublikowało zaktualizowaną broszurę informacyjną dotyczącą wypełniania nowej struktury JPK.

REKLAMA

REKLAMA

1. Co się zmieniło w strukturze JPK_V7 od 2022 roku?

W porównaniu z poprzednią, pierwszą wersją JPK_V7 wprowadzono kilka zmian. Nie zmieniają się jednak zasadniczo zasady wypełniania pliku JPK_V7.

1.1 Sprzedaż niepodlegająca VAT w Polsce

Gdy miejsce świadczenia usługi wykonanej przez polskiego podatnika znajduje się poza Polską, wykazuje on tę sprzedaż w części ewidencyjnej w polu K_11, a gdy sprzedaż ta musi być wykazana również w informacji podsumowującej, wypełnia też pole K_12. Zasady te nie uległy zmianie. Natomiast doprecyzowano w objaśnieniach MF, kiedy tę pozycję uzupełniamy, mimo że sprzedaż nie podlega opodatkowaniu VAT w kraju. I tak pola K_11 i K_12 należy uzupełniać, gdy podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z tym świadczeniem. Jest tak, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą:

REKLAMA

  • dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium kraju, jeśli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami, lub
  • czynności zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 oraz pkt 37-41 ustawy o VAT, wykonywanych na terytorium kraju, w przypadku gdy miejscem świadczenia tych usług zgodnie z art. 28b lub art. 28l ustawy o VAT jest terytorium państwa trzeciego lub gdy usługi dotyczą bezpośrednio towarów eksportowanych, pod warunkiem że podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami.

W polu K_11 nie wykazuje się natomiast informacji o dostawach towarów i świadczeniu usług objętych procedurami szczególnymi, OSS i IOSS i w związku z tym objętych odrębnym obowiązkiem ewidencyjnym i sprawozdawczym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.2. Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO) i świadczenie usług elektronicznych

Od rozliczenia za styczeń 2022 r. stosujemy nowy kod WST0_EE. Zastąpił dotychczasowy kod EE. Służy on do oznaczania:

  • wewnątrzwspólnotowej sprzedaży na odległość towarów, które w momencie rozpoczęcia ich wysyłki lub transportu znajdują się na terytorium Polski, oraz
  • świadczenia usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych, o których mowa w art. 28k ustawy o VAT, na rzecz podmiotów niebędących podatnikami, posiadających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce pobytu na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium Polski.

W przypadku tych transakcji nowy kod stosujemy, gdy transakcja jest opodatkowana w Polsce, jak i za granicą i mamy obowiązek wykazania tej sprzedaży w JPK_V7. Jak zostało już powiedziane, transakcji tych nie wykazujemy w JPK_V7 w polu K_11, gdy korzystamy z procedury OSS zarówno unijnej, jak i nieunijnej.

Nowym kodem transakcyjnym WSTO_EE, jak i pozostałymi kodami transakcyjnymi oznaczamy faktury oraz dokumenty wewnętrzne. Nie oznaczamy dokumentów kasowych oznaczonych kodem RO.

1.3. Podatnicy ułatwiający dostawy za pomocą platform elektronicznych

Od 1 lipca 2021 r., gdy podatnik ułatwia, poprzez użycie interfejsu elektronicznego, takiego jak platforma, platforma handlowa, portal lub podobne środki:

  • sprzedaż na odległość towarów importowanych w przesyłkach o wartości rzeczywistej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 150 euro,
  • dokonanie na terytorium UE przez podatnika nieposiadającego siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Unii Europejskiej WSTO lub dostawy towarów na rzecz podmiotu niebędącego podatnikiem

- uznaje się, że podatnik, który ułatwia tę dostawę, samodzielnie otrzymał towary i dokonał ich dostawy.

Aby rozliczyć VAT od tych dostaw podatnik może korzystać z procedury OSS lub IOSS. Gdy nie korzysta z tych procedur, a miejsce dostawy jest w kraju, to od rozliczenia za styczeń w JPK_V7 musi stosować kod IED.

Podatnicy ułatwiający sprzedaż za pomocą swoich platform są zobowiązani dodatkowo prowadzić ewidencję czynności, z tytułu których nie są podatnikami (np. dostawy spoza UE w przesyłkach powyżej 150 euro). Zasady prowadzenia takiej ewidencji określa art. 109b ustawy o VAT. W takich przypadkach od rozliczenia za styczeń 2022 r. wypełniają w części deklaracyjnej pole P_660, wpisując 1, w odniesieniu do:

  • dostaw towarów, w przypadku których wysyłka lub transport rozpoczyna się lub kończy na terytorium kraju;
  • świadczenia usług, w przypadku których miejsce świadczenia znajduje się na terytorium kraju.

Nowym kodem transakcyjnym, jak i pozostałymi kodami transakcyjnymi oznaczamy faktury oraz dokumenty wewnętrzne. Nie oznaczamy dokumentów kasowych oznaczonych kodem RO.

1.4. Ulga na złe długi u wierzyciela

Korekty podstawy opodatkowania oraz podatku należnego w ramach tzw. ulgi na złe długi, o których mowa w art. 89a ust. 1 i 4 ustawy o VAT (zarówno zmniejszające, jak i zwiększające), ewidencjonuje się pojedynczo, podając wszystkie elementy wymagane dla faktur dokumentujących dostawy towarów lub świadczenie usług. Korekty zmniejszające podstawę opodatkowania i podatek należny wprowadza się ze znakiem (-). Gdy w rozliczeniu za dany okres rozliczamy taką korektę, w polu KorektaPodstawyOpodt wpisujemy "1" i wpisujemy kwoty w odpowiednich pozycjach od K_15 do K_20. Jeśli na korygowanej fakturze jest sprzedaż opodatkowana stawką:

  • 23% - podatnik wpisuje wartości z korygowanej faktury opodatkowane tą stawką w poz. K_19 - wartość netto, K_20 - VAT,
  • 8% - podatnik wpisuje wartości z korygowanej faktury opodatkowane tą stawką w poz. K_17 - wartość netto, K_18 - VAT,
  • 5% - podatnik wpisuje wartości z korygowanej faktury opodatkowane tą stawką w poz. K_15 - wartość netto, K_16 - VAT.

Korekty z tytułu tzw. ulgi na złe długi nie trzeba będzie dodatkowo oznaczać w ewidencji jako dokumentu wewnętrznego "WEW", gdyż podstawą wpisu jest faktura. Nie stosujemy również kodów GTU i transakcyjnych.

Dodatkowo w części deklaracyjnej JPK_V7 w polach P_68 i P_69 wpisywane są zbiorcze wartości korekt z tytułu ulgi na złe długi (korekta "in minus"). Zasady te są znane podatnikom i nie uległy zmianie. Jednak od rozliczenia za styczeń będziemy jeszcze dodatkowo wypełniać pole:

  • TerminPlatnosci - wskazując datę upływu terminu płatności w przypadku korekty zmniejszającej, w związku z nieuregulowaniem należności przez dłużnika
  • DataZaplaty - wskazując datę uregulowania lub zbycia należności w przypadku korekty zwiększającej, w związku z uregulowaniem wierzytelności przez dłużnika lub jej zbyciem.

Dzięki tym informacjom organy podatkowe zyskają możliwość kontroli, czy podatnicy rozliczają ulgę na złe długi w odpowiednich okresach rozliczeniowych. Przypomnijmy, że korekty nie można dokonać w dowolnym okresie rozliczeniowym, tylko w rozliczeniu za okres, w którym:

  • minęło 90 dni od ustalonego terminu płatności, pod warunkiem że do dnia złożenia przez wierzyciela deklaracji podatkowej za ten okres wierzytelność nie została uregulowana lub zbyta w jakiejkolwiek formie - w przypadku korekty "in minus"
  • należność została uregulowana lub zbyta - w przypadku korekty "in plus".

1.5. Zwrot VAT

Od rozliczenia za styczeń 2022 r. obowiązują nowe terminy zwrotu, tj. 15- i 40-dniowy. Pierwszy termin przysługuje podatnikom, którzy ewidencjonują obrót na kasie i przyjmują płatności bezgotówkowe od konsumentów. Wnioskowanie o zwrot w tym terminie jest mocno ograniczone. Drugi termin dotyczy podatników, którzy cały obrót podlegający obowiązkowi dokumentowania fakturami udokumentują fakturami ustrukturyzowanymi wystawionymi za pomocą KSeF. W związku z tymi zmianami w części deklaracyjnej JPK_V7 MF musiał dołożyć nowe pola.

Zasady wnioskowania o zwrot VAT w JPK_V7(2) - TABELA

Numer pola w części deklaracyjnej JPK_V7

Zasady wypełniania

P_53

Wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym (pole opcjonalne).

Podaje się również podatek naliczony, który w związku z brakiem czynności opodatkowanych podlega przeniesieniu na następny okres rozliczeniowy lub zwrotowi. W tym polu podaje się także wysokość ulgi na zakup kas rejestrujących nieodliczoną od podatku należnego w danym okresie rozliczeniowym.

W przypadku braku - pole pozostaje puste.

P_54

Wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek wskazany przez podatnika (pole opcjonalne).

Podaje się wysokość różnicy podatku podlegającą zwrotowi na rachunek bankowy podatnika oraz do zaliczenia na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych.

W przypadku braku - pole pozostaje puste.

P_540

Zwrot na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 15 dni (pole opcjonalne).

Podaje się "1" w przypadku wyboru zwrotu na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 15 dni od dnia złożenia rozliczenia.

W przeciwnym przypadku - pole pozostaje puste.

P_55

Zwrot na rachunek VAT podatnika w terminie 25 dni (pole opcjonalne).

Podaje się "1" w przypadku wyboru zwrotu na rachunek VAT podatnika w terminie 25 dni od dnia złożenia rozliczenia.

W przeciwnym przypadku - pole pozostaje puste.

P_56

Zwrot na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 25 dni (art. 87 ust. 6 ustawy) (pole opcjonalne).

Podaje się "1" w przypadku wyboru zwrotu w terminie 25 dni od dnia złożenia rozliczenia.

P_560

Zwrot na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 40 dni (pole opcjonalne).

Podaje się "1" w przypadku wyboru zwrot na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 40 dni od dnia złożenia rozliczenia.

W przeciwnym przypadku - pole pozostaje puste.

P_57

Zwrot na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 60 dni (pole opcjonalne).

Podaje się "1" w przypadku wyboru zwrotu w terminie 60 dni od dnia złożenia rozliczenia.

W przeciwnym przypadku - pole pozostaje puste.

P_58

Zwrot na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 180 dni (pole opcjonalne).

Podaje się "1" w przypadku wyboru zwrotu w terminie 180 dni od dnia złożenia rozliczenia.

W przeciwnym przypadku - pole pozostaje puste.

P_59

Zaliczenie zwrotu podatku na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych (pole opcjonalne).

Podaje się "1" w przypadku wnioskowania przez podatnika o zaliczenie zwrotu podatku na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych, zgodnie z art. 76 § 1 i art. 76b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540, z późn. zm.).

W przeciwnym przypadku - pole pozostaje puste.

P_60

Wysokość zwrotu do zaliczenia na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych (pole opcjonalne).

Podaje się wysokość zwrotu podatku do zaliczenia na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych.

W przypadku braku - pole pozostaje puste.

2. Korekta JPK_V7 - jak złożyć?

Fakt, że obowiązuje nowa struktura JPK, nie oznacza, że należy ją stosowaćdo wszystkich korekt. MF wprowadziło zasadę, jaka obowiązywała w przypadku deklaracji, że składając korektę JPK stosujemy tę wersję, jaka obowiązywała za korygowany okres.

Dlatego do korekt deklaracji i ewidencji składanych za okresy rozliczeniowe sprzed 1 października 2020 r. należy stosować regulacje prawne obowiązujące za okres, za który jest składana korekta deklaracji lub ewidencji (czyli korekty deklaracji i JPK_VAT złożonych pierwotnie na starych zasadach, składane są również według starych zasad).

Za okresy rozliczeniowe od października 2020 r. do grudnia 2021 r. pliki JPK_V7 z deklaracją i ich ewentualne korekty należy składać według wzoru formularza JPK_V7M(1)/JPK_V7K(1). Począwszy od okresu rozliczeniowego rozpoczynającego się 1 stycznia 2022 r. JPK_VAT z deklaracją i ewentualne korekty okresów od stycznia 2022 r. należy składać według wzoru formularza JPK_V7M(2)/JPK_V7K(2).

Ważne!
Składając korektę JPK_V7M/JPK_V7K (zarówno struktura pierwsza jak i druga), należy wypełnić pozycję Celzlożenia, wpisując cyfrę 2, niezależnie od liczby korekt za ten okres.

W składanych korektach wypełnia się wyłącznie części (odpowiednio deklarację lub ewidencję), które podlegają korekcie:

  • w przypadku korekty części deklaracyjnej oraz ewidencyjnej wskazuje się wszystkie elementy, tj.: Naglowek, Podmiot1, Deklaracja, Ewidencja,
  • w przypadku korekty wyłącznie części deklaracyjnej, która nie ma wpływu na część ewidencyjną, wskazuje się elementy: Naglowek, Podmiot1, Deklaracja,
  • w przypadku korekty wyłącznie części ewidencyjnej, która nie ma wpływu na część deklaracyjną, wskazuje się elementy: Naglowek, Podmiot1, Ewidencja.

Ważne!
Dokonanie w przesłanej ewidencji korekty, która nie ma wpływu na część deklaracyjną zawartą we wspólnym pliku, nie wywołuje skutków dla rozliczenia VAT, np. nie przesunie terminu zwrotu.

Sposób dokonania korekty JPK_V7K (kwartalne rozliczenie) w związku z korektą ewidencji dla dwóch pierwszych miesięcy kwartału będzie wyglądać analogicznie jak dla pierwotnych plików JPK_V7K za te okresy (wypełniamy tylko część ewidencyjną). Korygując wyłącznie:

  • ewidencję - podatnik w schemacie głównym pozostawia pusty element Deklaracja. W części Naglowek puste pozostają natomiast: Kwartal, KodFormularzaDekl i WariantFormularzaDekl;
  • deklarację - podatnik w schemacie głównym pozostawia puste elementy: SprzedazWiersz, SprzedazCtrl, ZakupWiersz, ZakupCtrl. W elemencie Naglowek wypełniane są pola: Kwartal, KodFormularzaDekl, WariantFormularzaDekl.

Z uwagi na fakt, że pole Miesiac w elemencie Naglowek jest obowiązkowe, podatnik przy korekcie deklaracji JPK_V7K wskazuje ostatni miesiąc kwartału, tj. odpowiednio 3, 6, 9, 12.

W nowej strukturze JPK_V7 jest nowe pole P_ORDZU, w którym wpisujemy uzasadnienie przyczyn złożenia korekty. Pole to zastąpiło dotychczasowy załącznik stanowiący wyjaśnienie przyczyn korekty deklaracji.

Ważne!
W nowej strukturze JPK_V7 jest nowe pole P_ORDZU, w którym wpisujemy uzasadnienie przyczyn złożenia korekty.

Ważne!
Od 1 stycznia 2022 r., niezależnie od tego, jaką część JPK_V7 korygujemy, nie musimy składać tzw. czynnego żalu. Dotyczy to również korekty starego JPK_VAT.

Podstawa prawna: § 1-11 rozporządzenia Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług - Dz.U. z 2019 r. poz. 1988; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 2382

Joanna Dmowska, Ekspert w zakresie VAT

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Biuletyn VAT

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe limity podatkowe na 2026 rok - co musisz wiedzieć już dziś? Wyliczenia i konsekwencje

Rok 2026 przyniesie przedsiębiorcom realne zmiany – limity podatkowe zostaną obniżone w wyniku przeliczenia według niższego kursu euro. Granica przychodów dla małego podatnika spadnie do 8 517 000 zł, a limit jednorazowej amortyzacji do 212 930 zł. To pozornie drobna korekta, która w praktyce może zdecydować o utracie ulg, uproszczeń i korzystnych form rozliczeń.

Samofakturowanie w KSeF – jakie warunki trzeba spełnić i jak przebiega cały proces?

Samofakturowanie pozwala nabywcy wystawiać faktury w imieniu sprzedawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dowiedz się, jakie warunki trzeba spełnić i jak przebiega cały proces w systemie KSeF.

SmartKSeF – jak bezpiecznie wystawiać e-faktury

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) zmienia sposób dokumentowania transakcji w Polsce. Od 2026 r. e-faktura stanie się obowiązkowa, a przedsiębiorcy muszą przygotować się na różne scenariusze działania systemu. W praktyce oznacza to, że kluczowe staje się korzystanie z rozwiązań, które automatyzują proces i minimalizują ryzyka. Jednym z nich jest SmartKSeF – narzędzie wspierające firmy w bezpiecznym i zgodnym z prawem wystawianiu faktur ustrukturyzowanych.

Integracja KSeF z PEF, czyli faktury w zamówieniach publicznych. Wyjaśnienia MF

Od 1 lutego 2026 r. wchodzi w życie pełna integracja Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) z Platformą Elektronicznego Fakturowania (PEF). Zmiany te obejmą m.in. zamówienia publiczne, a także relacje B2G (Business-to-Government). Oznacza to, że przedsiębiorcy realizujący kontrakty z administracją publiczną będą zobowiązani do wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Ministerstwo Finansów w Podręczniku KSeF 2.0 wyjaśnia, jakie zasady będą obowiązywać i jakie rodzaje faktur z PEF będą przyjmowane w KSeF.

REKLAMA

Testy otwarte API KSeF 2.0 właśnie ruszyły – sprawdź, co zmienia się w systemie e-Faktur, dlaczego integracja jest konieczna i jakie etapy czekają podatników w najbliższych miesiącach

30 września Ministerstwo Finansów uruchomiło testy otwarte API KSeF 2.0, które pozwalają sprawdzić, jak systemy finansowo-księgowe współpracują z nową wersją Krajowego Systemu e-Faktur. To kluczowy etap przygotowań do obowiązkowego wdrożenia KSeF 2.0, który już od lutego 2025 roku stanie się codziennością przedsiębiorców i księgowych.

Miliony do odzyskania! Spółki Skarbu Państwa mogą uniknąć podatku PCC dzięki zasadzie stand-still

Wyrok WSA w Gdańsku otwiera drogę spółkom pośrednio kontrolowanym przez Skarb Państwa do zwolnienia z podatku od czynności cywilnoprawnych przy strategicznych operacjach kapitałowych. Choć decyzja nie jest jeszcze prawomocna, firmy mogą liczyć na milionowe oszczędności i odzyskanie wcześniej pobranych podatków.

Rezerwa na zaległe urlopy pracowników - koszt, który może zaskoczyć na zamknięciu roku

Zaległe dni urlopowe stanowią realne i narastające ryzyko finansowe dla firm — szczególnie w sektorze MŚP. W mniejszych przedsiębiorstwach, gdzie często brakuje dedykowanych działów HR czy zespołów płacowych, łatwiej o kumulację niewykorzystanych dni. Z mojego doświadczenia jako CFO na godziny wynika, że problem jest niedoszacowany. Firmy często nie uświadamiają sobie skali zobowiązania. - tłumaczy Marta Kobińska, CEO Create the Flow, dyrektor finansowa, CFO na godziny.

Tryb awaryjny w KSeF – jak działa i kiedy z niego skorzystać?

Obowiązkowy KSeF od 2026 r. budzi emocje, a jedną z najczęściej zadawanych obaw jest: co stanie się, gdy system po prostu przestanie działać?Odpowiedzią ustawodawcy jest tryb awaryjny. Jest to rozwiązanie, które ma zabezpieczyć przedsiębiorców przed paraliżem działalności w razie oficjalnie ogłoszonej awarii KSeF.

REKLAMA

Ruszyły masowe kontrole kart lunchowych. Co sprawdza ZUS?

Karty lunchowe od kilku lat są jednym z najczęściej wybieranych pozapłacowych benefitów pracowniczych. Do września 2023 r. karty mogły być wykorzystywane wyłącznie w restauracjach i innych punktach gastronomicznych. Od tego momentu ich popularność dodatkowo wzrosła – z uwagi na możliwość korzystania z nich również w sklepach spożywczych i supermarketach. Ta zmiana, choć dla pracowników korzystna, wywołała lawinę kontroli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który coraz uważniej przygląda się temu, w jaki sposób firmy stosują zwolnienie ze składek.

30.09.2025: ważny dzień dla KSeF - Krajowego Systemu eFaktur. Ministerstwo Finansów udostępnia testową wersję systemu

30 września Ministerstwo Finansów udostępnia testową wersję Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF 2.0). To sygnał dla firm, że czas intensywnych przygotowań właśnie się rozpoczął. Jak ten czas na testowanie należy optymalnie wykorzystać?

REKLAMA