Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VAT - podatek od towarów i usług

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wydawnictwo sprzedaje miejsce pod reklamę zarówno w czasopismach papierowych, jak i w ich wersjach internetowych. Dodatkowo udostępniamy miejsce na reklamę na naszych budynkach. Czy sprzedaż takich miejsc pod reklamę należy oznaczać kodem GTU_12 jak usługi reklamowe?
Od 1 stycznia 2023 r. zwiększy się (z 1,2 mln euro do 2 mln euro) limit rocznego obrotu, uprawniającego do posiadania statusu małego podatnika VAT. Zmiana taka wynika z projektu nowelizacji ustawy o VAT zwanej potocznie (SLIM VAT 3), która ma wejść w życie od początku 2023 roku. Projekt ten aktualnie jest poddawany konsultacjom publicznym i uzgodnieniom międzyresortowym. Kim jest mały podatnik VAT? Jakie korzyści daje status małego podatnika VAT? Co to jest metoda kasowa w VAT?
Co do zasady (z pewnymi wyjątkami) od 1 stycznia 2023 r. wejdzie w życie pakiet zmian w ustawie o VAT określany przez Ministerstwo Finansów "SLIM VAT 3" (Simple Local And Modern VAT). Gotowy jest już projekt nowelizacji ustawy o VAT i kilku innych ustaw wprowadzającej te zmiany. Projekt ten jest aktualnie w fazie konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych. Jakie zmiany w VAT przewiduje ten projekt?
Przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, tzw. SLIM VAT 3 trafił do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji publicznych. Jednocześnie konsultowany jest również projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej. Tymi nowelizacjami resort finansów chce wprowadzić kolejny pakiet uproszczeń w podatku VAT i następne narzędzia poprawiające skuteczność zwalczania oszustw VAT, szczególnie w obszarze e-commerce.
Minister Finansów przygotował projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, który przewiduje wprowadzenie od 2024 roku nowych obowiązków dostawców usług płatniczych w zakresie VAT. Dostawcy usług płatniczych będą musieli prowadzić kwartalną ewidencję odbiorców płatności i płatności transgranicznych i udostępniać ją administracji podatkowej, która przekaże te dane do Centralnego elektronicznego systemu informacji o płatnościach (CESOP), prowadzonego przez Komisję Europejską. Dostawca usług płatniczych będzie musiał prowadzić ewidencję na temat danego odbiorcy płatności tylko wówczas, gdy łączna liczba płatności otrzymanych przez danego odbiorcę płatności przekroczy próg 25 płatności w kwartale kalendarzowym.
W dobie popandemicznej odbudowy sektora turystki oraz obiecujących predykcji Światowej Rady Podróży i Turystyki twierdzących, że branża będzie odpowiedzialna za 11,3 procent PKB światowej gospodarki, z perspektywy przedsiębiorcy warto przynajmniej rozważyć, wejście w ten obiecujący rynek - chociażby w ograniczonej formie. Biorąc pod uwagę, iż kwestie podatkowe powinny stanowić jeden z istotnych elementów kalkulacji biznesowej, w powyższym przedsięwzięciu z pewnością nie przeszkodzi znajomość zasad opodatkowania podatkiem VAT usług turystycznych.
Przy sprzedaży usług turystycznych stosujemy procedurę VAT marża. Zdarza się nam pobrać zaliczkę, którą dokumentujemy fakturą, gdy nabywcą jest firma. Czasami mają miejsce zwroty zaliczek, gdy impreza nie dojdzie do skutku. Jakie elementy powinna zawierać taka faktura zaliczkowa i jej korekta?
Spółka budowlana wykonała roboty budowlane na rzecz inwestora (opodatkowane stawką 23% VAT). Niestety, podczas tych prac została zniszczona prywatna droga i ogrodzenie. Inwestor zobowiązał się naprawić wyrządzone szkody i zniszczenia na prywatnej posesji w zamian za odstąpienie przez firmę budowlaną od roszczeń o odsetki z tytułu nieterminowego uregulowania płatności za wykonaną pracę. W tym celu spółka budowlana i inwestor zawarli porozumienie spisane w formie umowy. Jakie skutki podatkowe wywoła taka sytuacja w zakresie rozliczeń w VAT?
INFORAKADEMIA zaprasza na praktyczne webinarium „Zmiany w VAT na 2023 r.” z gwarantowanym imiennym certyfikatem, które odbędzie się 26 sierpnia 2022 roku. Polecamy!
Jeżeli wykonanie nieodpłatnej usługi odbywa się charytatywnie i służy budowaniu wizerunku, to firma nie płaci od niej VAT – wyjaśniło Ministerstwo Finansów. Nie zamierza jednak wydawać w tej sprawie objaśnień podatkowych.
Jeżeli podatnik VAT rejestruje swoją sprzedaż wyłącznie na kasach online lub wirtualnych, to może otrzymać zwrot VAT na rachunek w 15 dni. Ministerstwo Finansów wyjaśnia jak to zrobić.
Spółka wynajęła lokal użytkowy. Umowa najmu przewiduje, że termin płatności za dany miesiąc upływa 14 dnia od daty wystawienia faktury. Kiedy w tej sytuacji powstaje obowiązek podatkowy w VAT? Obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usługi najmu powstaje w przedstawionej sytuacji z chwilą wystawienia faktury dotyczącej usługi najmu świadczonej w danym miesiącu. Wyjaśniamy dlaczego.
Opublikowany 13 lipca 2022 r. projekt objaśnień do przepisów o grupach VAT, które prawdopodobnie wejdą w życie 1 stycznia 2023 r. rozwiewa tylko niektóre wątpliwości w tym obszarze, wiele problemów zostaje nierozwiązanych. Może to zniechęcić podatników do wyboru takiego sposobu rozliczania VAT, a szkoda, bo wielu z nich mogłoby na tym skorzystać.
Nadchodzący w 2024 roku powszechny obowiązek wystawiania faktur za pośrednictwem KSeF przyniesie duże zmiany dla wszystkich przedsiębiorców. Wiele firm zadaje sobie teraz pytanie, jak najlepiej komunikować się z rządową platformą? Można to bowiem robić na różne sposoby, w zależności od skali transmitowanych faktur. Już dziś warto rozważyć, które rozwiązanie będzie lepsze dla biznesu.
Podatnik złożył informację VAT-26 o wykorzystywaniu pojazdu wyłącznie do celów działalności, w związku z czym odliczał 100% VAT. Teraz zamierza wynająć pojazd. Zdaniem podatnika najemca powinien złożyć informację VAT-26, jeśli zamierza odliczać 100% VAT. Czy właściciel auta (wynajmujący) powinien złożyć aktualizację informacji VAT-26 (zmiana przeznaczenia) w związku z wynajmem pojazdu innej firmie i brakiem prowadzenia tzw. kilometrówki (będzie to robił najemca)?
Samochód firmowy najczęściej zostaje przez przedsiębiorcę wprowadzony do ewidencji środków trwałych firmy. Pozwala to zaliczyć wydatki związane z użytkowaniem pojazdu do kosztów uzyskania przychodów, co zmniejsza podstawę opodatkowania i podatki. Z jakimi kosztami i podatkami wiąże się sprzedaż samochodu firmowego przez przedsiębiorcę?
Co trzeba sprawdzić po otrzymaniu faktury? Przede wszystkim trzeba potwierdzić prawo do odliczenia VAT. Przy transakcjach o wartości ponad 15 tys. zł trzeba sprawdzić czy istnieje obowiązek zapłaty z zastosowaniem podzielonej płatności. Trzeba też sprawdzić, czy podatnik ma prawo zaliczyć wydatek z tej faktury do kosztów podatkowych. Trzeba też wiedzieć jak zaksięgować taką fakturę w księgach rachunkowych.
Gminne obiekty sportowe mogą być udostępniane na potrzeby osób indywidualnych ze stawką 8% bez względu na formę ich udostępniania. Nie ma znaczenia, czy konsument korzysta z obiektów na podstawie biletów wstępu czy w ramach cyklicznej umowy. Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 5 maja 2022 r. (sygn. I SA/Gl 137/22).
Czym jest nabycie sprawdzające? Kto kogo sprawdza w trakcie nabycia sprawdzającego? Jakie są prawa i obowiązki sprawdzającego? Jakie prawa i obowiązki ma sprawdzany? Jakie kary mogą być nałożone w związku z nabyciem sprawdzającym?
Minister Finansów wydał rozporządzenie, w którym przywrócił zerowy VAT dla produktów leczniczych (lekarstw) finansowanych ze zbiórek publicznych rozpoczętych w trakcie stanu epidemii. Stawka 0% VAT dla takich leków będzie mogła być stosowana wstecznie, czyli już od 17 maja 2022 r. Dla zbiórek rozpoczętych po odwołaniu stanu epidemii – a więc po 16 maja 2022 r. – obowiązują wcześniejsze zasady opodatkowania, tj. stawka 8%.
Ministerstwo Finansów rozpoczęło konsultacje podatkowe projektu objaśnień dotyczących grup VAT. Objaśnienia dotyczą regulacji odnoszących się do tworzenia i funkcjonowania nowego rodzaju podatnika jakim będą grupy VAT. Konsultacje są otwarte dla wszystkich podmiotów i potrwają do 29 lipca 2022 r.
Kto powinien zapłacić VAT w sytuacji gdy pracownik wystawia fikcyjne ("puste") faktury bez wiedzy i zgody swojego pracodawcy? Obecnie w orzecznictwie sądowym występują dwa różne poglądy dotyczące tego, kto w takim przypadku ponosi odpowiedzialność za uregulowanie VAT-u. Ale może się to zmienić, ponieważ NSA skierował do TSUE pytanie prejudycjalne ws. tzw. pustych faktur. Zdaniem ekspertów, pracodawca powinien dowodzić dochowania należytej staranności w zakresie nadzoru i kontroli pracy nad pracownikiem. Jednak ten ostatni może się przed tym skutecznie obronić. Niemniej znawcy tematu przekonują, że brzmienie art. 108 ust. 1 ustawy o VAT wydaje się tutaj jednoznaczne. Istniejące spory interpretacyjne można zmienić, np. poprzez wprowadzenie definicji wystawcy faktury.
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał 7 lipca 2022 r. wyrok w polskiej sprawie dotyczącej podwójnego opodatkowania WNT równolegle w kraju identyfikacji podatkowej i miejscu zakończenia transportu.
W Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano 11 lipca 2022 r. założenia projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw. Projekt ten jest aktualnie przygotowywany w Ministerstwie Finansów i w III kwartale 2022 r. ma zostać przyjęty przez Radę Ministrów i skierowany do Sejmu. Nie jest więc wykluczone, że zmiany te wejdą w życie jeszcze w 2022 roku ale bardziej prawdopodobne jest, że stanie się to na początku 2023 roku. Jakie zmiany w VAT planuje resort finansów?
Ochotnicze Straże Pożarne nawet jeżeli są zarejestrowane jako podatnicy VAT czynni, to (tak jak inni podatnicy VAT) mają prawo do obniżania podatku należnego o podatek naliczony (tj. do odliczania VAT) tylko w przypadku podatku naliczonego w zakupionych towarach lub usługach wykorzystywanych do czynności podlegających opodatkowaniu VAT. Stowarzyszenia jakimi są Ochotnicze Straże Pożarne realizują przede wszystkim czynności niepodlegające opodatkowaniu VAT (udział w akcjach ratowniczych przeprowadzanych w czasie pożarów, zagrożeń ekologicznych związanych z ochroną środowiska oraz innych klęsk i miejscowych zagrożeń). Dlatego więc VAT naliczony przy zakupie np. sprzętu, czy wyposażenia wykorzystywanego podczas akcji ratowniczych nie może być odliczony.
Podatnik nabył w 2020 r. mieszkanie, które przeznaczył do wynajmu krótkoterminowego. W związku z tym odliczył VAT z faktury dokumentującej zakup mieszkania. W kwietniu 2022 r. podatnik wynajął mieszkanie na cele mieszkaniowe na okres roku. Czy jest obowiązany do korekty odliczonego VAT? Jeżeli tak, to w jaki sposób?
Podatnik posiada lokal usługowy, w którym prowadzi działalność gospodarczą. W maju 2022 r. przekształcił połowę budynku (85 m2 ze 160 m2) na mieszkanie dla siebie i żony. Lokal został wprowadzony do ewidencji w czerwcu 2014 r. Wartość inwestycji - 300 000 zł netto. VAT był odliczony w wysokości 69 000 zł. W jaki sposób należy postąpić teraz z VAT? Czy musimy oddać część odliczonego VAT?
Według danych resortu finansów, w I kwartale 2022 r. wpłynęło o prawie 18% więcej wniosków o uwolnienie środków zgromadzonych na rachunku VAT w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Wnioskowana kwota do uwolnienia wzrosła rdr. o przeszło 69%. Z kolei ogólnie uwolniona suma wyniosła ok. 7,3 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 96%. Liczba wydanych zgód podskoczyła o ok. 20%, a odmów – o ponad 9%. Najwięcej pozwoleń otrzymały podmioty, w przypadku których brakuje informacji o PKD. Natomiast z odpowiedziami odmownymi zetknęli się głównie wnioskodawcy zajmujący się sprzedażą herbaty, kawy, kakao i przypraw. Zarówno na początku 2022 roku, jak i rok wcześniej, średni czas procedowania w sprawie wyniósł 21 dni.
Obniżenie podatku należnego o podatek naliczony zawarty w otrzymanych fakturach to fundamentalne prawo przysługujące podatnikom VAT. Jednym z warunków dokonania odliczenia jest rejestracja jako podatnik VAT czynny. Brak formalnej rejestracji w chwili dokonywania zakupów nie pozbawia jednak prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów, o ile będą one wykorzystywane na potrzeby czynności opodatkowanych. Wymaga to odpowiedniego wypełnienia formularza VAT-R.
Stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej ma istotne znaczenie w dobie aktywnej działalności polskich przedsiębiorców na rynkach innych Państw członkowskich. System VAT opiera się na neutralności VAT z zachowaniem konieczności zapewnienia wpływów do budżetów państw członkowskich w miejscu konsumpcji towaru lub usługi podlegającej opodatkowaniu. Stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej ma na celu opodatkowanie usług, które świadczone są za pomocą infrastruktury znajdującej się w innym Państwie niż siedziba podatnika. Najnowsze orzecznictwo europejskie tj. wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 7 kwietnia 2022 w sprawie C-333/20 Berlin Chemie A. Menarini SRL oraz poprzedzające go wyroki w sprawach C-547/18, Dong Yang Electronics, oraz C 931/19, Titanium Ltd., wskazują drogę w rozumieniu stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej.
Którzy podatnicy mogą otrzymać zwrot VAT w ciągu 15 dni? Jakie są warunki tego zwrotu? Jaki podatnik jest "podatnikiem bezgotówkowym"? Co trzeba zrobić aby otrzymać tak szybki zwrot VAT? Jakie warunki trzeba spełnić i co sprawdza urząd skarbowy? Wyjaśniają eksperci Ministerstwa Finansów.
Od początku 2022 roku Krajowy System e-Faktur (w skrócie: KSeF) jest dobrowolny, ale od 2024 roku prawdopodobnie stanie się obligatoryjny. Zgodę na taki termin wydała Rada UE. Z kolei Ministerstwo Finansów podaje, że do 9 czerwca odnotowano 779 uwierzytelnień w środowisku produkcyjnym i ponad 731,7 tys. – w testowym. Firmy wystawiły też przeszło 8,9 mln próbnych faktur. Komentujący te dane eksperci wskazują, że jak na razie to dość małe zainteresowanie. Nie brakuje też opinii, że KSeF jest dysfunkcjonalny i przedsiębiorcy nie zechcą go wdrażać, a nawet zaczną go bojkotować. Resort wskazuje jednak zalety korzystania z systemu. Ale doradcy podatkowi zwracają przy okazji uwagę na obowiązki i nieuniknione koszty związane z wdrażaniem. I dodają, że są oczywiście plusy oraz minusy rozwiązania, jednak czas pokaże, jak to będzie w praktyce funkcjonowało.
W naszym ostatnim artykule zasygnalizowaliśmy trudności związane z ustaleniem miejsca świadczenia usług. Dzisiaj przedstawiamy praktyczne wskazówki pomocne w ustaleniu związku usługi z nieruchomością, a w konsekwencji miejsca opodatkowania VAT.
Jak rozliczyć w podatku od towarów i usług w przypadku przekroczenia ustalonego w umowie dzierżawy limitu zużycia energii elektrycznej.
Zdarza się, że podatnicy sprzedający towary do odbiorców poza Unię Europejską uzyskują komunikat celny IRE-599 będący tzw. dokumentem z odprawy zbiorczej. Taki komunikat wskazuje nie tylko towary sprzedawane przez dane podatnika, ale także na towary wysyłane przez inne podmioty. Sytuacja taka może budzić pewne wątpliwości z punktu widzenia zastosowania stawki 0% w podatku VAT.
Gmina, realizując odpłatnie usługi polegające na transporcie uczniów na dodatkowe zajęcia sportowe, może działać jako organ władzy publicznej, wyłączony z opodatkowania podatkiem VAT. Tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w wyroku z 24 marca 2022 r. (sygn. I SA/Go 60/22).
Na EUR-Lex w oficjalnej bazie aktów prawnych Unii Europejskiej opublikowano projekt z 10 czerwca 2022 r. decyzji wykonawczej Rady Unii Europejskiej upoważniającej Rzeczpospolitą Polską do stosowania szczególnego środka stanowiącego odstępstwo od art. 218 i 232 dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej. Z tego projektu decyzji derogacyjnej wynika, że obowiązkowe stosowanie Krajowego Systemu e-Faktur i faktur ustrukturyzowanych będzie możliwe w Polsce od 1 stycznia 2024 roku do 31 grudnia 2026 r.
Rozliczenie podatkowe usług budowlanych bywa problematyczne nawet dla projektów prowadzonych w kraju, a co dopiero, gdy prace realizowane są przez polskie firmy w innych państwach UE, co w ostatnim czasie wcale nie jest rzadkością. Chęć rozwoju, wyższe marże, a może większa przewidywalność - jest wiele czynników powodujących, że polskie firmy podejmują ryzyko związane z prowadzeniem prac budowlanych poza Polską. Z wielu względów najczęstszym kierunkiem są nadal inne państwa UE. O czym trzeba pamiętać i na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o podatki i wykonywanie prac budowlanych w innym kraju UE - o tym w artykule.
Ministerstwo Finansów udzieliło wyjaśnień odnośnie opodatkowania e-sportu w polskim prawie podatkowym w zakresie PIT, CIT i VAT. Zdaniem resortu finansów, z uwagi na różnorodność i specyfikę gier komputerowych turniej e-sportowy, w zależności od jego indywidualnych cech i czynników organizacyjnych, może mieć charakter albo konkursu albo zawodów sportowych, jednak rozstrzygnięcie tego zagadnienia pozostaje poza właściwością Ministerstwa Finansów.
Spółka świadczy usługi transportowe. W ramach wykonywanej działalności gospodarczej otrzymała zlecenie realizacji transportu towarów, które wysyłane są ze Stanów Zjednoczonych do miejsca docelowego na Ukrainie, przy czym obsługiwana przez Spółkę część trasy znajduje się na terytorium kraju. Spółka zastanawia się czy może zastosować do przedmiotowej transakcji zerową stawkę VAT.
W transakcjach handlowych rozróżniamy różnego rodzaju obniżki cen. Jedną z powszechnie stosowanych przez przedsiębiorców form zachęty do terminowego regulowania płatności jest tzw. skonto, czyli rabat udzielany z tytułu wcześniejszej spłaty. W takich przypadkach regulacje ustawy o VAT nakładają na podatników obowiązek wystawiania faktur korygujących.
Postępująca reforma elektroniczna administracji jest realizowana wprost proporcjonalnie do reformy komunikacji na linii przedsiębiorca – urzędy, w tym urzędy skarbowe. Co roku podatnicy dowiadują się o nowych rozwiązaniach i wprowadzanych innowacjach. Jednym z dość energicznie nowelizowanych obszarów są kwestie związane z kasami fiskalnymi i paragonami.
Ministerstwo Finansów poinformowało o przesunięciu o trzy miesiące terminu obowiązku fiskalizacji (tj. instalacji kas fiskalnych) branży myjni samochodowych. Nowy termin to 1 października 2022 r. Ministerstwo wskazuje, że przesunięcie terminu nie wyklucza wcześniejszego zainstalowania kas rejestrujących.
Dobrowolne umieszczenie informacji o podmiotach udzielających finansowego wsparcia (tzw. honorowanie darczyńcy), nieposiadające znamion reklamy stanowi czynność neutralną na gruncie ustawy o VAT.
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej: “TSUE”) 7 kwietnia 2022 r. zajął się kolejny raz problemem stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej (en: “fixed establishment”, dalej: “FE”) przy okazji sprawy C-333/20 zainicjowanej przez rumuński sąd apelacyjny wnioskiem o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym.
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT wymaga prawidłowego określenia chwili dokonania dostawy towarów lub wykonania usługi. W przypadku czynności długoterminowych, gdy obowiązek podatkowy powstaje na zasadach ogólnych, największy problem stwarza ustalenie momentu wykonania usługi. Spory wywołuje odpowiedź na pytanie, które usługi możemy uznać za wykonane z końcem okresów rozliczeniowych, gdy są ustalane. Natomiast gdy nie mamy określonych okresów rozliczeniowych, powstaje pytanie, czy umowa długoterminowa jest wykonana z dniem jej zawarcia czy zakończenia. Obecnie organy zajmują niekorzystne dla podatników stanowisko.
Prowadzimy działalność gospodarczą w zakresie produkcji i montażu systemów alarmowych, antywłamaniowych. Nasza działalność jest opodatkowana VAT. Ponieważ współpracujemy w ramach działalności z producentami podzespołów z Chin i Japonii, zakupiliśmy prezenty, które zamierzamy przekazać naszym kontrahentom spoza UE. Czy takie przekazanie należy opodatkować VAT? Czy mamy prawo do odliczenia podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu prezentów?
Ministerstwo Finansów udostępniło 17 maja 2022 r. na podatki.gov.pl wersję produkcyjną Aplikacji Podatnika KSeF. Aplikacja ta umożliwia w szczególności wystawianie i odbieranie faktur z KSeF oraz podgląd faktur.
Świadczę usługi informatyczne oraz serwisowe sprzętu komputerowego (drukarki, laptopy, skanery, komputery stacjonarne, składanie komputerów). Wykonuję je głównie na rzecz osób prywatnych. W związku z tym, że usługi świadczę przeważnie stacjonarnie w domu klienta, posiadam przenośną kasę online. Klienci nie odwiedzają mnie w mojej siedzibie (brak stałych godzin pracy). Pierwszy kontakt odbywa się na telefon lub e-mail, a zapłata po wykonaniu usługi. Czy w sytuacji gdy nie mam żadnego zlecenia (bywa tak nawet kilka dni), kasę online muszę mieć cały czas włączoną i połączoną z Internetem?
Komisja Europejska wyraziła Polsce zgodę na obowiązkowe powszechne stosowanie Krajowego Systemu eFaktur (KSeF). W konsekwencji, zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów, czeka nas rewolucja w fakturowaniu polegająca na zastąpieniu dotychczasowych papierowych faktur eFakturami, czyli fakturami ustrukturyzowanymi.