Czy należy opodatkować VAT wydanie gadżetów reklamowych
REKLAMA
REKLAMA
Przekazanie prezentu o małej wartości nie jest dostawą towarów a więc czynnością opodatkowaną VAT.
REKLAMA
Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) prezenty o małej wartości to przekazywane przez podatnika jednej osobie towary o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób.
Ustawa nie określa żadnych szczególnych wymogów prowadzenia ewidencji, wymaga jedynie aby ewidencja pozwalała na ustalenie tożsamości osób, które otrzymały prezenty.
Druga kategoria produktów reklamowych, których przekazanie niepodległa opodatkowaniu to produkty, których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa wyżej, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.
Opodatkowaniu będzie podlegać przekazanie prezentów przez podatnika konkretnej osobie, której tożsamość jest znana, a przekazanie to jest odpowiednio ujęte w ewidencji, w momencie przekroczenia wartości 100 zł w ciągu roku podatkowego.
Polecamy: VAT 2010
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat