REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Samochód służbowy, CIT - koszty

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów

Na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz podatku dochodowym od osób prawnych do kosztów uzyskania przychodów nie zaliczymy wydatków z tytułu zapłaty następujących podatków:
- podatków dochodowych
- podatku od spadków i darowizn
- podatku akcyzowego, ale tylko od ubytków lub niedoborów wyrobów akcyzowych
- podatku od towarów i usług – z wyjątkami.

Kiedy strata nie jest kosztem uzyskania przychodów

Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku dochodowym od osób prawnych przewidują takie same rozwiązania w zakresie nieuznawania strat za koszty uzyskania przychodów. Przyjmijmy, że strata oznacza utratę, zmniejszenie wartości składników majątkowych podatnika, na skutek wystąpienia zdarzeń losowych.
Poniżej prezentujemy przypadki, w których ustawodawca nie uznaje straty za koszt uzyskania przychodów.

Diety zagraniczne 2011 / 2012

Prezentujemy wysokość zwrotu kosztów przejazdu i diety należne pracownikom z tytułu zagranicznych delegacji (podróży służbowych).

Jak wykazać i rozliczać w księgach bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów

Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów dokonywane są dla zapewnienia współmierności przychodów i kosztów oraz zachowania zasady memoriału w danym okresie sprawozdawczym. Służą one do prawidłowego określenia kosztów działalności operacyjnej dla każdego okresu sprawozdawczego.

Czym różnią się bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów od rezerw

Nasza spółka dokonuje sprzedaży towarów, na które udziela 12-miesięcznej gwarancji. Czy przewidywany koszt przyszłych napraw powinien stanowić tytuł do utworzenia rezerwy, czy też dokonania biernego rozliczenia międzyokresowego kosztów? W jaki sposób można rozróżnić te dwie kategorie i w jaki sposób wykazywać je w bilansie? Proszę o przedstawienie przykładu sposobu ujęcia oraz rozliczenia kosztów napraw gwarancyjnych w księgach rachunkowych spółki.

REKLAMA