REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Dwukrotne zwiększenie limitu odliczenia ulgi podatkowej z tytułu krwiodawstwa jest jedną ze zmian przewidzianych nowelizacją ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, którą 29 września 2026 r. przyjęła Rada Ministrów. Zmiana ma wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będzie miała zastosowanie do dochodów lub przychodów osiągniętych od tego dnia.
Oddanie krwi i jej składników jest prostym sposobem na uratowanie komuś zdrowia, a nawet życia. W Polsce co roku robi to około pół miliona osób. Oprócz oczywistego pożytku, jakim jest pomaganie innym, krwiodawstwo wiąże się z korzyściami dla samego dawcy, również tymi finansowymi, w rozliczeniu PIT.
Oddanie krwi może być bezcenne dla lokalnego szpitala, może również obniżyć należny urzędowi skarbowemu podatek PIT. Jakich formalności należy dopełnić, aby skorzystać z ulgi dla honorowych krwiodawców?
REKLAMA
Honorowy dawca krwi, który jest pracownikiem, po oddaniu krwi może otrzymać dwa dni wolnego. Co jednak w sytuacji gdy honorowym dawcą krwi jest przedsiębiorca? Czy z tego tytułu przysługują mu jakieś preferencje?
Ulga dla krwiodawców. W przypadku darowizn na cele krwiodawstwa podatnikowi przysługuje odliczenie w wysokości ekwiwalentu pieniężnego za pobraną krew lub jej składniki. Jak odliczyć ulgę na krew w PIT za 2020 r.?
REKLAMA
Obecnie nic nie wskazuje na to, by honorowi dawcy krwi mogli odliczyć w swoich rocznych zeznaniach podatkowych większe niż dotychczas kwoty. Od lat nie zmieniła się podstawa obliczenia kwoty odliczenia - 130 zł za litr pobranej krwi. Co roku natomiast rośnie liczba podatników, którzy korzystają z tej ulgi.
REKLAMA