REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

XVII Doroczna Konferencja Audytingu - czy czeka nas nowa praktyka rewizji finansowej?

Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
XVII Doroczna Konferencja Audytingu - czy czeka nas nowa praktyka rewizji finansowej?
XVII Doroczna Konferencja Audytingu - czy czeka nas nowa praktyka rewizji finansowej?

REKLAMA

REKLAMA

Rynek audytu przechodzi reformę wynikającą ze zmiany europejskich przepisów i wejścia w życie międzynarodowych standardów badania. Czy w związku z tym warsztat biegłych rewidentów także czeka rewolucja? Na to pytanie odpowiedzi będą szukali uczestnicy XVII Dorocznej Konferencji Audytingu organizowanej przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów. Konferencja odbędzie się w dniach 17-19 października 2016 roku w hotelu Narvil w Serocku. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

„Standardy, regulacje, rynek – czy czeka nas nowa praktyka rewizji finansowej?” to temat XVII edycji Dorocznej Konferencji Audytingu, jednego z największych wydarzeń środowiska biegłych rewidentów w Polsce. Eksperci w trakcie trzech konferencyjnych dni poruszą bieżące dla branży audytorskiej tematy. Uczestnicy rozmawiać będą o skutkach rynkowych związanych z wejściem w życie europejskiej reformy rynku usług audytorskich. Dużo miejsca zostanie poświęcone przejściu na nowe, międzynarodowe standardy rewizji finansowej. Pojawi się również aktualny temat bezpieczeństwa danych w kontekście rosnącego ryzyka postępującej cyfryzacji.

REKLAMA

Autopromocja

Nowe regulacje dla biegłych rewidentów

Najwięcej czasu konferencyjnego zostanie poświęcone nowym regulacjom związanym z unijną reformą rynku audytu. W trakcie dwóch wykładów otwierających oraz w pierwszej sesji plenarnej pn. „Reforma audytu – i co dalej?” eksperci wyjaśnią najistotniejsze zagadnienia związane ze zmianami w ustawie o biegłych rewidentach.

A warto pamiętać, że zmienia się m.in. organizacja badania i zasady nadzoru nad biegłymi rewidentami. Firma audytorska nie będzie już mogła wykonywać części usług na rzecz swojego klienta audytowego. A jednostki zainteresowania publicznego będą musiały same określić kryteria wyboru audytora, i, co więcej, wybór ten uzasadnić. Temu tematowi poświęcona będzie m.in. także tegoroczna „dyskusja środowiskowa” tradycyjnie już organizowana na zakończenie pierwszego dnia konferencji.

MSB już w przyszłym roku

Biegłych rewidentów czeka też przejście na nowe standardy wykonywania zawodu. W przypadku jednostek zainteresowania publicznego badanie zgodnie z MSB będzie dotyczyło już sprawozdań finansowych za 2016 rok. Rok później ta zmiana obejmie badanie sprawozdań pozostałych podmiotów. W praktyce oznacza to konieczność poświęcenia przez biegłych rewidentów dodatkowego czasu na planowanie i dokumentację badania. Dlatego temat MSB wypełni jedną z sesji plenarnych. Organizatorzy konferencji pomyśleli także o praktycznym wymiarze MSB i zaproponowali warsztaty, prezentujące programy informatyczne, wspierające badanie sprawozdań zgodnie z nowymi standardami.  

Nowe rodzaje ryzyka w praktyce biegłego rewidenta

Konferencja chce odpowiedzieć także na wyzwania związane z ryzykiem w pracy biegłego rewidenta. Eksperci z tego obszaru będą rozmawiać o odpowiedzialności biegłego rewidenta wobec klienta, organów skarbowych i innych interesariuszy. Jakie oczekiwania klienta biegły może spełnić, nie narażając się na ryzyko utraty niezależności? Jakie informacje audytor może przekazywać do urzędu skarbowego i do innych organów, i gdzie kończy się informacja niefinansowa, a zaczyna tajemnica danych? I jak przy tego typu dylematach minimalizować ryzyko pracy audytora? Odpowiedzi na te i inne pytania ma przynieść druga sesja plenarna konferencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dane bardziej bezpieczne

W kolejnej  sesji eksperci poruszą problem bezpieczeństwa danych i formy ich zabezpieczenia. Uczestnicy panelu opowiedzą o zagrożeniach związanych z cyberatakami i kradzieżą danych w sieci. Sesja pozwoli jej uczestnikom poznać sposoby i metody dokonywania cyberataków na dane finansowo-księgowe. W tym kontekście zaprezentowane zostaną przykłady form i metod zabezpieczania danych finansowych oraz możliwe sposoby ich weryfikacji przez biegłego rewidenta. Inną bardzo ważną kwestią, która zostanie poruszona są nowe wymogi ustawowe dotyczące archiwizacji dokumentacji z badania. Prawdopodobny nowy okres przechowywania dokumentacji to siedem lat, a tak długi okres archiwizacji wymaga szczególnej uwagi przy zabezpieczeniu danych.

Rola otoczenia w warsztacie biegłego

W globalnej rzeczywistości trudno dziś ignorować takie zagrożenia jak wojny ekonomiczne, migracje ludności czy wpływ agencji ratingowych na rzeczywistość gospodarczą poszczególnych regionów i państw. Jeśli dodamy do tego rozrost szarej strefy, piractwo czy zwiększanie się roli sfery finansowej – tzw. finansyzację – w polityce gospodarczej, wyłania się potężny kompleks nowych czynników oddziałujących na biznes i przedsiębiorstwa. Jak zatem, w tak złożonym kontekście, biegły może ocenić ryzyko kontynuacji działalności gospodarczej? Czy da się dziś w sprawozdaniu finansowym rzetelnie i jasno zaprezentować kondycję finansową podmiotu, tak by jednocześnie stanowiło ono zbiór użytecznych danych zaspokajających potrzeby informacyjne jego użytkowników? Te dylematy wypełnią jedną z dyskusji panelowych drugiego dnia konferencji, do której wykład wprowadzający wygłosi prof. Dariusz Filar.

REKLAMA

Konferencja po raz kolejny stworzy forum do dyskusji między biegłymi rewidentami, regulatorem, nadzorcą i przedsiębiorcami. Do przedstawienia swojego stanowiska i udziału w sesjach plenarnych zaproszeni zostali przedstawiciele środowiska biegłych rewidentów, świata biznesu oraz wybitni ekonomiści. W sumie w spotkaniu udział weźmie ponad 30 mówców. Swój udział w konferencji potwierdzili m.in. prof. Dariusz Filar, prof. Aldona Kamela-Sowińska oraz prof. Elżbieta Mączyńska i prof. Radosław Ignatowski.

Konferencja odbędzie się w dniach 17-19 października 2016 roku w hotelu Narvil w Serocku. Więcej szczegółów o wydarzeniu oraz możliwość rejestracji na stronie www.dka.kibr.org.pl. Zapraszamy do udziału!

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Globalny sektor logistyczny zakończy 2024 rok na dużym plusie

Wolumen towarowy transportowany przez światową flotę kontenerową zyska w tym roku 5-6%. Fracht lotniczy zaliczy wzrost na poziomie 5%, a rynek przesyłek ekspresowych i paczek urośnie o nawet 9,2%. Więcej i szybciej zarobią także operatorzy logistyczni, ponieważ obserwujemy właśnie niecodzienne przesunięcie szczytu transportowego na szlakach prowadzących z Chin do Europy i USA. Branża logistyczna pogodziła się również z kryzysem żeglugowym na Morzu Czerwonym, a nawet zamieniła konieczność opływania Afryki na wzrosty w poszczególnych obszarach rynku. Za sprawą rosnącej sprzedaży w e‑commerce to może być bardzo dobry rok dla logistyki, nawet w kulejącej gospodarczo Europie.

Opanowanie logistyki przez inteligentne algorytmy jeszcze nam nie grozi

Dotychczasowe doświadczenia firm próbujących wdrożyć inteligentne algorytmy w swoich łańcuchach dostaw pokazują, że jest to zadanie ekstremalnie trudne. Zgodnie z harmonogramem i pierwotnymi założeniami robi to zaledwie 16% organizacji. Niewielki jest także udział przedsiębiorstw, które stosują już sztuczną inteligencję w wybranych procesach logistycznych. Programom implementacji towarzyszy ponadto obszerny katalog czynników ryzyka i brak odpowiedniego know-how, ale w branży panuje przekonanie, że AI i tak zrewolucjonizuje globalne łańcuchy zaopatrzenia.

Nadgodziny w pracy – jak liczyć, limity, rodzaje, rekompensaty, wynagrodzenie

Czym są nadgodziny, jakie są ich rodzaje i zasady rozliczania? Jakie rekompensaty przysługują za godziny nadliczbowe? Wyjaśnia Karolina Woźniczka, specjalistka ds. kadr i płac w Meritoros SA.

Zaświadczenie o dochodach: jak je uzyskać online w e-Urzędzie Skarbowym? Ile trwa procedura?

Ministerstwo Finansów informuje, że podatnicy coraz chętniej występują i częściej uzyskują zaświadczenia o dochodach on-line w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Trwa to z reguły kilka minut. Wydanie elektronicznego zaświadczenia o dochodach jest bezpłatne. Ma on taką samą moc prawną jak dokument papierowy. W całym 2023 roku wnioski o wydanie takich zaświadczeń w e-US złożyło prawie 160 tys. osób, a w pierwszej połowie 2024 r. już ponad 95 tys. 

REKLAMA

Wycena aktuarialna wartości godziwej (fair value) instrumentów finansowych

Jaka jest rola aktuariusza oraz standardów międzynarodowych w wycenie aktuarialnej instrumentów finansowych? Elementy modelu wyceny aktuarialnej oraz jej raportowanie.

Przechowywanie dokumentów w firmie. Przepisy i zasady zarządzania dokumentacją

Średniej wielkości firma gromadzi olbrzymie ilości dokumentacji. W każdym przedsiębiorstwie są to dokumenty o charakterze ogólnym, ale też szereg dokumentów właściwych dla profilu działalności danej firmy. Niezależnie od ich ilości, dokumenty muszą być odpowiednio zarządzane, co wiąże się ze stworzeniem warunków do ich przechowywania, właściwym ich archiwizowaniem, niszczeniem, a w razie potrzeby digitalizacją. Sprawne zarządzanie dokumentami w firmie pozwala na szybki dostęp do potrzebnych informacji, co w konsekwencji wspiera procesy decyzyjne i operacyjne w przedsiębiorstwie. Konieczność właściwego zorganizowania dokumentacji wynika jednak nie tylko z potrzeby utrzymania porządku czy zredukowania czasu potrzebnego na poszukiwanie dokumentów, ale też z przepisów prawnych. 

Do 15 mln zł pożyczki dla mikro i małych firm na inwestycje. Stałe oprocentowanie 2% lub 1,5%

Bank Ochrony Środowiska uruchomił pod koniec września 2024 r. kolejny nabór wniosków o preferencyjne pożyczki unijne w województwie lubelskim. Nowa oferta BOŚ jest, tym razem, skierowana do mikro i małych przedsiębiorstw oraz spółek komunalnych. Pożyczki będzie można wykorzystać na zwiększenie efektywności energetycznej firm.

Post-importowe kontrole celno skarbowe

W ostatnim czasie rośnie skuteczność kontroli celno skarbowych, a w tym kontrole post-importowe i post-eksportowe związane z obrotem międzynarodowym towarów. Pomagają w tym przepisy, które nakładają dodatkowe wymagania na eksporterów i importerów, takie jak środowiskowe, środki ochrony rynku, a w tym postępowania antydumpingowe czy antysubsydyjne, czy związane z sytuacją na świecie jak sankcje.

REKLAMA

Przedsiębiorca ma konkretne korzyści finansowe z zatrudnienia studenta. Ekspert pokazuje jakie

Stały wzrost kosztów pracy sprawia, że przedsiębiorcy poszukują rozwiązań, które umożliwią im oszczędności w tym zakresie. Jednym z chętniej stosowanych pomysłów jest zatrudnianie studentów. Podpowiadamy, dlaczego warto zatrudniać młode osoby i jakie korzyści dla przedsiębiorcy to przyniesie.

Zwrotu wydatków poniesionych na zakup kas rejestrujących dla przedsiębiorców na terenach objętych powodzią. Limity są dwa, co z pewnością jest nowością

Pojawił się projekt o w sprawie odliczania lub zwrotu wydatków poniesionych na zakup kas rejestrujących dla przedsiębiorców na terenach objętych powodzią. Limity są dwa, co z pewnością jest "nowością" - pisze na platformie X doradca podatkowy Piotr Juszczyk.

REKLAMA