REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-myto ruszy zgodnie z planem 1 lipca 2011 r.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Ministerstwo Infrastruktury zakłada otwarcie elektronicznego systemu poboru opłat 1 lipca 2011 r. Dzień wcześniej, 30 czerwca zostanie wygaszony system winietowy - poinformował w Sejmie wiceminister infrastruktury Radosław Stępień.

Więcej artykułów z branży logistycznej na www.logistyka.infor.pl

REKLAMA

Autopromocja

 

Stępień wyjaśnił, że 1 lipca to termin ustawowy, którego resort infrastruktury nie może zmienić i do którego od dłuższego czasu dąży. - Należy uznać, że procedura, która jest realizowana w Polsce, jest realizowana rzeczywiście w bardzo szybkim tempie - powiedział i ocenił, że to tempo jest "realistyczne".

Dodał, że w tej chwili system e-myta jest w ostatniej fazie budowy. Od 2 maja 2011 r. rozpoczęła się rejestracja pojazdów w systemie via toll (umożliwiającym korzystanie z elektronicznego systemu poboru opłat) i dystrybucja urządzeń via box (montowanych w ciężarówkach i umożliwiających rejestrację przejazdów). - Te czynności przebiegają zgodnie z przewidywaniami - zaznaczył wiceminister.

Zobacz także: Ruszyła rejestracja w systemie opłat za przejazd drogami płatnymi - viaTOLL

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Punkty obsługi klienta i punkty dystrybucji zostały umieszczone w każdym województwie w pobliżu głównych miast, mających łatwy dostęp do centralnych węzłów sieci drogowych.

REKLAMA

Stępień powiedział, że podziela troskę posłów o liczbę klientów rejestrujących się w systemie via toll, zaznaczając, że akt rejestracji wynika z woli klienta. - Na dzień 24 maja w systemie elektronicznego poboru opłat zostało zarejestrowanych 1197 użytkowników, wydanych zostało około 3 tys. urządzeń do poboru opłaty, a około 6 tys. użytkowników dokonało wstępnej rejestracji przez stronę internetową - poinformował.

Podkreślił, że duża część rynku obsługiwana jest przez system tzw. kart flotowych - obejmujący bardzo wiele pojazdów w ramach jednego podmiotu. - Poprzez system kart flotowych uzyskamy przyspieszenie, które powinno zapewnić powszechną dostępność systemu - powiedział.

- Przez ostatnie trzy tygodnie będziemy mieli wydłużony czas pracy, będziemy mieli dodatkowe siły jeżeli chodzi o rejestrację, tak, żeby przyjąć tę ostatnią - naszym zdaniem największą falę klientów, którzy będą się rejestrować - dodał.

Stępień powiedział ponadto, że coraz szybszy jest montaż urządzeń związanych z infrastrukturą via toll. - Wykonawca wykonał 88 fundamentów i 56 bramownic. Rozpoczęła się produkcja znaków informacyjnych - dodał.

Zaznaczył, że do systemu e-myto zostało oddelegowanych ponad 200 inspektorów drogowych. Etaty pochodzą z "restrukturyzacji wewnętrznej na ten rok", a w przyszłym roku będzie ich 313. Możliwe są jednak patrole mieszane z policją i strażą graniczną. Wskazał, że w 2011 r. system będzie obowiązywał na 1,6 tys. kilometrów dróg.

Zobacz także: Opłata elektroniczna za przejazd po drogach krajowych

Z analiz resortu wynika, że zmiana będzie miała nieznaczny wpływ na poziom cen detalicznych u klientów.

Pytania w sprawie stanu przygotowania Ministerstwa Infrastruktury do wprowadzenia z dniem 1 lipca 2011 r. elektronicznego systemu poboru opłat od kierowców autobusów i samochodów ciężarowych o ładowności powyżej 3,5 t na niektórych polskich autostradach i drogach ekspresowych zadali w Sejmie posłowie Wiesław Andrzej Szczepański i Leszek Aleksandrzak z SLD.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF wchodzi na stałe – od 2026 roku faktury tylko elektroniczne. Szczegóły ustawy już znane!

KSeF wchodzi na stałe i już od 2026 roku każda faktura będzie musiała być wystawiona elektronicznie. Nowa ustawa całkowicie zmienia zasady rozliczeń i obejmie zarówno podatników czynnych, jak i zwolnionych z VAT. To największa rewolucja w fakturowaniu od lat.

Od kwietnia 2026 r. bez KSeF nie wystawisz żadnej faktury. To prosta droga do paraliżu firmy

Od 2026 r. KSeF stanie się obowiązkiem dla wszystkich przedsiębiorców w Polsce. System zmieni sposób wystawiania faktur, obieg dokumentów i współpracę z księgowością. W zamian przewidziano m.in. szybszy zwrot VAT. Eksperci podkreślają jednak, że firmy powinny rozpocząć przygotowania już teraz – zwlekanie może skończyć się paraliżem rozliczeń.

Rewolucja w fakturach: od 2026 KSeF obowiązkowy dla wszystkich! Firmy mają mniej czasu, niż myślą

Mamy już ustawę wprowadzającą obowiązkowy Krajowy System e-Faktur. Od lutego 2026 r. część przedsiębiorców straci możliwość wystawiania tradycyjnych faktur, a od kwietnia – wszyscy podatnicy VAT będą musieli korzystać wyłącznie z KSeF. Eksperci ostrzegają: realnego czasu na wdrożenie jest dużo mniej, niż się wydaje.

Rewolucja w interpretacjach podatkowych? Rząd planuje centralizację i zmiany w Ordynacji podatkowej – co to oznacza dla podatników i samorządów?

Rząd szykuje zmiany w Ordynacji podatkowej, które mają ułatwić dostęp do interpretacji podatkowych i uporządkować ich publikację. Zamiast rozproszenia na setkach stron samorządowych, wszystkie dokumenty trafią do jednej centralnej bazy – systemu EUREKA, co ma zwiększyć przejrzystość i przewidywalność prawa podatkowego.

REKLAMA

Krajowy System e-Faktur (KSeF). Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał w środę zmianę ustawy o VAT, wprowadzającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) - poinformowała kancelaria prezydenta. Co to oznacza dla firm?

Nierozwiązany problem ziemi po PGR-ach: czy minister Krajewski uratuje miejsca pracy i gospodarstwa indywidualne?

Nierozwiązane od lat kwestie zagospodarowania dzierżawionej ziemi państwowej powracają dziś z ogromną siłą. Na decyzje ministerstwa rolnictwa czekają zarówno pracownicy spółek gospodarujących na gruntach po dawnych PGR-ach, jak i rolnicy indywidualni, którzy chcą powiększać swoje gospodarstwa. W tle stoją dramatyczne obawy o przyszłość setek osób zatrudnionych w spółkach oraz widmo likwidacji stad bydła.

Dobra wiadomość dla rolników! Prezydent podpisał ustawę o przechowywaniu nawozów naturalnych – zmiany wejdą w życie błyskawicznie

Prezydent RP podpisał ustawę przygotowaną przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, która wprowadza istotne zmiany dla rolników w zakresie przechowywania nawozów naturalnych. Nowe przepisy wydłużają terminy dostosowania gospodarstw, upraszczają procedury budowlane i zapewniają dodatkowe wsparcie administracyjne.

Pracujący studenci, a ubezpieczenie w ZUS. Umowy o pracę, o dzieło i zlecenia - składki i świadczenia

Nie tylko latem wielu studentów podejmuje pracę, na podstawie kilku rodzajów umów. Różnią się one obowiązkiem odprowadzania składek a co za tym idzie, również prawem do świadczeń. Wyjaśniamy jakie umowy są podpisywane i jak są oskładkowane.

REKLAMA

Rekord: Ponad 1,24 mln cudzoziemców pracuje legalnie w Polsce i płaci składki do ZUS

Na koniec I półrocza 2025 r. liczba cudzoziemców legalnie pracujących i objętych ubezpieczeniami społecznymi w ZUS przekroczyła 1,24 mln osób. W województwie kujawsko-pomorskim było ich ponad 48,3 tys.W porównaniu z końcem 2024 roku wzrost odnotowano zarówno w skali kraju, jak i w regionie - informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Działalność nierejestrowana w 2025 roku - własny biznes bez składek ZUS i formalności [limit]. Kiedy rejestracja firmy jest już konieczna i jak to zrobić?

Rozpoczęcie działalności gospodarczej w Polsce może wydawać się skomplikowane – zwłaszcza dla osób, które dopiero testują swój pomysł na biznes. Dlatego działalność nierejestrowana (zwana też nieewidencjonowaną) to atrakcyjna forma dla początkujących przedsiębiorców. Jednak wraz z rozwojem działalności pojawia się pytanie: czy to już czas, by przejść na zarejestrowaną firmę? Przedstawiamy, kiedy warto podjąć ten krok, jakie są jego konsekwencje oraz jak się do tego przygotować.

REKLAMA