REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Międzypokoleniowy transfer aktywów i biznesu” - business breakfast 28 września

Accace Polska
Kompleksowa obsługa prawna, doradztwo podatkowe, doradztwo transakcyjne, outsourcing księgowości, kadr i płac.
„Międzypokoleniowy transfer aktywów i biznesu” - business breakfast 28 września
„Międzypokoleniowy transfer aktywów i biznesu” - business breakfast 28 września
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Accace Polska zaprasza na bezpłatne spotkanie, na którym zostaną przedstawione najważniejsze praktyczne zagadnienia związane z procesem przygotowania i zabezpieczenia sprzedaży firm rodzinnych. Spotkanie odbędzie się 28 września 2018 r. w Warszawie, w siedzibie Accace przy ul. Cybernetyki 10 (NEOPARK bud. A). Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

OPIS WYDARZENIA

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych, na śniadanie biznesowe w Warszawie z Ekspertami FORDATA oraz ACCACE!

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Śniadanie odbędzie się w siedzibie firmy Accace, NEOPARK A, ul. Cybernetyki 10, Warszawa.

Celem niniejszego spotkania jest przedstawienie wyzwań, przed którymi stoją firmy rodzinne. Omówimy zagadnienia dotyczące procesu przygotowania i zabezpieczenia sprzedaży takich firm. Będą mieli Państwo okazję do zapoznania się również z dobrymi praktykami w tym zakresie.

Spotkanie dedykowane jest w szczególności przedstawicielom firm oraz fundacji rodzinnych (właściciele, Prezesi, kadra wyższego szczebla). Zapraszamy Państwa do aktywnego współtworzenia spotkania. Zachęcamy również do wcześniejszego przesyłania pytań za pomocą formularza rejestracyjnego. Na pytania odpowiemy podczas spotkania.

REKLAMA

Uprzejmie prosimy o potwierdzenie przybycia do dnia 21.09.2018, przesyłając formularz zgłoszeniowy

Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. 

Udział w śniadaniu jest bezpłatny.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydarzenie objęte jest patronatem medialnym Infor.pl

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

PROGRAM

09.00 – 09.30  Rejestracja uczestników, śniadanie i networking
09.30 – 09.40  Powitanie, otwarcie spotkania (FORDATA, ACCACE)
09.40 – 10.00  Standardowe mechanizmy transferu aktywów – aspekty prawne (Agnieszka Samborska, ACCACE)
09.40 – 10.00  Ryzyko odpowiedzialności za zaległości podatkowe zbywcy i metody zabezpieczenia (Piotr Zając, ACCACE)
10.20 – 10.40   Kodeks Dobrych Praktyk Transakcyjnych (Alicja Kukla-Kowalska, FORDATA)
10.40 – 10.55    Sesja Q&A / Przerwa
10.55 – 11.15    Dostępne mechanizmy zabezpieczenia majątku i biznesu – spółki, fundacje rodzinne, FIZAN (Piotr Zając, ACCACE)
11.15 – 11.45    Etapy procesu transakcyjnego, Due Diligence, FORDATA VDR, Bezpieczeństwo Informacji (Alicja Kukla-Kowalska, FORDATA)
11.45 – 12.00   Proces przygotowania i zabezpieczenia biznesu do transferu – zarządzanie ryzykiem podatkowym (Piotr Zając, ACCACE)
12.00 – 12.15    Sesja Q&A
12.15                  Zakończenie spotkania i networking / konsultacje indywidualne

PRELEGENCI

Piotr Zając
Tax Advisor | Tax Director, Accace

Piotr Zając jest Doradcą Podatkowym, Dyrektorem Działu Doradztwa Podatkowego w Accace. Jego specjalizacja obejmuje sektor nieruchomości zarówno w zakresie mieszkaniowym, jak i komercyjnym. Piotr posiada również bardzo szerokie doświadczenie w obszarze transakcyjnym oraz due diligence. Istotnym obszarem specjalizacji Piotra jest doradztwo w zakresie transakcji z podmiotami powiązanymi oraz dokumentacja cen transferowych (transfer pricing). Jest autorem licznych publikacji oraz wykładowcą i trenerem na szkoleniach i warsztatach organizowanych dla klientów.

Agnieszka Samborska
Legal Advisor | Accace Legal A. Samborska Sp. K.

Agnieszka jest radcą prawnym z kilkuletnim doświadczeniem. Dołączyła ona do Accace w 2011 r. i obecnie zarządza kancelarią prawną Accace Legal. Agnieszka doradza klientom głównie w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego oraz prawa pracy. Ponadto specjalizuje się w prawie własności intelektualnej.
Agnieszka jest absolwentką Wydziału Prawa i Adminstracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła również Centrum Prawa Angielskiego i Europejskiego oraz Podyplomowe Studia Prawa Własności Intelektualnej.

Alicja Kukla-Kowalska
Key Account Manager, Ekspert M&A | FORDATA VDR

Alicja jest Key Account Managerem oraz Ekspertem M&A w FORDATA VDR. Odpowiedzialna jest za zarządzanie kluczowymi klientami FORDATA oraz rozwój sprzedaży w obszarze M&A. Posiada długoletnie doświadczenie managerskie i sprzedażowe. Autorka komentarzy w Raporcie M&A Index Poland podsumowującym aktywność i trendy na rynku M&A wydawanym przez FORDATA we współpracy z Navigator Capital.

ORGANIZATORZY I PARTNERZY

FORDATA jest czołowym dostawcą usługi Virtual Data Room w Polsce i w regionie CEE. Rozwiązanie FORDATA VDR wspiera największe transakcje M&A, IPO, inwestycje Private Equity i prywatyzacje. FORDATA jest pionierem na polskim rynku kapitałowym. W oparciu o autorskie systemy informatyczne, bazujące na technologii Virtual Data Room, pomaga klientom w zarządzaniu dokumentami i komunikacją podczas złożonych procesów transakcyjnych. FORDATA podniosła bezpieczeństwo i efektywność projektów o łącznej wartości ponad 35 mld PLN.

ACCACE jest wiodącą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, międzynarodową firmą doradczo-outsourcingową, zlokalizowaną w 13 krajach. Grupę tworzy ponad 550 profesjonalistów, oferujących Klientom, najwyższej jakości usługi księgowe i sprawozdawcze, usługi kadrowo-płacowe, usługi doradztwa prawnego, doradztwa transakcyjnego i doradztwa podatkowego.

Doświadczenie i wiedza zespołu doradców podatkowych i prawnych Accace, zapewnia właściwe wsparcie strategicznych decyzji biznesowych m.in.w procesach fuzji i przejęć (M&A) na wszystkich etapach: analizy due diligence, planowania właściwej konstrukcji transakcji, wdrożenia procesu M&A, integracji potransakcyjnej. Eksperci Accace doradzali przy jednych z największych transakcji w 2016 i 2017 roku na polskim rynku nieruchomości.

REJESTRACJA

Bardzo prosimy o przesyłanie zgłoszeń poprzez wysłanie wypełnionego formularza i akceptację warunków uczestnictwa.

Warunki uczestnictwa

*Uczestnictwo w spotkaniu jest bezpłatne. W przypadku rezygnacji z udziału w terminie późniejszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem wydarzenia pobierana jest opłata w wysokości 50 zł. Organizator zastrzega sobie prawo odmowy uczestnictwa bez podawania przyczyny.

Regulamin Wydarzenia

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
KSeF 2.0 sprawdzi tylko techniczną poprawność faktury. Merytoryczna weryfikacja faktur kosztowych obowiązkiem podatnika i księgowego

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to rewolucja – uporządkowany format, centralizacja danych i automatyzacja obiegu dokumentów bez wątpienia usprawniają pracę. Jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna – odpowiedzialność za prawidłowość faktur i ich wpływ na rozliczenia podatkowe. Dlatego należy mieć na uwadze, że KSeF nie zwalnia z czujności w zakresie weryfikacji zdarzeń gospodarczych udokumentowanych za jego pośrednictwem.

Nieprecyzyjne przepisy dot. KSeF. Czy od lutego 2026 r. będziemy dwa razy fakturować tę samą sprzedaż?

Od 1 lutego 2026 r. obowiązek wystawiania faktur w KSeF obejmie podatników VAT, którzy w 2024 r. osiągnęli sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT), a od 1 kwietnia 2026 r. - pozostałych. Ale od 1 lutego 2026 r. wszyscy podatnicy będą musieli odbierać faktury przy użyciu KSeF. Profesor Witold Modzelewski zwraca uwagę na nieprecyzyjną treść art. 106nda ust. 16 ustawy o VAT i kwestię treści faktur elektronicznych o których mowa w art. 106nda, 106nf i 106nh ustawy o VAT.

Koniec podatkowego eldorado dla tysięcy przedsiębiorców? Rząd szykuje rewolucję, która drastycznie uderzy w portfele najlepiej zarabiających specjalistów już niebawem

Przez lata była to jedna z najatrakcyjniejszych form opodatkowania w Polsce, pozwalająca na legalne płacenie zaledwie 5% podatku dochodowego. Tysiące specjalistów, zwłaszcza z prężnie rozwijającej się branży nowych technologii, oparło na niej swoje finanse, budując przewagę konkurencyjną na rynku. Teraz jednak Ministerstwo Finansów mówi stanowcze "dość". Na horyzoncie pojawił się projekt zmian, który ma wywrócić obecny porządek do góry nogami i uszczelnić system w sposób, który wielu uzna za drastyczny. Czy popularna preferencja podatkowa stanie się wkrótce dostępna wyłącznie dla dużych graczy, a mali przedsiębiorcy i freelancerzy zostaną na lodzie z koniecznością płacenia znacznie wyższych danin? Sprawdź, co kryje się w nowych przepisach i czy jesteś na liście zagrożonych.

Ta ulga podatkowa przysługuje milionom Polaków. Większość nie wie, że może odliczyć nawet 840 zł

Polskie prawo podatkowe przewiduje ulgę, z której może skorzystać mnóstwo osób. Problem w tym, że wielu uprawnionych nie ma pojęcia o jej istnieniu lub nie wie, jak ją rozliczyć. Chodzi o odliczenie, które pozwala zmniejszyć podstawę opodatkowania nawet o 840 zł rocznie. Sprawdź, czy jesteś w gronie osób, które mogą odzyskać część zapłaconego podatku.

REKLAMA

Staking kryptowalut a PIT – kiedy naprawdę trzeba zapłacić podatek?

Rozliczenia w przypadku walut wirtualnych to zawsze dość dyskusyjna kwestia. W ostatnim czasie Fiskus zauważalnie przyjął pewne standardy i można mieć coraz mniej wątpliwości, w jaki sposób regulować swoje zobowiązania wobec organów. Niektóre obszary nadal jednak mogą budzić pewne wątpliwości. Gdy ktoś pyta, czy od stakingu kryptowalut trzeba zapłacić PIT, chodzi mu o jedną rzecz. Jaką? Konkretnie o to, czy samo pojawienie się nagrody na portfelu jest traktowane jak przychód. W polskich realiach to naprawdę istotne, bo staking potrafi generować dziesiątki drobnych wypłat w ciągu miesiąca. Jeśli każda z nich miałaby tworzyć przychód, posiadać miałby obowiązek codziennie wyceniać tokeny, a roczne zeznanie zmieniłoby się w coś bardzo trudnego do przeliczenia i wykazania.

Jak rozliczyć podatkowo prezenty świąteczne dla pracowników: VAT i CIT

Okres świąteczny to doskonała okazja, by podziękować pracownikom za ich zaangażowanie i całoroczny wysiłek. Wielu pracodawców decyduje się w tym czasie na wręczenie prezentów od klasycznych upominków po popularne bony podarunkowe. Warto jednak pamiętać, że gest wdzięczności wiąże się również z pewnymi obowiązkami podatkowymi, zwłaszcza w kontekście VAT i CIT.

Podatek węglowy (CBAM) od 2026 roku - jakie skutki finansowe dla Polski [raport]

Jakie skutki - dla UE i Polski - będzie miał tzw. podatek węglowy, czyli mechanizm dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO₂ (Carbon Border Adjustment Mechanism - skrót: CBAM). W najnowszym raporcie Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) i Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami (KOBiZE) przedstawione są szczegółowe scenariusze dotyczące wysokości przychodów z CBAM dla Unii Europejskiej oraz Polski w latach 2030 i 2035, uwzględniając różne ścieżki cenowe poza UE oraz potencjalne kierunki rozszerzania zakresu CBAM. Analiza pokazuje, w jaki sposób mechanizm ten stopniowo zyskuje na znaczeniu jako nowe źródło zasobów własnych UE.

Nawet 36000 zł rocznie odliczenia od podatku - nowa ulga za 2025 rok, pierwsze odliczenie w 2026 roku

Już od bieżącego 2025 roku przedsiębiorcy zyskali nowe narzędzie optymalizacji podatkowej. Ustawodawca wprowadził do systemu podatkowego możliwość pomniejszenia podstawy opodatkowania w związku z zatrudnianiem szczególnej grupy pracowników. Poniżej kompleksowe omówienie tej preferencji wraz ze szczegółowymi zasadami jej rozliczania. Ulga będzie dostępna także w 2026 roku.

REKLAMA

Czy podatek od pustostanów jest zgodny z prawem? Czy gmina może stosować do niezamieszkałego mieszkania wyższą stawkę podatku od nieruchomości?

W Polsce coraz częściej zwraca się uwagę na sytuację, w której mieszkania lub domy pozostają dłuższy czas puste, niezamieszkałe, niesprzedane albo niewynajmowane. W warunkach mocno napiętego rynku mieszkaniowego budzi to poważne pytania o gospodarowanie zasobem mieszkań i o sprawiedliwość obciążeń podatkowych. Właściciele, którzy kupują lokale jako inwestycję, nie wprowadzają ich na rynek najmu ani nie przeznaczają do zamieszkania, lecz trzymają je w nadziei na wzrost wartości. Samorządy coraz częściej zastanawiają się, czy nie powinno się wprowadzić narzędzi fiskalnych, które skłoniłyby właścicieli do aktywnego wykorzystania nieruchomości albo poniesienia wyższego podatku.

To workflow, a nie KSeF, ochroni firmę przed błędami i próbami oszustw. Jak prawidłowo zorganizować pracę i obieg dokumentów w firmie od lutego 2026 roku?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to jedna z największych zmian w polskim systemie podatkowym od lat. KSeF nie jest kolejnym kanałem przesyłania faktur, ale całkowicie nowym modelem ich funkcjonowania: od wystawienia, przez doręczenie, aż po obieg i archiwizację.W praktyce oznacza to, że organizacje, które chcą przejść tę zmianę sprawnie i bez chaosu, muszą uporządkować workflow – czyli sposób, w jaki faktura wędruje przez firmę. Z doświadczeń AMODIT wynika, że firmy, które zaczynają od uporządkowania procesów, znacznie szybciej adaptują się do realiów KSeF i popełniają mniej błędów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które powinny zostać uwzględnione.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA