REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Anna Misiak wiceprzewodniczącą CFE Tax Advisers Europe

Krajowa Izba Doradców Podatkowych
Samorząd zawodowy doradców podatkowych
Anna Misiak wiceprzewodniczącą CFE Tax Advisers Europe
Anna Misiak wiceprzewodniczącą CFE Tax Advisers Europe

REKLAMA

REKLAMA

Podczas obrad Walnego Zgromadzenia CFE, odbywającego się w dniach 27-28 września br. w Londynie, Anna Misiak wiceprzewodnicząca Krajowej Rady Doradców Podatkowych została wybrana na wiceprzewodniczącą CFE Tax Advisers Europe zrzeszającą europejskie organizacje doradców podatkowych.

„CFE Tax Advisers Europe to najbardziej reprezentatywna organizacja skupiająca krajowe stowarzyszenia zawodowe doradców podatkowych z państw europejskich. Członkostwo w CFE oznacza aktywny wpływ na rozwój międzynarodowego systemu podatkowego z mocną pozycją zawodu doradcy podatkowego. CFE pełni ważną rolę w promowaniu jednolitych standardów dostępu do zawodu doradcy podatkowego i wnosi wkład do europejskiej dyskusji i konsultacji dotyczących zapewnienia sprawiedliwego systemu podatkowego oraz ochrony praw doradców podatkowych, co jest zbieżne z ochroną interesów podatników. Podatnikom służy jasny i przyjazny system podatkowy. Na tym skupia się działalność Krajowej Izb Doradców Podatkowych, co wplata się w cele CFE” – stwierdziła Anna Misiak, wiceprzewodnicząca CFE Tax Advisers Europe.

REKLAMA

Autopromocja

Organizacja CFE powstała w 1959 r. Krajowa Izba Doradców Podatkowych jest jej członkiem od ponad 10 lat. CFE Tax Advisers Europe stała się w tej chwili liczącą się organizacją zrzeszającą narodowe organizacje doradców podatkowych z 24 krajów. Działa aktywnie przy opiniowaniu unijnych aktów prawnych, współpracuje z Komisją Europejską i OECD.

Jednym z ważniejszych wydarzeń Walnego Zgromadzenia CFE był wybór nowych władz. Wybory do władz CFE odbywają się co 2 lata. Poprzednie miały miejsce podczas Walnego Zgromadzenia CFE w Warszawie w 2016 r.

Po raz pierwszy w historii do władz CFE został wybrany przedstawiciel z Polski. Anna Misiak, nowa wiceprzewodnicząca CFE Tax Advisers Europe, jest wiceprzewodniczącą Krajowej Rady Doradców Podatkowych, członkiem Komisji Współpracy Międzynarodowej KRDP oraz partnerem w MDDP.

Za współpracę z CFE odpowiedzialna jest Komisja Współpracy Międzynarodowej Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod koniec 2017 r. CFE zrzeszała 30 organizacji członkowskich z 24 państw europejskich oraz Uzbekistan mający status organizacji zaproszonej. Nowo wybrany Zarząd CFE liczy 10 osób.

Krajową Radę Doradców Podatkowych podczas Walnego Zgromadzenia CFE reprezentowali, poza Anną Misiak, także prof. dr hab. Adam Mariański, przewodniczący KRDP i dr Mariusz Cieśla, przewodniczący Komisji Współpracy Międzynarodowej KRDP.

Pierwszego dnia odbyły się posiedzenia Komitetów CFE Tax Adisers Europe - fiskalnego oraz do spraw zawodowych, a drugiego dnia Walne Zgromadzenie.

CFE zajęło się wieloma istotnymi kwestiami, ale przede wszystkim sprawą obowiązku raportowania schematów podatkowych i zwolnienia z niego ze względu na zachowanie tajemnicy zawodowej oraz postępem prac legislacyjnych w tym zakresie w krajach członkowskich.

REKLAMA

Anna Misiak oraz dr Mariusz Cieśla brali udział w spotkaniach poszczególnych Komitetów CFE - Anna Misiak w spotkaniu Komitetu ds. zawodowych i Komitetu ds. fiskalnych, Podatki bezpośrednie, dr Mariusz Cieśla w posiedzeniu Komitetu ds. fiskalnych, Podatki pośrednie.

Obrady Walnego Zgromadzenia CFE były okazją do debaty na temat podatków wdrażanych w Europie oraz wsparcia jakie przedsiębiorcy i podatnicy, działając na rynkach zagranicznych, mogą uzyskać od swoich doradców podatkowych.

https://taxadviserseurope.org/blog/new-cfe-executive-board-appointed-by-the-general-assembly-in-london/

Autor: Wiesława Moczydłowska, Rzecznik Prasowy Krajowej Rady Doradców Podatkowych

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA