REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyszukiwarka ulg podatkowych B+R

AYMING POLSKA
Konsulting operacyjny i finansowanie innowacji
Wyszukiwarka ulg podatkowych B+R
Wyszukiwarka ulg podatkowych B+R

REKLAMA

REKLAMA

W październiku 2018 r. międzynarodowa grupa doradcza Ayming uruchomiła platformę internetową „Global R&D Tax Incentives: The Benchmark”, która pozwala przedsiębiorstwom na kompleksowy przegląd i porównanie zachęt podatkowych na działalność badawczo-rozwojową, dostępnych w różnych krajach. Najnowsze narzędzie ma ułatwiać firmom strategiczne planowanie działań badawczo-rozwojowych i wybór optymalnej lokalizacji inwestycji B+R.

Podejmując decyzję o wyborze kraju inwestycji badawczo-rozwojowych, należy rozważyć szereg czynników, w tym ofertę zachęt podatkowych na badania i rozwój. Niestety, wiele firm ma trudność w uzyskaniu kluczowych informacji, umożliwiających ogólne zrozumienie i porównanie sytuacji podatkowej w poszczególnych krajach. Zachęty podatkowe są skonstruowane w różny sposób, a ich porównanie wymaga analizy licznych przepisów i interpretacji podatkowych, a także znajomości lokalnej polityki innowacyjnej. Tymczasem, dostępne na rynku badania porównawcze są obszerne, skomplikowane i nie zawierają ustandaryzowanych parametrów, umożliwiających porównanie tych zachęt.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Komplet podatki 2019

W odpowiedzi na potrzeby rynku, eksperci Ayming przygotowali narzędzie, które pozwala na szybkie zorientowanie się w międzynarodowym krajobrazie zachęt podatkowych na działalność badawczo-rozwojową - „Global R&D Tax Incentives: The Benchmark”.

Na podstawie znajomości lokalnych zasad opodatkowania działalności B+R i globalnego doświadczenia, eksperci Ayming opracowali metodykę, która umożliwia porównanie zachęt podatkowych dostępnych w 14 krajach: Australii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Irlandii, Kanadzie, Polsce, Portugalii, Republice Południowej Afryki, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. „Global R&D Tax Incentives: The Benchmark” porównuje zachęty w oparciu o dwa kluczowe parametry: wysokość ulgi podatkowej i łatwość uzyskania odliczenia. Jednocześnie przedstawia inne informacje, które są istotne przy wyborze lokalizacji inwestycji B+R, np. okres realizacji odliczenia czy wnikliwość kontroli skarbowych.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Narzędzie „Global R&D Tax Incentives: The Benchmark” ma ułatwić przedsiębiorstwom zrozumienie międzynarodowej sytuacji podatkowej w obszarze badawczo-rozwojowym i umożliwić bardziej strategiczne podejście do planowania działalności badawczo-rozwojowej. Ma także dać im pewność, że w pełni wykorzystują potencjał, jaki tkwi w zachętach podatkowych oferowanych na całym świecie. To narzędzie będzie przydatne dla przedsiębiorstw każdej wielkości. Ułatwi podejmowanie decyzji o wyborze miejsca do prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej, bez konieczności zapoznawania się z setkami stron dokumentów. Pod przystępną wizualną formą kryje się zaawansowana metodyka, która umożliwia standaryzację i bezpośrednie porównanie międzynarodowych danych – wyjaśnia Agnieszka Hrynkiewicz-Sudnik, Dyrektor Finance & Innovation Performance w Ayming Polska.

W Polsce inwestorzy zagraniczni mają do dyspozycji coraz szerszą ofertę zachęt do lokowania inwestycji B+R. Są to m.in. bezzwrotne dotacje na inwestycje w tworzenie centrów badawczo-rozwojowych i finansowanie prowadzenia działalności B+R czy preferencyjne warunki dla zakładających centra badawczo-rozwojowe lub centra usług wspólnych. Firmy prowadzące działalność B+R w Polsce już od dwóch lat mogą także skorzystać z ulgi w podatku dochodowym, której wartość sukcesywnie jest zwiększana. Rozliczając rok podatkowy 2018, wszystkie przedsiębiorstwa prowadzące działalność badawczo-rozwojową będą mogły odpisać 100 proc. kosztów kwalifikowanych do ulgi B+R, a jednostki o statusie centrum badawczo-rozwojowego – nawet 150 proc. kosztów. Od 2019 r. ma wejść w życie również tzw. IP Box, który pozwoli na preferencyjne opodatkowanie 5 proc. stawką PIT/CIT dochodów uzyskiwanych z tytułu komercjalizowania praw własności intelektualnej, powstałej w wyniku przeprowadzenia prac B+R.

Naszym celem jest wykorzystanie międzynarodowego know-how i kilkudziesięciu lat doświadczenia na rynkach zagranicznych do dostarczania przedsiębiorstwom i ekonomistom wiarygodnych informacji na temat zachęt podatkowych wspierających rozwój innowacyjności w innych krajach. „Global R&D Tax Incentives: The Benchmark” to narzędzie zarówno dla polskich przedsiębiorstw planujących międzynarodową ekspansję, jak i dla inwestorów zagranicznych, którzy rozważają Polskę jako miejsce inwestycji B+R. Polska ma coraz więcej do zaoferowania w tym zakresie, a to zwiększa jej szansę na przyciąganie ambitnych projektów inwestycyjnych ukierunkowanych na rozwój innowacji. Perspektywicznie oznaczają one nie tylko napływ innowacji technologicznych, ale też stworzenie kolejnych miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanej kadry – podsumowuje Magdalena Burzyńska, Dyrektor Zarządzający Ayming Polska.

 Link do narzędzia online „Global R&D Tax Incentives: The Benchmark”: https://thebenchmark.ayming.com/

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
W jakich przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. – MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

Jak zyskać 11 tys. zł na jednym aucie firmowym? Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Ale czasem leasing operacyjny bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

REKLAMA

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

REKLAMA

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

Rozporządzenie EUDR – nowe obowiązki dla firm od 25 grudnia 2025 r. czy później? Trzy możliwe scenariusze i praktyczne skutki. Jakie zmiany szykuje UE?

Czy unijne rozporządzenie EUDR nałoży nowe obowiązki - także na polskie firmy - już od 25 grudnia br., czy też później i w jakim zakresie? Komisja Europejska, Rada UE i Parlament Europejski pracują bowiem obecnie nad nowelizacją tego rozporządzenia, w szczególności nad wprowadzeniem uproszczeń dla podmiotów w dalszej części łańcucha dostaw oraz ograniczeniem liczby oświadczeń DDS raportowanych w systemie unijnym. Nie jest obecnie jasne, czy w związku z tymi zmianami wejście w życie rozporządzenia się opóźni – a jeżeli tak, to do kiedy. Trzy możliwe scenariusze w tym zakresie omawiają eksperci z CRIDO.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA