REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Delegowanie obywateli Polski i Ukrainy do wykonywania pracy w Niemczech – bezpłatne szkolenie w Gdańsku 11 grudnia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rödl & Partner
Audyt, BPO, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting
Delegowanie obywateli Polski i Ukrainy do wykonywania pracy na terenie Niemiec – bezpłatne szkolenie w Gdańsku 11 grudnia
Delegowanie obywateli Polski i Ukrainy do wykonywania pracy na terenie Niemiec – bezpłatne szkolenie w Gdańsku 11 grudnia

REKLAMA

REKLAMA

11 grudnia 2019 r. w Gdańsku odbędzie się bezpłatne szkolenie, poświęcone prawnym i podatkowym aspektom delegowania pracowników do wykonywania pracy na terenie Niemiec (w tym pracownikom mającym obywatelstwo ukraińskie). Szkolenie organizuje Rödl & Partner. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

W ostatnich latach zauważamy rosnące zainteresowanie wśród polskich przedsiębiorstw tematem delegowania pracowników do wykonywania pracy na terenie Niemiec. Dotyczy to w szczególności pracowników będących nie będących obywatelami Unii Europejskiej. Kancelaria Rödl & Partner pragnie wyjść naprzeciw Państwa oczekiwaniom i zaprosić na szkolenie prawno-podatkowe, które ma przybliżyć procedury i ryzyka związane z delegowaniem pracowników. W tym m.in.prawne i podatkowe ramy delegowania pracowników na teren Niemiec oraz problematyka ubezpieczeń społecznych pracowników delegowanych.

Szkolenie (w języku polskim) odbędzie się 11 grudnia 2019 r. w godzinach 9:30-15:00 w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej 472B w budynku Olivia Four (sala Mars).

REKLAMA

Autopromocja

Zgłoszenia przyjmowane są do 9 grudnia 2019 r.

Formularz zgłoszeniowy

Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie potwierdzenia mailem o zarejestrowaniu uczestnika. Liczba miejsc ograniczona!

Program:

  • 9:30 – 10:00 – Rejestracja uczestników, powitalna kawa
  • 10:00 – 11:15 – Obecna sytuacja na ukraińskim rynku pracy, problematyka delegowania pracowników z Ukrainy do krajów UE
  • 11:15 – 11:30 – Przerwa kawowa
  • 11:30 – 12:30 – Delegowanie pracowników na teren Niemiec – prawne ramy delegowania pracowników na teren Niemiec w oparciu o niemiecką ustawę dotyczącą delegowania pracowników, zasady uzyskiwania wizy „van der Elst”, zmiany w niemieckim ustawodawstwie
  • 12:30 – 13:15 – Problematyka ubezpieczeń społecznych pracowników delegowanych, procedura uzyskiwania zaświadczeń A1
  • 13:15 – 13:30 – Przerwa kawowa
  • 13:30 – 14:30 – Podatkowe aspekty delegowania: różnice pomiędzy delegowaniem a wyjazdem służbowym, 183 dni i nie tylko – ustalanie rezydencji pracownika delegowanego i obowiązki płatnika podatku dochodowego, problematyka ubezpieczeń społecznych pracowników delegowanych (obowiązki płatnika, sankcje za brak A1)
  • 14:30 – 15:00 – Pytania i rozmowy

Prowadzący:

Dr. Beata Pankowska-Lier, Rechtsanwältin, Rödl & Partner Kijów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jagna Bronk, starszy prawnik, Rödl & Partner Gdańsk

Bartłomiej Wasiak, doradca podatkowy, Rödl & Partner Gdańsk

Joanna Frąckiewicz, kierownik referatu ds. osób migrujących, ZUS Oddział w Gdańsku

Zgłoszenia przyjmuje:
Anna Śliwińska
e-mail: anna.sliwinska‎‎@‎‎roedl.com
tel. +48 602 380 276

Wydarzenie jest bezpłatne.

Uczestnikom zapewniamy przerwy kawowe oraz zimny bufet.

Serdecznie zapraszamy!

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zasada wielokrotności opodatkowania wyrobów akcyzowych w przypadku wtórnego obowiązku podatkowego a zmiana podatkowego przeznaczenia wyrobu akcyzowego

Istotnym problemem prawnym i praktycznym jest możliwość wielokrotnego opodatkowania tego samego wyrobu akcyzowego na etapie wtórnego obowiązku podatkowego (zwanego również obowiązkiem podatkowym drugiego stopnia.) – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

KSeF 2026: Pożegnanie z papierowymi fakturami. Jak przygotować się na rewolucję w rozliczeniach VAT i uniknąć kar i problemów z fiskusem [branża TSL]

Niecały rok dzieli podatników VAT (w tym branżę transportową) od księgowej rewolucji. Ministerstwo Finansów potwierdziło w komunikacie z kwietnia 2025 r., że początek 2026 roku to ostateczny termin wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur dla większości przedsiębiorców. Oznacza to, że już niedługo sektor TSL, zdominowany przez rozliczenia papierowe, musi stać się cyfrowy. To wyzwanie zwłaszcza dla spedycji, które rozliczają się z wieloma podmiotami równocześnie. Jak przygotować się do wdrożenia KSeF, by uniknąć problemów i kar?

Co myślą księgowi o przyszłości swojej branży? Barometr nastrojów księgowych 2025 ujawnia kulisy rynku

Czy zawód księgowego przechodzi kryzys, czy może ewoluuje w stronę większego znaczenia strategicznego? Nowo opublikowany Barometr nastrojów księgowych 2025 to pierwsze tego typu badanie w Polsce, które w kompleksowy sposób analizuje wyzwania, emocje i kierunki rozwoju zawodu księgowego.

Zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych prawdopodobnie od 2026 r. Koniec obecnych korzyści? Co planuje Ministerstwo Finansów?

Fundacje rodzinne miały być długo oczekiwanym narzędziem sukcesji i ochrony majątku polskich przedsiębiorców. W Polsce działa około 800 tysięcy firm rodzinnych, które odpowiadają za nawet 20% PKB. To właśnie dla nich fundacje miały stać się mechanizmem zapewniającym ciągłość, bezpieczeństwo i porządek w zarządzaniu majątkiem. Choć ich konstrukcja budzi zainteresowanie i daje realne korzyści, to już po dwóch latach funkcjonowania szykują się poważne zmiany prawne. O ich konsekwencjach mówi adwokat Michał Pomorski, specjalista w zakresie prawa podatkowego z kancelarii Pomorski Tax Legal Finance.

REKLAMA

Korygowałeś deklaracje podatkowe po otrzymaniu subwencji z PFR? Możesz być bezpodstawnie pozwany – sprawdź, co zrobić w takiej sytuacji

Wśród ponad 16 tys. pozwów, które Polski Fundusz Rozwoju (PFR) złożył przeciwko przedsiębiorcom w ramach programu „Tarcza Finansowa”, około 2700 dotyczy firm (wg danych z 2023 r.), które po złożeniu wniosku o subwencję dokonały korekty deklaracji podatkowych.

Kiedy Krajowy System e-Faktur stanie się obowiązkowy? – Stan legislacyjny i wyzwania przed przedsiębiorcami

11 kwietnia 2025 roku na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy dotyczący obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który reguluje wdrożenie tego systemu w Polsce. Choć przepisy nie zostały jeszcze ostatecznie zatwierdzone, większość kluczowych kwestii jest już znana, co daje przedsiębiorcom czas na rozpoczęcie przygotowań do nadchodzących zmian.

Dlaczego dokumentacja pochodzenia towarów to filar bezpiecznego handlu międzynarodowego?

Brak odpowiedniej dokumentacji pochodzenia towarów może kosztować firmę czas, pieniądze i reputację. Dowiedz się, jak poprawnie i skutecznie prowadzić dokumentację, by uniknąć kar, ułatwić odprawy celne i zabezpieczyć interesy swojej firmy w handlu międzynarodowym.

Podatek od prezentów komunijnych w 2025 r. Są 3 limity kwotowe zwolnień podatkowych: 5733 zł (osoby spoza rodziny), 27 090 zł (dalsza rodzina), 36 120 zł (najbliższa rodzina)

Mamy maj, a więc i sezon komunijny – czas uroczystości, rodzinnych spotkań i… (często bardzo drogich) prezentów. Ale czy wręczone dzieciom upominki mogą wiązać się z obowiązkiem podatkowym? Wyjaśniamy, kiedy komunijny prezent staje się darowizną, którą trzeba zgłosić fiskusowi.

REKLAMA

Webinar: KSeF – na co warto przygotować firmę? + certyfikat gwarantowany

Ekspert wyjaśni, jak przygotować firmę na nadchodzący obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur i oraz na co zwrócić uwagę, aby proces przejścia na nowy system fakturowania przebiegł sprawnie i bez zbędnych trudności. Każdy z uczestników webinaru otrzyma certyfikat, dostęp do retransmisji oraz materiały dodatkowe.

Jest kilka sposobów na uniknięcie obowiązkowego KSeF. Przykład: uzyskanie statusu podatnika zagranicznego działającego w Polsce wyłącznie na podstawie rejestracji

Obowiązkowy model Krajowego Systemu e-Faktur nie będzie obowiązywał zagraniczne firmy działające jako podatnicy VAT na polskim rynku wyłącznie na podstawie rejestracji. Profesor Witold Modzelewski pyta dlaczego wprowadza się taki przywilej dla zagranicznych konkurentów polskich firm. Wskazuje ponadto kilka innych legalnych sposobów uniknięcia obowiązkowego KSeF, wynikających z projektu nowych przepisów.

REKLAMA