REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

XIV Ogólnopolskie sympozjum online AKCJA BILANS 2020

XIV Ogólnopolskie sympozjum online AKCJA BILANS 2020
XIV Ogólnopolskie sympozjum online AKCJA BILANS 2020

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 28-30 października 2020 r. odbędzie się XIV Ogólnopolskie sympozjum online AKCJA BILANS 2020, poświęcone bilansowym aspektom zamknięcia roku 2020. Sympozjum organizuje Akademia MDDP Sp. z o.o. Sp. k. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia. Konferencja realizowana jest równocześnie w formie stacjonarnej w Warszawie.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w trzech dniach konferencji dla jednej osoby: 1890 zł + 23% VAT
Koszt uczestnictwa w wybranych dwóch dniach konferencji dla jednej osoby: 1490 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: dostęp do platformy w czasie realizacji Kongresu, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat.

REKLAMA

REKLAMA

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w Kongresie.

Konferencja realizowana równocześnie w formie stacjonarnej w Warszawie »

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

REKLAMA

Program konferencji

DZIEŃ I

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bilansowe aspekty zamknięcia roku

8:30 – 9:00 – przerwa powitalna
9:00 – 10:30 – wykład

1. Przygotowanie do zamknięcia roku 2020:
a) harmonogram czynności związanych z zamknięciem roku,
b) sporządzanie, zatwierdzanie i udostępnianie jednostkowych rocznych sprawozdań finansowych,
c) inwentaryzacja i jej konsekwencje w sprawozdaniu finansowym. Harmonogram i rozliczanie inwentaryzacji dla poszczególnych kategorii aktywów.

2. Wpływ Covid-19 na roczne sprawozdanie finansowe:
a) Wprowadzenie – wskazanie obszarów na które należy zwrócić uwagę przy sporządzaniu sprawozdania finansowego za rok 2020
b) Covid-19 a założenie kontynuacji działalności jednostki
c) Wpływ Covid -19 na wybrane obszary sprawozdawczości – utrata wartość aktywów, oczekiwane straty kredytowe, rezerwy na umowy rodzące obciążenia, inne.

10:30 – 10:45 – przerwa kawowa
10:45 – 12:15 – wykład

3. Wybrane zagadnienia rachunkowe związane z zamknięciem roku c.d.:
Rezerwy i zobowiązania warunkowe:
a) Różnice pomiędzy rezerwami rmk biernymi i zobowiązaniami warunkowymi,
b) Zasady prezentacji w sprawozdaniu finansowym i ujęcia w księgach,
c) MSR 37 a KSR nr 6 – podobieństwa i różnice.
Błędy lat ubiegłych, zmiany szacunków i zmiany polityki rachunkowości, wydarzenia po dniu bilansowym:
a) Różnica pomiędzy błędem a zmianą szacunków,
b) Skutki zmiany zasad (polityki) rachunkowości dla sprawozdań finansowych,
c) Zdarzenia po dacie bilansu – wymagające i nie wymagające wprowadzenia zmian w SF,
d) Postanowienia MSR 8, i MSR 10 a KSR nr 7.

12:15 – 12:30 – przerwa kawowa
12:30 – 14:00 – wykład

4. Wybrane zagadnienia rachunkowe związane z zamknięciem roku:
Podatek odroczony:
a) różnice trwałe oraz przejściowe,
b) aktywa i rezerwy z tytułu odroczonego podatku dochodowego – zasady ustalania,
c) ujęcie aktywów i rezerw z tytułu podatku odroczonego w księgach rachunkowych oraz prezentacja w sprawozdaniu finansowym,
d) odpisy aktualizujące.
Leasing:
a) postanowienia UoR i KSR nr 5
b) leasing operacyjny a leasing finansowy z punktu widzenia prawa bilansowego a regulacje w prawie podatkowym,
c) Leasing w przepisach międzynarodowych – nowy MSSF 16.

14:00 – 14:45 – lunch
14:45 – 16:45 – wykład

5. Rachunek przepływów pieniężnych – wybrane zagadnienia praktyczne:
a) metody sporządzania cash flow,
b) konstrukcja rachunku przepływów pieniężnych sporządzanego metodą pośrednia (przykłady liczbowe),
c) odsetki i różnice kursowe – prezentacja w rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych,
d) różnice kursowe z tytułu wyceny środków pieniężnych – zasady prezentacji w cash flow (przykłady liczbowe).

DZIEŃ II

Podatek od towarów i usług w 2020 i 2021 roku problemy zamknięcia roku oraz planowane zmiany

9:30 – 10:00 – przerwa powitalna
9:00 – 10:30 – wykład

1. Zamknięcie roku w podatku VAT – korekty roczne oraz podsumowanie zasad rozpoznawania obowiązku podatkowego i odliczania podatku naliczonego:
a) VAT a zamknięcie roku – prewspółczynnik oraz struktura:
• korekta roczna VAT,
• ustalenie proporcji,
• korekta majątku trwałego i pozostałych nabyć,
• wpływ korekty rocznej na podatek dochodowy.
b) moment powstania obowiązku podatkowego w kontekście zamknięcia roku:
• zaliczki,
• okresy rozliczeniowe,
• sytuacje nietypowe i standardowe,
• powiązanie daty wystawienia faktury z obowiązkiem podatkowym.
c) prawo do odliczenia VAT w kontekście zamknięcia roku:
• termin odliczenia VAT zakupowego,
• wpływ daty otrzymania faktur, faktur korygujących i duplikatów faktur na odliczenie VAT,
• upływ terminu na korektę odliczenia w razie jego braku.

10:30 – 10:45 – przerwa kawowa
10:45 – 12:15 – wykład

2. Podsumowanie zmian w VAT 2020 – transakcje międzynarodowe:
a) nowe unijne regulacje dotyczące dokumentowania WDT – powiązanie zasad krajowych z Dyrektywą VAT,
b) trzy warunki niezbędne do zastosowania stawki 0% – powiązanie zasad krajowych z Dyrektywą VAT,
c) zaostrzenie przepisów krajowych dotyczących numeru VAT UE i identyfikacji nabywcy dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych, a także zasad składania informacji podsumowującej VAT-UE,
d) nowe zasady rozliczania wewnątrzunijnych transakcji łańcuchowych w kontekście orzecznictwa TSUE:
• pojęcie transakcji łańcuchowych,
• rola pośrednika – organizatora transportu,
• znaczenie reguł INCOTERMS dla rozliczenia transakcji łańcuchowych,
• dostawa ruchoma i nieruchoma.
e) nowe regulacje dotyczące magazynów typu call-off stock:
• nowa procedura call-off stock a dotychczasowe zasady stosowania procedury magazynów konsygnacyjnych,
• warunki stosowania procedury call-off stock,
• obowiązek prowadzenia ewidencji przy procedurze call-off stock,
• zasady powstawania obowiązku podatkowego w przypadku stosowania procedury call-off stock,
• zasady dokumentowania WDT w przypadku procedury call-off stock,
• nowe informacje podsumowujące.

12:15 – 13:00 – lunch
13:00 – 14:30 – wykład

3. Podsumowanie zmian w VAT 2020 – transakcje krajowe:
a) JPK_VAT czyli ewidencja i deklaracja w jednym:
• co należy rozumieć przez „likwidację” deklaracji VAT?
• część ewidencyjna i deklaracyjna JPK_VAT,
• nowe dane do raportowania (oznaczenia grup towarów i usług, oznaczenia wybranych rodzajów transakcji, oznaczenia dowodów księgowych),
• korekty części ewidencyjnej i deklaracyjnej nowego JPK_VAT,
• wprowadzenie nowej sankcji 500 zł za każdy błąd w nowej ewidencji JPK_VAT,
• obowiązek samodzielnego korygowania JPK przez podatnika.
b) nowa matryca stawek VAT oraz Wiążąca Informacja Stawkowa:
• modyfikacja zasad stosowania PKWiU,
• wprowadzenie nomenklatury scalonej CN jako podstawy identyfikacji towarów na gruncie VAT,
• Wiążąca Informacja Stawkowa – nowy instrument ochrony prawnej.
c) mechanizm podzielonej płatności i „biała lista” – podsumowanie zmian:
• podsumowanie zmian w split payment i „białej liście” od lipca 2020 r.,
• wykorzystanie dobrowolnego mechanizmu podzielonej płatności jako zabezpieczenia przed negatywnymi skutkami w VAT,
• podsumowanie Objaśnień Podatkowych,
• rejestr podatników VAT („biała lista”) oraz split payment w praktyce (np. wycofanie błędnych transakcji, składanie zawiadomień w czasie COVID-19).

14:30 – 14:45 – przerwa kawowa
14:45 – 16:15 – wykład

4. Zmiany VAT 2021:
a) wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego na bieżąco łącznie do 4 okresów rozliczeniowych,
b) wprowadzenie możliwości odliczania podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie usług noclegowych w celu ich odsprzedaży,
c) spójne kursy walut – dodanie opcjonalnego dla podatników rozwiązania o możliwości stosowania do określenia podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej przeliczania na złote zgodnie z zasadami przeliczania przychodu wynikającymi z przepisów o podatku dochodowym,
d) podwyższenie limitu na nieewidencjonowane prezenty małej wartości z 10 zł do 20 zł,
e) rozwiązania mające na celu wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów TAX FREE oraz elektronicznego potwierdzania wywozu towarów,
f) regulacje uzupełniające instytucję Wiążącej Informacji Stawkowej oraz matrycę stawek VAT,
g) zmiany doprecyzowujące w zakresie mechanizmu podzielonej płatności i białej listy,
h) wydłużenie terminu na wywóz towarów dla zachowania stawki 0% przy opodatkowaniu zaliczek z tytułu eksportu towarów z 2 na 6 m-cy,
i) brak konieczności uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus oraz zmiany w ich rozliczaniu u nabywcy,
j) wprowadzenie do ustawy przepisu dotyczącego rozliczania faktur korygujących zwiększających cenę.

DZIEŃ III

Podatek CIT

8:30 – 9:00 – przerwa powitalna
9:00 – 10:30 – wykład

1. Aktualne problemy i zmiany wprowadzone w 2020 r.:
a) korekta dochodu / straty w wyniku nieterminowego regulowania należności – omówienie tzw. ulgi na złe długi z uwzględnieniem szczególnych regulacji związanych z Covid-19,
b) płatności na rachunek bankowy nieujawniony na tzw. białej liście podatników VAT – przesłanki wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów z uwzględnieniem zmian wprowadzonych 1 lipca 2020 r. oraz modyfikacji związanych z Covid-19,
c) płatności z pominięciem obligatoryjnego VAT Split Payment – przesłanki wyłączenia z kosztów,
d) zwiększenie kosztów podatkowych o hipotetyczne odsetki od dopłat do spółki oraz zysku zatrzymanego w spółce,
e) stosowanie przepisów przejściowych wprowadzających powyższe regulacje od 2020 r. pod kątem zamknięcia roku 2020,
f) koszty finansowania dłużnego (art. 15c) – przegląd najnowszych orzeczeń,
g) koszty usług niematerialnych nabywanych od podmiotów powiązanych (art. 15e) – przegląd najnowszych orzeczeń, w tym odnoszących się do kosztów bezpośrednio związanych z wytworzeniem lub świadczeniem usługi,
h) kary umowne i odszkodowania za nieterminowe dostarczenie towarów i usług wolnych od wad – aktualna oś sporu z organami podatkowymi.

10:30 – 10:45 – przerwa kawowa
10:45 – 12:15 – wykład

2. Nowe rozwiązania proinwestycyjne w CITprojekt nowelizacji na 2021 r.:
a) ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estoński CIT):
• kto może stosować opodatkowanie ryczałtem – limity przychodowe, minimalne zatrudnienie, struktura udziałowa spółek, zakaz stosowania MSR, wyłączenia podmiotowe,
• jakie obowiązki ciążą na spółce, która wybrała opodatkowanie estońskim CIT – czteroletni okres stosowania i jego przedłużanie, konieczność ponoszenia nakładów inwestycyjnych lub zwiększonych wydatków na zatrudnienie pracowników, obowiązki sprawozdawcze, przesłanki utraty prawa do ryczałtu,
• co i kiedy podlega opodatkowaniu – opodatkowanie dystrybucji zysku spółki do wspólników, potencjalnie problematyczne kategorie dochodu z ukrytych zysków oraz wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą,
• wysokość opodatkowania – stawki podatku, przesłanki obniżenia stawki podatku dla małych podatników, domiar podatku dla podatników przekraczających limity podmiotowe.
b) specjalny fundusz inwestycyjny:
• kto może stosować nowe rozwiązanie,
• zasady tworzenia funduszu,
• przesłanki zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów dokonywanych na fundusz – przyspieszona amortyzacja środków trwałych nabytych ze środków funduszu,
• podatkowe skutki nieprawidłowego dysponowania funduszem.
c) zwiększenie limitu przychodów dla stosowania stawki 9% CIT.

12:15 – 13:00 – lunch
13:00 – 14:30 – wykład

3. Nowe rozwiązania uszczelniające CIT od 2021 r.:
a) spółki komandytowe jako podatnicy CIT – skutki podatkowe dla wspólników w zakresie opodatkowania zysków spółki oraz wnoszenia do spółki wkładów niepieniężnych, warunkowe zwolnienie z opodatkowania części przychodu osiąganego przez komandytariuszy,
b) spółki jawne jako podatnicy CIT – przesłanki nabycia statusu podatnika, obowiązek ujawnienia danych wspólników,
c) przepisy przejściowe dla spółek komandytowych i spółek jawnych nabywających status podatnika CIT – obowiązek zamknięcia ksiąg z dniem 31.12.2020 r., kontynuacja wyceny podatkowej składników majątkowych, przychody i koszty na przełomie 2020/2021, wypłata zysków osiągniętych przed 2021 r.,
d) spółka nieruchomościowa – dostosowanie do regulacji wynikającej z konwencji MLI, spółka nieruchomościowa jako płatnik podatku od zbycia jej udziałów, obowiązek ustanowienia przedstawiciela podatkowego, raportowanie do KAS danych o udziałowcach,
e) ograniczenie możliwości rozliczania strat w przypadku przejęcia i nabycia przedsiębiorstwa,
f) opodatkowanie majątku likwidowanej spółki,
g) zakaz obniżania stawek amortyzacyjnych dla podatników zwolnionych z podatku,
h) ograniczenie stosowania amortyzacji środków trwałych metodą stawek indywidualnych,
i) obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o strategii podatkowej realizowanej za dany rok podatkowy – kto jest zobowiązany, obowiązkowy zakres danych podlegających ujawnieniu, termin i sposób ujawnienia informacji, sankcje za niedochowanie obowiązku,
j) istotne ograniczenie ulgi abolicyjnej w PIT.

14:30 – 14:45 – przerwa kawowa
14:45 – 16:15 – wykład

4. Podatek u źródła w 2020 r.:
a) odroczenie do 31.12.2020 r. stosowania przez płatników podstawowych stawek podatku u źródła – jak mogą wyglądać obowiązki płatnika w 2021 r.,
b) należyta staranność płatnika podatku u źródła – jak rozumieć to pojęcie, jakie gromadzić dowody potwierdzające należytą staranność, jakie sankcje mogą wiązać się z niedochowaniem należytej staranności, dlaczego szczególną uwagę należy zwrócić na transakcje z podmiotami powiązanymi,
c) rzeczywisty właściciel należności – kiedy należy weryfikować, a kiedy nie ma obowiązku weryfikacji statusu kontrahenta w świetle stanowisk organów podatkowych i sądów administracyjnych, szczególna klauzula przeciwko uchylaniu się od podatku u źródła,
d) aktualne problemy w zakresie opodatkowania podatkiem u źródła (ewolucja pojęcia urządzeń przemysłowych, licencje, usługi niematerialne „o podobnym charakterze”, usługi nabywane przez zagraniczny zakład, itp.),
e) wypłata należności objętych podatkiem u źródła a obowiązki w zakresie raportowania schematów podatkowych MDR,
f) certyfikaty rezydencji w uwzględnieniem regulacji związanych z Covid-19.

*w związku z planowanymi zmianami w ustawach program może ulec zmianie

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie ma mowy o przesunięciu terminu wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

W tych przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

REKLAMA

Można zyskać 11 tys. zł na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

REKLAMA

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA