REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym

Subskrybuj nas na Youtube
XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym
XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 28-30 października 2020 r. odbędzie się XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021, poświęcone istotnym zmianom w VAT i podatku dochodowym. Konferencję organizuje Akademia MDDP Sp. z o.o. Sp. k. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w trzech dniach konferencji dla jednej osoby: 1890 zł + 23% VAT
Koszt uczestnictwa w wybranych dwóch dniach konferencji dla jednej osoby: 1490 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: dostęp do platformy w czasie realizacji Kongresu, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat.

REKLAMA

Autopromocja

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w Kongresie.

Konferencja realizowana równocześnie w formie stacjonarnej w Warszawie »

Informacje:
Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28, fax (022) 211 20 90
joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Program

DZIEŃ I

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podatek od towarów i usług w 2020 i 2021 roku aktualne problemy oraz planowane zmiany

9:30 – 10:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
10:00 – 11:30 – Tomasz Michalik

1. Nowe regulacje w zakresie rozliczania transakcji wewnątrzwspólnotowych (pakiet quick fixes vs regulacje krajowe):
a) nowe unijne regulacje dotyczące dokumentowania WDT,
b) zasady unijne vs zasady krajowe – jak dokumentować WDT,
c) zaostrzenie przepisów krajowych dotyczących numeru VAT UE i identyfikacji nabywcy dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych, a także zasad składania informacji podsumowującej VAT-UE,
d) nowe zasady rozliczania wewnątrzunijnych transakcji łańcuchowych:
• pojęcie transakcji łańcuchowych,
• rola pośrednika – organizatora transportu,
• znaczenie reguł INCOTERMS dla rozliczenia transakcji łańcuchowych,
• dostawa ruchoma i nieruchoma.

11:30 – 11:45 – przerwa 15-minutowa
11:45 – 13:00 – Aneta Lech (Pożarowska)

2. SLIM VAT od 1 stycznia 2021 r. – projekt nowych rozwiązań mających ułatwić rozliczenie podatku VAT oraz doprecyzować i uzupełnić istniejące regulacje:
a) wydłużenie terminu na wywóz towarów dla zachowania stawki 0% przy opodatkowaniu zaliczek z tytułu eksportu towarów z 2 na 6 m-cy,
b) uchylenie ust. 8 w art. 7 ustawy o VAT – jako rozwiązania nadmiarowego,
c) brak konieczności uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus,
d) wprowadzenie do ustawy przepisu dotyczącego rozliczania faktur korygujących zwiększających cenę.

13:00 – 13:30 – przerwa 30-minutowa
13:30 – 15:00 – Aneta Lech (Pożarowska)

3. SLIM VAT od 1 stycznia 2021 r. – projekt nowych rozwiązań mających ułatwić rozliczenie podatku VAT oraz doprecyzować i uzupełnić istniejące regulacje:
a) wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego na bieżąco łącznie do 4 okresów rozliczeniowych,
b) wprowadzenie możliwości odliczania podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie usług noclegowych w celu ich odsprzedaży,
c) spójne kursy walut – dodanie opcjonalnego dla podatników rozwiązania o możliwości stosowania do określenia podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej przeliczania na złote zgodnie z zasadami przeliczania przychodu wynikającymi z przepisów o podatku dochodowym,
d) podwyższenie limitu na nieewidencjonowane prezenty małej wartości z 10 zł do 20 zł,
e) rozwiązania mające na celu wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów TAX FREE oraz elektronicznego potwierdzania wywozu towarów,
f) regulacje uzupełniające instytucję Wiążącej Informacji Stawkowej oraz matrycę stawek VAT,
g) zmiany doprecyzowujące w zakresie mechanizmu podzielonej płatności i białej listy.

15:00 – 15:15 – przerwa 15-minutowa
15:15 – 17:00 – Marcin Borkowski

4. Nowy JPK_VAT czyli ewidencja i deklaracja w jednym:
a) co należy rozumieć przez „likwidację” deklaracji VAT?
b) część ewidencyjna i deklaracyjna JPK_VAT,
c) prezentacja schemy JPK_V7M i JPK_V7K,
d) nowe dane do raportowania (oznaczenia grup towarów i usług, oznaczenia wybranych rodzajów transakcji, oznaczenia dowodów księgowych),
e) korekty części ewidencyjnej i deklaracyjnej nowego JPK_VAT,
f) wprowadzenie nowej sankcji 500 zł za każdy błąd w nowej ewidencji JPK_VAT,
g) obowiązek korygowania JPK w terminie 14 dni w przypadku, gdy podatnik sam stwierdza błąd.

DZIEŃ II

Podatek VAT oraz Podatek u źródła i MDR

8:30 – 9:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9:00 – 10:30 – Dawid Milczarek

1. Nowe regulacje dotyczące magazynów typu call-off stock:
a) nowa procedura call-off stock a dotychczasowe zasady stosowania procedury magazynów konsygnacyjnych,
b) warunki stosowania procedury call-off stock,
c) obowiązek prowadzenia ewidencji przy procedurze call-off stock,
d) zasady powstawania obowiązku podatkowego w przypadku stosowania procedury call-off stock,
e) zasady dokumentowania WDT w przypadku procedury call-off stock,
f) nowe informacje podsumowujące VAT-UE i VAT-UEK.

10:30 – 10:45 – przerwa 15-minutowa
10:45 – 12:15 – Dawid Milczarek

2. Aktualne problemy w podatku VAT:
a) nowa matryca stawek VAT,
b) modyfikacja zasad stosowania PKWiU,
c) wprowadzenie nomenklatury scalonej CN jako podstawy identyfikacji towarów na gruncie VAT,
d) Wiążąca Informacja Stawkowa – nowy instrument ochrony prawnej,
e) split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji,
f) podzielona płatność a zapłata na rzecz podmiotu innego niż sprzedawca,
g) podzielona płatność a krajowe transakcje w walucie obcej,
h) podzielona płatność a transakcje z kontrahentami zagranicznymi,
i) odpowiedzialność solidarna vs mechanizm podzielonej płatności (nowelizacja w zakresie wyłączenia odpowiedzialności solidarnej),
j) rejestr podatników VAT „biała lista” w praktyce (nowelizacja w zakresie właściwości organu i terminu złożenia druku ZAW-NR).

12:15 – 13:00 – przerwa 45-minutowa
13:00 – 14:30 – Barbara Filemonowicz

3. Podatek u źródła:
a) co to jest ta należyta staranność, kim jest rzeczywisty odbiorca, jakie oświadczenia zbierać? – przegląd wyroków i stanowisk organów podatkowych,
b) sporne usługi i gorące tematy – usługi ubezpieczenia, usługi agencyjne i nie tylko,
c) certyfikaty rezydencji w 2020 r. – przegląd zmian COVIDowych,
d) nowe zasady poboru od 2021 r.,
e) jak ułożyć procesy oceny umów pod kątem WHT? Czy warto mieć Procedurę WHT?

14:30 – 14:45 – przerwa 15-minutowa
14:45 – 16:00 – Barbara Filemonowicz

4. Raportowanie schematów podatkowych:
a) zmiany w schematach podatkowych od 1 lipca 2020 r. i 1 stycznia 2021 r. – zmiany na praktycznych przykładach,
b) nowe terminy raportowania schematów podatkowych krajowych i transgranicznych – zmiany z ustawy o COVID,
c) schematy podatkowe w praktyce spółek – na co zwrócić uwagę,
d) zasady raportowania z punktu widzenia korzystającego,
e) rola głównego księgowego / dyrektora finansowego – jak obniżyć ryzyko odpowiedzialności.

DZIEŃ III

Podatek dochodowy od osób prawnych w 2020 i 2021 roku aktualne problemy oraz planowane zmiany

8:30 – 9:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9:00 – 10:30 – Marcin Chomiuk

1. Podatek CIT z perspektywy (KPR) Krajowego Programu Reform:
a) e-urząd skarbowy – możliwość sprawdzenia swojej sytuacji finansowej w czasie rzeczywistym,
b) wyższe limity przychodów dla opodatkowania stawką 9% CIT,
c) podatek „estoński” nowa forma opodatkowania dla małych podatników CIT,
d) „Kup Pan robota” – czyli ulga na zakup robotów, kobotów i itp.,
e) doktorat wdrożeniowy.

10:30 – 10:45 – przerwa 15-minutowa
10:45 – 12:15 – Marcin Chomiuk

2. Zmiany wprowadzone w 2020 r.:
a) ulga na złe długi w CIT,
b) doprecyzowanie przepisów związanych z premią kosztową od kumulacji kapitału (art.15cb),
c) nowelizacja przepisów w zakresie płatności na rachunki z białej listy (art.15d):
• 15d a netting – obecna praktyka,
• płatność przekazem a biała lista.
d) spółki, transakcje i instrumenty hybrydowe – zmiany w zakresie opodatkowania.

12:15 – 13:00 – przerwa 45-minutowa
13:00 – 16:00 – Anna Karczewska
14:30 – 14:45 – przerwa 15-minutowa

1. Praktyka stosowania CIT – aktualne problemy:
a) praktyka stosowania art. 15c,
b) praktyka stosowania art. 15e:
• aktualne interpretacje i wyroki w zakresie cenotwórczej roli kosztów,
• usługi kompleksowe a ograniczenie z 15e.
c) stosowanie ulg IP Box i B+R:
• przesłanki uznawania kosztów za koszty kwalifikowane,
• wyodrębnienie kosztów B+R,
• zakres definicji działań B+R,
koszty wynagrodzeń jako koszty B+R,
• przesłanki stosowania stawki 5% od IP.
d) opodatkowanie budynków (art. 24b):
• sposób wyliczenia powierzchni użytkowej,
podatek od domów studenckich(?).
e) przekształcenia spółek – konsekwencje w CIT,
f) korzystanie z SSE.

*w związku z planowanymi zmianami w ustawach podatkowych program może ulec zmianie

VAT 2021

Podatki 2021

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będzie likwidacja JPK VAT? Prof. Modzelewski: nieoficjalnie mówi się o redukcji obowiązków

Od samego początku (można sprawdzić) byłem krytykiem wprowadzenia powszechnych „jotpeków”, czyli zmuszania ogółu podatników do systematycznego wysyłania urzędom skarbowym ich ewidencji podatkowych. Po co zaśmiecać archiwa tych organów bilionami zbędnych informacji, do których nigdy nie sięgnie i nie można ich racjonalnie zinterpretować?

Księgowi nie spodziewają się w najbliższej przyszłości wielkich rewolucji w wynagrodzeniu i systemie swojej pracy

Co księgowi naprawdę myślą o kondycji swojej branży? Ukazał się pierwszy w Polsce barometr nastrojów księgowych. Jak oceniają oni miniony rok, czego oczekują po 2025. Odpowiedzi badanych księgowych pokazują prawdziwy obraz branży.

Zasada wielokrotności opodatkowania wyrobów akcyzowych w przypadku wtórnego obowiązku podatkowego a zmiana podatkowego przeznaczenia wyrobu akcyzowego

Istotnym problemem prawnym i praktycznym jest możliwość wielokrotnego opodatkowania tego samego wyrobu akcyzowego na etapie wtórnego obowiązku podatkowego (zwanego również obowiązkiem podatkowym drugiego stopnia.) – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Ulga na ekspansje a koszty marketingowe – jak szeroki jest katalog wydatków?

Niedawna interpretacja podatkowa (sygn. 0111-KDIB2-1.4010.66.2025.2.ED) dla producenta opakowań z tworzyw sztucznych rozstrzyga tę kwestię, wskazując, które wydatki targowe i promocyjne podlegają odliczeniu, a które - mimo argumentacji podatnika - pozostają poza zakresem ulgi. Organ zastosował ścisłą wykładnię językową, potwierdzając kwalifikowalność jedynie części ponoszonych przez przedsiębiorców kosztów.

REKLAMA

KSeF 2026: Pożegnanie z papierowymi fakturami. Jak przygotować się na rewolucję w rozliczeniach VAT i uniknąć kar i problemów z fiskusem [branża TSL]

Niecały rok dzieli podatników VAT (w tym branżę transportową) od księgowej rewolucji. Ministerstwo Finansów potwierdziło w komunikacie z kwietnia 2025 r., że początek 2026 roku to ostateczny termin wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur dla większości przedsiębiorców. Oznacza to, że już niedługo sektor TSL, zdominowany przez rozliczenia papierowe, musi stać się cyfrowy. To wyzwanie zwłaszcza dla spedycji, które rozliczają się z wieloma podmiotami równocześnie. Jak przygotować się do wdrożenia KSeF, by uniknąć problemów i kar?

Co myślą księgowi o przyszłości swojej branży? Barometr nastrojów księgowych 2025 ujawnia kulisy rynku

Czy zawód księgowego przechodzi kryzys, czy może ewoluuje w stronę większego znaczenia strategicznego? Nowo opublikowany Barometr nastrojów księgowych 2025 to pierwsze tego typu badanie w Polsce, które w kompleksowy sposób analizuje wyzwania, emocje i kierunki rozwoju zawodu księgowego.

Zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych prawdopodobnie od 2026 r. Koniec obecnych korzyści? Co planuje Ministerstwo Finansów?

Fundacje rodzinne miały być długo oczekiwanym narzędziem sukcesji i ochrony majątku polskich przedsiębiorców. W Polsce działa około 800 tysięcy firm rodzinnych, które odpowiadają za nawet 20% PKB. To właśnie dla nich fundacje miały stać się mechanizmem zapewniającym ciągłość, bezpieczeństwo i porządek w zarządzaniu majątkiem. Choć ich konstrukcja budzi zainteresowanie i daje realne korzyści, to już po dwóch latach funkcjonowania szykują się poważne zmiany prawne. O ich konsekwencjach mówi adwokat Michał Pomorski, specjalista w zakresie prawa podatkowego z kancelarii Pomorski Tax Legal Finance.

Korygowałeś deklaracje podatkowe po otrzymaniu subwencji z PFR? Możesz być bezpodstawnie pozwany – sprawdź, co zrobić w takiej sytuacji

Wśród ponad 16 tys. pozwów, które Polski Fundusz Rozwoju (PFR) złożył przeciwko przedsiębiorcom w ramach programu „Tarcza Finansowa”, około 2700 dotyczy firm (wg danych z 2023 r.), które po złożeniu wniosku o subwencję dokonały korekty deklaracji podatkowych.

REKLAMA

KSeF: zbliżająca się zmiana, która nie wybaczy opóźnień

Wprowadzenie obowiązku KSeF jest nie tylko kwestią spełnienia wymogów – to zmiana, która ma bezpośredni wpływ na funkcjonowanie działów finansowych i księgowych. W przypadku dużych organizacji proces przygotowań jest złożony i wymaga dokładnego planowania.

Kiedy Krajowy System e-Faktur stanie się obowiązkowy? – Stan legislacyjny i wyzwania przed przedsiębiorcami

11 kwietnia 2025 roku na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy dotyczący obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który reguluje wdrożenie tego systemu w Polsce. Choć przepisy nie zostały jeszcze ostatecznie zatwierdzone, większość kluczowych kwestii jest już znana, co daje przedsiębiorcom czas na rozpoczęcie przygotowań do nadchodzących zmian.

REKLAMA