XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym
REKLAMA
REKLAMA
Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa w trzech dniach konferencji dla jednej osoby: 1890 zł + 23% VAT
Koszt uczestnictwa w wybranych dwóch dniach konferencji dla jednej osoby: 1490 zł + 23% VAT
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
Cena obejmuje: dostęp do platformy w czasie realizacji Kongresu, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat.
REKLAMA
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w Kongresie.
Konferencja realizowana równocześnie w formie stacjonarnej w Warszawie »
Informacje:
Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28, fax (022) 211 20 90
joanna.domaszewska@akademiamddp.pl
Program
DZIEŃ I
Podatek od towarów i usług w 2020 i 2021 roku aktualne problemy oraz planowane zmiany
9:30 – 10:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
10:00 – 11:30 – Tomasz Michalik
1. Nowe regulacje w zakresie rozliczania transakcji wewnątrzwspólnotowych (pakiet quick fixes vs regulacje krajowe):
a) nowe unijne regulacje dotyczące dokumentowania WDT,
b) zasady unijne vs zasady krajowe – jak dokumentować WDT,
c) zaostrzenie przepisów krajowych dotyczących numeru VAT UE i identyfikacji nabywcy dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych, a także zasad składania informacji podsumowującej VAT-UE,
d) nowe zasady rozliczania wewnątrzunijnych transakcji łańcuchowych:
• pojęcie transakcji łańcuchowych,
• rola pośrednika – organizatora transportu,
• znaczenie reguł INCOTERMS dla rozliczenia transakcji łańcuchowych,
• dostawa ruchoma i nieruchoma.
11:30 – 11:45 – przerwa 15-minutowa
11:45 – 13:00 – Aneta Lech (Pożarowska)
2. SLIM VAT od 1 stycznia 2021 r. – projekt nowych rozwiązań mających ułatwić rozliczenie podatku VAT oraz doprecyzować i uzupełnić istniejące regulacje:
a) wydłużenie terminu na wywóz towarów dla zachowania stawki 0% przy opodatkowaniu zaliczek z tytułu eksportu towarów z 2 na 6 m-cy,
b) uchylenie ust. 8 w art. 7 ustawy o VAT – jako rozwiązania nadmiarowego,
c) brak konieczności uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus,
d) wprowadzenie do ustawy przepisu dotyczącego rozliczania faktur korygujących zwiększających cenę.
13:00 – 13:30 – przerwa 30-minutowa
13:30 – 15:00 – Aneta Lech (Pożarowska)
3. SLIM VAT od 1 stycznia 2021 r. – projekt nowych rozwiązań mających ułatwić rozliczenie podatku VAT oraz doprecyzować i uzupełnić istniejące regulacje:
a) wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego na bieżąco łącznie do 4 okresów rozliczeniowych,
b) wprowadzenie możliwości odliczania podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie usług noclegowych w celu ich odsprzedaży,
c) spójne kursy walut – dodanie opcjonalnego dla podatników rozwiązania o możliwości stosowania do określenia podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej przeliczania na złote zgodnie z zasadami przeliczania przychodu wynikającymi z przepisów o podatku dochodowym,
d) podwyższenie limitu na nieewidencjonowane prezenty małej wartości z 10 zł do 20 zł,
e) rozwiązania mające na celu wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów TAX FREE oraz elektronicznego potwierdzania wywozu towarów,
f) regulacje uzupełniające instytucję Wiążącej Informacji Stawkowej oraz matrycę stawek VAT,
g) zmiany doprecyzowujące w zakresie mechanizmu podzielonej płatności i białej listy.
15:00 – 15:15 – przerwa 15-minutowa
15:15 – 17:00 – Marcin Borkowski
4. Nowy JPK_VAT czyli ewidencja i deklaracja w jednym:
a) co należy rozumieć przez „likwidację” deklaracji VAT?
b) część ewidencyjna i deklaracyjna JPK_VAT,
c) prezentacja schemy JPK_V7M i JPK_V7K,
d) nowe dane do raportowania (oznaczenia grup towarów i usług, oznaczenia wybranych rodzajów transakcji, oznaczenia dowodów księgowych),
e) korekty części ewidencyjnej i deklaracyjnej nowego JPK_VAT,
f) wprowadzenie nowej sankcji 500 zł za każdy błąd w nowej ewidencji JPK_VAT,
g) obowiązek korygowania JPK w terminie 14 dni w przypadku, gdy podatnik sam stwierdza błąd.
DZIEŃ II
Podatek VAT oraz Podatek u źródła i MDR
8:30 – 9:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9:00 – 10:30 – Dawid Milczarek
1. Nowe regulacje dotyczące magazynów typu call-off stock:
a) nowa procedura call-off stock a dotychczasowe zasady stosowania procedury magazynów konsygnacyjnych,
b) warunki stosowania procedury call-off stock,
c) obowiązek prowadzenia ewidencji przy procedurze call-off stock,
d) zasady powstawania obowiązku podatkowego w przypadku stosowania procedury call-off stock,
e) zasady dokumentowania WDT w przypadku procedury call-off stock,
f) nowe informacje podsumowujące VAT-UE i VAT-UEK.
10:30 – 10:45 – przerwa 15-minutowa
10:45 – 12:15 – Dawid Milczarek
2. Aktualne problemy w podatku VAT:
a) nowa matryca stawek VAT,
b) modyfikacja zasad stosowania PKWiU,
c) wprowadzenie nomenklatury scalonej CN jako podstawy identyfikacji towarów na gruncie VAT,
d) Wiążąca Informacja Stawkowa – nowy instrument ochrony prawnej,
e) split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji,
f) podzielona płatność a zapłata na rzecz podmiotu innego niż sprzedawca,
g) podzielona płatność a krajowe transakcje w walucie obcej,
h) podzielona płatność a transakcje z kontrahentami zagranicznymi,
i) odpowiedzialność solidarna vs mechanizm podzielonej płatności (nowelizacja w zakresie wyłączenia odpowiedzialności solidarnej),
j) rejestr podatników VAT „biała lista” w praktyce (nowelizacja w zakresie właściwości organu i terminu złożenia druku ZAW-NR).
12:15 – 13:00 – przerwa 45-minutowa
13:00 – 14:30 – Barbara Filemonowicz
3. Podatek u źródła:
a) co to jest ta należyta staranność, kim jest rzeczywisty odbiorca, jakie oświadczenia zbierać? – przegląd wyroków i stanowisk organów podatkowych,
b) sporne usługi i gorące tematy – usługi ubezpieczenia, usługi agencyjne i nie tylko,
c) certyfikaty rezydencji w 2020 r. – przegląd zmian COVIDowych,
d) nowe zasady poboru od 2021 r.,
e) jak ułożyć procesy oceny umów pod kątem WHT? Czy warto mieć Procedurę WHT?
14:30 – 14:45 – przerwa 15-minutowa
14:45 – 16:00 – Barbara Filemonowicz
4. Raportowanie schematów podatkowych:
a) zmiany w schematach podatkowych od 1 lipca 2020 r. i 1 stycznia 2021 r. – zmiany na praktycznych przykładach,
b) nowe terminy raportowania schematów podatkowych krajowych i transgranicznych – zmiany z ustawy o COVID,
c) schematy podatkowe w praktyce spółek – na co zwrócić uwagę,
d) zasady raportowania z punktu widzenia korzystającego,
e) rola głównego księgowego / dyrektora finansowego – jak obniżyć ryzyko odpowiedzialności.
DZIEŃ III
Podatek dochodowy od osób prawnych w 2020 i 2021 roku aktualne problemy oraz planowane zmiany
8:30 – 9:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9:00 – 10:30 – Marcin Chomiuk
1. Podatek CIT z perspektywy (KPR) Krajowego Programu Reform:
a) e-urząd skarbowy – możliwość sprawdzenia swojej sytuacji finansowej w czasie rzeczywistym,
b) wyższe limity przychodów dla opodatkowania stawką 9% CIT,
c) podatek „estoński” nowa forma opodatkowania dla małych podatników CIT,
d) „Kup Pan robota” – czyli ulga na zakup robotów, kobotów i itp.,
e) doktorat wdrożeniowy.
10:30 – 10:45 – przerwa 15-minutowa
10:45 – 12:15 – Marcin Chomiuk
2. Zmiany wprowadzone w 2020 r.:
a) ulga na złe długi w CIT,
b) doprecyzowanie przepisów związanych z premią kosztową od kumulacji kapitału (art.15cb),
c) nowelizacja przepisów w zakresie płatności na rachunki z białej listy (art.15d):
• 15d a netting – obecna praktyka,
• płatność przekazem a biała lista.
d) spółki, transakcje i instrumenty hybrydowe – zmiany w zakresie opodatkowania.
12:15 – 13:00 – przerwa 45-minutowa
13:00 – 16:00 – Anna Karczewska
14:30 – 14:45 – przerwa 15-minutowa
1. Praktyka stosowania CIT – aktualne problemy:
a) praktyka stosowania art. 15c,
b) praktyka stosowania art. 15e:
• aktualne interpretacje i wyroki w zakresie cenotwórczej roli kosztów,
• usługi kompleksowe a ograniczenie z 15e.
c) stosowanie ulg IP Box i B+R:
• przesłanki uznawania kosztów za koszty kwalifikowane,
• wyodrębnienie kosztów B+R,
• zakres definicji działań B+R,
• koszty wynagrodzeń jako koszty B+R,
• przesłanki stosowania stawki 5% od IP.
d) opodatkowanie budynków (art. 24b):
• sposób wyliczenia powierzchni użytkowej,
• podatek od domów studenckich(?).
e) przekształcenia spółek – konsekwencje w CIT,
f) korzystanie z SSE.
*w związku z planowanymi zmianami w ustawach podatkowych program może ulec zmianie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat