REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym

Subskrybuj nas na Youtube
XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym
XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 28-30 października 2020 r. odbędzie się XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021, poświęcone istotnym zmianom w VAT i podatku dochodowym. Konferencję organizuje Akademia MDDP Sp. z o.o. Sp. k. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w trzech dniach konferencji dla jednej osoby: 1890 zł + 23% VAT
Koszt uczestnictwa w wybranych dwóch dniach konferencji dla jednej osoby: 1490 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: dostęp do platformy w czasie realizacji Kongresu, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat.

REKLAMA

REKLAMA

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w Kongresie.

Konferencja realizowana równocześnie w formie stacjonarnej w Warszawie »

Informacje:
Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28, fax (022) 211 20 90
joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

REKLAMA

Program

DZIEŃ I

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podatek od towarów i usług w 2020 i 2021 roku aktualne problemy oraz planowane zmiany

9:30 – 10:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
10:00 – 11:30 – Tomasz Michalik

1. Nowe regulacje w zakresie rozliczania transakcji wewnątrzwspólnotowych (pakiet quick fixes vs regulacje krajowe):
a) nowe unijne regulacje dotyczące dokumentowania WDT,
b) zasady unijne vs zasady krajowe – jak dokumentować WDT,
c) zaostrzenie przepisów krajowych dotyczących numeru VAT UE i identyfikacji nabywcy dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych, a także zasad składania informacji podsumowującej VAT-UE,
d) nowe zasady rozliczania wewnątrzunijnych transakcji łańcuchowych:
• pojęcie transakcji łańcuchowych,
• rola pośrednika – organizatora transportu,
• znaczenie reguł INCOTERMS dla rozliczenia transakcji łańcuchowych,
• dostawa ruchoma i nieruchoma.

11:30 – 11:45 – przerwa 15-minutowa
11:45 – 13:00 – Aneta Lech (Pożarowska)

2. SLIM VAT od 1 stycznia 2021 r. – projekt nowych rozwiązań mających ułatwić rozliczenie podatku VAT oraz doprecyzować i uzupełnić istniejące regulacje:
a) wydłużenie terminu na wywóz towarów dla zachowania stawki 0% przy opodatkowaniu zaliczek z tytułu eksportu towarów z 2 na 6 m-cy,
b) uchylenie ust. 8 w art. 7 ustawy o VAT – jako rozwiązania nadmiarowego,
c) brak konieczności uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus,
d) wprowadzenie do ustawy przepisu dotyczącego rozliczania faktur korygujących zwiększających cenę.

13:00 – 13:30 – przerwa 30-minutowa
13:30 – 15:00 – Aneta Lech (Pożarowska)

3. SLIM VAT od 1 stycznia 2021 r. – projekt nowych rozwiązań mających ułatwić rozliczenie podatku VAT oraz doprecyzować i uzupełnić istniejące regulacje:
a) wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego na bieżąco łącznie do 4 okresów rozliczeniowych,
b) wprowadzenie możliwości odliczania podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie usług noclegowych w celu ich odsprzedaży,
c) spójne kursy walut – dodanie opcjonalnego dla podatników rozwiązania o możliwości stosowania do określenia podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej przeliczania na złote zgodnie z zasadami przeliczania przychodu wynikającymi z przepisów o podatku dochodowym,
d) podwyższenie limitu na nieewidencjonowane prezenty małej wartości z 10 zł do 20 zł,
e) rozwiązania mające na celu wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów TAX FREE oraz elektronicznego potwierdzania wywozu towarów,
f) regulacje uzupełniające instytucję Wiążącej Informacji Stawkowej oraz matrycę stawek VAT,
g) zmiany doprecyzowujące w zakresie mechanizmu podzielonej płatności i białej listy.

15:00 – 15:15 – przerwa 15-minutowa
15:15 – 17:00 – Marcin Borkowski

4. Nowy JPK_VAT czyli ewidencja i deklaracja w jednym:
a) co należy rozumieć przez „likwidację” deklaracji VAT?
b) część ewidencyjna i deklaracyjna JPK_VAT,
c) prezentacja schemy JPK_V7M i JPK_V7K,
d) nowe dane do raportowania (oznaczenia grup towarów i usług, oznaczenia wybranych rodzajów transakcji, oznaczenia dowodów księgowych),
e) korekty części ewidencyjnej i deklaracyjnej nowego JPK_VAT,
f) wprowadzenie nowej sankcji 500 zł za każdy błąd w nowej ewidencji JPK_VAT,
g) obowiązek korygowania JPK w terminie 14 dni w przypadku, gdy podatnik sam stwierdza błąd.

DZIEŃ II

Podatek VAT oraz Podatek u źródła i MDR

8:30 – 9:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9:00 – 10:30 – Dawid Milczarek

1. Nowe regulacje dotyczące magazynów typu call-off stock:
a) nowa procedura call-off stock a dotychczasowe zasady stosowania procedury magazynów konsygnacyjnych,
b) warunki stosowania procedury call-off stock,
c) obowiązek prowadzenia ewidencji przy procedurze call-off stock,
d) zasady powstawania obowiązku podatkowego w przypadku stosowania procedury call-off stock,
e) zasady dokumentowania WDT w przypadku procedury call-off stock,
f) nowe informacje podsumowujące VAT-UE i VAT-UEK.

10:30 – 10:45 – przerwa 15-minutowa
10:45 – 12:15 – Dawid Milczarek

2. Aktualne problemy w podatku VAT:
a) nowa matryca stawek VAT,
b) modyfikacja zasad stosowania PKWiU,
c) wprowadzenie nomenklatury scalonej CN jako podstawy identyfikacji towarów na gruncie VAT,
d) Wiążąca Informacja Stawkowa – nowy instrument ochrony prawnej,
e) split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji,
f) podzielona płatność a zapłata na rzecz podmiotu innego niż sprzedawca,
g) podzielona płatność a krajowe transakcje w walucie obcej,
h) podzielona płatność a transakcje z kontrahentami zagranicznymi,
i) odpowiedzialność solidarna vs mechanizm podzielonej płatności (nowelizacja w zakresie wyłączenia odpowiedzialności solidarnej),
j) rejestr podatników VAT „biała lista” w praktyce (nowelizacja w zakresie właściwości organu i terminu złożenia druku ZAW-NR).

12:15 – 13:00 – przerwa 45-minutowa
13:00 – 14:30 – Barbara Filemonowicz

3. Podatek u źródła:
a) co to jest ta należyta staranność, kim jest rzeczywisty odbiorca, jakie oświadczenia zbierać? – przegląd wyroków i stanowisk organów podatkowych,
b) sporne usługi i gorące tematy – usługi ubezpieczenia, usługi agencyjne i nie tylko,
c) certyfikaty rezydencji w 2020 r. – przegląd zmian COVIDowych,
d) nowe zasady poboru od 2021 r.,
e) jak ułożyć procesy oceny umów pod kątem WHT? Czy warto mieć Procedurę WHT?

14:30 – 14:45 – przerwa 15-minutowa
14:45 – 16:00 – Barbara Filemonowicz

4. Raportowanie schematów podatkowych:
a) zmiany w schematach podatkowych od 1 lipca 2020 r. i 1 stycznia 2021 r. – zmiany na praktycznych przykładach,
b) nowe terminy raportowania schematów podatkowych krajowych i transgranicznych – zmiany z ustawy o COVID,
c) schematy podatkowe w praktyce spółek – na co zwrócić uwagę,
d) zasady raportowania z punktu widzenia korzystającego,
e) rola głównego księgowego / dyrektora finansowego – jak obniżyć ryzyko odpowiedzialności.

DZIEŃ III

Podatek dochodowy od osób prawnych w 2020 i 2021 roku aktualne problemy oraz planowane zmiany

8:30 – 9:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9:00 – 10:30 – Marcin Chomiuk

1. Podatek CIT z perspektywy (KPR) Krajowego Programu Reform:
a) e-urząd skarbowy – możliwość sprawdzenia swojej sytuacji finansowej w czasie rzeczywistym,
b) wyższe limity przychodów dla opodatkowania stawką 9% CIT,
c) podatek „estoński” nowa forma opodatkowania dla małych podatników CIT,
d) „Kup Pan robota” – czyli ulga na zakup robotów, kobotów i itp.,
e) doktorat wdrożeniowy.

10:30 – 10:45 – przerwa 15-minutowa
10:45 – 12:15 – Marcin Chomiuk

2. Zmiany wprowadzone w 2020 r.:
a) ulga na złe długi w CIT,
b) doprecyzowanie przepisów związanych z premią kosztową od kumulacji kapitału (art.15cb),
c) nowelizacja przepisów w zakresie płatności na rachunki z białej listy (art.15d):
• 15d a netting – obecna praktyka,
• płatność przekazem a biała lista.
d) spółki, transakcje i instrumenty hybrydowe – zmiany w zakresie opodatkowania.

12:15 – 13:00 – przerwa 45-minutowa
13:00 – 16:00 – Anna Karczewska
14:30 – 14:45 – przerwa 15-minutowa

1. Praktyka stosowania CIT – aktualne problemy:
a) praktyka stosowania art. 15c,
b) praktyka stosowania art. 15e:
• aktualne interpretacje i wyroki w zakresie cenotwórczej roli kosztów,
• usługi kompleksowe a ograniczenie z 15e.
c) stosowanie ulg IP Box i B+R:
• przesłanki uznawania kosztów za koszty kwalifikowane,
• wyodrębnienie kosztów B+R,
• zakres definicji działań B+R,
koszty wynagrodzeń jako koszty B+R,
• przesłanki stosowania stawki 5% od IP.
d) opodatkowanie budynków (art. 24b):
• sposób wyliczenia powierzchni użytkowej,
podatek od domów studenckich(?).
e) przekształcenia spółek – konsekwencje w CIT,
f) korzystanie z SSE.

*w związku z planowanymi zmianami w ustawach podatkowych program może ulec zmianie

VAT 2021

Podatki 2021

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tylko do 30 listopada przedsiębiorcy mogą złożyć ten wniosek i zaoszczędzić średnio ok. 1200 zł. Następna taka szansa w przyszłym roku. Kto ma do tego prawo?

Tylko do 30 listopada przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o wakacje składkowe ZUS i tym samym skorzystać ze zwolnienia z opłacania składek w jednym wybranym miesiącu roku. Jak wynika z najnowszych danych Ministerstwa Finansów, aż 40% uprawnionych firm nie złożyło jeszcze wniosku. Eksperci przypominają, że to ostatni moment, by skorzystać z preferencji – a gra jest warta świeczki, bo średnia wartość zwolnienia wynosi około 1200 zł.

Jak wdrożenie systemu HRM, e-Teczek i wyprowadzenie zaległości porządkuje procesy kadrowo-płacowe i księgowe

Cyfryzacja procesów kadrowych, płacowych i księgowych wchodzi dziś na zupełnie nowy poziom. Coraz więcej firm – od średnich przedsiębiorstw po duże organizacje – dostrzega, że prawdziwa efektywność finansowo-administracyjna nie wynika już tylko z automatyzacji pojedynczych zadań, lecz z całościowego uporządkowania procesów. Kluczowym elementem tego podejścia staje się współpraca z partnerem BPO, który potrafi jednocześnie wdrożyć nowoczesne narzędzia (takie jak system HRM czy e-teczki) i wyprowadzić zaległości narosłe w kadrach, płacach i księgowości.

Jak obliczyć koszt wytworzenia środka trwałego we własnym zakresie? Które wydatki można uwzględnić w wartości początkowej?

W praktyce gospodarczej coraz częściej zdarza się, że przedsiębiorstwa decydują się na wytworzenie środka trwałego we własnym zakresie - czy to budynku, linii technologicznej, czy też innego składnika majątku. Pojawia się wówczas pytanie: jakie koszty należy zaliczyć do jego wartości początkowej?

183 dni w Polsce i dalej nie jesteś rezydentem? Eksperci ujawniają, jak naprawdę działa polska rezydencja podatkowa

Przepisy wydają się jasne – 183 dni w Polsce i stajesz się rezydentem podatkowym. Tymczasem orzecznictwo i praktyka pokazują coś zupełnie innego. Możesz być rezydentem tylko przez część roku, a Twoje podatki zależą od… jednego dnia i miejsca, gdzie naprawdę toczy się Twoje życie. Sprawdź, jak działa „łamana rezydencja podatkowa” i dlaczego to klucz do uniknięcia błędów przy rozliczeniach.

REKLAMA

Prof. Modzelewski: Nikt nie unieważnił faktur VAT wystawionych w tradycyjnej postaci (poza KSeF). W 2026 r. nie będzie za to kar

Niedotrzymanie wymogów co do postaci faktury nie powoduje jej nieważności. Brak jest również kar podatkowych za ten czyn w 2026 r. – pisze profesor Witold Modzelewski. Może tak się zdarzyć, że po 1 lutego 2026 r. otrzymamy papierową fakturę VAT a do KSeF zostanie wystawiona faktura ustrukturyzowana? Czyli będą dwie faktury. Która będzie ważna? Ta, którą wystawiono jako pierwszą – drugą trzeba skorygować (anulować), ale w KSeF jest to niemożliwe – odpowiada profesor Witold Modzelewski.

Prof. Modzelewski: Podręcznik KSeF 2.0 jest niezgodny z ustawą o VAT. Czym jest „wystawienie” faktury ustrukturyzowanej i „potwierdzenie transakcji”?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego, opublikowany przez Ministerstwo Finansów Podręcznik KSeF (aktualnie ukazały się jego 4 części) jest sprzeczny z opublikowanymi projektami aktów wykonawczych dot. obowiązkowego modelu KSeF, a także ze zmienioną nie tak dawno ustawą o VAT.

Obowiązkowy KSeF w budownictwie i branży deweloperskiej w 2026 roku: odmienności w fakturowaniu i niestandardowe modele sprzedaży

Faktura ustrukturyzowana to dokument, który w relacji między podatnikami obowiązkowo ma zastąpić dotychczas stosowane faktury. W praktyce faktury niejednokrotnie zawierają znacznie więcej danych, niż wymaga tego prawodawca, gdyż często są nośnikiem dodatkowych informacji i sposobem ich wymiany między kontrahentami. Zapewne z tego powodu autor struktury FA(3) postanowił zamieścić w niej więcej pól, niż tego wymaga prawo podatkowe. Większość z nich ma charakter fakultatywny, a to oznacza, że nie muszą być uzupełniane. W niniejszej publikacji omawiamy specyfiką fakturowania w modelu ustrukturyzowanym w branży budowlanej i deweloperskiej.

Czy możliwe będzie anulowanie faktury wystawionej w KSeF w 2026 roku?

Czy faktura ustrukturyzowana wystawiona przy użyciu KSeF może zostać anulowana? Czy będzie to możliwe od 1 lutego 2026 r.? Zdaniem Tomasza Krywana, doradcy podatkowego faktur ustrukturyzowanych wystawionych przy użyciu KSeF nie można anulować. Anulowanie takich faktur oraz innych faktur przesłanych do KSeF nie będzie również możliwe od 1 lutego 2026 r.

REKLAMA

KSeF 2026: wystawienie nierzetelnej faktury ustrukturyzowanej. Czego system nie wychwyci? Przykłady uchybień (daty, kwoty, NIP), kary i inne sankcje

W 2026 r. większość podatników będzie zobowiązana do wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych za pośrednictwem KSeF. Przy fakturach zarówno sprzedażowych, jak i zakupowych kluczowe jest, by dokumenty te były rzetelne. Błędy mogą pozbawić prawa do odliczenia VAT, a w skrajnych przypadkach skutkować odpowiedzialnością karną. Mimo automatyzacji KSeF nie chroni przed nierzetelnością – publikacja wskazuje, jak jej unikać i jakie grożą konsekwencje.

Nadchodzi podatek od smartfonów. Ceny pójdą w górę już od 2026 roku

Od 1 stycznia 2026 roku w życie ma wejść nowa opłata, która dotknie każdego, kto kupi smartfona, tablet, komputer czy telewizor. Choć rząd zapewnia, że to nie podatek, w praktyce ceny elektroniki wzrosną o co najmniej 1%. Pieniądze nie trafią do budżetu państwa, lecz do organizacji reprezentujących artystów. Eksperci ostrzegają: to konsumenci zapłacą prawdziwą cenę tej decyzji.

REKLAMA