REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym

XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym
XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 28-30 października 2020 r. odbędzie się XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021, poświęcone istotnym zmianom w VAT i podatku dochodowym. Konferencję organizuje Akademia MDDP Sp. z o.o. Sp. k. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w trzech dniach konferencji dla jednej osoby: 1890 zł + 23% VAT
Koszt uczestnictwa w wybranych dwóch dniach konferencji dla jednej osoby: 1490 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: dostęp do platformy w czasie realizacji Kongresu, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w Kongresie.

Konferencja realizowana równocześnie w formie stacjonarnej w Warszawie »

Informacje:
Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28, fax (022) 211 20 90
joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

REKLAMA

Program

DZIEŃ I

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podatek od towarów i usług w 2020 i 2021 roku aktualne problemy oraz planowane zmiany

9:30 – 10:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
10:00 – 11:30 – Tomasz Michalik

1. Nowe regulacje w zakresie rozliczania transakcji wewnątrzwspólnotowych (pakiet quick fixes vs regulacje krajowe):
a) nowe unijne regulacje dotyczące dokumentowania WDT,
b) zasady unijne vs zasady krajowe – jak dokumentować WDT,
c) zaostrzenie przepisów krajowych dotyczących numeru VAT UE i identyfikacji nabywcy dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych, a także zasad składania informacji podsumowującej VAT-UE,
d) nowe zasady rozliczania wewnątrzunijnych transakcji łańcuchowych:
• pojęcie transakcji łańcuchowych,
• rola pośrednika – organizatora transportu,
• znaczenie reguł INCOTERMS dla rozliczenia transakcji łańcuchowych,
• dostawa ruchoma i nieruchoma.

11:30 – 11:45 – przerwa 15-minutowa
11:45 – 13:00 – Aneta Lech (Pożarowska)

2. SLIM VAT od 1 stycznia 2021 r. – projekt nowych rozwiązań mających ułatwić rozliczenie podatku VAT oraz doprecyzować i uzupełnić istniejące regulacje:
a) wydłużenie terminu na wywóz towarów dla zachowania stawki 0% przy opodatkowaniu zaliczek z tytułu eksportu towarów z 2 na 6 m-cy,
b) uchylenie ust. 8 w art. 7 ustawy o VAT – jako rozwiązania nadmiarowego,
c) brak konieczności uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus,
d) wprowadzenie do ustawy przepisu dotyczącego rozliczania faktur korygujących zwiększających cenę.

13:00 – 13:30 – przerwa 30-minutowa
13:30 – 15:00 – Aneta Lech (Pożarowska)

3. SLIM VAT od 1 stycznia 2021 r. – projekt nowych rozwiązań mających ułatwić rozliczenie podatku VAT oraz doprecyzować i uzupełnić istniejące regulacje:
a) wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego na bieżąco łącznie do 4 okresów rozliczeniowych,
b) wprowadzenie możliwości odliczania podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie usług noclegowych w celu ich odsprzedaży,
c) spójne kursy walut – dodanie opcjonalnego dla podatników rozwiązania o możliwości stosowania do określenia podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej przeliczania na złote zgodnie z zasadami przeliczania przychodu wynikającymi z przepisów o podatku dochodowym,
d) podwyższenie limitu na nieewidencjonowane prezenty małej wartości z 10 zł do 20 zł,
e) rozwiązania mające na celu wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów TAX FREE oraz elektronicznego potwierdzania wywozu towarów,
f) regulacje uzupełniające instytucję Wiążącej Informacji Stawkowej oraz matrycę stawek VAT,
g) zmiany doprecyzowujące w zakresie mechanizmu podzielonej płatności i białej listy.

15:00 – 15:15 – przerwa 15-minutowa
15:15 – 17:00 – Marcin Borkowski

4. Nowy JPK_VAT czyli ewidencja i deklaracja w jednym:
a) co należy rozumieć przez „likwidację” deklaracji VAT?
b) część ewidencyjna i deklaracyjna JPK_VAT,
c) prezentacja schemy JPK_V7M i JPK_V7K,
d) nowe dane do raportowania (oznaczenia grup towarów i usług, oznaczenia wybranych rodzajów transakcji, oznaczenia dowodów księgowych),
e) korekty części ewidencyjnej i deklaracyjnej nowego JPK_VAT,
f) wprowadzenie nowej sankcji 500 zł za każdy błąd w nowej ewidencji JPK_VAT,
g) obowiązek korygowania JPK w terminie 14 dni w przypadku, gdy podatnik sam stwierdza błąd.

DZIEŃ II

Podatek VAT oraz Podatek u źródła i MDR

8:30 – 9:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9:00 – 10:30 – Dawid Milczarek

1. Nowe regulacje dotyczące magazynów typu call-off stock:
a) nowa procedura call-off stock a dotychczasowe zasady stosowania procedury magazynów konsygnacyjnych,
b) warunki stosowania procedury call-off stock,
c) obowiązek prowadzenia ewidencji przy procedurze call-off stock,
d) zasady powstawania obowiązku podatkowego w przypadku stosowania procedury call-off stock,
e) zasady dokumentowania WDT w przypadku procedury call-off stock,
f) nowe informacje podsumowujące VAT-UE i VAT-UEK.

10:30 – 10:45 – przerwa 15-minutowa
10:45 – 12:15 – Dawid Milczarek

2. Aktualne problemy w podatku VAT:
a) nowa matryca stawek VAT,
b) modyfikacja zasad stosowania PKWiU,
c) wprowadzenie nomenklatury scalonej CN jako podstawy identyfikacji towarów na gruncie VAT,
d) Wiążąca Informacja Stawkowa – nowy instrument ochrony prawnej,
e) split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji,
f) podzielona płatność a zapłata na rzecz podmiotu innego niż sprzedawca,
g) podzielona płatność a krajowe transakcje w walucie obcej,
h) podzielona płatność a transakcje z kontrahentami zagranicznymi,
i) odpowiedzialność solidarna vs mechanizm podzielonej płatności (nowelizacja w zakresie wyłączenia odpowiedzialności solidarnej),
j) rejestr podatników VAT „biała lista” w praktyce (nowelizacja w zakresie właściwości organu i terminu złożenia druku ZAW-NR).

12:15 – 13:00 – przerwa 45-minutowa
13:00 – 14:30 – Barbara Filemonowicz

3. Podatek u źródła:
a) co to jest ta należyta staranność, kim jest rzeczywisty odbiorca, jakie oświadczenia zbierać? – przegląd wyroków i stanowisk organów podatkowych,
b) sporne usługi i gorące tematy – usługi ubezpieczenia, usługi agencyjne i nie tylko,
c) certyfikaty rezydencji w 2020 r. – przegląd zmian COVIDowych,
d) nowe zasady poboru od 2021 r.,
e) jak ułożyć procesy oceny umów pod kątem WHT? Czy warto mieć Procedurę WHT?

14:30 – 14:45 – przerwa 15-minutowa
14:45 – 16:00 – Barbara Filemonowicz

4. Raportowanie schematów podatkowych:
a) zmiany w schematach podatkowych od 1 lipca 2020 r. i 1 stycznia 2021 r. – zmiany na praktycznych przykładach,
b) nowe terminy raportowania schematów podatkowych krajowych i transgranicznych – zmiany z ustawy o COVID,
c) schematy podatkowe w praktyce spółek – na co zwrócić uwagę,
d) zasady raportowania z punktu widzenia korzystającego,
e) rola głównego księgowego / dyrektora finansowego – jak obniżyć ryzyko odpowiedzialności.

DZIEŃ III

Podatek dochodowy od osób prawnych w 2020 i 2021 roku aktualne problemy oraz planowane zmiany

8:30 – 9:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9:00 – 10:30 – Marcin Chomiuk

1. Podatek CIT z perspektywy (KPR) Krajowego Programu Reform:
a) e-urząd skarbowy – możliwość sprawdzenia swojej sytuacji finansowej w czasie rzeczywistym,
b) wyższe limity przychodów dla opodatkowania stawką 9% CIT,
c) podatek „estoński” nowa forma opodatkowania dla małych podatników CIT,
d) „Kup Pan robota” – czyli ulga na zakup robotów, kobotów i itp.,
e) doktorat wdrożeniowy.

10:30 – 10:45 – przerwa 15-minutowa
10:45 – 12:15 – Marcin Chomiuk

2. Zmiany wprowadzone w 2020 r.:
a) ulga na złe długi w CIT,
b) doprecyzowanie przepisów związanych z premią kosztową od kumulacji kapitału (art.15cb),
c) nowelizacja przepisów w zakresie płatności na rachunki z białej listy (art.15d):
• 15d a netting – obecna praktyka,
• płatność przekazem a biała lista.
d) spółki, transakcje i instrumenty hybrydowe – zmiany w zakresie opodatkowania.

12:15 – 13:00 – przerwa 45-minutowa
13:00 – 16:00 – Anna Karczewska
14:30 – 14:45 – przerwa 15-minutowa

1. Praktyka stosowania CIT – aktualne problemy:
a) praktyka stosowania art. 15c,
b) praktyka stosowania art. 15e:
• aktualne interpretacje i wyroki w zakresie cenotwórczej roli kosztów,
• usługi kompleksowe a ograniczenie z 15e.
c) stosowanie ulg IP Box i B+R:
• przesłanki uznawania kosztów za koszty kwalifikowane,
• wyodrębnienie kosztów B+R,
• zakres definicji działań B+R,
koszty wynagrodzeń jako koszty B+R,
• przesłanki stosowania stawki 5% od IP.
d) opodatkowanie budynków (art. 24b):
• sposób wyliczenia powierzchni użytkowej,
podatek od domów studenckich(?).
e) przekształcenia spółek – konsekwencje w CIT,
f) korzystanie z SSE.

*w związku z planowanymi zmianami w ustawach podatkowych program może ulec zmianie

VAT 2021

Podatki 2021

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
W tych przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

Jak zyskać 11 tys. zł na jednym aucie firmowym? Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Ale czasem leasing operacyjny bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

REKLAMA

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

REKLAMA

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

Rozporządzenie EUDR – nowe obowiązki dla firm od 25 grudnia 2025 r. czy później? Trzy możliwe scenariusze i praktyczne skutki. Jakie zmiany szykuje UE?

Czy unijne rozporządzenie EUDR nałoży nowe obowiązki - także na polskie firmy - już od 25 grudnia br., czy też później i w jakim zakresie? Komisja Europejska, Rada UE i Parlament Europejski pracują bowiem obecnie nad nowelizacją tego rozporządzenia, w szczególności nad wprowadzeniem uproszczeń dla podmiotów w dalszej części łańcucha dostaw oraz ograniczeniem liczby oświadczeń DDS raportowanych w systemie unijnym. Nie jest obecnie jasne, czy w związku z tymi zmianami wejście w życie rozporządzenia się opóźni – a jeżeli tak, to do kiedy. Trzy możliwe scenariusze w tym zakresie omawiają eksperci z CRIDO.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA