REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym

Comarch
Producent i dostawca nowoczesnych systemów informatycznych
ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym
ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

e-wizyty w ZUS. 16 lutego 2021 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił e-wizyty dla osób niesłyszących i niedosłyszących. Specjaliści ZUS mogą już obsługiwać klientów on-line w języku migowym PJM.

e-wizyty w ZUS w języku migowym

Aby zarezerwować spotkanie z ekspertem wystarczy wejść na stronę ZUS i kliknąć w okienko „Umów e-wizytę w języku migowym”. E-wizyta jest dostępna dla wszystkich klientów Zakładu, bez względu na miejsce pobytu.

REKLAMA

Autopromocja

Osoby niesłyszące i niedosłyszące mogą on-line uzyskać poradę w języku migowym w zakresie emerytur i rent oraz zasiłków.

System do umawiania i przeprowadzania wideorozmów został uruchomiony w październiku 2020 przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych we współpracy z firmą informatyczną Comarch. Do tej pory eksperci ZUS przeprowadzili blisko 31 tys. takich spotkań. Narzędzie informatyczne zostało zbudowane na bazie oprogramowania dla placówek medycznych, które służy do przeprowadzania wideokonsultacji pacjentów z pracownikami służby zdrowia. Na potrzeby projektu e-wizyt w ZUS system został uzupełniony o kilka nowych funkcjonalności m.in.: niezależny moduł rejestracji oraz wielostanowiskowy model obsługi, który jest odzwierciedleniem rzeczywistych punktów obsługi klientów Zakładu. System działa z poziomu przeglądarki internetowej, co oznacza, że nie ma konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.

- W zeszłym roku zdecydowaliśmy się na uruchomienie e-wizyt, aby umożliwić klientom załatwianie spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Widzimy, że to rozwiązanie spotkało się z bardzo pozytywnym odzewem, dlatego stale rozbudowujemy zakres spraw, które można załatwić podczas spotkania on-line z ekspertem z ZUS. Teraz z e-wizyty będą mogły korzystać osoby niesłyszące i niedosłyszące mówi  Magdalena Mazur – Wolak, Dyrektor Departamentu Obsługi Klientów w ZUS.

- Wspólnie z pracownikami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pracujemy nad rozbudową systemu e-wizyt. Zależy nam na tym, aby klienci urzędu mogli w łatwy sposób załatwić swoje sprawy za pośrednictwem systemu informatycznego – dodaje Jarosław Brzeziński z Comarch, który jest odpowiedzialny za realizację projektu e-wizyta w ZUS.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co załatwisz podczas e-wizyty

REKLAMA

Podczas wideorozmowy klienci ZUS mogą porozmawiać z ekspertem o sprawach związanych z emeryturami krajowymi oraz międzynarodowymi, rentami, wypłatą zasiłków, prowadzeniem firmy, a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. Podczas spotkania istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

- Nasi konsultanci dziennie obsługują ponad 600 e-wizyt. Najczęściej udzielają informacji na temat świadczeń emerytalnych i rentowych oraz prowadzenia działalności gospodarczej - wylicza Magdalena Mazur – Wolak.

Jak się umówić na e-wizytę

E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS. W trakcie spotkania on-line klienci mogą załatwić większość spraw, bez konieczności wychodzenia z domu. Do połączenia się z pracownikiem ZUS wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. Na e-spotkanie można umówić się, wchodząc na stronę: https://www.zus.pl/e-wizyta. Rezerwując e-wizytę w ZUS należy wybrać jej zakres tematyczny.

Dzień przed spotkaniem osoba, która umówiła się na e-wizytę w ZUS, na wskazany podczas rejestracji adres mailowy otrzyma wiadomość z przypomnieniem o konsultacji oraz linkiem do platformy. W dniu e-wizyty, na godzinę przed spotkaniem, otrzyma SMS-a – jeśli podczas rezerwacji podała numer telefonu komórkowego. Po otwarciu linka nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

Na e-wizyty można umówić się w dni robocze w godzinach 9.00-14.00.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA