REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uregulowanie zawodu księgowego - ankieta Stowarzyszenia Księgowych w Polsce

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Organizacja skupiająca przedstawicieli środowiska zawodowego związanego z rachunkowością i finansami
Uregulowanie zawodu księgowego - ankieta Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
Uregulowanie zawodu księgowego - ankieta Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach rośnie ryzyko i odpowiedzialność księgowych, a także zakres oczekiwań formułowanych pod naszym adresem przez przedsiębiorców i regulatorów. Księgowi wspierali przedsiębiorców w czasie pandemii, pomagając im w pozyskaniu i rozliczeniu środków pomocowych. Na księgowych spadł ciężar stosowania niedopracowanych rozwiązań tzw. Polskiego Ładu. Księgowi po raz kolejny stanęli na wysokości zadania, udowadniając że biznes nie może poprawnie funkcjonować bez zaangażowania księgowych o wysokich kompetencjach. Na tym tle nasuwa się pytanie: Czy brak regulacji zawodu księgowego jest rozwiązaniem korzystnym dla księgowych i biznesu?

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce (SKwP) od wielu lat apeluje o dyskusję na ten temat, uznając że zawód księgowego wymaga zdefiniowania i prawnego umocowania, a brak wymagań wobec osób zajmujących się rachunkowością, podatkami, kadrami i płacami, w tym również w biurach rachunkowych, nie sprzyja ani biznesowi ani księgowym.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Ankieta na temat regulacji zawodu księgowego

Inicjując akcję #SluchamyKsiegowych SKwP chce poznać wszystkie opinie na temat ewentualnego uregulowania zawodu, a także związanych z tym kosztów i korzyści. Każda forma zdefiniowania i uregulowania zawodu, który według ostrożnych szacunków w Polsce wykonuje kilkaset tysięcy osób, wymaga rozważnego działania oraz przeprowadzenia szerokich konsultacji społecznych. Aby dotrzeć do jak najszerszego grona osób zainteresowanych, Komisja ds. Rozwoju Zawodów Związanych z Rachunkowością, działająca w ramach Rady Naukowej SKwP, przygotowała ankietę.

Budowa ankiety:
Ankieta składa się z następujących sekcji:
1.  Konsekwencje deregulacji usługowego prowadzenia ksiąg z 2014 r.
2.  Kierunki zdefiniowania i uregulowania zawodu księgowego
3. Metryczka

Większość pytań w ankiecie to pytania zamknięte z możliwością odpowiedzi w skali 1-5. Poza pytaniami zamkniętymi, mogą Państwo zamieścić odpowiednie uzasadnienie w pytaniach otwartych (ich wypełnienie nie jest konieczne, aby przesłać ankietę).

Czas wypełnienia ankiety zależy od tego, czy zechcą Państwo odpowiedzieć na pytania otwarte. W przypadku odpowiedzi tylko na pytania zamknięte czas wypełnienia ankiety nie powinien być dłuższy niż 5 minut.

REKLAMA

Gwarantujemy pełną anonimowość odpowiedzi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Terminy:

Ankieta będzie aktywna do 8 maja 2022 r.

Mamy świadomość, obecny czas nie sprzyja spokojnej dyskusji. Dobrze, że ta dyskusja się rozpoczęła. Mamy nadzieję, że wyniki ankiety jako głos środowiska, będą pomocne przy opracowywaniu konkretnych rozwiązań, odpowiadających oczekiwaniom księgowych i przedsiębiorców.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety: Uregulowanie zawodu księgowego - ankieta SKwP

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Odroczenie KSeF? Nowa interpelacja jest już w Sejmie

Planowane obowiązkowe uruchomienie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wywołuje coraz większe napięcia w środowisku przedsiębiorców. Firmy z sektora MŚP alarmują, że system w obecnym kształcie może zagrozić stabilności ich działalności, a eksperci wskazują na liczne braki techniczne i prawne. W obliczu rosnącej presji poseł Bartłomiej Pejo złożył interpelację, domagając się wstrzymania obowiązkowego wdrożenia KSeF i wyjaśnienia ryzyk przez Ministerstwo Finansów.

Poprawa błędnej faktury w KSeF to zawsze konieczność korekty. Szkic faktury, czy portal kontrahenta: producenci oprogramowania widzą problem i proponują rozwiązania

Pomimo, że przepisy już dziś nie pozwalają na anulowanie lub zamianę faktury dostarczonej do nabywcy, podatnicy obawiają się uszczelnienia, jakie przyniesie w tym zakresie KSeF. Skala obaw wyrażanych przez przedsiębiorców oraz reakcje producentów oprogramowania do wystawiania faktur zdają się ujawniać, jak bardzo powszechnym zjawiskiem jest poprawienie faktur bez użycia faktury korygującej.

Konsolidacja sprawozdań finansowych – czy warto przekazać przygotowywanie skonsolidowanych SF firmie outsourcingowej?

Konsolidacja sprawozdań finansowych, czyli przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF), to proces wymagający precyzji, wiedzy i czasu. Wraz ze wzrostem złożoności grup kapitałowych oraz częstymi zmianami regulacyjnymi, coraz więcej przedsiębiorstw staje przed pytaniem: czy proces konsolidacji realizować własnymi siłami, czy powierzyć go zewnętrznym ekspertom?

KSeF obejmie nawet rolników. Ale nie wszystkich

Z sygnałów spływających do redakcji Infor.pl wynika, że podatnicy VAT chyba nie mają entuzjazmu co do przejścia na KSeF. Może się jednak okazać, że nie taki diabeł straszny. I pod koniec 2026 r. większa część przedsiębiorców będzie chwaliła nowe rozwiązanie. Dziś jednak każda grupa zawodowa zwolniona z KSeF jest traktowana jako szczęściarze. I taką grupą są rolnicy. Ale tylko „ryczałtowi” (transakcje dokumentują fakturami VAT RR). Ta kategoria rolników może przystąpić do KSeF dobrowolnie.

REKLAMA

Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

Leasing w 2026 roku – jak odzyskać koszty podatkowe ponad nowe limity ustawowe związane z emisją CO2? Klucz tkwi w odsetkach, a 100000 zł, 150000 zł i 225000 zł to wcale nie ostateczna bariera dla odliczeń w racie, bo raty działają na innych zasadach

Od stycznia 2026 roku na firmy leasingujące samochody czeka przykra niespodzianka podatkowa. Nowe limity odliczenia kosztów związanych z nabyciem pojazdów, uzależnione od emisji CO2 (100000 zł - emisja co najmniej 50g CO2/km, 150000 zł - emisja poniżej 50g CO2/km, lub 225000 zł - elektryki i wodorowce bez emisji CO2), drastycznie ograniczą możliwości optymalizacji podatkowej. Kontrowersje budzi zwłaszcza fakt, że zmiany dotkną umów już zawartych. Jednak jest nadzieja – część odsetkowa raty leasingowej nadal pozostaje w pełni odliczalna, co może uratować budżety wielu firm. Czy Twoja księgowość wykorzystuje tę możliwość?

Wszedł nowy 15% podatek. Kogo dotyczy i na czym polega? To implementacja dyrektywy UE - mało kto wie, a przepisy już obowiązują, czyli co to jest GloBE, IIR, UTPR i QDMTT

Rozpoczyna się nowy etap w systemie podatkowym, a polskie przedsiębiorstwa, będące częścią dużych międzynarodowych grup, stoją u progu nowych, złożonych obowiązków. Wprowadzenie globalnego podatku minimalnego, znanego pod nazwą-skrótem GloBE, stanowi fundamentalną zmianę w architekturze całego systemu podatkowego. Celem tej reformy podatkowej jest zapewnienie, że największe światowe koncerny zapłacą sprawiedliwą daninę, z efektywną stawką podatkową na poziomie co najmniej 15%, niezależnie od państwa, w którym generują swoje zyski. Czyżby to był koniec z cypryjskimi spółkami? Firmy muszą zmienić optykę na prowadzenie optymalizacji podatkowej i uwzględniać lokalizację biznesu jeszcze bardziej niż kiedykolwiek.

REKLAMA

Brak budżetu firmowego to zarządzanie "na oko" - nawet jeśli przedsiębiorca dziś zarabia. Jak stworzyć prosty budżet dla swojej firmy?

Wielu właścicieli małych i średnich firm podejmuje decyzje finansowe intuicyjnie. Zakup nowego sprzętu? „Przyda się, więc bierzemy.” Rekrutacja kolejnej osoby? „Zespół nie wyrabia, trzeba kogoś dołożyć.” Kolejny wydatek? „Jakoś się to pokryje.” Tak wygląda codzienność tysięcy przedsiębiorstw, w których budżet jest pojęciem abstrakcyjnym, a zarządzanie finansami odbywa się „na oko”.

Podatek od samozbiorów? Skarbówka bierze się nawet za darmowe rozdawanie warzyw

W polskim rolnictwie zawrzało. Okazuje się, że nawet samozbiory i darmowe rozdanie warzyw zostaną objęte podatkiem VAT. Dla wielu gospodarzy, którzy po tragicznym sezonie próbowali ratować plony, to kolejny cios ze strony państwa.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA