REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rada Konsultacyjna Prawa Podatkowego przy MF - inauguracja

Subskrybuj nas na Youtube
Rada Konsultacyjna Prawa Podatkowego przy MF - inauguracja
Rada Konsultacyjna Prawa Podatkowego przy MF - inauguracja
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W dniu 26 listopada 2014 r. w Ministerstwie Finansów odbyło się inauguracyjne posiedzenie Rady Konsultacyjnej Prawa Podatkowego, na którym Sekretarz Stanu Janusz Cichoń w imieniu ministra finansów Mateusza Szczurka wręczył akty powołania Przewodniczącemu oraz członkom Rady.

Dziękuję Państwu za to, że pozytywne odpowiedzieliście na nasze zaproszenie. Utworzenie Rady Konsultacyjnej Prawa Podatkowego wpisze się w funkcjonowanie nie tylko Ministerstwa Finansów, ale też polskich finansów publicznych i polskich podatków. Jest to materia trudna, ale decydująca o funkcjonowaniu naszego państwa. Rada będzie nam służyła nie tylko opinią dotyczącą projektów zmian prawa podatkowego w Polsce. Liczymy również na to, że wspomoże nas w zmianach wprowadzanych w administracji podatkowej i kontroli skarbowej - powiedział minister Janusz Cichoń.

REKLAMA

W skład Rady weszli specjaliści ze wszystkich dziedzin prawa podatkowego: przedstawiciele świata nauki, przedsiębiorców, doradcy podatkowi.

Przewodniczącym Rady Konsultacyjnej został prof.  dr hab. Bogumił Brzeziński – Kierownik Katedry Prawa Finansów Publicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Jagiellońskiego.

REKLAMA

Więcej na temat funkcjonowania Rady będę mógł powiedzieć po jej ostatnim spotkaniu. Mam nadzieję, że współpraca między Ministerstwem Finansów a środowiskami zainteresowanymi funkcjonowaniem polskich podatków się rozwinie - powiedział Przewodniczący Rady prof. Bogumił Brzeziński.

Bogumił Brzeziński powiedział, że Rada będzie przekładnią, łącznikiem między opinią społeczną i specjalistami z dziedziny podatków, a pracami prowadzonymi przez Ministerstwo Finansów. "Ten postulat ma dosyć długą drogę, jest wysuwany w literaturze co najmniej od dziesięciu lat" - powiedział Brzeziński. Wskazał, że próbowano już stworzyć podobne organy, ale nie odniosły one specjalnego sukcesu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kasy fiskalne 2015 / 2016 – zwolnienia

"Element decyzyjny, jeśli chodzi o kształt prawa podatkowego przesuwa się z parlamentu na administrację. Czy to jest dobre, czy nie, o tym nie dyskutujemy (...), ale tak jest. Skoro prawdziwe, nieformalne decyzje zapadają wśród pracowników aparatu podatkowego, ministrów, wiceministrów, to takie grono chciałoby mieć zwierciadło tego, co robi" - mówił Brzeziński.

Rada będzie miała za zadanie doradzać Ministrowi Finansów w sprawach regulowanych prawem podatkowym, a w szczególności wyrażać opinie w sprawach przedstawianych Radzie przez Ministra oraz przedstawiać własne propozycje zmian przepisów prawa podatkowego, które uzna za potrzebne. Ponadto Rada będzie stanowić forum dyskusji i konsultacji oraz umożliwi wyrażenie i wymianę poglądów różnych środowisk na tematy związane z szeroko rozumianym prawem podatkowym.

Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne PDF

REKLAMA

W ramach rady będą działały Zespoły problemowe do spraw:

1)      Podatków Bezpośrednich,
2)      Podatków Pośrednich,
3)      Podatków Lokalnych,
4)      Administracji Podatkowej, Ordynacji podatkowej i Egzekucji Administracyjnej.

Na zaproszenie przewodniczącego Rady, w pracach Rady, w charakterze ekspertów, będą mogły uczestniczyć również inne osoby mające praktyczne doświadczenie w dziedzinie prawa podatkowego lub znajomości zagadnień funkcjonowania aparatu skarbowego.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Lista członków Rady Konsultacyjnej Prawa Podatkowego:

1)    prof. dr hab. Bogumił Brzeziński  - przewodniczący Rady
2)    prof. dr hab. Włodzimierz Nykiel
3)    prof. nadzw. SGH dr hab. Wiesław Czyżowicz
4)    prof. dr hab. Hanna Litwińczuk
5)    prof. UMK dr hab. Wojciech Morawski
6)    dr hab. Dominik Gajewski
7)    dr hab. Krzysztof Lasiński-Sulecki
8)    dr Marcin Jamroży
9)    dr Piotr Karwat
10)   dr Janusz Marciniuk
11)   dr Marian Masternak
12)   dr Irena Ożóg
13)   dr Jowita Pustuł
14)   dr Maciej Ślifirczyk
15)   dr Karolina Tetłak
16)   Iwona Georgijew
17)   Mariusz Korzeb
18)   Witold Literacki
19)   Mariusz Marecki
20)   Jerzy Martini
21)   Grzegorz Mularczyk
22)   Roman Namysłowski
23)   Tomasz Siennicki
24)   Agnieszka Tałasiewicz
25)   Dariusz Wasylkowski

Kalkulatory

Źródło: Ministerstwo Finansów / PAP

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA