REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Złożono ponad 5 mln e-deklaracji PIT - rekord został pobity

Złożono ponad 5 mln e-deklaracji PIT - rekord został pobity
Złożono ponad 5 mln e-deklaracji PIT - rekord został pobity

REKLAMA

REKLAMA

Podatnicy pobili zeszłoroczny rekord, jeśli chodzi o złożone przez internet deklaracje PIT, wysłali ich już 5 mln 197 tys. 461 - poinformowała w czwartek 16 kwietnia 2015 r. rzeczniczka resortu finansów Wiesława Dróżdż. W najbliższy weekend (18-19 kwietnia) deklaracje będzie można też wypełnić (i wysłać przez internet) w niektórych galeriach handlowych.

"Już teraz Polacy pobili zeszłoroczny rekord zeznań podatkowych PIT przesłanych przez internet. W 2014 r. sukcesem okazała się akcja +Przybij piątkę+, w której doczekaliśmy się ponad 5 mln e-PIT-ów. Obecnie mamy ich już 5 mln 197 tys. 461, czyli kilka tysięcy więcej niż w całym ubiegłym roku, dlatego liczymy na +szczęśliwą siódemkę+" - zaznaczyła Dróżdż w komunikacie przekazanym PAP.

REKLAMA

Autopromocja

Przypomniała, że na składanie PIT-ów mamy czas do 30 kwietnia, jednak doświadczenie wskazuje, że dużo osób odkłada rozliczenie na koniec tego miesiąca.

Dróżdż zauważyła, że od 2008 r., kiedy po raz pierwszy można było się rozliczyć się przez internet, dokonał się ogromny postęp. Zarówno jeśli chodzi o liczbę przesyłanych zeznań podatkowych, coraz szerszy katalog formularzy do przesłania przez internet, jak i udogodnienia dla podatników wprowadzane przez Ministerstwo Finansów.

Dróżdż wskazała, że obok systemu e-Deklaracje od kilku lat przez cały okres rozliczeniowy (tj. od 1 stycznia do 30 kwietnia) funkcjonuje specjalna strona internetowa SzybkiPit.pl, która zawiera informacje o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych. W połowie marca uruchomiono na stronie Portalu Podatkowego wstępne zeznanie podatkowe (tzw. PFR) dla najpopularniejszego PIT-37.

Zdaniem rzeczniczki MF elektroniczne formularze to szybka i bezpieczna metoda rozliczenia się z urzędem skarbowym. Niemniej deklarację można także przesyłać np. pocztą, czy złożyć osobiście w urzędzie skarbowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W najbliższy weekend deklaracje będzie można też wypełnić w niektórych galeriach handlowych. W godzinach 10-18 w centrach handlowych w największych miastach Polski eksperci fiskusa będą pełnili dyżury na specjalnych stanowiskach informacyjnych.

Limity ulg i odliczeń w PIT 2014 / 2015

REKLAMA

MF zapewnia, że udzielą oni szczegółowych informacji na temat rozliczenia podatku dochodowego za ubiegły rok oraz rozwieją wątpliwości związane z wypełnieniem zeznania podatkowego czy skorzystaniem z ulg podatkowych i odliczeń. Pomogą ponadto wprowadzić PIT-a do systemu e-Deklaracje i sprawnie wysłać go przez internet do właściwego urzędu skarbowego.

Żeby skorzystać z pomocy pracowników urzędów skarbowych, wystarczy zabrać ze sobą rozliczenie PIT-11 otrzymane od pracodawców lub inne dokumenty świadczące o uzyskanych dochodach w 2014 roku. Osoby, które chcą skorzystać z ulg podatkowych, powinny pamiętać o zabraniu ze sobą potwierdzenia dokonania wydatków, które chcą odliczyć.

Rozlicz szybko PITY 2015 z płytą CD

Ważne, by mieć ze sobą zeszłoroczne rozliczenie PIT (za 2013 rok) lub dokładną kwotę przychodu uzyskanego w 2013 roku – informacje te będą potrzebne do identyfikacji danych w systemie e-Deklaracje.

Lista galerii, w których będzie prowadzona akcja znajduje się na stronie resortu finansów http://www.mf.gov.pl/documents/764034/12688111/20150416_lista_galerii_szybki_pit_2015_2_edycja.pdf (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA