REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy system obsługi i wsparcia podatnika w urzędach skarbowych w 2016 r.

Nowy system obsługi i wsparcia podatnika w urzędach skarbowych w 2016 r.
Nowy system obsługi i wsparcia podatnika w urzędach skarbowych w 2016 r.

REKLAMA

REKLAMA

W 2016 roku czeka nas wiele zmian w urzędach skarbowych. Ministerstwo Finansów zapowiada lepszą obsługę podatników i jednolite interpretacje podatkowe. Natomiast na dodatkową pomoc asystenta podatnika będą mogły liczyć m.in. osoby rozpoczynające działalność gospodarczą.

W Senacie trwają prace nad ustawą o administracji podatkowej. Ma ona wprowadzić od przyszłego roku nowy system obsługi i wsparcia podatnika w urzędach skarbowych. Zmiany powinny zakończyć się do końca 2016 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

– W kwietniu weszła w życie zmiana ustawy o urzędach i izbach skarbowych, która wprowadziła konsolidację procesów pomocniczych, czyli kadrowych, finansowo-księgowych i logistycznych na poziomie izby skarbowej. Izby i urzędy stały się jednostką budżetową, co pozwala nam ograniczyć liczbę osób zaangażowanych w proces, a jednocześnie przesunąć je do obsługi klienta. Ten proces trwa, monitorujemy go i będziemy wyciągali z niego wnioski – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jacek Kapica, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów.

Nowa strategia administracji podatkowej w lipcu 2015 r.

Nowelizacja ustawy o urzędach i izbach skarbowych przyczyniła się do zmniejszenia liczby pracowników biurokracji wewnętrznej. Z danych resortu finansów wynika, że dzięki temu prawie 2 tys. osób zostało przeniesionych do obsługi podatnika.

REKLAMA

To tylko początek zmian w urzędach skarbowych. W Senacie trwają prace nad przyjętą 27 maja przez Sejm ustawą o administracji podatkowej. Kapica podkreśla, że nakłada ona obowiązek odpowiedniego podejścia do podatnika we wszystkich urzędach. Standardy obsługi bezpośredniej mają zostać ujednolicone w całej administracji. Ponadto urzędy mają odpowiadać na potrzeby indywidualnych klientów, dlatego będą funkcjonować stanowiska do obsługi i wsparcia podatnika, tylko dla konkretnych grup.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

– Wiąże się z tym utworzenie funkcji asystenta podatnika dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą. To także inna forma obsługi w centrach, gdzie chcemy koncentrować obsługę podatnika nie tylko w zakresie podatków, lecz także w przyszłości w zakresie akcyzy i płatności składek dla ZUS. Ten proces będzie trwał cały rok – zapowiada Kapica.

Od września ma działać Centralny Rejestr Danych Podatkowych, ma też zostać utworzony wspólny rachunek bankowy do poboru podatków i innych należności.

Nowa ustawa wzmacnia też funkcje informacyjne administracji podatkowej. Stworzony zostanie nowy organ, który zapewni powszechnie dostępną informację podatkową. Większy ma być też nadzór nad prezentowaną treścią w różnych kanałach komunikacji. W tym celu z izb skarbowych mają zostać wyodrębnione biura Krajowej Informacji Podatkowej, zostanie także utworzony nowy organ – Dyrektor Biura Krajowej Informacji Podatkowej.

 – Nastąpi specjalizacja biur na odpowiednich podatkach. W związku z tym większa będzie jednolitość i prawidłowość wydawanych interpretacji – wskazuje ekspert Ministerstwa Finansów.

Ustawa o administracji podatkowej - asystent podatnika i inne nowości

Zmiany w administracji podatkowej, które stopniowo wprowadzane są od 2013 roku, powinny zakończyć się pod koniec przyszłego roku.

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
KSeF 2026: Czy przepisy podatkowe nakładające obowiązki publicznoprawne na podatników mogą zmienić treść umów?

Faktura ustrukturyzowana w rozumieniu ustawy o VAT nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, którego wystawienie i przyjęcie oraz akceptacją rodzi skutki cywilnoprawne. Przymusowe otrzymanie takiego dokumentu za pośrednictwem KSeF nie może rodzić skutków cywilnoprawnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Zlecenie a składki ZUS. Co gdy zleceniobiorca ma kilka umów w tym samym czasie? Kompleksowy poradnik, przykłady obliczeń

Rynek pracy dynamicznie się zmienia, a elastyczne formy współpracy stają się coraz bardziej popularne. Jedną z najczęściej wybieranych jest umowa zlecenia, szczególnie wśród osób, które chcą dorobić do etatu, prowadzą działalność gospodarczą lub realizują różnorodne projekty w ramach współpracy z firmami i organizacjami. Jakie składki ZUS trzeba płacić od zleceń?

KRUS do zmiany? Kryzys demograficzny na wsi pogłębia problemy systemu emerytalnego rolników

Depopulacja wsi, starzenie się mieszkańców i malejąca liczba płatników składek prowadzą do coraz większej presji na budżet państwa oraz konieczności pilnej modernizacji systemu KRUS, który – jak podkreślają eksperci – nie odpowiada już realiom współczesnego rolnictwa.

Odroczenie KSeF? Nowa interpelacja jest już w Sejmie

Planowane obowiązkowe uruchomienie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wywołuje coraz większe napięcia w środowisku przedsiębiorców. Firmy z sektora MŚP alarmują, że system w obecnym kształcie może zagrozić stabilności ich działalności, a eksperci wskazują na liczne braki techniczne i prawne. W obliczu rosnącej presji poseł Bartłomiej Pejo złożył interpelację, domagając się wstrzymania obowiązkowego wdrożenia KSeF i wyjaśnienia ryzyk przez Ministerstwo Finansów.

REKLAMA

Poprawa błędnej faktury w KSeF to zawsze konieczność korekty. Szkic faktury, czy portal kontrahenta: producenci oprogramowania widzą problem i proponują rozwiązania

Pomimo, że przepisy już dziś nie pozwalają na anulowanie lub zamianę faktury dostarczonej do nabywcy, podatnicy obawiają się uszczelnienia, jakie przyniesie w tym zakresie KSeF. Skala obaw wyrażanych przez przedsiębiorców oraz reakcje producentów oprogramowania do wystawiania faktur zdają się ujawniać, jak bardzo powszechnym zjawiskiem jest poprawienie faktur bez użycia faktury korygującej.

Konsolidacja sprawozdań finansowych – czy warto przekazać przygotowywanie skonsolidowanych SF firmie outsourcingowej?

Konsolidacja sprawozdań finansowych, czyli przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF), to proces wymagający precyzji, wiedzy i czasu. Wraz ze wzrostem złożoności grup kapitałowych oraz częstymi zmianami regulacyjnymi, coraz więcej przedsiębiorstw staje przed pytaniem: czy proces konsolidacji realizować własnymi siłami, czy powierzyć go zewnętrznym ekspertom?

KSeF obejmie nawet rolników. Ale nie wszystkich

Z sygnałów spływających do redakcji Infor.pl wynika, że podatnicy VAT chyba nie mają entuzjazmu co do przejścia na KSeF. Może się jednak okazać, że nie taki diabeł straszny. I pod koniec 2026 r. większa część przedsiębiorców będzie chwaliła nowe rozwiązanie. Dziś jednak każda grupa zawodowa zwolniona z KSeF jest traktowana jako szczęściarze. I taką grupą są rolnicy. Ale tylko „ryczałtowi” (transakcje dokumentują fakturami VAT RR). Ta kategoria rolników może przystąpić do KSeF dobrowolnie.

Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

REKLAMA

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

Leasing w 2026 roku – jak odzyskać koszty podatkowe ponad nowe limity ustawowe związane z emisją CO2? Klucz tkwi w odsetkach, a 100000 zł, 150000 zł i 225000 zł to wcale nie ostateczna bariera dla odliczeń w racie, bo raty działają na innych zasadach

Od stycznia 2026 roku na firmy leasingujące samochody czeka przykra niespodzianka podatkowa. Nowe limity odliczenia kosztów związanych z nabyciem pojazdów, uzależnione od emisji CO2 (100000 zł - emisja co najmniej 50g CO2/km, 150000 zł - emisja poniżej 50g CO2/km, lub 225000 zł - elektryki i wodorowce bez emisji CO2), drastycznie ograniczą możliwości optymalizacji podatkowej. Kontrowersje budzi zwłaszcza fakt, że zmiany dotkną umów już zawartych. Jednak jest nadzieja – część odsetkowa raty leasingowej nadal pozostaje w pełni odliczalna, co może uratować budżety wielu firm. Czy Twoja księgowość wykorzystuje tę możliwość?

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA