Zameldowanie w formie elektronicznej od 2018 r.
REKLAMA
REKLAMA
Zniesienie od 1 stycznia 2018 roku obowiązku meldunkowego wynika z obowiązującej ustawy o ewidencji ludności.
REKLAMA
Jak wskazuje MSWiA zasadniczym celem projektu jest uchylenie przepisów związanych ze zniesieniem obowiązku meldunkowego. "Rozstrzygając o pozostawieniu obowiązku meldunkowego, proponuje się wprowadzanie kolejnych uproszczeń przy jego realizacji. Wejście w życie niniejszej regulacji umożliwi dokonywanie wszystkich czynności z zakresu obowiązku meldunkowego w formie elektronicznej, bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie" - podkreślono.
W projekcie zaproponowano także zmiany w formularzu meldunkowym pozwalające na dokonanie zameldowania na pobyt stały i jednoczesne wymeldowanie z pobytu czasowego. Analogicznie dokonanie zameldowania na pobyt czasowy z jednoczesnym wymeldowaniem z pobytu stałego, przy użyciu jednego formularza.
Certyfikat rezydencji podatkowej w formie elektronicznej
Celem projektu jest również uporządkowanie i doprecyzowanie niektórych przepisów związanych z nadawaniem numeru PESEL cudzoziemcom. Po zmianach maja go dostawać wszyscy cudzoziemcy dokonujący zameldowania na pobyt stały lub czasowy na terytorium Polski.
Projekt ma na celu także umożliwienie uzyskania numeru PESEL przy ubieganiu się o wydanie dowodu osobistego przez osoby mieszkające w Polsce. W obecnym stanie prawnym numer PESEL przy ubieganiu się o polski dowód osobisty lub paszport nadawany jest w wyniku działania wojewody lub gminy wyłącznie obywatelom polskim zamieszkującym poza terytorium Polski.
Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat