Jest faktura, koszty poniesiono
REKLAMA
Organ podatkowy wyjaśnił, że wydatki kwalifikowane to poniesione koszty określonych inwestycji, zaliczone do wartości początkowej środków trwałych. Określenie poniesione wskazuje, w jakiej dacie koszty inwestycji mogą być rozpoznane jako wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą.
W prawie podatkowym nie zdefiniowano pojęcia kosztów poniesionych, mimo iż pojęciem tym się wielokrotnie posługują. Jednak w doktrynie ukształtował się pogląd, że koszt poniesiony to koszt faktycznie zrealizowany w znaczeniu kasowym (rozchód pieniężny), ale również każdy faktycznie dokonany odpis niebędący wydatkiem, powodujący zmianę w strukturze aktywów lub pasywów osoby prawnej, w tym również stanu środków pieniężnych na rachunkach bankowych. Pogląd, iż koszty poniesione nie muszą być zapłacone, wyraziło również Ministerstwo Finansów.
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji stwierdził, że przez poniesione koszty inwestycji, o których mowa w par. 6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie katowickiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz.U. nr 222, poz. 2251, z późn. zm.) należy rozumieć zarówno koszty faktycznie zrealizowane w znaczeniu kasowym, jak i koszty, w związku z którymi nie dokonano płatności, ale które wpłynęły na zmianę aktywów lub pasywów podatnika. Otrzymanie przez spółkę faktur dokumentujących zakupy inwestycyjne jest równoznaczne z poniesieniem kosztów inwestycji, które pod warunkiem zaliczenia ich do wartości początkowej środków trwałych stanowią koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą.
Ewa Matyszewska
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat