Zmiany we wzorze pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej drogą elektroniczną
REKLAMA
W dotychczas obowiązującym wzorze pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji przesyłanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (UPL-1), który należy składać do naczelnika urzędu skarbowego właściwego w sprawach ewidencji podatników i płatników, było wymagane obligatoryjne podawanie adresu zamieszkania pełnomocnika.
REKLAMA
Takie rozwiązanie budziło wątpliwości, zwłaszcza w odniesieniu do pełnomocnika zawodowego. Podawanie w pełnomocnictwie adresu zamieszkania pełnomocnika zawodowego, który wykonuje działalność zawodową z reguły w innym miejscu niż adres zamieszkania, mogło w niektórych przypadkach spowodować trudności w doręczaniu pism organu podatkowego, ponieważ pisma te muszą być przekazane do kancelarii (biura) pełnomocnika.
Obecnie w pełnomocnictwie należy podawać wyłącznie adres do doręczeń pełnomocnika.
Zmiana została wprowadzona rozporządzeniem Ministra Finansów z 2 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz wzoru zawiadomienia o odwołaniu tego pełnomocnictwa (Dz.U. Nr 237, poz. 1572).
Rozporządzenie weszło w życie 31 grudnia 2010 r.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat