REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Outsourcing kadrowo-płacowy – korzyści dla pracodawców, pracowników i działów HR

Outsourcing kadrowo-płacowy – korzyści dla pracodawców, pracowników i działów HR
Outsourcing kadrowo-płacowy – korzyści dla pracodawców, pracowników i działów HR

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnie miesiące ubiegłego roku oraz początek 2022 r. stanowiły ogromne wyzwanie m.in. dla księgowych oraz działów kadrowo-płacowych. Zmiany i niejasność wprowadzanych aktów prawnych wprowadziły chaos, który bezpośrednio dotknął też pracowników w postaci nieprawidłowo naliczonych wynagrodzeń czy opóźnienia w ich wypłacie. Brak dostępności na rynku specjalistów od kadr i płac zmusił przedsiębiorców do poszukiwania rozwiązań usprawniających obsługę tych procesów.

Outsourcing

Outsourcing, czyli przekazanie części zadań i procesów do realizacji podmiotowi zewnętrznemu, jest dziś jednym z najbardziej popularnych i najczęściej wykorzystywanych rozwiązań w przypadku funkcji niestanowiących istoty działalności przedsiębiorstwa. Takie podejście pozwala bowiem nie tylko na kompleksowe wykonanie usług, świadczonych przez ekspertów w danej dziedzinie, ale także umożliwia uwolnienie zasobów wewnątrz organizacji i skupienie się na podstawowej działalności przedsiębiorstwa.
Profesjonalna realizacja usług kadrowo-płacowych jest dziś dla wielu firm priorytetem. Przekazanie tego obszaru w ręce podmiotów zewnętrznych pozwala na uzyskanie szeregu korzyści. Należą do nich dostępność rozwiązań 24/7 czy wykwalifikowani i będący na bieżąco ze zmianami eksperci. Dzięki przekazaniu procesów na zewnątrz i dostępowi do dodatkowych narzędzi możemy ograniczyć czas potrzebny na wyliczenie wynagrodzeń. Jesteśmy w stanie skrócić te czynności średnio o 3 dni robocze – mówi Katarzyna Adamczyk, dyrektor procesów kadrowo-płacowych w Impel Business Solutions.

REKLAMA

REKLAMA

Realne korzyści z outsourcingu - dwa przykłady

Korzyści wdrożenia usługi kadrowo-płacowej pokazać można m.in. na dwóch przykładach przedsiębiorstw. Pierwszy z nich to firma produkcyjna zatrudniająca 500 osób, której potrzeby dotyczyły: ograniczenia błędów w naliczaniu wynagrodzeń pracowników, zastępowalności osób odpowiedzialnych za wyliczenie wynagrodzeń oraz sprawnej obsługi i komunikacji ułatwiającej pracę hybrydową. Zostały wdrożone następujące rozwiązania: standaryzacja procesów i weryfikacja danych, portal pracowniczy, automatyzacja działań oraz elektroniczna wymiany informacji. W efekcie udało się zredukować do zera błędy w naliczaniu płac. Skrócono także czas realizacji poszczególnych procesów, zapewniono ich ciągłość oraz dzięki digitalizacji zredukowano liczbę dokumentów o 25%.

Drugim przykładem skuteczności outsourcingu kadrowo-płacowego jest wdrożenie usługi wraz z modułem planowania i rozliczania pracy dla organizacji zatrudniającej 200 osób. Firma miała kilka potrzeb: wyeliminowanie problemów związanych z błędami w rozliczaniu czasu pracy poprzez skrócenie czasochłonnego planowania i rozliczania, które dotychczas zajmowało ponad 15% czasu pracy kierownika. Dzięki outsourcingowi kadrowo-płacowemu udało się nie tylko wyeliminować dotychczasowe błędy i 3-krotnie ograniczyć zaangażowanie kierownika w tym procesie. Dodatkowym profitem była także całkowita eliminacja papierowej formy ewidencji czasu pracy.

To jednak nie wszystko. Firmy, widząc wymierne korzyści z outsourcingu obszarów kadrowo-płacowych i również księgowych, decydują się także na wdrożenie innych rozwiązań usprawniających codzienną pracę i pozwalających pracownikom na sprawny oraz szybki dostęp do informacji pracowniczych. Należą do nich m.in. portal pracowniczy, który jest swoistym hubem komunikacyjnym i bazą do realizacji spraw dot. zatrudnionych: urlopów, PITów, wniosków czy pasków wynagrodzeń.

REKLAMA

Digitalizacja oraz „szyte na miarę” rozwiązania z obszaru twardego HR, takie jak portal pracowniczy, e-teczka czy contact center, cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – zarówno mniejszych, jak i dużych firm. Dla pracodawców oznaczają sprawną, szybką i zgodną z aktualnym stanem prawnym usługę – bez konieczności zakupu dodatkowych narzędzi, zatrudniania dodatkowych osób i implementacji kosztownych zmian. Pracownikom umożliwiają dostęp do kompleksowej informacji w czasie rzeczywistym w zakresie np. modyfikacji własnych danych osobowych, procesowania wniosków urlopowych, uzyskiwania potrzebnych zaświadczeń – bez dodatkowych działań czy angażowania pracowników kadr i płac. Jest to niezwykle ważne, szczególnie w otoczeniu następujących po sobie w krótkim czasie zmian prawnych – dodaje Katarzyna Adamczyk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 r. będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA