REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Outsourcing kadrowo-płacowy – korzyści dla pracodawców, pracowników i działów HR

Outsourcing kadrowo-płacowy – korzyści dla pracodawców, pracowników i działów HR
Outsourcing kadrowo-płacowy – korzyści dla pracodawców, pracowników i działów HR

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnie miesiące ubiegłego roku oraz początek 2022 r. stanowiły ogromne wyzwanie m.in. dla księgowych oraz działów kadrowo-płacowych. Zmiany i niejasność wprowadzanych aktów prawnych wprowadziły chaos, który bezpośrednio dotknął też pracowników w postaci nieprawidłowo naliczonych wynagrodzeń czy opóźnienia w ich wypłacie. Brak dostępności na rynku specjalistów od kadr i płac zmusił przedsiębiorców do poszukiwania rozwiązań usprawniających obsługę tych procesów.

Outsourcing

Outsourcing, czyli przekazanie części zadań i procesów do realizacji podmiotowi zewnętrznemu, jest dziś jednym z najbardziej popularnych i najczęściej wykorzystywanych rozwiązań w przypadku funkcji niestanowiących istoty działalności przedsiębiorstwa. Takie podejście pozwala bowiem nie tylko na kompleksowe wykonanie usług, świadczonych przez ekspertów w danej dziedzinie, ale także umożliwia uwolnienie zasobów wewnątrz organizacji i skupienie się na podstawowej działalności przedsiębiorstwa.
Profesjonalna realizacja usług kadrowo-płacowych jest dziś dla wielu firm priorytetem. Przekazanie tego obszaru w ręce podmiotów zewnętrznych pozwala na uzyskanie szeregu korzyści. Należą do nich dostępność rozwiązań 24/7 czy wykwalifikowani i będący na bieżąco ze zmianami eksperci. Dzięki przekazaniu procesów na zewnątrz i dostępowi do dodatkowych narzędzi możemy ograniczyć czas potrzebny na wyliczenie wynagrodzeń. Jesteśmy w stanie skrócić te czynności średnio o 3 dni robocze – mówi Katarzyna Adamczyk, dyrektor procesów kadrowo-płacowych w Impel Business Solutions.

REKLAMA

Autopromocja

Realne korzyści z outsourcingu - dwa przykłady

Korzyści wdrożenia usługi kadrowo-płacowej pokazać można m.in. na dwóch przykładach przedsiębiorstw. Pierwszy z nich to firma produkcyjna zatrudniająca 500 osób, której potrzeby dotyczyły: ograniczenia błędów w naliczaniu wynagrodzeń pracowników, zastępowalności osób odpowiedzialnych za wyliczenie wynagrodzeń oraz sprawnej obsługi i komunikacji ułatwiającej pracę hybrydową. Zostały wdrożone następujące rozwiązania: standaryzacja procesów i weryfikacja danych, portal pracowniczy, automatyzacja działań oraz elektroniczna wymiany informacji. W efekcie udało się zredukować do zera błędy w naliczaniu płac. Skrócono także czas realizacji poszczególnych procesów, zapewniono ich ciągłość oraz dzięki digitalizacji zredukowano liczbę dokumentów o 25%.

Drugim przykładem skuteczności outsourcingu kadrowo-płacowego jest wdrożenie usługi wraz z modułem planowania i rozliczania pracy dla organizacji zatrudniającej 200 osób. Firma miała kilka potrzeb: wyeliminowanie problemów związanych z błędami w rozliczaniu czasu pracy poprzez skrócenie czasochłonnego planowania i rozliczania, które dotychczas zajmowało ponad 15% czasu pracy kierownika. Dzięki outsourcingowi kadrowo-płacowemu udało się nie tylko wyeliminować dotychczasowe błędy i 3-krotnie ograniczyć zaangażowanie kierownika w tym procesie. Dodatkowym profitem była także całkowita eliminacja papierowej formy ewidencji czasu pracy.

To jednak nie wszystko. Firmy, widząc wymierne korzyści z outsourcingu obszarów kadrowo-płacowych i również księgowych, decydują się także na wdrożenie innych rozwiązań usprawniających codzienną pracę i pozwalających pracownikom na sprawny oraz szybki dostęp do informacji pracowniczych. Należą do nich m.in. portal pracowniczy, który jest swoistym hubem komunikacyjnym i bazą do realizacji spraw dot. zatrudnionych: urlopów, PITów, wniosków czy pasków wynagrodzeń.

Digitalizacja oraz „szyte na miarę” rozwiązania z obszaru twardego HR, takie jak portal pracowniczy, e-teczka czy contact center, cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – zarówno mniejszych, jak i dużych firm. Dla pracodawców oznaczają sprawną, szybką i zgodną z aktualnym stanem prawnym usługę – bez konieczności zakupu dodatkowych narzędzi, zatrudniania dodatkowych osób i implementacji kosztownych zmian. Pracownikom umożliwiają dostęp do kompleksowej informacji w czasie rzeczywistym w zakresie np. modyfikacji własnych danych osobowych, procesowania wniosków urlopowych, uzyskiwania potrzebnych zaświadczeń – bez dodatkowych działań czy angażowania pracowników kadr i płac. Jest to niezwykle ważne, szczególnie w otoczeniu następujących po sobie w krótkim czasie zmian prawnych – dodaje Katarzyna Adamczyk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezdolny do służby ale zdolny do pracy (funkcjonariusz z III grupą inwalidzką). Czy może skorzystać z podatkowej ulgi rehabilitacyjnej?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji podatkowej uznał, że funkcjonariusze służb mundurowych, którym przyznano III grupę inwalidztwa (obejmującą zdolnych do pracy ale niezdolnych do służby) - nie mają prawa do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej.

Kompas Konkurencyjności dla UE – ogólniki i brak konkretnych działań. Stanowisko PIPC

W dniu 29 stycznia 2025 r. Komisja Europejska przedstawiła „Kompas Konkurencyjności dla UE”. Jest to pierwsza inicjatywa nowej Komisji Europejskiej, która ustanawia konkurencyjność jako jedną z nadrzędnych zasad działania UE na czas trwania obecnej kadencji (2024-2029). Poniżej prezentujemy stanowisko Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego dotyczące ww. dokumentu Komisji Europejskiej.

Ulga termomodernizacyjna 2025: Co nowego w przepisach dla podatników?

Ulga termomodernizacyjna po zmianach. Od początku 2025 roku właściciele lub współwłaściciele domów jednorodzinnych mogą skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej także w przypadku zakupu i montażu magazynów energii. Jest to kolejna forma wsparcia rozwoju energetyki odnawialnej i zwiększenia opłacalności instalacji prosumenckich.

Uwaga na fałszywe e-maile na temat konieczności dokonania korekty PIT

Ministerstwo Finansów poinformowało, że pojawiły się fałszywe wiadomości podszywające się pod Krajową Administrację Skarbową (KAS) zawierające miedzy innymi informacje o konieczności dokonania korekty PIT-17.

REKLAMA

WIBOR zostanie zastąpiony przez POLSTR - nowy wskaźnik referencyjny. Od kiedy?

POLSTR – tak będzie nazywał się nowy wskaźnik referencyjny, który zastąpi WIBOR. Taką decyzję podjął 30 stycznia 2025 r. Komitet Sterujący Narodowej Grupy Roboczej ds. wskaźników referencyjnych.

Sądy masowo popierają przedsiębiorców w sporze o Mały ZUS Plus

Sądy Okręgowe w całej Polsce wydały ponad 60 wyroków zgodnych z interpretacją Rzecznika MŚP, uznając, że przedsiębiorcy mogą ponownie skorzystać z Małego ZUS Plus po dwóch latach przerwy. ZUS stoi na stanowisku, że okres ten powinien wynosić trzy lata. Spór trwa, a część spraw trafia do Sądu Najwyższego.

Czy komputery kwantowe są zagrożeniem dla blockchaina i bezpieczeństwa cyfrowych transakcji?

Blockchain od lat jest symbolem bezpieczeństwa i niezmienności danych. Jego zastosowanie wykracza daleko poza kryptowaluty – wykorzystuje się go w finansach, administracji, logistyce czy ochronie zdrowia. Jednak pojawienie się komputerów kwantowych, zdolnych do przeprowadzania obliczeń niewyobrażalnych dla klasycznych komputerów, rodzi pytanie: czy blockchain przestanie być odporny na złamanie? A jeśli tak, jakie będą tego konsekwencje dla transakcji, danych i całej gospodarki cyfrowej?

Przelewy natychmiastowe – czy europejskie banki są gotowe do zmian?

Zgodnie z decyzją Parlamentu Europejskiego przelewy w euro mają docierać na konta klientów w UE w ciągu 10 sekund. Bankom, które nie spełnią tego wymogu, mogą grozić nie tylko kary, ale i utrata klientów.

REKLAMA

Przedsiębiorców niepokoją podatki i niestabilność prawa. Dużym problemem są też rosnące koszty energii

Rosnące koszty energii, wysokie podatki i niestabilność prawa to największe obawy polskich przedsiębiorców. Firmy mierzą się także z problemem braków kadrowych, a większość nie spodziewa się poprawy warunków gospodarczych w najbliższym czasie.

4%, 5% a nawet 8% - w którym banku można tyle dostać? Oprocentowanie lokat i kont oszczędnościowych - koniec stycznia 2025 r.

W styczniu 2025 r. nastąpiły zmiany w czołówce promocyjnych depozytów bankowych. Dwa banki przestały oferować 8% w skali roku. Ale inna instytucja postanowiła właśnie na początku 2025 r. taką ofertę udostępnić. Mimo licznych promocji lokat i rachunków oszczędnościowych widoczny jest trend stopniowego pogarszania się oferty depozytowej - już od 2 lat. Skutkiem tego - jak pokazują dane NBP - przeciętna lokata zakładana jest z oprocentowaniem mniejszym niż 4% w skali roku.

REKLAMA