REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Outsourcing kadrowo-płacowy – korzyści dla pracodawców, pracowników i działów HR

Outsourcing kadrowo-płacowy – korzyści dla pracodawców, pracowników i działów HR
Outsourcing kadrowo-płacowy – korzyści dla pracodawców, pracowników i działów HR

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnie miesiące ubiegłego roku oraz początek 2022 r. stanowiły ogromne wyzwanie m.in. dla księgowych oraz działów kadrowo-płacowych. Zmiany i niejasność wprowadzanych aktów prawnych wprowadziły chaos, który bezpośrednio dotknął też pracowników w postaci nieprawidłowo naliczonych wynagrodzeń czy opóźnienia w ich wypłacie. Brak dostępności na rynku specjalistów od kadr i płac zmusił przedsiębiorców do poszukiwania rozwiązań usprawniających obsługę tych procesów.

Outsourcing

Outsourcing, czyli przekazanie części zadań i procesów do realizacji podmiotowi zewnętrznemu, jest dziś jednym z najbardziej popularnych i najczęściej wykorzystywanych rozwiązań w przypadku funkcji niestanowiących istoty działalności przedsiębiorstwa. Takie podejście pozwala bowiem nie tylko na kompleksowe wykonanie usług, świadczonych przez ekspertów w danej dziedzinie, ale także umożliwia uwolnienie zasobów wewnątrz organizacji i skupienie się na podstawowej działalności przedsiębiorstwa.
Profesjonalna realizacja usług kadrowo-płacowych jest dziś dla wielu firm priorytetem. Przekazanie tego obszaru w ręce podmiotów zewnętrznych pozwala na uzyskanie szeregu korzyści. Należą do nich dostępność rozwiązań 24/7 czy wykwalifikowani i będący na bieżąco ze zmianami eksperci. Dzięki przekazaniu procesów na zewnątrz i dostępowi do dodatkowych narzędzi możemy ograniczyć czas potrzebny na wyliczenie wynagrodzeń. Jesteśmy w stanie skrócić te czynności średnio o 3 dni robocze – mówi Katarzyna Adamczyk, dyrektor procesów kadrowo-płacowych w Impel Business Solutions.

REKLAMA

Autopromocja

Realne korzyści z outsourcingu - dwa przykłady

Korzyści wdrożenia usługi kadrowo-płacowej pokazać można m.in. na dwóch przykładach przedsiębiorstw. Pierwszy z nich to firma produkcyjna zatrudniająca 500 osób, której potrzeby dotyczyły: ograniczenia błędów w naliczaniu wynagrodzeń pracowników, zastępowalności osób odpowiedzialnych za wyliczenie wynagrodzeń oraz sprawnej obsługi i komunikacji ułatwiającej pracę hybrydową. Zostały wdrożone następujące rozwiązania: standaryzacja procesów i weryfikacja danych, portal pracowniczy, automatyzacja działań oraz elektroniczna wymiany informacji. W efekcie udało się zredukować do zera błędy w naliczaniu płac. Skrócono także czas realizacji poszczególnych procesów, zapewniono ich ciągłość oraz dzięki digitalizacji zredukowano liczbę dokumentów o 25%.

Drugim przykładem skuteczności outsourcingu kadrowo-płacowego jest wdrożenie usługi wraz z modułem planowania i rozliczania pracy dla organizacji zatrudniającej 200 osób. Firma miała kilka potrzeb: wyeliminowanie problemów związanych z błędami w rozliczaniu czasu pracy poprzez skrócenie czasochłonnego planowania i rozliczania, które dotychczas zajmowało ponad 15% czasu pracy kierownika. Dzięki outsourcingowi kadrowo-płacowemu udało się nie tylko wyeliminować dotychczasowe błędy i 3-krotnie ograniczyć zaangażowanie kierownika w tym procesie. Dodatkowym profitem była także całkowita eliminacja papierowej formy ewidencji czasu pracy.

To jednak nie wszystko. Firmy, widząc wymierne korzyści z outsourcingu obszarów kadrowo-płacowych i również księgowych, decydują się także na wdrożenie innych rozwiązań usprawniających codzienną pracę i pozwalających pracownikom na sprawny oraz szybki dostęp do informacji pracowniczych. Należą do nich m.in. portal pracowniczy, który jest swoistym hubem komunikacyjnym i bazą do realizacji spraw dot. zatrudnionych: urlopów, PITów, wniosków czy pasków wynagrodzeń.

Digitalizacja oraz „szyte na miarę” rozwiązania z obszaru twardego HR, takie jak portal pracowniczy, e-teczka czy contact center, cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – zarówno mniejszych, jak i dużych firm. Dla pracodawców oznaczają sprawną, szybką i zgodną z aktualnym stanem prawnym usługę – bez konieczności zakupu dodatkowych narzędzi, zatrudniania dodatkowych osób i implementacji kosztownych zmian. Pracownikom umożliwiają dostęp do kompleksowej informacji w czasie rzeczywistym w zakresie np. modyfikacji własnych danych osobowych, procesowania wniosków urlopowych, uzyskiwania potrzebnych zaświadczeń – bez dodatkowych działań czy angażowania pracowników kadr i płac. Jest to niezwykle ważne, szczególnie w otoczeniu następujących po sobie w krótkim czasie zmian prawnych – dodaje Katarzyna Adamczyk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe 2025 r.: kiedy informacja, a kiedy decyzja?

Wakacje składkowe 2025 r.: kiedy informacja, a kiedy decyzja? Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował we wtorkowym komunikacie, że w grudniu przedsiębiorcy złożyli już ponad 46,9 tys. wniosków na styczeń 2025 r.

Faktura korygująca: jak długo można ją wystawić. Kiedy mija 5-letnie przedawnienie?

Na przedawnienie zobowiązania podatkowego nie wpływa wystawienie przez podatnika faktury korygującej, również zwiększającej. Korekta faktury nie kreuje bowiem obowiązku podatkowego, gdyż odnosi się do faktury pierwotnej, która odzwierciedla zdarzenie powodujące powstanie obowiązku podatkowego. Nie ma więc żadnych podstaw prawnych, by w przypadku korekty faktury początek 5-letniego terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego wiązać z datą korekty faktury, a nie ze zdarzeniem powodującym powstanie obowiązku podatkowego. Dlatego po upływie 5-letniego terminu przedawnienia nie istnieje możliwość wystawiania przez podatników faktur korygujących.

Kasa fiskalna w działalności nierejestrowanej. Ulga na zakup kasy: warunki i zasady zwrotu pieniędzy

Osoba prowadząca działalność nierejestrowaną podlega takim samym regułom rozliczania VAT jak każdy inny podatnik. Dlatego może być zobowiązana do ewidencjonowania sprzedaży na kasie, nawet jeśli działalność nierejestrowana korzysta ze zwolnienia podmiotowego z VAT, to powinna nabyć kasę i rozpocząć ewidencjonowanie w określonych przepisami terminach. Jeśli dochowa wszystkich wymienionych w przepisach warunków, będzie mogła skorzystać z ulgi na zakup kasy online.

Brak NIP na paragonie fiskalnym. Czy można to uzupełnić i wystawić nabywcy fakturę do paragonu?

Podatnik omyłkowo zaewidencjonował sprzedaż na kasie fiskalnej i wydał nabywcy paragon bez numeru NIP. Czy sprzedawca jest uprawniony zaewidencjonować tę pomyłkę w rejestrze korekt? Czy będzie mógł wystawić fakturę VAT z numerem NIP kontrahenta? 

REKLAMA

Opłata paliwowa w 2025 r.: Szykują się podwyżki!

Znamy już stawki opłaty paliwowej na 2025 rok. Z powodu wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, wysokość stawek, którymi objęte są benzyna, gaz i olej napędowy, została podniesiona o ponad 3 proc. Kto odczuje podwyżkę najbardziej?

Prezenty na Boże Narodzenie 2024: Kupisz online 22 a nawet 23 grudnia - paczka dojdzie przed Wigilią. Znana firma kurierska gwarantuje dostawę

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, jak co roku wprowadza gwarancję dostawy przed Świętami Bożego Narodzenia. Wszystkie przesyłki nadane przez Paczkomat® 22 grudnia zjawią się u odbiorców przed Wigilią, jeśli nadawca dostarczy je do sieci InPost do godziny 13.00, a w niektórych strefach nawet do 16.00. Ponadto, w ramach specjalnej oferty dla wybranych sklepów e-commerce m.in. Amazon, Decathlon, KRUK, Media Expert Media Markt, Modivo, SUPER-PHARM, X-kom, przesyłki nadane nawet 23 grudnia do 13.00 – InPost dostarczy jeszcze w Wigilię.

Ceny surowców – początek grudnia 2024 r. Miedź, ropa, złoto, srebro i … kakao

Rynek surowców odnotował niewielkie spadki na początku grudnia 2024 r., na czele z malejącymi cenami gazu ziemnego. Najważniejszym wydarzeniem zeszłego tygodnia było spotkanie OPEC+, podczas którego podjęto decyzję o kolejnym opóźnieniu zwiększenia produkcji. Miedź zanotowała najlepszy tydzień od września, korzystając z optymizmu związanego z nowymi bodźcami gospodarczymi w Chinach. Srebro korzystało z silniejszych cen metali przemysłowych, co pozwoliło mu przewyższyć procentowe wyniki złota. Kakao powróciło do poziomu 10 000 USD, a kawa zmierza w kierunku kolejnego testu historycznego maksimum z 1977 roku. Publikujemy komentarz Ole Hansen, Dyrektora ds. strategii rynku surowców, Saxo.

Załóż konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym, a w styczniu złóż PIT-11 i PIT-4R bez podpisu elektronicznego

Ministerstwo Finansów w poniedziałkowym komunikacie przypomniało o możliwości uzyskania dostępu do konta organizacji przed styczniem 2025 r. Posiadanie konta organizacji umożliwi organizacji złożenie PIT-11 i PIT-4R bez podpisu elektronicznego

REKLAMA

Dla właścicieli miejsc parkingowych kluczowe stało się, czy są we wspólnocie mieszkaniowej. To decyduje o konieczności wizyty w urzędzie z IN-1

W 2025 r. podatek od nieruchomości dla miejsc parkingowych został ujednolicony. Podatek dla miejsc parkingowych m.in. z osobną od mieszkania księgą wieczystą obniżono z 11,48 zł podatku do 1,19 zł (za 1m2). To dobra wiadomość wynikająca z wyroku TK i nowelizacji przepisów. Są za to problemy formalne - czy trzeba składać deklarację IN-1. Większa część właścicieli miejsc parkingowych korzystających na obniżce nie musi ponownie składać deklaracji IN-1. Bo większa część właścicieli mieszka w nieruchomościach mających wspólnoty mieszkaniowe. A to zwalnia z obowiązku składania IN-1.

Najczęstsze błędy podczas realizacji projektów unijnych: formalne, merytoryczne, finansowe, proceduralne

Realizacja projektów dofinansowanych z funduszy europejskich to dla wielu przedsiębiorców i instytucji ogromna szansa na rozwój i wzrost konkurencyjności. Jednak pozytywna decyzja o dofinansowaniu to dopiero pierwszy krok na drodze do osiągnięcia sukcesu, a kolejne fazy projektu niosą ze sobą szereg wyzwań mogących zaważyć na powodzeniu całego przedsięwzięcia. Warto więc wiedzieć, jakie błędy najczęściej popełniają firmy podczas realizacji projektów unijnych oraz jak ich unikać.

REKLAMA