REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy stosują AdWords w kampaniach rekrutacyjnych

Podyskutuj o tym na naszym FORUM
Podyskutuj o tym na naszym FORUM
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pracodawcy zatrudniając nowych pracowników korzystając obecnie z coraz mniej typowych narzędzi rekrutacyjnych. Oferty pracy umieszczane są w grach komputerowych, pojawiają się na portalach społecznościowych, niejednokrotnie w ogłoszeniach można znaleźć fotokody QR Code. Jak przekonują eksperci, kolejnym etapem cyfryzacji procesów rekrutacyjnych ma być wykorzystanie kampanii AdWords.

Jak wynika z badania Instytutu Badawczego Randstad i TNS Polska, blisko 1/3 pracodawców deklaruje wzrost zatrudnienia. Najwięcej ofert ma pojawiać się w szeroko pojętym przemyśle, a także handlu, branży serwisowej oraz budownictwie. Równie pozytywne informacje płyną z raportu Hays Poland. Jak czytamy, na lukratywne oferty pracy mogą liczyć specjaliści od nowoczesnych technologii oraz usług bankowych dla klientów segmentu premium. Polscy pracodawcy mają zatrudniać także ekspertów ds. ryzyka rynkowego, operacyjnego oraz kredytowego.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Rekrutacja wkracza w erę cyfryzacji

Niezależnie czy proces wyboru pracownika prowadzony jest przez profesjonalną firmę, czy bezpośrednio przez pracodawcę, dziś by znaleźć idealnego kandydata nie wystarczy tylko zamieszczenie ogłoszenia na portalu rekrutacyjnym. Od pracodawcy zaczyna wymagać się tak samo dużo, jak od przyszłego pracownika. - Coraz istotniejsze staje się kreatywne podejście do procesu rekrutacyjnego oraz wykorzystanie w nim narzędzi typowych dla ery cyfryzacji, która jako trend zatacza coraz większe kręgi – mówi Jakub Dwernicki, prezes Blink.pl – firmy hostingowej i prowadzącej kampanie SEM i SEO.

REKLAMA

Do pracy z mediami społecznościowymi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I rzeczywiście, bo nowoczesne formy pozyskiwania kandydatów coraz rzadziej postrzegane są jako branżowa ciekawostka. Stają się za to standardem przyspieszającym i ułatwiającym wyszukiwanie nowego pracownika. Nie dziwi już widok ogłoszenia o pracę z wbudowanym fotokodem, oferta wyświetlana w grach komputerowych i aplikacjach na urządzeniach mobilnych czy informacje o rekrutacji pojawiające się w popularnych mediach społecznościowych. Jak przekonują specjaliści, dziś w procesach rekrutacyjnych warto wykorzystać także kampanie AdWords.

Trzy powody, dla których warto zastosować AdWords w rekrutacji

Po pierwsze: skala.

AdWordsy pozwalają na wyświetlanie reklam dokładnie dopasowanych do zapytania użytkownika, a słowo „praca” wpisywana jest w wyszukiwarkę Google ok. 165 tys. razy miesięcznie! Pracodawca może więc planować i przeprowadzać kampanię trafiającą wyłącznie do osób bezpośrednio zainteresowanych oferowaną przez niego pracą. Co więcej, dzięki AdWords liczba przypadkowych zgłoszeń od osób nieposiadających odpowiednich kwalifikacji znacząco spada. Zwiększa się za to liczba aplikacji od pracowników kandydujących dokładnie na takie stanowisko, jakie oferuje przedsiębiorca.

Polecamy produkt: Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

Po drugie: opłacalność.

Badanie przeprowadzone przez specjalistów z Blink.pl dla przykładowego ogłoszenia o pracę w branży IT w Poznaniu pokazało, że na każde wydane 100 zł pracodawca jest w stanie pozyskać 10 aplikacji od potencjalnych pracowników. Oznacza to, że można uzyskać pierwsze kandydatury nie wykupując droższych abonamentów od serwisów pośrednictwa pracy oraz bez konieczności zlecania procesu rekrutacyjnego agencjom zewnętrznym. - Kampania AdWords ma też tę przewagę, że pozwala w prosty sposób zamknąć działania i wstrzymać ponoszone koszty niezwłocznie po wybraniu odpowiedniego kandydata. To też znakomity sposób dla tych pracodawców, którzy zwyczajnie nie mają budżetu na zakup stosunkowo droższych ogłoszeń rekrutacyjnych – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert, specjalista z Blink.pl.

Po trzecie – mierzalność wyników.

Kampania AdWords może akcentować różne cechy oferty, a my elastycznie możemy sprawdzać, które z nich rzeczywiście działają na kandydatów i skłaniają ich do kliknięcia w reklamę, a następnie – do aplikowania. Dzięki temu dość szybko dowiadujemy się, czy na docelowych kandydatów lepiej działają informacje o zarobkach i premiach, dostępność karnetów sportowych, czy inne formy płacowej i pozapłacowej motywacji.

AdWords w rekrutacji – jak wygląda przykładowa kampania?

Aby sprawdzić potencjał reklamy AdWords dla procesów rekrutacyjnych, specjaliści z Blink.pl zaprojektowali kampanię nastawioną na pozyskanie pracownika z branży IT dla firmy informatycznej z siedzibą w Poznaniu. Kampania składała się kilku grup reklam uwzględniających różne słowa kluczowe. Sam przekaz został tak zaprojektowany, by dopasować reklamę do fraz wpisywanych w wyszukiwarkę przez potencjalnych kandydatów.

Zasady zatrudniania osób niepełnoletnich do prac sezonowych

Jedną z grup reklam była dość ogólna kombinacja słów „rekrutacja +informatyka”. Aby zawęzić pole wyszukiwania, wprowadzono dodatkowe ograniczenia geograficzne, skupiając się na wyszukaniach dokonywanych przez kandydatów z Poznania. Skorzystano z tzw. modyfikatorów dopasowania przybliżonego (czyli znaków „+”), dzięki czemu wyszukiwarka nie dokonywała synonimizacji tych słów. Reklama pojawiała się natomiast po wpisywaniu zapytań, typu: „rekrutacja informatyka duża firma”. Przykładowa reklama miała postać:

Rekrutacja do IT

Nie sądziłeś, że w IT może być aż

tak interesująco. Sprawdź ofertę!

www.blink.pl/rekrutacja

Jak widać, słowo „rekrutacja” wpisywane przez użytkownika zostało powtórzone w nagłówku reklamy. Fraza ta zdublowana została także w wyświetlonym adresie url. Klikalność tak skonstruowanej reklamy (CTR) wyniosła 5,6%.

Landing page i nieoczywiste elementy strony www

Pamiętajmy, że aby kampania AdWords spełniła swój cel, strona do której kieruje reklama również musi być przygotowana na potencjalnego odbiorcę. Landing page powinien zawierać elementy sprzyjające konwersji, mieć stosunkowo niewiele treści, za to budzić dobre emocje, np. poprzez umieszczone opinie zadowolonych użytkowników i inne elementy tzw. społecznego dowodu słuszności. - Zwróćmy uwagę, że z marketingowego punktu widzenia taka strona nie różni się zbytnio od innych tego typu - skłaniających do zakupu produktu, zapisania na newsletter, zostawienia swoich danych kontaktowych. Tak samo, jak one, musi zawierać dobrą argumentację i minimum niezbędnych informacji – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert.

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Nieoczywistym elementem strony z ogłoszeniem rekrutacyjnym bywa podwójny przycisk akcji, otagowany odpowiednim kodem śledzenia, którego wciśnięcie może powodować np. wyświetlenie okna do wpisania danych osobowych i załączenia CV. Dlaczego powinien być podwójny? Bo może okazać się, że po przewinięciu strony w dół przycisk zniknie nad górną krawędzią ekranu. Powstanie w ten sposób ryzyko, że niektórzy kandydaci go nie wcisną.

Dlaczego jeszcze tak ważne jest profesjonalne przygotowanie strony i przycisków z odpowiednimi skryptami? Ponieważ dzięki temu pracodawca wie, które elementy wybierane są najczęściej. Może także wyłapywać sytuacje, w których użytkownik kliknął w przycisk, ale nie złożył aplikacji. Być może wystąpił błąd w formularzu, albo kandydat zrezygnował, widząc zbyt złożony formularz? Dzięki dobrej stronie takie sytuacje można od razu zidentyfikować.

Rys. Przykład poprawnej strony dla rekrutacji

m-rekrutacja

Na koniec pamiętajmy, że każda strona www musi być responsywna, tj. dopasowująca się dynamicznie do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. W czerwcu 2014 tylko 7% wyszukań ze słowem „praca” dokonywano z komórek, dziś to już 15%!

Rekrutacja, zwłaszcza w miastach o niskim poziomie bezrobocia, bywa kłopotliwym procesem. Kto choć raz spotkał się z sytuacją, w której umówieni kandydaci nie przyszli na spotkanie lub liczba pozyskanych aplikacji pozostała zbyt niska w stosunku do oczekiwań, niech rozważy uruchomienie kampanii AdWords. Jak się bowiem okazuje, narzędzia marketingowe stosowane przez agencje pozwalają na skuteczne przeprowadzenie procesów rekrutacyjnych nastawionych na pozyskanie idealnego kandydata.

Źródło: www.blink.pl

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
W jakich przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. – MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

Jak zyskać 11 tys. zł na jednym aucie firmowym? Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Ale czasem leasing operacyjny bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

REKLAMA

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

REKLAMA

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

Rozporządzenie EUDR – nowe obowiązki dla firm od 25 grudnia 2025 r. czy później? Trzy możliwe scenariusze i praktyczne skutki. Jakie zmiany szykuje UE?

Czy unijne rozporządzenie EUDR nałoży nowe obowiązki - także na polskie firmy - już od 25 grudnia br., czy też później i w jakim zakresie? Komisja Europejska, Rada UE i Parlament Europejski pracują bowiem obecnie nad nowelizacją tego rozporządzenia, w szczególności nad wprowadzeniem uproszczeń dla podmiotów w dalszej części łańcucha dostaw oraz ograniczeniem liczby oświadczeń DDS raportowanych w systemie unijnym. Nie jest obecnie jasne, czy w związku z tymi zmianami wejście w życie rozporządzenia się opóźni – a jeżeli tak, to do kiedy. Trzy możliwe scenariusze w tym zakresie omawiają eksperci z CRIDO.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA