REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
prDlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów
prDlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Działania PR i marketingowe wielu firm przypominają dyscyplinę sportu. Jeśli działasz na konkurencyjnym rynku, walczysz zarówno o pozycję, jak i uznanie oraz najlepszych pracowników. Każdy krok, który stawiasz, a czasem unikasz, buduje Twoją reputację.

To, co firmy muszą sprzedać przede wszystkim, jest ich marka.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Marka? – powiesz. Nie jesteśmy przecież Coca-Colą, Converse czy Gillette – czy marka ma dla nas znaczenie?

Ma. Twój znak to Twoja wizytówka – firmy postępującej odpowiedzialnie, zgodnie z zasadami, a także firmy, z którą warto związać swoją zawodową przyszłość. To firma postrzegana jako ta, która postępuje właściwie, robi właściwe rzeczy dla właściwych klientów, kieruje się wartościami.

Zanim przejdziemy krok dalej, wyjaśnijmy: są dwa rodzaje marki. Pierwszy z nich to Twoje stałe logo (marka), które stanowi kombinację Twojej reputacji i postrzegania wśród potencjalnych klientów i grup docelowych. Drugie to temat tego artykułu – Twój znak firmowy, związany z jego postrzeganiem wśród potencjalnych pracowników i talentów na rynku, których chcesz sobą zainteresować. To pierwsze ma znaczenie w kontekście przyciągania nowego biznesu i zwiększania dochodu, to drugie ma znaczenie w kontekście generowania tego dochodu i (oby) związanych z tym korzyści.

REKLAMA

O znaczeniu działań wizerunkowych świadczą badania przeprowadzone przez Jibe. Wynika z nich, że 41 proc. firm ma już za sobą inicjatywy kształtujące wizerunek marki. Wśród dużych firm ten wskaźnik jest większy. Co więcej, 94 proc. firm zamierza bądź zwiększyć, bądź przynajmniej utrzymać na podobnym poziomie wydatki związane z EB.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A dlaczego ma to znaczenie?

Polecamy: Kodeks pracy 2018. Praktyczny komentarz z przykładami

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

1. Rekrutacja

Podczas rekrutacji możesz przekonać się o sile własnej marki. Silna marka przyciąga kandydatów wysokiej jakości. To umożliwia Ci sprawne przeprowadzenie procesu zatrudniania. To nie do przecenienia, jeśli szukasz pracowników ze specjalistycznymi umiejętnościami i doświadczeniem.

2. Zatrzymanie talentów

Utrzymanie najlepszych pracowników jest wyzwaniem, z którym mierzą się szczególnie firmy z branży usługowej. Duże firmy, z rozpoznawalną marką, mają tu dużo argumentów po swojej stronie. Podwyżka to jeden z nich, ale w dłuższej perspektywie działa tu magia wizerunku silnego logo.

3. Satysfakcja pracownika

Pracownikom zależy, by czuć się dobrze w miejscu, w którym pracują. Akceptacja swojej pozycji w firmie z marną reputacją zdarza się niezwykle rzadko. Firmy wzbudzające pozytywne emocje przyciągają lepszych, bardziej świadomych pracowników. Przemawiają do nich wsparcie w rozwoju, atmosfera i większe możliwości finansowe.

4.  Kultura

Kultura firmy to swego rodzaju karta przetargowa. Jej postrzeganie przez kandydatów może w dużym stopniu rzutować najpierw na rekrutację, a potem na utrzymanie pracownika. Przez pryzmat kultury definiuje się wartości firmy, jakie wyznaje i na jakich opiera swoje funkcjonowanie. Mówiąc o kulturze, pamiętajmy jeszcze, że wpływa na pracowników, na ich interakcje, a także na traktowanie klientów. To wszystko składa się na pozytywną lub negatywną atmosferę wokół firmy, pomagając odpowiedzieć na pytanie, czy warto, czy nie warto tu pracować.

5. Czynnik finansowy

Są dwa sposoby, by firma poprawiła swoje wyniki finansowe. Pierwszy to redukcja kosztów. Koszty zatrudnienia wysoko wykwalifikowanych pracowników w dłuższej perspektywie okazują się niewysokie, gdyż firma produkuje / oferuje więcej i szybciej. Przekłada się to na większy zysk. Drugi sposób wynika z pierwszego. Utrzymanie kadry daje nadzieję na większy przychód.

Podsumowując, warto zdawać sobie sprawę, że bez względu na to, czy podjęło się jakiekolwiek działania, czy też nie, marka firmy ma swój wizerunek. Kluczem do sukcesu jest Twoja decyzja - jakie zasady postanowisz wdrożyć. Dobry, przemyślany ruch pozwoli Ci mieć większy wpływ na to, jak firma jest postrzegana. Możesz także nie robić nic, ale ryzykujesz, że reputacja firmy będzie mocno nadszarpnięta. A wówczas niekoniecznie uda Ci się realizować cele biznesowe, jakie sobie postawiłeś.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

REKLAMA

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

REKLAMA

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia? [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia?” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak najefektywniej korzystać z bezpłatnego narzędzia do wystawiania faktur po wejściu w życie obowiązku korzystania z KSeF. Każdy z uczestników webinaru będzie miał możliwość zadania pytań, a po webinarze otrzyma imienny certyfikat.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA