REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
prDlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów
prDlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Działania PR i marketingowe wielu firm przypominają dyscyplinę sportu. Jeśli działasz na konkurencyjnym rynku, walczysz zarówno o pozycję, jak i uznanie oraz najlepszych pracowników. Każdy krok, który stawiasz, a czasem unikasz, buduje Twoją reputację.

To, co firmy muszą sprzedać przede wszystkim, jest ich marka.

REKLAMA

Marka? – powiesz. Nie jesteśmy przecież Coca-Colą, Converse czy Gillette – czy marka ma dla nas znaczenie?

REKLAMA

Ma. Twój znak to Twoja wizytówka – firmy postępującej odpowiedzialnie, zgodnie z zasadami, a także firmy, z którą warto związać swoją zawodową przyszłość. To firma postrzegana jako ta, która postępuje właściwie, robi właściwe rzeczy dla właściwych klientów, kieruje się wartościami.

Zanim przejdziemy krok dalej, wyjaśnijmy: są dwa rodzaje marki. Pierwszy z nich to Twoje stałe logo (marka), które stanowi kombinację Twojej reputacji i postrzegania wśród potencjalnych klientów i grup docelowych. Drugie to temat tego artykułu – Twój znak firmowy, związany z jego postrzeganiem wśród potencjalnych pracowników i talentów na rynku, których chcesz sobą zainteresować. To pierwsze ma znaczenie w kontekście przyciągania nowego biznesu i zwiększania dochodu, to drugie ma znaczenie w kontekście generowania tego dochodu i (oby) związanych z tym korzyści.

O znaczeniu działań wizerunkowych świadczą badania przeprowadzone przez Jibe. Wynika z nich, że 41 proc. firm ma już za sobą inicjatywy kształtujące wizerunek marki. Wśród dużych firm ten wskaźnik jest większy. Co więcej, 94 proc. firm zamierza bądź zwiększyć, bądź przynajmniej utrzymać na podobnym poziomie wydatki związane z EB.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A dlaczego ma to znaczenie?

Polecamy: Kodeks pracy 2018. Praktyczny komentarz z przykładami

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

1. Rekrutacja

Podczas rekrutacji możesz przekonać się o sile własnej marki. Silna marka przyciąga kandydatów wysokiej jakości. To umożliwia Ci sprawne przeprowadzenie procesu zatrudniania. To nie do przecenienia, jeśli szukasz pracowników ze specjalistycznymi umiejętnościami i doświadczeniem.

2. Zatrzymanie talentów

Utrzymanie najlepszych pracowników jest wyzwaniem, z którym mierzą się szczególnie firmy z branży usługowej. Duże firmy, z rozpoznawalną marką, mają tu dużo argumentów po swojej stronie. Podwyżka to jeden z nich, ale w dłuższej perspektywie działa tu magia wizerunku silnego logo.

3. Satysfakcja pracownika

Pracownikom zależy, by czuć się dobrze w miejscu, w którym pracują. Akceptacja swojej pozycji w firmie z marną reputacją zdarza się niezwykle rzadko. Firmy wzbudzające pozytywne emocje przyciągają lepszych, bardziej świadomych pracowników. Przemawiają do nich wsparcie w rozwoju, atmosfera i większe możliwości finansowe.

4.  Kultura

Kultura firmy to swego rodzaju karta przetargowa. Jej postrzeganie przez kandydatów może w dużym stopniu rzutować najpierw na rekrutację, a potem na utrzymanie pracownika. Przez pryzmat kultury definiuje się wartości firmy, jakie wyznaje i na jakich opiera swoje funkcjonowanie. Mówiąc o kulturze, pamiętajmy jeszcze, że wpływa na pracowników, na ich interakcje, a także na traktowanie klientów. To wszystko składa się na pozytywną lub negatywną atmosferę wokół firmy, pomagając odpowiedzieć na pytanie, czy warto, czy nie warto tu pracować.

5. Czynnik finansowy

REKLAMA

Są dwa sposoby, by firma poprawiła swoje wyniki finansowe. Pierwszy to redukcja kosztów. Koszty zatrudnienia wysoko wykwalifikowanych pracowników w dłuższej perspektywie okazują się niewysokie, gdyż firma produkuje / oferuje więcej i szybciej. Przekłada się to na większy zysk. Drugi sposób wynika z pierwszego. Utrzymanie kadry daje nadzieję na większy przychód.

Podsumowując, warto zdawać sobie sprawę, że bez względu na to, czy podjęło się jakiekolwiek działania, czy też nie, marka firmy ma swój wizerunek. Kluczem do sukcesu jest Twoja decyzja - jakie zasady postanowisz wdrożyć. Dobry, przemyślany ruch pozwoli Ci mieć większy wpływ na to, jak firma jest postrzegana. Możesz także nie robić nic, ale ryzykujesz, że reputacja firmy będzie mocno nadszarpnięta. A wówczas niekoniecznie uda Ci się realizować cele biznesowe, jakie sobie postawiłeś.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Między niedopatrzeniem a przemytem. Dlaczego firmy spedycyjne nie wypełniają swoich obowiązków?

W dobie sankcji, wojny za granicą i zaostrzonego nadzoru eksportu, firmy spedycyjne nie mogą działać automatycznie. Brak weryfikacji dokumentów, analizy zleceń czy ryzyk sankcyjnych może prowadzić do współodpowiedzialności prawnej, utraty licencji i długofalowych strat reputacyjnych.

Ministerstwo Finansów i Gospodarki przedłuża termin zapłaty podatku od niezrealizowanych zysków – jest już nowy projekt rozporządzenia!

Ministerstwo Finansów i Gospodarki przygotowało projekt rozporządzenia, który wydłuża termin zapłaty podatku od niezrealizowanych zysków o 2 lata – do końca 2027 r. Zmiana jest korzystna dla podatników i ma na celu zapewnienie, że podatek zostanie zapłacony dopiero wtedy, gdy faktycznie dojdzie do zbycia majątku lub jego utraty.

Odpowiedzialność osobista członków zarządu za długi i podatki spółki. Co zrobić, by jej uniknąć?

Odpowiedzialność osobista członków zarządu bywa często bagatelizowana. Tymczasem kwestia ta może urosnąć do rangi rzeczywistego problemu na skutek zaniechania. Wystarczy zbyt długo zwlekać z oceną sytuacji finansowej spółki albo błędnie zinterpretować oznaki niewypłacalności, by otworzyć sobie drogę do realnej odpowiedzialności majątkiem prywatnym.

Czym jest faktura ustrukturyzowana? Czy jej papierowa wersja jest fakturą w rozumieniu ustawy o VAT?

Sejm już uchwalił nowelizację ustawy o VAT wprowadzającą obowiązek wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych za pomocą KSeF. To dla podatników jest bardzo ważna informacja: gdy zostaną wydane bardzo szczegółowe akty wykonawcze (są już opublikowane kolejne wersje projektów) oraz pojawi się zgodnie z tymi rozporządzeniami urzędowe oprogramowanie interfejsowe (dostęp na stronach resortu finansów) można będzie zacząć interesować się tym przedsięwzięciem.

REKLAMA

Czy wadliwa forma faktury zakupu pozbawi prawa do odliczenia podatku naliczonego w 2026 roku?

To pytanie zadają sobie dziś podatnicy VAT czynni biorąc pod uwagę perspektywę przyszłego roku: jest bowiem rzeczą pewną, że miliony faktur będą na co dzień wystawiane w dotychczasowych formach (papierowej i elektronicznej), mimo że powinny być wystawione w formie ustrukturyzowanej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

KSeF 2026. Jak dokumentować transakcje od 1 lutego? Prof. Modzelewski: Podstawą rozliczeń będzie dokument handlowy (nota obciążeniowa, faktura handlowa)

Jak od lutego 2026 roku będzie wyglądała rewolucja fakturowa w Polsce? Profesor Witold Modzelewski wskazuje dwa możliwe warianty dokumentowania i fakturowania transakcji. W obu tych wariantach – jak przewiduje prof. Modzelewski - podatnicy zrezygnują z kodowania faktur ustrukturyzowanych, a podstawą rozliczeń będzie dokument handlowy i on będzie dowodem rzeczywistości ekonomicznej. A jeśli treść faktury ustrukturyzowanej będzie inna, to jej wystawca będzie mieć problem, bo potwierdził nieprawdę na dokumencie i musi go poprawić.

Fakturowanie od 1 lutego 2026 r. Prof. Modzelewski: Nie da się przerobić faktury ustrukturyzowanej na dokument handlowy

Faktura ustrukturyzowana kompletnie nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, bo jest wysyłana do KSeF a nie do kontrahenta, czyli nie występuje tu kluczowy dla stosunków handlowych moment świadomego dla obu stron umowy doręczenia i akceptacji (albo braku akceptacji) tego dokumentu - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Firma w Szwajcarii - przewidywalne, korzystne podatki i dobry klimat ... do prowadzenia biznesu

Kiedy myślimy o Szwajcarii w kontekście prowadzenia firmy, często pojawiają się utarte skojarzenia: kraj zarezerwowany dla globalnych korporacji, potentatów finansowych, wielkich struktur holdingowych. Tymczasem rzeczywistość wygląda inaczej. Szwajcaria jest przede wszystkim przestrzenią dla tych, którzy potrafią działać mądrze, przejrzyście i z wizją. To kraj, który działa w oparciu o pragmatyzm, dzięki czemu potrafi stworzyć szanse również dla debiutantów na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

Fundacje rodzinne w Polsce: Rewolucja w sukcesji czy podatkowa pułapka? 2500 zarejestrowanych, ale grozi im wielka zmiana!

Fundacji rodzinnych w Polsce już ponad 2500! To narzędzie chroni majątek i ułatwia przekazanie firm kolejnym pokoleniom. Ale uwaga — nadciągają rządowe zmiany, które mogą zakończyć okres ulg podatkowych i wywołać prawdziwą burzę w środowisku przedsiębiorców. Czy warto się jeszcze spieszyć? Sprawdź, co może oznaczać nowelizacja i jak uniknąć pułapek!

Cypryjskie spółki znikają z rejestru. Polscy przedsiębiorcy tracą milionowe aktywa

Cypr przez lata były synonimem niskich podatków i minimum formalności. Dziś staje się prawną bombą zegarową. Właściciele cypryjskich spółek – często nieświadomie – tracą nieruchomości, udziały i pieniądze. Wystarczy 350 euro zaległości, by stracić majątek wart miliony.

REKLAMA