REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
prDlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów
prDlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Działania PR i marketingowe wielu firm przypominają dyscyplinę sportu. Jeśli działasz na konkurencyjnym rynku, walczysz zarówno o pozycję, jak i uznanie oraz najlepszych pracowników. Każdy krok, który stawiasz, a czasem unikasz, buduje Twoją reputację.

To, co firmy muszą sprzedać przede wszystkim, jest ich marka.

REKLAMA

Autopromocja

Marka? – powiesz. Nie jesteśmy przecież Coca-Colą, Converse czy Gillette – czy marka ma dla nas znaczenie?

Ma. Twój znak to Twoja wizytówka – firmy postępującej odpowiedzialnie, zgodnie z zasadami, a także firmy, z którą warto związać swoją zawodową przyszłość. To firma postrzegana jako ta, która postępuje właściwie, robi właściwe rzeczy dla właściwych klientów, kieruje się wartościami.

Zanim przejdziemy krok dalej, wyjaśnijmy: są dwa rodzaje marki. Pierwszy z nich to Twoje stałe logo (marka), które stanowi kombinację Twojej reputacji i postrzegania wśród potencjalnych klientów i grup docelowych. Drugie to temat tego artykułu – Twój znak firmowy, związany z jego postrzeganiem wśród potencjalnych pracowników i talentów na rynku, których chcesz sobą zainteresować. To pierwsze ma znaczenie w kontekście przyciągania nowego biznesu i zwiększania dochodu, to drugie ma znaczenie w kontekście generowania tego dochodu i (oby) związanych z tym korzyści.

O znaczeniu działań wizerunkowych świadczą badania przeprowadzone przez Jibe. Wynika z nich, że 41 proc. firm ma już za sobą inicjatywy kształtujące wizerunek marki. Wśród dużych firm ten wskaźnik jest większy. Co więcej, 94 proc. firm zamierza bądź zwiększyć, bądź przynajmniej utrzymać na podobnym poziomie wydatki związane z EB.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A dlaczego ma to znaczenie?

Polecamy: Kodeks pracy 2018. Praktyczny komentarz z przykładami

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

1. Rekrutacja

Podczas rekrutacji możesz przekonać się o sile własnej marki. Silna marka przyciąga kandydatów wysokiej jakości. To umożliwia Ci sprawne przeprowadzenie procesu zatrudniania. To nie do przecenienia, jeśli szukasz pracowników ze specjalistycznymi umiejętnościami i doświadczeniem.

2. Zatrzymanie talentów

Utrzymanie najlepszych pracowników jest wyzwaniem, z którym mierzą się szczególnie firmy z branży usługowej. Duże firmy, z rozpoznawalną marką, mają tu dużo argumentów po swojej stronie. Podwyżka to jeden z nich, ale w dłuższej perspektywie działa tu magia wizerunku silnego logo.

3. Satysfakcja pracownika

Pracownikom zależy, by czuć się dobrze w miejscu, w którym pracują. Akceptacja swojej pozycji w firmie z marną reputacją zdarza się niezwykle rzadko. Firmy wzbudzające pozytywne emocje przyciągają lepszych, bardziej świadomych pracowników. Przemawiają do nich wsparcie w rozwoju, atmosfera i większe możliwości finansowe.

4.  Kultura

Kultura firmy to swego rodzaju karta przetargowa. Jej postrzeganie przez kandydatów może w dużym stopniu rzutować najpierw na rekrutację, a potem na utrzymanie pracownika. Przez pryzmat kultury definiuje się wartości firmy, jakie wyznaje i na jakich opiera swoje funkcjonowanie. Mówiąc o kulturze, pamiętajmy jeszcze, że wpływa na pracowników, na ich interakcje, a także na traktowanie klientów. To wszystko składa się na pozytywną lub negatywną atmosferę wokół firmy, pomagając odpowiedzieć na pytanie, czy warto, czy nie warto tu pracować.

5. Czynnik finansowy

Są dwa sposoby, by firma poprawiła swoje wyniki finansowe. Pierwszy to redukcja kosztów. Koszty zatrudnienia wysoko wykwalifikowanych pracowników w dłuższej perspektywie okazują się niewysokie, gdyż firma produkuje / oferuje więcej i szybciej. Przekłada się to na większy zysk. Drugi sposób wynika z pierwszego. Utrzymanie kadry daje nadzieję na większy przychód.

Podsumowując, warto zdawać sobie sprawę, że bez względu na to, czy podjęło się jakiekolwiek działania, czy też nie, marka firmy ma swój wizerunek. Kluczem do sukcesu jest Twoja decyzja - jakie zasady postanowisz wdrożyć. Dobry, przemyślany ruch pozwoli Ci mieć większy wpływ na to, jak firma jest postrzegana. Możesz także nie robić nic, ale ryzykujesz, że reputacja firmy będzie mocno nadszarpnięta. A wówczas niekoniecznie uda Ci się realizować cele biznesowe, jakie sobie postawiłeś.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Korekta zeznania podatkowego PIT. Jak to zrobić i do kiedy można?

Do końca roku 2030 podatnicy mają prawo składać korekty zeznań PIT za rok 2024. Błędy w deklaracjach podatkowych zdarzają się zarówno na niekorzyść podatnika (np. pominięcie ulgi, o której się nie wiedziało), jak i na niekorzyść fiskusa (np. pominięcie źródła przychodów, o którym się zapomniało). Złożenie korekty zeznania nie wymaga uzasadnienia, a skorygować można nawet taką deklarację, która z upływem 30 kwietnia 2025 r. została bez udziału podatnika automatycznie zatwierdzona w usłudze Twój e-PIT.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

REKLAMA

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

Obowiązkowy KSeF - będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

REKLAMA

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

REKLAMA