REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
prDlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów
prDlaczego wizerunek pracodawcy ma znaczenie - 5 głównych powodów
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Działania PR i marketingowe wielu firm przypominają dyscyplinę sportu. Jeśli działasz na konkurencyjnym rynku, walczysz zarówno o pozycję, jak i uznanie oraz najlepszych pracowników. Każdy krok, który stawiasz, a czasem unikasz, buduje Twoją reputację.

To, co firmy muszą sprzedać przede wszystkim, jest ich marka.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Marka? – powiesz. Nie jesteśmy przecież Coca-Colą, Converse czy Gillette – czy marka ma dla nas znaczenie?

Ma. Twój znak to Twoja wizytówka – firmy postępującej odpowiedzialnie, zgodnie z zasadami, a także firmy, z którą warto związać swoją zawodową przyszłość. To firma postrzegana jako ta, która postępuje właściwie, robi właściwe rzeczy dla właściwych klientów, kieruje się wartościami.

Zanim przejdziemy krok dalej, wyjaśnijmy: są dwa rodzaje marki. Pierwszy z nich to Twoje stałe logo (marka), które stanowi kombinację Twojej reputacji i postrzegania wśród potencjalnych klientów i grup docelowych. Drugie to temat tego artykułu – Twój znak firmowy, związany z jego postrzeganiem wśród potencjalnych pracowników i talentów na rynku, których chcesz sobą zainteresować. To pierwsze ma znaczenie w kontekście przyciągania nowego biznesu i zwiększania dochodu, to drugie ma znaczenie w kontekście generowania tego dochodu i (oby) związanych z tym korzyści.

REKLAMA

O znaczeniu działań wizerunkowych świadczą badania przeprowadzone przez Jibe. Wynika z nich, że 41 proc. firm ma już za sobą inicjatywy kształtujące wizerunek marki. Wśród dużych firm ten wskaźnik jest większy. Co więcej, 94 proc. firm zamierza bądź zwiększyć, bądź przynajmniej utrzymać na podobnym poziomie wydatki związane z EB.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A dlaczego ma to znaczenie?

Polecamy: Kodeks pracy 2018. Praktyczny komentarz z przykładami

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

1. Rekrutacja

Podczas rekrutacji możesz przekonać się o sile własnej marki. Silna marka przyciąga kandydatów wysokiej jakości. To umożliwia Ci sprawne przeprowadzenie procesu zatrudniania. To nie do przecenienia, jeśli szukasz pracowników ze specjalistycznymi umiejętnościami i doświadczeniem.

2. Zatrzymanie talentów

Utrzymanie najlepszych pracowników jest wyzwaniem, z którym mierzą się szczególnie firmy z branży usługowej. Duże firmy, z rozpoznawalną marką, mają tu dużo argumentów po swojej stronie. Podwyżka to jeden z nich, ale w dłuższej perspektywie działa tu magia wizerunku silnego logo.

3. Satysfakcja pracownika

Pracownikom zależy, by czuć się dobrze w miejscu, w którym pracują. Akceptacja swojej pozycji w firmie z marną reputacją zdarza się niezwykle rzadko. Firmy wzbudzające pozytywne emocje przyciągają lepszych, bardziej świadomych pracowników. Przemawiają do nich wsparcie w rozwoju, atmosfera i większe możliwości finansowe.

4.  Kultura

Kultura firmy to swego rodzaju karta przetargowa. Jej postrzeganie przez kandydatów może w dużym stopniu rzutować najpierw na rekrutację, a potem na utrzymanie pracownika. Przez pryzmat kultury definiuje się wartości firmy, jakie wyznaje i na jakich opiera swoje funkcjonowanie. Mówiąc o kulturze, pamiętajmy jeszcze, że wpływa na pracowników, na ich interakcje, a także na traktowanie klientów. To wszystko składa się na pozytywną lub negatywną atmosferę wokół firmy, pomagając odpowiedzieć na pytanie, czy warto, czy nie warto tu pracować.

5. Czynnik finansowy

Są dwa sposoby, by firma poprawiła swoje wyniki finansowe. Pierwszy to redukcja kosztów. Koszty zatrudnienia wysoko wykwalifikowanych pracowników w dłuższej perspektywie okazują się niewysokie, gdyż firma produkuje / oferuje więcej i szybciej. Przekłada się to na większy zysk. Drugi sposób wynika z pierwszego. Utrzymanie kadry daje nadzieję na większy przychód.

Podsumowując, warto zdawać sobie sprawę, że bez względu na to, czy podjęło się jakiekolwiek działania, czy też nie, marka firmy ma swój wizerunek. Kluczem do sukcesu jest Twoja decyzja - jakie zasady postanowisz wdrożyć. Dobry, przemyślany ruch pozwoli Ci mieć większy wpływ na to, jak firma jest postrzegana. Możesz także nie robić nic, ale ryzykujesz, że reputacja firmy będzie mocno nadszarpnięta. A wówczas niekoniecznie uda Ci się realizować cele biznesowe, jakie sobie postawiłeś.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

Faktury korygujące w KSeF w 2026 r. Jak powinny być wystawiane?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

REKLAMA

Nieujawnione operacje gospodarcze – jak uniknąć sankcyjnego opodatkowania CIT

Od kilku lat coraz więcej spółek korzysta z możliwości opodatkowania tzw. ryczałtem od dochodów spółek. To sposób opodatkowania dochodów spółki, który może przynieść realne korzyści podatkowe. Jednak korzystanie z estońskiego CIT-u wiąże się również z określonymi obowiązkami – szczególnie w zakresie prawidłowego ujmowania operacji gospodarczych w księgach rachunkowych. W tym artykule wyjaśnimy, czym są nieujawnione operacje gospodarcze i kiedy mogą prowadzić do powstania dodatkowego zobowiązania podatkowego.

Zmiany w stażu pracy od 2026 r. Potrzebne zaświadczenia z ZUS – wnioski będzie można składać już od stycznia

Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Nowe przepisy rozszerzą katalog okresów wliczanych do stażu pracy dla celów nabywania prawa do świadczeń i uprawnień pracowniczych. Obejmą one m.in. umowy zlecenia, prowadzenie działalności gospodarczej czy pracę zarobkową za granicą. Potwierdzeniem tych okresów będą zaświadczenia z ZUS, wydawane od nowego roku na podstawie wniosku składanego w PUE/eZUS.

JPK VAT dostosowany do KSeF – co w praktyce oznaczają nowe oznaczenia i obowiązek korekty?

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia dostosowującego przepisy w zakresie JPK_VAT do zmian wynikających z wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe regulacje mają na celu ujednolicenie sposobu raportowania faktur, w tym tych wystawianych poza KSeF – zarówno w trybie awaryjnym, jak i offline24. Projekt określa również zasady rozliczeń VAT od pobranej i niezwróconej kaucji za opakowania objęte systemem kaucyjnym.

KSeF 2.0 a obieg dokumentów. Rewolucja w księgowości i przedsiębiorstwach już niedługo

Od chwili wejścia w życie obowiązkowego KSeF jedyną prawnie skuteczną formą faktury będzie dokument ustrukturyzowany przesłany do systemu Ministerstwa Finansów, a jej wystawienie poza KSeF nie będzie uznane za fakturę w rozumieniu przepisów prawa. Oznacza to, że dla milionów firm zmieni się sposób dokumentowania sprzedaży i zakupu – a wraz z tym całe procesy księgowe.

REKLAMA

Czy przed 2026 r. można wystawiać część faktur w KSeF, a część poza tym systemem?

Spółka (podatnik VAT) chciałaby od października lub listopada 2025 r. pilotażowo wystawiać niektórym swoim odbiorcom faktury przy użyciu KSeF. Czy jest to możliwe, tj. czy w okresie przejściowym można wystawiać część faktur przy użyciu KSeF, część zaś w tradycyjny sposób? Czy w okresie tym spółka może niekiedy wystawiać „zwykłe” faktury nabywcom, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF?

Czy noty księgowe trzeba będzie wystawiać w KSeF od lutego 2026 roku?

Firma nalicza kary umowne za niezgodne z umową użytkowanie wypożyczanego sprzętu. Z uwagi na to, że kary umowne nie podlegają VAT, ich naliczanie dokumentujemy poprzez wystawienie noty księgowej. Czy taki dokument również będziemy musieli wystawiać od 2026 roku z użyciem systemu KSeF?

REKLAMA