REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń

KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń
KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 9-10 grudnia 2014 r. w Warszawie odbędzie się KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń oraz wyzwania rachunkowe i podatkowe stojące przed instytucjami finansowymi w przyszłych latach. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tego Kongresu.

Cel Kongresu Branżowego

Celem Kongresu Branżowego jest przygotowanie kadry finansowo-księgowej z branży ubezpieczeniowej do prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego i rozliczeń podatkowych za 2014 rok. Biorąc pod uwagę specyfikę i rodzaj prowadzonej działalności przez firmy ubezpieczeniowe, podczas zajęć omówione zostaną prawidłowe rozwiązania bieżących problemów występujących w praktyce, omówione zostaną wyzwania stojące przed zakładami ubezpieczeń w 2015 r. (projektowane zmiany w przepisach, MSSF 4, Solvency II), przedstawione będą przykłady w zakresie prawa bilansowego i podatkowego, jak również wskazane zostaną przez wykładowców właściwe interpretacje przepisów.

Autopromocja

Program Kongresu będzie uwzględniał zmiany przepisów z roku 2014 oraz wchodzące od 1.01.2015 r. w zakresie prawa podatkowego. Kongres będzie miał charakter branżowy, dzięki czemu uczestnicy skorzystają z wiedzy doświadczonych prowadzących oraz spotkają przedstawicieli innych firm z branży ubezpieczeniowej.

Program Kongresu

DZIEŃ 1

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.00 Zmiany w przepisach prawa dot. działalności ubezpieczeniowej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany w przepisach prawa dotyczących działalności ubezpieczeniowej wchodzące w życie w 2015 r.  oraz ich wpływ na zarządzanie zakładem ubezpieczeń oraz jego standing finansowy.

10.00-11.15 Przygotowanie do zamknięcia roku 2014 oraz do nowej sprawozdawczości Wypłacalność II w 2015 r.

Przygotowanie do zamknięcia roku 2014 oraz do nowej sprawozdawczości Wypłacalność II w 2015 r. 
1. Przygotowanie do zamknięcia roku.
2. Najczęstsze problemy z jakimi spotkały się zakłady ubezpieczeń w 2014 roku omawiane w PIU.
3. Wyzwania stojące przed zakładami ubezpieczeń w 2015 r. (projektowane zmiany w przepisach prawa, nowa sprawozdawczość Wypłacalność II w 2015 roku).

11.15-11.30 przerwa kawowa

11.30-13.00 Zamknięcie roku 2014 i nowa sprawozdawczość Wypłacalność II

Zamknięcie roku 2014 i nowa sprawozdawczość Wypłacalność II – wybrane zagadnienia z pkt. widzenia audytora:
1. Zamknięcie roku 2014 – ujęcie nowych zdarzeń gospodarczych – bezpośrednia likwidacja szkód  w ubezpieczeniach majątkowych.
2. Zamknięcie roku 2014 – inwentaryzacja a specyfika ubezpieczycieli.
3. Zamknięcie roku 2014 – ujęcie kosztu w zakładzie ubezpieczeń oraz rozliczanie kosztów w czasie.
4. Zamknięcie roku 2014 – przygotowania do nowej sprawozdawczość SII w trakcie badania wstępnego i finalnego.

13.00-13.45 lunch

13.45-14.45 Audyt wewnętrzny i compliance w świetle Solvency II

Audyt Wewnętrzny i Compliance w świetle Solvency II:
1. Co nowego w audycie wewnętrznym w firmie w związku z wejściem SII?
2. Jak zmienia się rola audytu w firmie?
3. Audyt a Zarząd i Komitet Audytu – czy to zawsze musi być miedzy młotem a kowadłem?
4. Znaczenie Komitetu Audytu dla sprawnego funkcjonowania komórki audytu.
5. Outsourcing funkcji audytu – kiedy i komu się to opłaca?
6. Współpraca audyt – compliance.
7. Różnice pomiędzy zadaniami audytu a compliance – jak to wytłumaczyć Zarządowi?
8. Compliance, jako jedna z głównych funkcji w firmie.

14.45-16.30 Wycena rezerw techniczno-ubezpieczeniowych oraz zarządzanie ryzykiem ubezp.

Wycena rezerw techniczno-ubezpieczeniowych oraz zarządzanie ryzykiem ubezpieczeniowym w świetle zamknięcia roku 2014 oraz Wypłacalności II w 2015 roku:
1. Aspekty wyceny rezerw techniczno-ubezpieczeniowych.
2. Jakość danych.
3. Zarządzanie ryzykiem.
4. Zamknięcie roku wg Wypłacalności II.
5. Zadania wynikające z Wypłacalności II na rok 2015.

DZIEŃ 2

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.30 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – VAT

1. Faktura oraz faktura elektroniczna w branży ubezpieczeniowej.

2. Zakres zwolnienia z VAT dla poszczególnych typów usług ubezpieczenia – najnowsze orzecznictwo i interpretacje oraz zmiany planowane na 2015:
a) zakres zwolnienia dla usług ubezpieczeniowych, ubezpieczenie grupowe, cechy usługi ubezpieczenia w rozumieniu TSUE,
b) pośrednictwo ubezpieczeniowe – różne modele pośrednictwa ubezpieczeniowego a zakres zwolnienia, usługi subagenta a zwolnienie z VAT; premie brokerskie,
c) świadczenie obok usług pośrednictwa innych usług w różnym zakresie związanych z działalnością pośrednika – możliwość zwolnienia całego zespołu świadczeń w oparciu o konstrukcję świadczenia złożonego,
d) usługi assistance,
e) wycena szkód/likwidacje szkód w 2014 i 2015 r.

10.30-10.45 przerwa kawowa

10.45-12.00 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – VAT

3. Moment powstania obowiązku podatkowego od 1.01.2014 r. dla usług finansowych (ubezpieczeniowych):
a) zasada kasowa w przypadku zwolnionych usług finansowych,
b) eksport i import usługi finansowej.

4. Odliczenie proporcjonalne:
a) alokacja bezpośrednia i jej prymat – daleko idąca alokacja bezpośrednia na tle interpretacji MF 
i orzecznictwa,
b) proporcja VAT – metodologia i składniki proporcji, 
c) „prewspółczynnik” – zmiany planowane na 2015 r. 
5. Zasady korekty podatku naliczonego – wybrane trudne problemy.

12.00-12.45 lunch

12.45 – 14.15 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – CIT/PIT

1. Rok podatkowy oraz podstawowe obowiązki sprawozdawcze w CIT związane z zakończeniem roku w branży ubezpieczeniowej. Spółka jako płatnik PIT

2. Problematyczne aspekty związane z przychodami podatkowymi w branży ubezpieczeniowej: 
a) data powstania przychodu, zaliczki i przedpłaty a przychody podatkowe, 
b) składka przypisana a składka zarobiona – różnice pomiędzy ubezpieczeniem osobowym i życiowym, 
c) prowizja reasekuratorów przy reasekuracji czynnej i biernej a skutki podatkowe, 
d) roszczenia regresowe a moment rozpoznania przychodu, 
e) składka reasekuratora oraz koszty akwizycji, 
f) instrumenty finansowe – zbycie i realizacja.

14.15-14.30 przerwa kawowa

14.30-16.30 Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – CIT/PIT

1. Koszty uzyskania przychodów bezpośrednio i pośrednio związane z przychodami a problematyka rozliczania kosztów w czasie (koszty ponoszone na przełomie lat podatkowych).
2. Rozpoznanie kosztów z tytułu składki reasekuracyjnej.
3. Dokumentowanie poniesionych wydatków (listy prowizyjne).
4. Wypłata odszkodowania a decyzja o zajściu zdarzenia ubezpieczeniowego.
5. Prowizja akwizycyjna a data ujęcia w KUP.
6. Wybrane zagadnienia w CIT i PIT w świetle najnowszego orzecznictwa i interpretacji: 
a) nieodpłatne świadczenia na rzecz agentów i brokerów w świetle wyroku TK z dnia 8 lipca 2014 r., 
b) koszty reprezentacji, reklamy oraz działań marketingowych – omówienie skutków interpretacji ogólnej MF z dnia 25 listopada 2013 r., 
c) organizacja wyjazdów integracyjnych /targów /szkoleń /konferencji w świetle wyroku TK z dnia 8 lipca 2014 r.
7. Pozostałe zagadnienia, pytania, odpowiedzi.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w Kongresie: 
- jednej osoby 1790 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1690 zł/os. + 23% VAT

Promocja przy zgłoszeniu do dn. 7.11.2014

Koszt uczestnictwa w Kongresie: 
- jednej osoby 1490 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1390 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 9:00 – 16:30 każdego dnia

Miejsce zajęć: Budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:  
Paulina Kuzawińska, 
tel. (022) 208 28 23, fax (022) 211 20 90
paulina.kuzawinska@akademiamddp.pl

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przesunięcie wdrożenia KSeF na 1 lutego 2026 r. Ustawa uchwalona

Sejm uchwalił ustawę, która przesuwa wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) na 1 lutego 2026 r. Zmiana ta ma pozwolić na lepsze przygotowanie podatników do obowiązkowego e-fakturowania.

Od kiedy KSeF?

KSeF będzie przesunięty. Od kiedy Krajowy System e-Faktur zacznie obowiązywać zgodnie z projektem ustawy?

Ryczałt za używanie prywatnego auta do celów służbowych a PIT. NSA: nie trzeba płacić podatku od zwrotu wydatków

W wyroku z 14 września 2023 r. (sygn. akt II FSK 2632/20) Naczelny Sąd Administracyjny zakwestionował stanowisko organów podatkowych i uznał, że świadczenie wypłacone pracownikowi jako zwrot wydatków – nie jest przychodem ze stosunku pracy. A zatem nie trzeba od takiego zwrotu wydatków płacić podatku dochodowego. W tym przypadku chodziło o ryczałt samochodowy za jazdy lokalne wypłacany pracownikowi z tytułu używania przez niego prywatnego samochodu do celów służbowych. Niestety NSA potrafi też wydać zupełnie inny wyrok w podobnej sprawie.

Ulga dla seniorów w 2024 roku - zasady stosowania. Limit zwolnienia, przepisy, wyjaśnienia fiskusa

Ulga dla seniorów, to tak naprawdę zwolnienie podatkowe w podatku dochodowym od osób fizycznych, dla dochodów uzyskiwanych przez seniorów, którzy pozostali na rynku pracy mimo osiągnięcia wieku emerytalnego. Jaki jest limit tego zwolnienia i jakich rodzajów dochodu dotyczy?

Odroczenie obowiązkowego KSeF. Projekt nowelizacji po pierwszym czytaniu w Sejmie - przesłany do komisji

Rządowy projekt ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przesuwającej wdrożenie obowiązkowego dla wszystkich podatników VAT Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) na 1 lutego 2026 r., został po sejmowym pierwszym czytaniu w środę 8 maja 2024 r., przesłany do Komisji Finansów Publicznych. Obowiązujące obecnie przepisy zakładają, że KSeF ma obowiązywać od 1 lipca bieżącego roku. 

Od 1 lutego 2026 r. obligatoryjny KSeF dla podatników czynnych i zwolnionych z VAT. Znamy plany Ministerstwa Finansów

Projekt nowelizacji ustawy o VAT, który 2 maja 2024 r. wpłynął do Sejmu przewiduje tylko jedną datę wdrożenia obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) – 1 lutego 2026 r. Od tego dnia obowiązek stosowania KSeF i wystawiania za pomocą tego systemu faktur ustrukturyzowanych będą mieli wszyscy podatnicy VAT (czynni i zwolnieni). W innej nowelizacji ustawy resort finansów zamierza wprowadzić drugi termin wdrożenia obowiązkowego KSeF dla mniejszych firm (1 kwietnia 2026 r.), o czym mówił minister finansów Andrzej Domański w dniu 26 kwietnia 2024 r. na brefingu prasowym w Ministerstwie Finansów.

Zmiana danych nabywcy na fakturze. Faktura korygująca, nota korygująca, terminy, ujęcie w ewidencji i JPK VAT

Jak zgodnie z prawem dokonać zmiany danych nabywcy na fakturze? Kiedy można wystawić fakturę korygującą, a kiedy notę korygującą? Co z błędną fakturą w JPK_VAT?

Od 1 lutego 2026 r. obligatoryjny KSeF dla podatników czynnych i zwolnionych z VAT. Znamy plany Ministerstwa Finansów

Projekt nowelizacji ustawy o VAT, który 2 maja 2024 r. wpłynął do Sejmu przewiduje tylko jedną datę wdrożenia obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) – 1 lutego 2026 r. Od tego dnia obowiązek stosowania KSeF i wystawiania za pomocą tego systemu faktur ustrukturyzowanych będą mieli wszyscy podatnicy VAT (czynni i zwolnieni). W innej nowelizacji ustawy resort finansów zamierza wprowadzić drugi termin wdrożenia obowiązkowego KSeF dla mniejszych firm (1 kwietnia 2026 r.), o czym mówił minister finansów Andrzej Domański w dniu 26 kwietnia 2024 r. na brefingu prasowym w Ministerstwie Finansów.

Jak rozliczyć kartę podarunkową dla pracownika? Podatki, składki, księgowanie

Karty podarunkowe to coraz popularniejszy benefit pracowniczy. Najczęściej wręcza się go okazjonalnie jako prezent świąteczny. To też narzędzie doceniania, które można wykorzystywać z innych okazji: jubileuszy, Dnia Dziecka, Dnia Kobiet, świąt branżowych czy jako specjalne nagrody pracownicze. Sprawdź, czy karty podarunkowe wiążą się z obowiązkiem podatkowym i jak je rozliczyć. 

Transport drogowy 2024 – zmiana przepisów dot. pojazdów wynajmowanych

Gotowy jest projekt ustawy, który umożliwi przewoźnikom prowadzącym działalność na terytorium Polski na czasowe korzystanie z pojazdu najmowanego, zarejestrowanego na terytorium innego państwa UE. Do tej pory nasz kraj nie dopuszczał takiej możliwości, obecnie chcemy dostosować polskie prawo do unijnego. Najmowanie pojazdów niesie ze sobą szereg korzyści, które mogą poprawić elastyczność operacyjną firm transportowych. 

REKLAMA