REKLAMA

REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program Operacyjny Polska Wschodnia - nawet 1 mln zł na start-up

Subskrybuj nas na Youtube
Program Operacyjny Polska Wschodnia - nawet 1 mln zł na start-up /fot. shutterstock
Program Operacyjny Polska Wschodnia - nawet 1 mln zł na start-up /fot. shutterstock
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia prowadzony jest konkursu „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej”. Jeden start-up może w nim otrzymać nawet 1 mln zł na sfinansowanie kosztów swojego przedsięwzięcia, przy czym uzupełnić go musi wkładem własnym nie mniejszym niż 15 proc. wydatków kwalifikowalnych projektu.

W 5. rundzie konkursu „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej” młodzi przedsiębiorcy złożyli wnioski na ponad 44,5 mln zł wsparcia z funduszy Unii Europejskiej. Konkurs prowadzony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości ma na celu wybór najlepszych start-upów z Polski Wschodniej, gotowych do wprowadzenia produktu na rynek i systematycznego zwiększania sprzedaży. Pula środków we wszystkich naborach konkursu, który trwa do 30 września 2020 r., wynosi 300 mln zł.

REKLAMA

Autopromocja

Aż 46 start-upów powalczy o wsparcie w 5. rundzie konkursu PARP, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W wydłużonej ze względu na COVID-19 rundzie naboru, firmy z makroregionu Polska Wschodnia zawnioskowały o ponad 44,5 mln zł na rozwój swoich biznesów. Obecnie trwa weryfikacja zgłoszeń pod kątem formalnym.

– Bezzwrotne wsparcie finansowe oferowane przez PARP daje początkującym przedsiębiorcom możliwość bezpiecznego startu nawet z najbardziej ambitnymi, wizjonerskimi przedsięwzięciami – mówi Marcin Seniuk, dyrektor Departamentu Rozwoju Startupów w PARP.

Konkurs skierowany jest do przedsiębiorców, którzy pomyślnie zakończyli program inkubacji w jednej z sześciu Platform startowych. W ramach inkubacji koncepcja biznesowa start-upu powinna uzyskać wstępną, rynkową weryfikację, a proponowane przez start-up rozwiązanie konkretną, użytkową charakterystykę. Dotacja pozyskana następnie z PARP ma pomóc młodym spółkom w sfinansowaniu wdrożenia innowacyjnego wyrobu lub usługi na rynek, czyli w uzyskaniu pierwszych przychodów.

Jeden start-up może otrzymać nawet 1 mln zł na sfinansowanie kosztów swojego przedsięwzięcia, przy czym uzupełnić go musi wkładem własnym nie mniejszym niż 15 proc. wydatków kwalifikowalnych projektu. Otrzymane dofinansowanie młoda spółka będzie mogła przeznaczyć m.in. na zakup usług doradczych i eksperckich związanych z rozwijaniem modelu biznesowego, pokrycie kosztów wynagrodzenia personelu, nabycie środków trwałych, surowców, materiałów lub wartości niematerialnych i prawnych. Środki z PARP mogą też posłużyć start-upom na organizację i przeprowadzenie działań służących zagranicznej ekspansji rynkowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zakończeniu weryfikacji warunków formalnych wniosków, start-upowcy z 5. rundy zaproszeni zostaną do zaprezentowania swojego modelu biznesowego przed panelem ekspertów PARP. Wszystkie panele, ze względu na ograniczenia wynikające z pandemii, organizowane są zdalnie, w formie video-konferencji.

Kolejna, 6. i zarazem przedostatnia runda naboru wniosków już ruszyła. Na projekty PARP oczekuje do 31 lipca br.

Więcej informacji na stronie działania.

Polecamy: Przedsiębiorca w kryzysie (PDF)

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Roczne zeznanie podatkowe PIT: 15 najczęstszych błędów. Jak ich uniknąć w 2025 roku

Złożenie corocznej deklaracji PIT to podstawowy zakres komunikacji podatnika z administracją skarbową. Warto zadbać, by przebiegła ona w sposób optymalny i nie nastręczała niespodziewanych nieprzyjemności. Dlatego też przedstawiamy zestawienie najczęstszych błędów, przed którymi można się uchronić, korzystając z poniższych podpowiedzi.

7 skutków spadających stóp procentowych. Już w maju 2025 r. RPP zacznie cykl obniżek?

Tańsze i łatwiej dostępne kredyty to tylko część skutków cięć stóp procentowych. Polityka monetarna to miecz obosieczny. W momencie, w którym kredytobiorcy cieszą się z niższych rat, to posiadacze oszczędności mają problem ze znalezieniem solidnie oprocentowanego depozytu. Widmo niższych stóp procentowych oznacza też, że w dół pójść może oprocentowanie detalicznych obligacji skarbowych, a zakup mieszkania na wynajem może znowu odzyskać swój blask.

Korekta zeznania podatkowego PIT. Jak to zrobić i do kiedy można?

Do końca roku 2030 podatnicy mają prawo składać korekty zeznań PIT za rok 2024. Błędy w deklaracjach podatkowych zdarzają się zarówno na niekorzyść podatnika (np. pominięcie ulgi, o której się nie wiedziało), jak i na niekorzyść fiskusa (np. pominięcie źródła przychodów, o którym się zapomniało). Złożenie korekty zeznania nie wymaga uzasadnienia, a skorygować można nawet taką deklarację, która z upływem 30 kwietnia 2025 r. została bez udziału podatnika automatycznie zatwierdzona w usłudze Twój e-PIT.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

REKLAMA

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

Obowiązkowy KSeF - będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

REKLAMA

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

REKLAMA