Motywacja pracowników kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Celem każdego przedsiębiorstwa jest rozwój, wzmacnianie własnej pozycji i osiąganie zysków. Firmy mogą osiągnąć ten cel wydając spore budżety marketingowe, aby wywołać popyt na swój produkt (pull), lub po prostu wspierając działania sprzedażowe (push), co jest zwykle tańsze i szczególnie w relacji b2b przynosi natychmiastowy efekt.
Drogą do realizacji tych celów bardzo często są programy motywacyjne, które wspierają efektywność handlowców i zwiększają ich zaangażowanie. Efektywny i zmotywowany pracownik to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorstwa.
Obecnie wiele firm z sektora MŚP boryka się z problemem przygotowania i wdrożenia takiego programu w swojej firmie, twierdząc, że mogą sobie na to pozwolić jedynie duże przedsiębiorstwa. Z pomocą przedsiębiorcom przychodzą nowe media i nowe technologie, które pozwalają małym i średnim przedsiębiorstwom przygotować spersonalizowany system sprzedażowy dla swoich handlowców.
Dlaczego to konieczne?
Podjęcie decyzji o wdrożeniu w swojej firmie programu sprzedażowego, który ma motywować handlowców musi być przemyślanym krokiem. Realizacja celów biznesowych to priorytetowe zadanie każdej dużej, jak i małej firmy. - komentuje Tomasz Michalik, inicjator i twórca systemu Motiveo.pl, służącego do tworzenia programów motywacyjnych, założyciel jednej z pierwszych polskich agencji interaktywnych INSIGNIA. - Zwiększenie sprzedaży, ilości klientów lub wzrost wartości firmy to wyzwania, jakie stoją nie tylko przed właścicielami firmy, ale także przed jej pracownikami. Dlatego też niezbędnym elementem w osiągnięciu sukcesu jest zadbanie o proces określania celów dla pracowników, a następnie rozliczania ich realizacji. Stworzenie takiego systemu motywacyjnego pozwoli mieć pewność, że zatrudnienie w firmie handlowcy pracują zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez firmową strategię i są lepiej zmotywowani do efektywnej pracy. Dzięki temu fundusze materialne oraz niematerialne włożone w wyszkolenie i rozwój zatrudnionych osób nie okażą się biznesowo nieuzasadnionym wydatkiem. – dodaje Michalik.
Święta w firmie – rozliczanie obdarowanych pracowników i zleceniobiorców
Biznes musi sprzedawać
Jednym z rozwiązań dla sektora MŚP jest e-platforma Motiveo.pl, służąca do tworzenia programów motywacyjnych. System został skonstruowany tak, aby przynosić wymierne korzyści zarówno przedsiębiorcy (większa sprzedaż), jak i handlowcom (premie za efekty). Pozwala na kompleksowe, mobilne i szybkie zarządzanie zespołem, monitorowanie wyników sprzedaży i tworzenie rozwiązań usprawniających i podnoszących efektywność działania przedsiębiorstwa. Dzięki niemu można stworzyć dobrze działający system motywacyjny od podstaw, korzystając z pomocy wirtualnego doradcy. Szczegółowe informacje dotyczące produktów, planów sprzedażowych, lokalizacji klientów oraz zasad, według których handlowcy powinni sprzedawać pozwalają na przygotowanie analizy działań handlowców, badanie sezonowości sprzedaży i cyklu życia produktu.
Obowiązki sprzedawcy po zmianach w prawie konsumenckim
System pozwala zarówno pracodawcy jak i pracownikowi śledzić postępy sprzedażowe z poziomu komputera oraz urządzeń mobilnych, a tym samym dostosowywać dynamicznie plan sprzedażowy do potrzeb rynku. Handlowiec ma jasną informację, jakie premie (pieniężne, rzeczowe), otrzyma za osiągnięcie wyznaczonego przez przedsiębiorcę celu sprzedażowego. Może kontrolować, w jakich miejscach, jakie produkty sprzedają się najlepiej, a w jakich lokalizacjach sprzedaż jest na niskim poziomie. Obrazuje to całe spektrum działań handlowych i pozwala zastanowić się nad tym, co należy zmienić, aby polepszyć wyniki sprzedaży.
Wykreowanie i wdrożenie sprawnie funkcjonującego programu sprzedażowego w przedsiębiorstwie nie jest łatwe, jednak bardzo ważne dla osiągania sukcesów przez firmę. Wyznaczanie celów dla handlowców, a następnie ocenianie ich realizacji pozwala także motywować pracowników i zatrzymać najcenniejszych z nich w organizacji. Handlowiec znający oczekiwania przełożonych wie, jak jego praca wpływa na działanie przedsiębiorstwa. Osoba taka również ma pewność, że praca zostanie oceniona w sposób rzetelny i doceniona co sprawia, że jest pracownikiem lepiej zmotywowanym, a co za tym idzie utożsamia się z celami firmy. Przekłada się to nie tylko na efektywność pracy sprzedawców, ale także na realizację celów biznesowych całego przedsiębiorstwa.
Źródło: Motiveo.pl
Podyskutuj o tym na naszym FORUM
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat