REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motywacja pracowników kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Motiveo
Motiveo.pl to nowy sposób na tworzenie współczesnych systemów motywacyjnych dla handlowców. Platforma ta przeznaczona jest dla całego sektora MŚP.
Motywacja pracowników kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy / fot. Fotolia
Motywacja pracowników kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współczesne technologie i dostęp do internetu dają dziś małym i średnim przedsiębiorcom olbrzymie możliwości rozwoju firmy. Nowoczesne przedsiębiorstwa świadczące swoje usługi, dążą do poprawy efektywności przy jednoczesnym obniżeniu kosztów działania firmy. Jest to możliwe dzięki zmianie metod zarządzania zespołem, jego pracą i sposobami monitorowania wyników jego działania.

REKLAMA

Autopromocja

Celem każdego przedsiębiorstwa jest rozwój, wzmacnianie własnej pozycji i osiąganie zysków. Firmy mogą osiągnąć ten cel wydając spore budżety marketingowe, aby wywołać popyt na swój produkt (pull), lub po prostu wspierając działania sprzedażowe (push), co jest zwykle tańsze i szczególnie w relacji b2b przynosi natychmiastowy efekt.

Drogą do realizacji tych celów bardzo często są programy motywacyjne, które wspierają efektywność handlowców i zwiększają ich zaangażowanie. Efektywny i zmotywowany pracownik to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorstwa.

Obecnie wiele firm z sektora MŚP boryka się z problemem przygotowania i wdrożenia takiego programu w swojej firmie, twierdząc, że mogą sobie na to pozwolić jedynie duże przedsiębiorstwa. Z pomocą przedsiębiorcom przychodzą nowe media i nowe technologie, które pozwalają małym i średnim przedsiębiorstwom przygotować spersonalizowany system sprzedażowy dla swoich handlowców.

Dlaczego to konieczne?

Podjęcie decyzji o wdrożeniu w swojej firmie programu sprzedażowego, który ma motywować handlowców musi być przemyślanym krokiem. Realizacja celów biznesowych to priorytetowe zadanie każdej dużej, jak i małej firmy. - komentuje Tomasz Michalik, inicjator i twórca systemu Motiveo.pl, służącego do tworzenia programów motywacyjnych, założyciel jednej z pierwszych polskich agencji interaktywnych INSIGNIA. - Zwiększenie sprzedaży, ilości klientów lub wzrost wartości firmy to wyzwania, jakie stoją nie tylko przed właścicielami firmy, ale także przed jej pracownikami. Dlatego też niezbędnym elementem w osiągnięciu sukcesu jest zadbanie o proces określania celów dla pracowników, a następnie rozliczania ich realizacji. Stworzenie takiego systemu motywacyjnego pozwoli mieć pewność, że zatrudnienie w firmie handlowcy pracują zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez firmową strategię i są lepiej zmotywowani do efektywnej pracy. Dzięki temu fundusze materialne oraz niematerialne włożone w wyszkolenie i rozwój zatrudnionych osób nie okażą się biznesowo nieuzasadnionym wydatkiem. – dodaje Michalik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Święta w firmie – rozliczanie obdarowanych pracowników i zleceniobiorców

Biznes musi sprzedawać

Jednym z rozwiązań dla sektora MŚP jest e-platforma Motiveo.pl, służąca do tworzenia programów motywacyjnych. System został skonstruowany tak, aby przynosić wymierne korzyści zarówno przedsiębiorcy (większa sprzedaż), jak i handlowcom (premie za efekty). Pozwala na kompleksowe, mobilne i szybkie zarządzanie zespołem, monitorowanie wyników sprzedaży i tworzenie rozwiązań usprawniających i podnoszących efektywność działania przedsiębiorstwa. Dzięki niemu można stworzyć dobrze działający system motywacyjny od podstaw, korzystając z pomocy wirtualnego doradcy. Szczegółowe informacje dotyczące produktów, planów sprzedażowych, lokalizacji klientów oraz zasad, według których handlowcy powinni sprzedawać pozwalają na przygotowanie analizy działań handlowców, badanie sezonowości sprzedaży i cyklu życia produktu.

Obowiązki sprzedawcy po zmianach w prawie konsumenckim


REKLAMA

System pozwala zarówno pracodawcy jak i pracownikowi śledzić postępy sprzedażowe z poziomu komputera oraz urządzeń mobilnych, a tym samym dostosowywać dynamicznie plan sprzedażowy do potrzeb rynku. Handlowiec ma jasną informację, jakie premie (pieniężne, rzeczowe), otrzyma za osiągnięcie wyznaczonego przez przedsiębiorcę celu sprzedażowego. Może kontrolować, w jakich miejscach, jakie produkty sprzedają się najlepiej, a w jakich lokalizacjach sprzedaż jest na niskim poziomie. Obrazuje to całe spektrum działań handlowych i pozwala zastanowić się nad tym, co należy zmienić, aby polepszyć wyniki sprzedaży.

Wykreowanie i wdrożenie sprawnie funkcjonującego programu sprzedażowego w przedsiębiorstwie nie jest łatwe, jednak bardzo ważne dla osiągania sukcesów przez firmę. Wyznaczanie celów dla handlowców, a następnie ocenianie ich realizacji pozwala także motywować pracowników i zatrzymać najcenniejszych z nich w organizacji. Handlowiec znający oczekiwania przełożonych wie, jak jego praca wpływa na działanie przedsiębiorstwa. Osoba taka również ma pewność, że praca zostanie oceniona w sposób rzetelny i doceniona co sprawia, że jest pracownikiem lepiej zmotywowanym, a co za tym idzie utożsamia się z celami firmy. Przekłada się to nie tylko na efektywność pracy sprzedawców, ale także na realizację celów biznesowych całego przedsiębiorstwa.

Źródło: Motiveo.pl


Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w zamówieniach publicznych w 2025 r. Co czeka zamawiających i wykonawców? Projekt UZP dot. udziału firm z państw trzecich w przetargach

W dniu 3 lutego 2025 r. do Sejmu wpłynął projekt w formie druku nr 1041 o zmianie ustawy ¬- Prawo zamówień publicznych, który miał przewidywać szereg istotnych zmian w systemie zamówień publicznych w Polsce, został on jednak wycofany. Urząd Zamówień Publicznych stworzył jednak własny projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi, pod numerem UC88, w której poruszył istotną kwestię udziałów w przetargach firmy z państw trzecich, czyli pochodzących z krajów, z którymi Unia Europejska nie zawarła umowy międzynarodowej zapewniającej wzajemny i równy dostęp do unijnego rynku zamówień publicznych. Projekt ten został już przyjęty przez Radę Ministrów i przesłany do Sejmu.

PFR pozywa firmy na podstawie rekomendacji CBA. Co możesz zrobić, gdy żądają zwrotu subwencji z Tarczy Finansowej?

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) pozywa przedsiębiorców, powołując się na tzw. rekomendacje CBA. Problem dotyczy już około 1900 firm, które – często bez żadnych wcześniejszych sygnałów – otrzymują wezwania a następnie pozwy o zwrot subwencji z Tarczy Finansowej. Zaskakuje nie tylko skala działań PFR, ale przede wszystkim brak rzetelnego uzasadnienia tych roszczeń.

Kawa z INFORLEX. Perspektywy zawodu księgowego

Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 3 cenionymi ekspertami: Żanetą Hejne – właścicielką biura rachunkowego, Piotrem Juszczykiem – doradcą podatkowym inFakt oraz Radosławem Kowalskim – doradcą podatkowym.

Webinar: Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy, ekspert INFORAKADEMII. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi. Uczestnicy webinaru dowiedzą się, jak wygląda proces przekształcenia JDG w spółkę z perspektywy biura rachunkowego, ze wskazaniem kluczowych wyzwań, problemów oraz szans, jakie z tego faktu wynikają.

REKLAMA

Zatrudnianie cudzoziemców - zmiany od 1 czerwca 2025 r. Dodatkowe przesłanki odmowy wydania zezwolenia, rejestr umów o pracę, legalność pobytu obywateli Ukrainy, cyfrowe wnioski i wyższe kary

Nowe przepisy dotyczące zasad zatrudniania cudzoziemców w Polsce zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku. Regulacje określają warunki, na jakich możliwe będzie legalne powierzenie pracy obcokrajowcom. Sprawdzamy, czy nowe przepisy wprowadzają ułatwienia i w jaki sposób zmieniają procedurę zatrudniania cudzoziemców.

Kary umowne a koszty podatkowe – korzystny wyrok dla podatników

W wyroku z 6 maja 2025 r., sygn. II FSK 1012/22 Naczelny Sąd Administracyjny zgodził się z stanowiskiem, że kary umowne mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli niewykonanie dostawy - nie wynikało z winy spółki. Niepewność w tej sprawie wynikała z wykładni art. 16 ust 1 pkt 22 ustawy o CIT, w którym określono jakie kary umowne i odszkodowania nie mogą być uznane za koszty podatkowe. W orzecznictwie przepis ten jest interpretowany literalnie, uznając że pozostałe rodzaje wypłat odszkodowawczych niż wskazane w przepisie mogą być uznane za koszt podatkowy.

Czy zawód księgowego powinien być certyfikowany? Ministerstwo Finansów analizuje możliwe zmiany

Od 2014 roku w Polsce nie można już uzyskać certyfikatu księgowego wydanego przez Ministra Finansów. W wyniku przeprowadzonej wówczas deregulacji zawód księgowego został formalnie otwarty – obecnie nie wymaga żadnych licencji ani zezwoleń państwowych. Choć miało to na celu ułatwienie dostępu do zawodu, skutki tej zmiany do dziś budzą mieszane opinie w branży. Temat ten nie jest również obojętny dla Ministerstwa Finansów.

Kto i kiedy może ponieść odpowiedzialność karną za niezłożenie wniosku o upadłość spółki handlowej (np. sp. z o.o.)

Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki handlowej to obowiązek, który spoczywa na barkach między innymi członków zarządu i likwidatorów. Niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki pomimo powstania warunków uzasadniających upadłość spółki jest przestępstwem, które zostało uregulowane nie w Kodeksie karnym, a w Kodeksie spółek handlowych.

REKLAMA

Komunikat ZUS: 2 czerwca 2025 r. upływa ważny termin dla przedsiębiorców. Zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej tylko po złożeniu wniosku

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom, że do 2 czerwca 2025 r. należy zweryfikować i odesłać przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej.

ZUS odbiera zasiłki chorobowe za błędy dotyczące składek sprzed 2022 roku – Rzecznik MŚP interweniuje

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wpływa coraz więcej dramatycznych spraw dotyczących decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w których organ odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, wskazując, że przedsiębiorcy nie podlegają ubezpieczeniu chorobowemu za okres sprzed 2022 roku.

REKLAMA