REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motywacja pracowników kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy

 Motiveo
Motiveo.pl to nowy sposób na tworzenie współczesnych systemów motywacyjnych dla handlowców. Platforma ta przeznaczona jest dla całego sektora MŚP.
Motywacja pracowników kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy / fot. Fotolia
Motywacja pracowników kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współczesne technologie i dostęp do internetu dają dziś małym i średnim przedsiębiorcom olbrzymie możliwości rozwoju firmy. Nowoczesne przedsiębiorstwa świadczące swoje usługi, dążą do poprawy efektywności przy jednoczesnym obniżeniu kosztów działania firmy. Jest to możliwe dzięki zmianie metod zarządzania zespołem, jego pracą i sposobami monitorowania wyników jego działania.

REKLAMA

Autopromocja

Celem każdego przedsiębiorstwa jest rozwój, wzmacnianie własnej pozycji i osiąganie zysków. Firmy mogą osiągnąć ten cel wydając spore budżety marketingowe, aby wywołać popyt na swój produkt (pull), lub po prostu wspierając działania sprzedażowe (push), co jest zwykle tańsze i szczególnie w relacji b2b przynosi natychmiastowy efekt.

Drogą do realizacji tych celów bardzo często są programy motywacyjne, które wspierają efektywność handlowców i zwiększają ich zaangażowanie. Efektywny i zmotywowany pracownik to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorstwa.

Obecnie wiele firm z sektora MŚP boryka się z problemem przygotowania i wdrożenia takiego programu w swojej firmie, twierdząc, że mogą sobie na to pozwolić jedynie duże przedsiębiorstwa. Z pomocą przedsiębiorcom przychodzą nowe media i nowe technologie, które pozwalają małym i średnim przedsiębiorstwom przygotować spersonalizowany system sprzedażowy dla swoich handlowców.

Dlaczego to konieczne?

Podjęcie decyzji o wdrożeniu w swojej firmie programu sprzedażowego, który ma motywować handlowców musi być przemyślanym krokiem. Realizacja celów biznesowych to priorytetowe zadanie każdej dużej, jak i małej firmy. - komentuje Tomasz Michalik, inicjator i twórca systemu Motiveo.pl, służącego do tworzenia programów motywacyjnych, założyciel jednej z pierwszych polskich agencji interaktywnych INSIGNIA. - Zwiększenie sprzedaży, ilości klientów lub wzrost wartości firmy to wyzwania, jakie stoją nie tylko przed właścicielami firmy, ale także przed jej pracownikami. Dlatego też niezbędnym elementem w osiągnięciu sukcesu jest zadbanie o proces określania celów dla pracowników, a następnie rozliczania ich realizacji. Stworzenie takiego systemu motywacyjnego pozwoli mieć pewność, że zatrudnienie w firmie handlowcy pracują zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez firmową strategię i są lepiej zmotywowani do efektywnej pracy. Dzięki temu fundusze materialne oraz niematerialne włożone w wyszkolenie i rozwój zatrudnionych osób nie okażą się biznesowo nieuzasadnionym wydatkiem. – dodaje Michalik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Święta w firmie – rozliczanie obdarowanych pracowników i zleceniobiorców

Biznes musi sprzedawać

Jednym z rozwiązań dla sektora MŚP jest e-platforma Motiveo.pl, służąca do tworzenia programów motywacyjnych. System został skonstruowany tak, aby przynosić wymierne korzyści zarówno przedsiębiorcy (większa sprzedaż), jak i handlowcom (premie za efekty). Pozwala na kompleksowe, mobilne i szybkie zarządzanie zespołem, monitorowanie wyników sprzedaży i tworzenie rozwiązań usprawniających i podnoszących efektywność działania przedsiębiorstwa. Dzięki niemu można stworzyć dobrze działający system motywacyjny od podstaw, korzystając z pomocy wirtualnego doradcy. Szczegółowe informacje dotyczące produktów, planów sprzedażowych, lokalizacji klientów oraz zasad, według których handlowcy powinni sprzedawać pozwalają na przygotowanie analizy działań handlowców, badanie sezonowości sprzedaży i cyklu życia produktu.

Obowiązki sprzedawcy po zmianach w prawie konsumenckim


System pozwala zarówno pracodawcy jak i pracownikowi śledzić postępy sprzedażowe z poziomu komputera oraz urządzeń mobilnych, a tym samym dostosowywać dynamicznie plan sprzedażowy do potrzeb rynku. Handlowiec ma jasną informację, jakie premie (pieniężne, rzeczowe), otrzyma za osiągnięcie wyznaczonego przez przedsiębiorcę celu sprzedażowego. Może kontrolować, w jakich miejscach, jakie produkty sprzedają się najlepiej, a w jakich lokalizacjach sprzedaż jest na niskim poziomie. Obrazuje to całe spektrum działań handlowych i pozwala zastanowić się nad tym, co należy zmienić, aby polepszyć wyniki sprzedaży.

Wykreowanie i wdrożenie sprawnie funkcjonującego programu sprzedażowego w przedsiębiorstwie nie jest łatwe, jednak bardzo ważne dla osiągania sukcesów przez firmę. Wyznaczanie celów dla handlowców, a następnie ocenianie ich realizacji pozwala także motywować pracowników i zatrzymać najcenniejszych z nich w organizacji. Handlowiec znający oczekiwania przełożonych wie, jak jego praca wpływa na działanie przedsiębiorstwa. Osoba taka również ma pewność, że praca zostanie oceniona w sposób rzetelny i doceniona co sprawia, że jest pracownikiem lepiej zmotywowanym, a co za tym idzie utożsamia się z celami firmy. Przekłada się to nie tylko na efektywność pracy sprzedawców, ale także na realizację celów biznesowych całego przedsiębiorstwa.

Źródło: Motiveo.pl


Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kompas Konkurencyjności dla UE – ogólniki i brak konkretnych działań. Stanowisko PIPC

W dniu 29 stycznia 2025 r. Komisja Europejska przedstawiła „Kompas Konkurencyjności dla UE”. Jest to pierwsza inicjatywa nowej Komisji Europejskiej, która ustanawia konkurencyjność jako jedną z nadrzędnych zasad działania UE na czas trwania obecnej kadencji (2024-2029). Poniżej prezentujemy stanowisko Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego dotyczące ww. dokumentu Komisji Europejskiej.

Ulga termomodernizacyjna 2025: Co nowego w przepisach dla podatników?

Ulga termomodernizacyjna po zmianach. Od początku 2025 roku właściciele lub współwłaściciele domów jednorodzinnych mogą skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej także w przypadku zakupu i montażu magazynów energii. Jest to kolejna forma wsparcia rozwoju energetyki odnawialnej i zwiększenia opłacalności instalacji prosumenckich.

Uwaga na fałszywe e-maile na temat konieczności dokonania korekty PIT

Ministerstwo Finansów poinformowało, że pojawiły się fałszywe wiadomości podszywające się pod Krajową Administrację Skarbową (KAS) zawierające miedzy innymi informacje o konieczności dokonania korekty PIT-17.

WIBOR zostanie zastąpiony przez POLSTR - nowy wskaźnik referencyjny. Od kiedy?

POLSTR – tak będzie nazywał się nowy wskaźnik referencyjny, który zastąpi WIBOR. Taką decyzję podjął 30 stycznia 2025 r. Komitet Sterujący Narodowej Grupy Roboczej ds. wskaźników referencyjnych.

REKLAMA

Sądy masowo popierają przedsiębiorców w sporze o Mały ZUS Plus

Sądy Okręgowe w całej Polsce wydały ponad 60 wyroków zgodnych z interpretacją Rzecznika MŚP, uznając, że przedsiębiorcy mogą ponownie skorzystać z Małego ZUS Plus po dwóch latach przerwy. ZUS stoi na stanowisku, że okres ten powinien wynosić trzy lata. Spór trwa, a część spraw trafia do Sądu Najwyższego.

Czy komputery kwantowe są zagrożeniem dla blockchaina i bezpieczeństwa cyfrowych transakcji?

Blockchain od lat jest symbolem bezpieczeństwa i niezmienności danych. Jego zastosowanie wykracza daleko poza kryptowaluty – wykorzystuje się go w finansach, administracji, logistyce czy ochronie zdrowia. Jednak pojawienie się komputerów kwantowych, zdolnych do przeprowadzania obliczeń niewyobrażalnych dla klasycznych komputerów, rodzi pytanie: czy blockchain przestanie być odporny na złamanie? A jeśli tak, jakie będą tego konsekwencje dla transakcji, danych i całej gospodarki cyfrowej?

Przelewy natychmiastowe – czy europejskie banki są gotowe do zmian?

Zgodnie z decyzją Parlamentu Europejskiego przelewy w euro mają docierać na konta klientów w UE w ciągu 10 sekund. Bankom, które nie spełnią tego wymogu, mogą grozić nie tylko kary, ale i utrata klientów.

Przedsiębiorców niepokoją podatki i niestabilność prawa. Dużym problemem są też rosnące koszty energii

Rosnące koszty energii, wysokie podatki i niestabilność prawa to największe obawy polskich przedsiębiorców. Firmy mierzą się także z problemem braków kadrowych, a większość nie spodziewa się poprawy warunków gospodarczych w najbliższym czasie.

REKLAMA

4%, 5% a nawet 8% - w którym banku można tyle dostać? Oprocentowanie lokat i kont oszczędnościowych - koniec stycznia 2025 r.

W styczniu 2025 r. nastąpiły zmiany w czołówce promocyjnych depozytów bankowych. Dwa banki przestały oferować 8% w skali roku. Ale inna instytucja postanowiła właśnie na początku 2025 r. taką ofertę udostępnić. Mimo licznych promocji lokat i rachunków oszczędnościowych widoczny jest trend stopniowego pogarszania się oferty depozytowej - już od 2 lat. Skutkiem tego - jak pokazują dane NBP - przeciętna lokata zakładana jest z oprocentowaniem mniejszym niż 4% w skali roku.

Obligacje skarbowe - luty 2025 r. Oprocentowanie do 6,80% w skali roku. Oferta obligacji nowych emisji

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 27 stycznia 2025 r. przekazało informacje o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych (detalicznych) Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w lutym 20245 r. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie zmienią się w porównaniu do oferowanych w styczniu br. Od 28 stycznia br. można nabywać nowe (lutowe) emisje obligacji skarbowych w drodze zamiany z niewielkim dyskontem. 

REKLAMA