Kategorie

Reklama w grach scenariuszowych jako sposób na pozyskanie klientów

Zuzanna Taraszewska
PR-imo public relations
Reklama w grach scenariuszowych jako sposób na pozyskanie klientów / fot. Fotolia
Reklama w grach scenariuszowych jako sposób na pozyskanie klientów / fot. Fotolia
Wzrasta rola reklamy natywnej, która stanowi naturalną część procesu konsumpcji treści. Uwaga reklamodawców coraz częściej kieruje się w te miejsca, które angażując odbiorców, gwarantują wyższy poziom zapamiętania promowanego przekazu. Nowym sposobem jest lokowanie reklam w webowo-mobilnych grach scenariuszowych, niedostępnych wcześniej dla internetowej społeczności.

Z raportu „Digital, Social & Mobile in 2015” wynika, że w Polsce mamy 25,7 mln aktywnych internatów oraz 15,9 mln aktywnych użytkowników mobilnych. Dziennie spędzają ponad 6 godzin przed różnymi ekranami, w tym 90 minut korzystając ze smartfonów i 61 minut przy tabletach (badanie Millward Brown „AdReaction 2014”). Jednymi z najczęściej instalowanych aplikacji na smartfonach są gry. Z badania „IAB Polska Mobile, 2013” wynika, że robi to 64 proc. świadomych posiadaczy urządzeń mobilnych.

Polski startup, jakiego jeszcze nie było

To właśnie w kierunku kanału mobilnego zwraca się rosnąca uwaga reklamodawców, a systemem, który ma sporą szansę powodzenia jest reklama natywna lokowana w webowo-mobilnych grach scenariuszowych. - Gry zespołowe oparte na scenariuszach to znana forma rozrywki, jednak wykorzystywana do tej pory tylko w grach miejskich, decyzyjnych czy przy eventach typu team building. Obecnie drużynowe gry scenariuszowe przenoszą się do internetu i kanału mobilnego, stając się źródłem docierania z reklamą do skupionego w jednym miejscu szerokiego grona odbiorców o podobnych zainteresowaniach – mówi Grzegorz Bośko, twórca pierwszej polskiej platformy mobilnej do tworzenia gier scenariuszowych Towemade.

Technologie i rozwiązania mobilne pomagają w prowadzeniu firmy

Oczywiście w internecie dostępne są serwisy społecznościowe umożliwiające użytkownikom łączenie się w grupy. Niemniej żadne z dotychczasowych rozwiązań nie pozwoliło reklamodawcom i graczom na budowanie własnych scenariuszy zabaw, udostępnianie ich innym oraz czerpanie korzyści dodatkowych. Żaden z polskich serwisów nie zaoferował także aplikacji mobilnej oraz nie umożliwił budowania drużyn o wielkości setek czy nawet tysięcy osób podejmujących wspólnie decyzje. – Gry, o których mowa, stanowią nie tylko narzędzie reklamowe, ale także element programu lojalnościowego czy źródło pozyskania danych statystycznych opartych na decyzjach podejmowanych przez członków grających drużyn. Własnoręcznie stworzoną grą scenariuszową możemy wypromować produkty i usługi lub sprawdzić reakcje grup docelowych na przedstawianą ofertę – dodaje Przemysław Kłosiński, koordynator projektu Towemade.

Czy przedsiębiorstwa są gotowe na klienta mobilnego?

Przykład: Pierwszą ogólnopolską grą przygotowaną przez Towemade jest „Niebezpieczna droga”. Do zabawy, której sponsorem została platforma szkoleniowa „Cyfrowa Szkoła”, zapraszani są uczniowie szkół podstawowych i średnich. Przed graczami zebranymi w organizacje reprezentujące klasy zostanie postawione wyzwanie przejścia niebezpiecznej drogi. Scenariusz zbudowano ze 100 kroków, a cała zabawa będzie polegać na wyborze kierunków (prosto, lewo, prawo) przy założeniu, że tylko jeden z nich jest prawidłowy. Każda klasa będzie mogła grać wiele razy, natomiast wygra ta, która jako pierwsza bezpiecznie pokona wszystkie kroki. Dla zwycięzców sponsor zabawy ufunduje nagrody w postaci tabletów nowej generacji. Gra rusza na początku października 2015 r.

„Niebezpieczna droga” / wizualizacje z gry

Jak działa reklama w grach scenariuszowych?

Webowo-mobilne gry scenariuszowe pozwalają na tworzenie i przemycanie dyskretnych, spersonalizowanych reklam, które już dziś odnotowują czterokrotnie wyższe wskaźniki klikalności (CTR) niż reklamy w formie masowych bannerów wyświetlanych na smartfonach. Sami klienci także zdecydowanie chętniej i częściej oglądają reklamy dopasowane do ich zainteresowań (53 proc. ankietowanych w badaniu IPG Media Lab/Sharethrough). Dlatego w webowo-mobilnych grach scenariuszowych przekaz reklamowy stanowi jeden z elementów rozgrywki. Będąc zaaranżowanym w plansze gry, jako element graficzny, tekstowy lub wideo, staje się nieinwazyjny, przez co – łatwiejszy do przyswojenia i zapamiętania. Nie irytuje i nie wymaga przekierowania gracza na stronę klienta, by dowiedział się więcej o promowanej firmie, produkcie czy usłudze. Stanowi za to jeden z kroków w grze, przez co w sposób intuicyjny przemyca wiedzę o reklamodawcy.

Jak firmy monitorują publikacje na swój temat w internecie

Przykład: Grę tworzy sklep internetowy sprzedający meble i elementy wyposażenia wnętrza. Celem jest zaangażowanie obecnych i potencjalnych klientów, a także promocja oferty produktowej. Nagrodą dla zwycięskiej drużyny jest zniżka na zakupy w sklepie online. Wyzwaniem dla graczy – stworzenie idealnego wnętrza zbudowanego z oferty produktowej dostępnej w promowanym sklepie. Swój scenariusz sklep opiera na 50ciu wizualizacjach graficznych mebli i elementów wyposażenia wnętrza dostępnych w ofercie, a także 50ciu wizualizacjach mebli czy aranżacji zakupionych w bankach zdjęć. Wygrywa ta organizacja, która jako pierwsza stworzy idealny dom, czyli zbudowany wyłącznie z oferty dostępnej w sklepie reklamodawcy.

Jaką korzyść uzyskuje sklep? Wzrost znajomości oferty produktowej oraz zainteresowanie ze strony obecnych i potencjalnych klientów. To wszystko dzięki prostej grze, w której w sposób nienachalny wykorzystano reklamę produktów sklepu.

Webowo-mobilna gra o bonus

Kluczowym jest pytanie, czy prosty, obrazkowy scenariusz może przyciągnąć gracza przyzwyczajonego do gier o wysokim poziomie graficznym? - Może, jeżeli zaproponowana rozgrywka będzie użyteczna i zapewniająca korzyści dodatkowe. To one sprawiają, że użytkownik chce uczestniczyć w zabawie przez długi czas – tłumaczy Grzegorz Bośko, i dodaje: - Pamiętajmy, że istotą produkcji casualowych jest prostota. Ma być lekko i przyjemnie, dzięki czemu z grą trafi się do znacznie liczniejszego grona odbiorców.

Pomocne w pozyskaniu i zaangażowaniu graczy są wszelkiego rodzaju bonusy otrzymywane za udział w zabawie. Taką korzyścią mogą być np. nagrody materialne, gadżety czy zniżki na zakupy. Nagradzanie uczestników jest bardzo ważne, jednak przy planowaniu należy wziąć pod uwagę, że w omawianym modelu gier zespołowych reklamodawca dociera do szerokiej publiczności. Graczem nie jest bowiem jedna osoba, ale grupa tworząca organizację. Wygrywa nie użytkownik, ale wszyscy członkowie zwycięskiej drużyny.

Czym jest Internet Rzeczy?

Przykład: Grę tworzy producent chemii gospodarczej. Celem jest wypromowanie nowości produktowej – linii dekoracyjnych odświeżaczy powietrza. Nagrodą są miesięczne zapasy produktów. Aby móc oszacować wielkość i liczbę nagród, producent jeszcze przed rozpoczęciem zabawy ustala skład liczebny drużyn (minimalną i maksymalną liczbę osób w ramach jednej organizacji). Nie ma zatem ryzyka, że wygranych będzie więcej niż możliwości budżetowe sponsora zabawy.

Nie musisz mieć wiedzy IT, żeby zbudować własną grę

Utworzenie scenariusza webowo-mobilnej gry zespołowej to proste zadanie, do realizacji którego nie potrzeba wiedzy technicznej. - Reklamodawca czy gracz posiłkuje się wizualizacjami dostępnymi w platformie mobilnej lub dodaje własne ilustracje. Grę tworzy samodzielnie i oczywiście bezpłatnie. Powstające scenariusze ograniczone są wyłącznie kreatywnością reklamodawców, a nie ich umiejętnościami IT. W proponowanym modelu płaci się wyłącznie za odsłonę reklamy lub w modelu indywidualnie ustalonym z reklamodawcą – mówi Przemysław Kłosiński.

Oczywiście reklamodawca nie jest zobligowany do tworzenia własnych gier i pozyskiwania do nich graczy. Może wykorzystać już istniejące scenariusze i wykupić reklamę natywną w tych, których gracze pokrywają się z grupą docelową, do której chce trafić. Pamiętajmy, że po zakończeniu rozgrywki reklamodawca zawsze otrzymuje raport ze statystykami, mając realne odniesienie jakie było zainteresowanie daną grą, kto wziął w niej udział i jakie miał preferencje.

Scenariusze postrzegane jako gry webowo-mobilne polegające na podejmowaniu grupowych decyzji w kolejnych krokach zaprojektowanych przez autora, to nowe narzędzie w rękach marketerów. Czy przekazy promocyjne umieszczane w tego typu rozgrywkach sprawdzą się? Rosnące zainteresowanie różnymi formami reklamy natywnej wykorzystywanej nie tylko w kanałach webowych, ale także mobilnych pozwala sądzić, że tak. Jak widać, proces ten już rozpoczął się.

Źródło: www.towemade.com

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Dowiedz się więcej z naszej publikacji
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązki biur rachunkowych z aktywnymi drukami online
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązki biur rachunkowych z aktywnymi drukami online
Tylko teraz
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Księgowość
    1 sty 2000
    23 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce

    Spotkanie, to coś czego brakowało nam wszystkim w ostatnim czasie. A jeśli połączyć to z merytorycznymi wystąpieniami, warsztatami ze specjalistami, a także bankietem? To równanie oznacza tylko jedno – II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych! Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.

    Usługi świadczone przez wspólnika na rzecz spółki komandytowej

    Spółka komandytowa. Organy podatkowe nie kwestionują zakupu usług doradczych od komplementariusza, o ile spełnione będą warunki uznania wydatku za koszt uzyskania przychodu.

    Efekty zwalczania luki VAT

    Zwalczanie luki VAT przyczynia się do tego, że rząd może o 80 mld zł zwiększyć prognozę dochodów na rok 2021 – powiedział wiceminister finansów Piotr Patkowski podczas konferencji „Uczciwy VAT, zysk dla wszystkich”.

    Orzecznictwo TSUE chroni oszustwa podatkowe w VAT

    Skuteczne działania legislacyjne państw członkowskich mające na celu wyeliminowanie oszustw podatkowych okazują się być (w świetle orzecznictwa TSUE) sprzeczne z prawem wspólnotowym – pisze profesor Witold Modzelewski. Najlepszym tego przykładem jest wyrok z 9 września 2021 r., który na podstawie jakiś mętnych wywodów uzasadnia pogląd, że wprowadzenie w Polsce w 2016 roku granicznej płatności podatnika z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w celu eliminacji oszustw na rynku paliwowym, jest sprzeczny z prawem unijnym.

    Ulga dla klasy średniej - jakie są założenia Polskiego Ładu?

    Ulga dla klasy średniej to jedno z rozwiązań podatkowych w ramach Polskiego Ładu. Kto będzie miał prawo do ulgi? Jak wygląda algorytm dla ulgi przygotowany przez ustawodawcę?

    Opłaty drogowe - zmiany od 1 października

    Opłaty drogowe - zmiany od 1 października. Pozostało już tylko 8 dni do wygaszenia viaTOLL, który to system będzie działał tylko do 30 września 2021 r. Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa apelują, by nie zwlekać i zmienić system na e-TOLL. Z nowym systemem można zapłacić zarówno za przejazd po drogach krajowych, jak i po autostradach zarządzanych przez GDDKiA. Od 1 października 2021 r. wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu w Miejscach Poboru Opłat na autostradach A2 (Konin- Stryków) oraz A4 (Wrocław-Sośnica). Od tego dnia nie będą działać viaBOX i viaAUTO. Dotychczasowi użytkownicy tych urządzeń powinni korzystać z aplikacji mobilnej e-TOLL PL lub urządzeń pokładowych kompatybilnych z e-TOLL.

    Aktuariusz, wycena aktuarialna i raport aktuarialny - rola aktuariusza przy wycenie rezerw pracowniczych wg UoR, MSR 19 i KSR 6

    Aktuariusz, wycena aktuarialna i raport aktuarialny - rola i obowiązki aktuariusza przy wycenie aktuarialnej rezerw na świadczenia pracownicze wg Ustawy o rachunkowości, MSR 19, KSR 6 i KSA 1 (wycena aktuarialna rezerw na odprawy emerytalne, rentowe, nagrody jubileuszowe itp.).

    Zakup obywatelstwa z paszportem - nowy kierunek optymalizacji podatkowej

    Optymalizacja podatkowa. W internecie pojawiły się oferty w rodzaju: Kup paszport - obywatelstwo. Uzyskaj rezydencję podatkową. Eksperci radzą, by dobrze przemyśleć odpowiedź.

    Polski Ład. Ułatwienia związane z rozliczaniem składki zdrowotnej

    Polski Ład jest w tej chwili w Sejmie, jest po pierwszym czytaniu, za chwilę zaczną się prace komisyjne. Jakich zmian możemy się jeszcze spodziewać w trakcie tych prac? W studio DGP rozmawiamy z wiceministrem finansów Janem Sarnowskim.

    Wiążące polecenie dotyczące prowadzenia spraw w grupie spółek

    Wiążące polecenie w grupie spółek. Spółka dominująca uczestnicząca w grupie spółek będzie mogła wydawać spółce zależnej wiążące polecenia – nie zawsze jednak spółka zależna będzie nimi związana. Skutki wiążącego polecenia w grupie spółek i okoliczności odmowy jego wykonania wyjaśnia Bartosz Lewandowski – aplikant radcowski z Lubasz i Wspólnicy – Kancelarii Radców Prawnych.

    Będą wyjaśnienia podatkowe do Polskiego Ładu

    Polski Ład. Chcemy opublikować wyjaśnienia podatkowe, dotyczące rozwiązań wprowadzonych w ramach Polskiego Ładu dla przedsiębiorców, które będą wiążące dla administracji – powiedział wiceminister finansów Jan Sarnowski podczas EKG w Katowicach

    Ekologia coraz ważniejsza w strategiach firm

    Ekologia w strategiach firm. Prawie 57% firm na świecie uważa, że pandemia przyspieszyła realizację celów środowiskowych w firmie. Instytucje finansowe i rosnące oczekiwania społeczne są głównym katalizatorem zmian – wynika z najnowszego raportu ING i EY Biznes dla klimatu. Raport o zmianie priorytetów.

    Gadżety reklamowe a koszty uzyskania przychodów

    Gadżety reklamowe a koszty. Wydatki poniesione na nabycie drobnych gadżetów z logo podatnika, które są rozdawane dobrowolnie i nieodpłatnie, stanowią wydatki reklamowe. Tego rodzaju wydatki, jako spełniające kryteria z art. 15 ust 1 ustawy o CIT, mogą być w całości uznane za koszty uzyskania przychodów. Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 17 września 2021 r.

    Kiedy można odliczyć VAT od zakupu artykułów spożywczych?

    Odliczenie VAT od artykułów spożywczych. Podatnicy w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą nabywają różnego rodzaju artykuły spożywcze wpływające na komfort organizowania spotkań, motywację pracowników czy postrzeganie przedsiębiorcy na rynku. Kiedy możliwe jest odliczenie VAT od tych artykułów?

    Crowdsourcing jako model wsparcia i rozwoju biznesu

    Crowdsourcing można określić jako tzw. mądrość ludu czy wiedzę tłumu. Wbrew pozorom i anglojęzycznej nazwie, zjawisko to miało swoje odzwierciedlenie w życiu społecznym już w XVIII wieku. Wtedy to brytyjski rząd ogłosił konkurs dla obywateli na opracowanie najlepszego sposobu określania dokładnej pozycji statku na morzu. Ustalono nagrodę w wys. 20 tys. funtów, a proporcjonalnie otrzymywał ją każdy, kto miał choćby minimalny udział w rozwiązanie problemu. To jedna z pierwszych sytuacji, w których pojawiła się idea crowdsourcingu. Jak wykorzystać ją we współczesnym biznesie?

    Sprzedaż firmowego laptopa osobie prywatnej a kasa fiskalna

    Sprzedaż firmowego laptopa osobie prywatnej a kasa fiskalna. Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zarejestrowana jako czynny podatnik VAT, zamierza sprzedać firmowy laptop. Czy jeżeli laptop zostanie sprzedany osobie prywatnej, konieczne będzie nabycie przez osobę fizyczną kasy fiskalnej? Dodam, że obecnie osoba ta nie ma kasy fiskalnej.

    Zakup samochodu w innym kraju UE przez podatnika zwolnionego z VAT

    Zakup samochodu a zwolnienie z VAT. Nasz klient, który korzysta ze zwolnienia z VAT ze względu na obrót, chce kupić w Niemczech, na firmę, używany samochód o wartości około 60 000 zł. Czy należy rozliczyć VAT z tego tytułu? Czy nasz klient straci prawo do zastosowania zwolnienia?

    Zakup pieca gazowego w ramach ulgi rehabilitacyjnej

    Ulga rehabilitacyjna. Czy zakup grzewczego pieca gazowego, zapewniającego ciepło w mieszkaniu oraz ciepłą, bieżącą wodę stanowi wydatek ułatwiający wykonywanie czynności życiowych, w związku z niepełnosprawnością związaną z narządami ruchu? Czy kwota tego zakupu podlega odliczeniu w ramach ulgi rehabilitacyjnej?

    Zmiany w VAT - SLIM VAT 2

    Zmiany w VAT. 1 października 2021 r. wchodzi w życie zdecydowana większość przepisów ustawy z 11 sierpnia 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo bankowe wprowadzającej tzw. pakiet SLIM VAT 2, która została opublikowana w Dzienniku Ustaw 6 września 2021 r. Część zmian weszła w życie już 7 września br. Co się zmienia w rozliczeniach VAT?

    Polski Ład. Propozycje zmian w VAT

    Polski Ład, wśród licznych zmian przepisów prawa podatkowego, zawiera także nowe propozycje w zakresie ustawy o VAT, które mogą zacząć obowiązywać już od 2022 r. Oto najważniejsze zmiany w VAT w ramach Polskiego Ładu.

    Kościński o Polskim Ładzie: Zostawiamy więcej pieniędzy dla tych co zarabiają mniej

    Polski Ład. Chodzi tu o elementarną sprawiedliwość. Nie może być tak, że pracodawca który zarabia 30 tys. płaci mniejsze podatni niż pracownik co zarabia 3 tys. - mówi w wywiadzie minister finansów Tadeusz Kościński.

    Polski Ład ma zresetować regresywny klin podatkowy

    Polski Ład a klin podatkowy. Polski Ład ma zresetować regresywny klin podatkowy i podtrzymać wzrost gospodarczy; myślę, że to, co proponujemy, zda egzamin – powiedział minister finansów Tadeusz Kościński podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

    Ryczałt w 2022 r. Co zmieni Polski Ład?

    Ryczałt 2022. W ramach Polskiego Ładu mają zostać ujednolicone zasady opodatkowania przychodów z najmu lub dzierżawy. Ustawodawca planuje także zmiany w stawkach ryczałtu. Jakie nowości mogą się pojawić od przyszłego roku?

    Podatek od korporacji zapłacą prawie wszystkie firmy

    Minimalny podatek od korporacji zapłacą prawie wszystkie firmy, w tym MŚP, spółki Skarbu Państwa, startupy, a nawet mikrofirmy. Nowy podatek doprowadzi do znaczącej podwyżki cen wielu towarów i spowoduje ucieczkę dużych firm do innych krajów UE - ocenia Konfederacja Lewiatan.

    System viaTOLL tylko do 30 września 2021 r.

    System viaTOLL będzie działać wyłącznie do 30 września br. Od 1 października zostanie wyłączony, a jedynym systemem umożliwiającym opłacanie przejazdów ciężkich po drogach płatnych będzie system e-TOLL – powiedziała Magdalena Rzeczkowska, Szefowa Krajowej Administracji Skarbowej.