REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia

100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia; firma na wsi; dotacje 2017; fundusze UE 2017
100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia; firma na wsi; dotacje 2017; fundusze UE 2017
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa tylko do 11 kwietnia 2017 roku przyjmuje wnioski o dofinansowanie założenia nowej działalności gospodarczej na wsi. Osoby chcące założyć firmę na wsi mogą dostać 100 tys. zł dofinansowania. Ocenie będą podlegać biznesplany, które mają być zrealizowane w okresie do trzech lat. Największe szanse mają biznesplany osób poniżej 40 roku życia, zwłaszcza projekty innowacyjne.

– W ramach działania obejmującego rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej będziemy premiować osoby młode, które w dniu złożenia wniosku nie mają więcej niż 40 lat – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Małgorzata Niemiec, dyrektor Departamentu Działań Inwestycyjnych w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). – Dodatkowe punkty mamy zamiar przyznawać na inwestycje innowacyjne, a także beneficjentom przekazującym gospodarstwa. Promowane będą również przedsięwzięcia realizowane w gminach o dużym bezrobociu.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Wnioski o przyznanie dofinansowania na rozpoczęcie działalności pozarolniczej ARMiR będzie przyjmowała do 11 kwietnia br. Należy je składać do dyrektora oddziału regionalnego agencji, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania. Można je również wysłać pocztą. Przyjmowanie wniosków ruszyło 13 marca.

– Ważne jest, że nie liczy się termin złożenia wniosku i zasada „kto pierwszy, ten lepszy” – podkreśla Małgorzata Niemiec. – O tym, kto dostanie wsparcie, decyduje lista kolejności w rankingu tworzonym na podstawie punktów, które są przyznawane w oparciu o wyżej wymienione kryteria.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

REKLAMA

O premię mogą się ubiegać rolnicy, ich małżonkowie i domownicy, którzy podlegają ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie od co najmniej 24 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku. Pomoc może być również przyznana beneficjentowi poddziałania „Płatności na rzecz rolników kwalifikujących się do systemu dla małych gospodarstw, którzy trwale przekazali swoje gospodarstwo innemu rolnikowi” objętego PROW 20142020.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Potencjalny beneficjent wparcia nie może być jednak wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego albo ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego przynajmniej w ciągu ostatnich dwóch lat poprzedzających dzień złożenia wniosku.

– O pomoc mogą się ubiegać ci rolnicy, którzy mają gospodarstwo w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich, z wyłączeniem miast powyżej 5 tys. mieszkańców, a także w gminach miejskich, z wyłączeniem miejscowości powyżej 5 tys., a także gospodarstwa, które mają małą wielkość ekonomiczną – do 15 tys. euro – wskazuje Małgorzata Niemiec.

Osoby, które uzyskają premię, muszą się zobowiązać do realizacji biznesplanu. Muszą też odstąpić od ubezpieczenia w KRUS i przystąpić do systemu ZUS. To obligatoryjny warunek.

– W ramach tego działania będzie można otrzymać 100 tys. zł premii, która będzie wypłacana w dwóch ratach – precyzuje Małgorzata Niemiec. – Pierwsza w wysokości 80 tys. zł po otrzymaniu pozytywnej decyzji w okresie około 9 miesięcy, gdy rolnik złoży pierwszy wniosek o płatność. Druga rata, w wysokości 20 tys. zł, zostanie przelana na wskazane konto już po zakończeniu realizacji inwestycji, czyli po wykonaniu biznesplanu i uruchomieniu działalności pozarolniczej.

Firma założona dzięki dofinansowaniu może się zajmować m.in. przetwórstwem i sprzedażą produktów nierolniczych, rękodzielnictwem i rzemiosłem, turystyką wiejską, rzemiosłem, opieką nad dziećmi, osobami starszymi, niepełnosprawnymi, a także działalnością informatyczną, inżynierską i architektoniczną.

– Mogą to być na przykład usługi dla leśnictwa, budowlane, informatyczne, ale także obejmujące zakładanie placówek handlowych, detalicznych czy hurtowych – informuje Małgorzata Niemiec. – W grę wchodzą także wszelkiego rodzaju inwestycje obejmujące przechowywanie i magazynowanie produktów czy związane z produkcją mebli, tekstyliów czy materiałów.

Ten rodzaj wsparcia dostępny jest w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” finansowanego z  budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich z trwającej perspektywy finansowej UE.

Serwis Biznes

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Jak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

REKLAMA

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA