REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia

100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia; firma na wsi; dotacje 2017; fundusze UE 2017
100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia; firma na wsi; dotacje 2017; fundusze UE 2017
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa tylko do 11 kwietnia 2017 roku przyjmuje wnioski o dofinansowanie założenia nowej działalności gospodarczej na wsi. Osoby chcące założyć firmę na wsi mogą dostać 100 tys. zł dofinansowania. Ocenie będą podlegać biznesplany, które mają być zrealizowane w okresie do trzech lat. Największe szanse mają biznesplany osób poniżej 40 roku życia, zwłaszcza projekty innowacyjne.

– W ramach działania obejmującego rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej będziemy premiować osoby młode, które w dniu złożenia wniosku nie mają więcej niż 40 lat – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Małgorzata Niemiec, dyrektor Departamentu Działań Inwestycyjnych w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). – Dodatkowe punkty mamy zamiar przyznawać na inwestycje innowacyjne, a także beneficjentom przekazującym gospodarstwa. Promowane będą również przedsięwzięcia realizowane w gminach o dużym bezrobociu.

REKLAMA

Autopromocja

Wnioski o przyznanie dofinansowania na rozpoczęcie działalności pozarolniczej ARMiR będzie przyjmowała do 11 kwietnia br. Należy je składać do dyrektora oddziału regionalnego agencji, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania. Można je również wysłać pocztą. Przyjmowanie wniosków ruszyło 13 marca.

– Ważne jest, że nie liczy się termin złożenia wniosku i zasada „kto pierwszy, ten lepszy” – podkreśla Małgorzata Niemiec. – O tym, kto dostanie wsparcie, decyduje lista kolejności w rankingu tworzonym na podstawie punktów, które są przyznawane w oparciu o wyżej wymienione kryteria.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

REKLAMA

O premię mogą się ubiegać rolnicy, ich małżonkowie i domownicy, którzy podlegają ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie od co najmniej 24 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku. Pomoc może być również przyznana beneficjentowi poddziałania „Płatności na rzecz rolników kwalifikujących się do systemu dla małych gospodarstw, którzy trwale przekazali swoje gospodarstwo innemu rolnikowi” objętego PROW 20142020.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Potencjalny beneficjent wparcia nie może być jednak wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego albo ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego przynajmniej w ciągu ostatnich dwóch lat poprzedzających dzień złożenia wniosku.

– O pomoc mogą się ubiegać ci rolnicy, którzy mają gospodarstwo w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich, z wyłączeniem miast powyżej 5 tys. mieszkańców, a także w gminach miejskich, z wyłączeniem miejscowości powyżej 5 tys., a także gospodarstwa, które mają małą wielkość ekonomiczną – do 15 tys. euro – wskazuje Małgorzata Niemiec.

Osoby, które uzyskają premię, muszą się zobowiązać do realizacji biznesplanu. Muszą też odstąpić od ubezpieczenia w KRUS i przystąpić do systemu ZUS. To obligatoryjny warunek.

– W ramach tego działania będzie można otrzymać 100 tys. zł premii, która będzie wypłacana w dwóch ratach – precyzuje Małgorzata Niemiec. – Pierwsza w wysokości 80 tys. zł po otrzymaniu pozytywnej decyzji w okresie około 9 miesięcy, gdy rolnik złoży pierwszy wniosek o płatność. Druga rata, w wysokości 20 tys. zł, zostanie przelana na wskazane konto już po zakończeniu realizacji inwestycji, czyli po wykonaniu biznesplanu i uruchomieniu działalności pozarolniczej.

Firma założona dzięki dofinansowaniu może się zajmować m.in. przetwórstwem i sprzedażą produktów nierolniczych, rękodzielnictwem i rzemiosłem, turystyką wiejską, rzemiosłem, opieką nad dziećmi, osobami starszymi, niepełnosprawnymi, a także działalnością informatyczną, inżynierską i architektoniczną.

– Mogą to być na przykład usługi dla leśnictwa, budowlane, informatyczne, ale także obejmujące zakładanie placówek handlowych, detalicznych czy hurtowych – informuje Małgorzata Niemiec. – W grę wchodzą także wszelkiego rodzaju inwestycje obejmujące przechowywanie i magazynowanie produktów czy związane z produkcją mebli, tekstyliów czy materiałów.

Ten rodzaj wsparcia dostępny jest w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” finansowanego z  budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich z trwającej perspektywy finansowej UE.

Serwis Biznes

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA