REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia

Subskrybuj nas na Youtube
100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia; firma na wsi; dotacje 2017; fundusze UE 2017
100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia; firma na wsi; dotacje 2017; fundusze UE 2017
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa tylko do 11 kwietnia 2017 roku przyjmuje wnioski o dofinansowanie założenia nowej działalności gospodarczej na wsi. Osoby chcące założyć firmę na wsi mogą dostać 100 tys. zł dofinansowania. Ocenie będą podlegać biznesplany, które mają być zrealizowane w okresie do trzech lat. Największe szanse mają biznesplany osób poniżej 40 roku życia, zwłaszcza projekty innowacyjne.

– W ramach działania obejmującego rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej będziemy premiować osoby młode, które w dniu złożenia wniosku nie mają więcej niż 40 lat – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Małgorzata Niemiec, dyrektor Departamentu Działań Inwestycyjnych w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). – Dodatkowe punkty mamy zamiar przyznawać na inwestycje innowacyjne, a także beneficjentom przekazującym gospodarstwa. Promowane będą również przedsięwzięcia realizowane w gminach o dużym bezrobociu.

REKLAMA

Autopromocja

Wnioski o przyznanie dofinansowania na rozpoczęcie działalności pozarolniczej ARMiR będzie przyjmowała do 11 kwietnia br. Należy je składać do dyrektora oddziału regionalnego agencji, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania. Można je również wysłać pocztą. Przyjmowanie wniosków ruszyło 13 marca.

– Ważne jest, że nie liczy się termin złożenia wniosku i zasada „kto pierwszy, ten lepszy” – podkreśla Małgorzata Niemiec. – O tym, kto dostanie wsparcie, decyduje lista kolejności w rankingu tworzonym na podstawie punktów, które są przyznawane w oparciu o wyżej wymienione kryteria.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

O premię mogą się ubiegać rolnicy, ich małżonkowie i domownicy, którzy podlegają ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie od co najmniej 24 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku. Pomoc może być również przyznana beneficjentowi poddziałania „Płatności na rzecz rolników kwalifikujących się do systemu dla małych gospodarstw, którzy trwale przekazali swoje gospodarstwo innemu rolnikowi” objętego PROW 20142020.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Potencjalny beneficjent wparcia nie może być jednak wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego albo ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego przynajmniej w ciągu ostatnich dwóch lat poprzedzających dzień złożenia wniosku.

– O pomoc mogą się ubiegać ci rolnicy, którzy mają gospodarstwo w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich, z wyłączeniem miast powyżej 5 tys. mieszkańców, a także w gminach miejskich, z wyłączeniem miejscowości powyżej 5 tys., a także gospodarstwa, które mają małą wielkość ekonomiczną – do 15 tys. euro – wskazuje Małgorzata Niemiec.

Osoby, które uzyskają premię, muszą się zobowiązać do realizacji biznesplanu. Muszą też odstąpić od ubezpieczenia w KRUS i przystąpić do systemu ZUS. To obligatoryjny warunek.

– W ramach tego działania będzie można otrzymać 100 tys. zł premii, która będzie wypłacana w dwóch ratach – precyzuje Małgorzata Niemiec. – Pierwsza w wysokości 80 tys. zł po otrzymaniu pozytywnej decyzji w okresie około 9 miesięcy, gdy rolnik złoży pierwszy wniosek o płatność. Druga rata, w wysokości 20 tys. zł, zostanie przelana na wskazane konto już po zakończeniu realizacji inwestycji, czyli po wykonaniu biznesplanu i uruchomieniu działalności pozarolniczej.

Firma założona dzięki dofinansowaniu może się zajmować m.in. przetwórstwem i sprzedażą produktów nierolniczych, rękodzielnictwem i rzemiosłem, turystyką wiejską, rzemiosłem, opieką nad dziećmi, osobami starszymi, niepełnosprawnymi, a także działalnością informatyczną, inżynierską i architektoniczną.

– Mogą to być na przykład usługi dla leśnictwa, budowlane, informatyczne, ale także obejmujące zakładanie placówek handlowych, detalicznych czy hurtowych – informuje Małgorzata Niemiec. – W grę wchodzą także wszelkiego rodzaju inwestycje obejmujące przechowywanie i magazynowanie produktów czy związane z produkcją mebli, tekstyliów czy materiałów.

Ten rodzaj wsparcia dostępny jest w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” finansowanego z  budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich z trwającej perspektywy finansowej UE.

Serwis Biznes

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niegotowe na KSeF. Tylko 5230 przedsiębiorstw korzysta z systemu – czas ucieka. [DANE MF]

Z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów wynika, że do 5 marca 2025 roku z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) skorzystało zaledwie 5230 firm. To oznacza, że w ciągu ponad trzech lat działania systemu zdecydowało się na niego jedynie kilka tysięcy przedsiębiorców. Tymczasem za 9 miesięcy korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe – a to oznacza prawdziwą rewolucję dla księgowości w Polsce.

Prof. Modzelewski do premiera Tuska: narzucanie KSeF-u i faktur ustrukturyzowanych wszystkim podatnikom VAT to nie jest deregulacja gospodarki; ten pomysł powinien trafić do kosza

W dniu 12 kwietnia br. Ministerstwo Finansów potwierdziło zamiar wdrożenia w 2026 roku obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur i obligatoryjnego stosowania faktur ustrukturyzowanych przez wszystkich podatników VAT. Prof. dr hab. Witold Modzelewski apeluje do Pana Premiera Donalda Tuska: „Wierzę, że jako liberał traktuje Pan potrzebę deregulacji gospodarki zupełnie poważnie. Nie należy ulegać lobbystom, którzy chcą zarobić na dezorganizacji systemu fakturowania. Pomysł faktur ustrukturyzowanych powinien trafić definitywnie do kosza.”

W 2025 r. można przekazać 1,5% podatku rolnego na rzecz dwóch uprawnionych podmiotów

W komunikacie z 16 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów poinformowało, że w 2025 roku podatnicy podatku rolnego mogą przekazać 1,5 tego podatku na rzecz Krajowego Związku Rewizyjnego Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych lub OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych. Jakie są warunki tego przekazania?

Roczne zeznanie podatkowe PIT: 15 najczęstszych błędów. Jak ich uniknąć w 2025 roku

Złożenie corocznej deklaracji PIT to podstawowy zakres komunikacji podatnika z administracją skarbową. Warto zadbać, by przebiegła ona w sposób optymalny i nie nastręczała niespodziewanych nieprzyjemności. Dlatego też przedstawiamy zestawienie najczęstszych błędów, przed którymi można się uchronić, korzystając z poniższych podpowiedzi.

REKLAMA

7 skutków spadających stóp procentowych. Już w maju 2025 r. RPP zacznie cykl obniżek?

Tańsze i łatwiej dostępne kredyty to tylko część skutków cięć stóp procentowych. Polityka monetarna to miecz obosieczny. W momencie, w którym kredytobiorcy cieszą się z niższych rat, to posiadacze oszczędności mają problem ze znalezieniem solidnie oprocentowanego depozytu. Widmo niższych stóp procentowych oznacza też, że w dół pójść może oprocentowanie detalicznych obligacji skarbowych, a zakup mieszkania na wynajem może znowu odzyskać swój blask.

Korekta zeznania podatkowego PIT. Jak to zrobić i do kiedy można?

Do końca roku 2030 podatnicy mają prawo składać korekty zeznań PIT za rok 2024. Błędy w deklaracjach podatkowych zdarzają się zarówno na niekorzyść podatnika (np. pominięcie ulgi, o której się nie wiedziało), jak i na niekorzyść fiskusa (np. pominięcie źródła przychodów, o którym się zapomniało). Złożenie korekty zeznania nie wymaga uzasadnienia, a skorygować można nawet taką deklarację, która z upływem 30 kwietnia 2025 r. została bez udziału podatnika automatycznie zatwierdzona w usłudze Twój e-PIT.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

REKLAMA