REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia

Subskrybuj nas na Youtube
100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia; firma na wsi; dotacje 2017; fundusze UE 2017
100 tys. zł za założenie firmy na wsi - wnioski do 11 kwietnia; firma na wsi; dotacje 2017; fundusze UE 2017
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa tylko do 11 kwietnia 2017 roku przyjmuje wnioski o dofinansowanie założenia nowej działalności gospodarczej na wsi. Osoby chcące założyć firmę na wsi mogą dostać 100 tys. zł dofinansowania. Ocenie będą podlegać biznesplany, które mają być zrealizowane w okresie do trzech lat. Największe szanse mają biznesplany osób poniżej 40 roku życia, zwłaszcza projekty innowacyjne.

– W ramach działania obejmującego rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej będziemy premiować osoby młode, które w dniu złożenia wniosku nie mają więcej niż 40 lat – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Małgorzata Niemiec, dyrektor Departamentu Działań Inwestycyjnych w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). – Dodatkowe punkty mamy zamiar przyznawać na inwestycje innowacyjne, a także beneficjentom przekazującym gospodarstwa. Promowane będą również przedsięwzięcia realizowane w gminach o dużym bezrobociu.

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Wnioski o przyznanie dofinansowania na rozpoczęcie działalności pozarolniczej ARMiR będzie przyjmowała do 11 kwietnia br. Należy je składać do dyrektora oddziału regionalnego agencji, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania. Można je również wysłać pocztą. Przyjmowanie wniosków ruszyło 13 marca.

– Ważne jest, że nie liczy się termin złożenia wniosku i zasada „kto pierwszy, ten lepszy” – podkreśla Małgorzata Niemiec. – O tym, kto dostanie wsparcie, decyduje lista kolejności w rankingu tworzonym na podstawie punktów, które są przyznawane w oparciu o wyżej wymienione kryteria.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

REKLAMA

O premię mogą się ubiegać rolnicy, ich małżonkowie i domownicy, którzy podlegają ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie od co najmniej 24 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku. Pomoc może być również przyznana beneficjentowi poddziałania „Płatności na rzecz rolników kwalifikujących się do systemu dla małych gospodarstw, którzy trwale przekazali swoje gospodarstwo innemu rolnikowi” objętego PROW 20142020.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Potencjalny beneficjent wparcia nie może być jednak wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego albo ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego przynajmniej w ciągu ostatnich dwóch lat poprzedzających dzień złożenia wniosku.

– O pomoc mogą się ubiegać ci rolnicy, którzy mają gospodarstwo w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich, z wyłączeniem miast powyżej 5 tys. mieszkańców, a także w gminach miejskich, z wyłączeniem miejscowości powyżej 5 tys., a także gospodarstwa, które mają małą wielkość ekonomiczną – do 15 tys. euro – wskazuje Małgorzata Niemiec.

Osoby, które uzyskają premię, muszą się zobowiązać do realizacji biznesplanu. Muszą też odstąpić od ubezpieczenia w KRUS i przystąpić do systemu ZUS. To obligatoryjny warunek.

– W ramach tego działania będzie można otrzymać 100 tys. zł premii, która będzie wypłacana w dwóch ratach – precyzuje Małgorzata Niemiec. – Pierwsza w wysokości 80 tys. zł po otrzymaniu pozytywnej decyzji w okresie około 9 miesięcy, gdy rolnik złoży pierwszy wniosek o płatność. Druga rata, w wysokości 20 tys. zł, zostanie przelana na wskazane konto już po zakończeniu realizacji inwestycji, czyli po wykonaniu biznesplanu i uruchomieniu działalności pozarolniczej.

Firma założona dzięki dofinansowaniu może się zajmować m.in. przetwórstwem i sprzedażą produktów nierolniczych, rękodzielnictwem i rzemiosłem, turystyką wiejską, rzemiosłem, opieką nad dziećmi, osobami starszymi, niepełnosprawnymi, a także działalnością informatyczną, inżynierską i architektoniczną.

– Mogą to być na przykład usługi dla leśnictwa, budowlane, informatyczne, ale także obejmujące zakładanie placówek handlowych, detalicznych czy hurtowych – informuje Małgorzata Niemiec. – W grę wchodzą także wszelkiego rodzaju inwestycje obejmujące przechowywanie i magazynowanie produktów czy związane z produkcją mebli, tekstyliów czy materiałów.

Ten rodzaj wsparcia dostępny jest w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” finansowanego z  budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich z trwającej perspektywy finansowej UE.

Serwis Biznes

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA