REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy prowadzenie firmy w Anglii nadal będzie się opłacać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Czy prowadzenie firmy w Anglii nadal będzie się opłać?
Czy prowadzenie firmy w Anglii nadal będzie się opłać?

REKLAMA

REKLAMA

Widmo Brexitu krąży nad Europą. Ubiegłoroczna decyzja obywateli Wielkiej Brytanii skutkująca opuszczeniem przez ich ojczyznę struktur Unii Europejskiej wciąż budzi liczne obawy o charakterze politycznym, społecznym i gospodarczym. Czy możliwe jest zamknięcie brytyjskiego rynku dla zagranicznych firm?

Z oczywistych względów, polscy przedsiębiorcy planujący przenieść swój biznes do UK, oraz ci, którzy planują dopiero założenie tam firmy, najbardziej zainteresowani są potencjalnymi konsekwencjami gospodarczymi. Szczególnie, że w środkach masowego przekazu niejednokrotnie pojawiają się artykuły i doniesienia wieszczące czarną przyszłość dla tych, którzy swoją przyszłość zawodową wiążą z Wielką Brytanią. Czy jednak warto takowym doniesieniom dawać wiarę?

REKLAMA

Cóż, każdy ma prawo wierzyć w to, co chce i komu chce, ale biorąc pod uwagę pewne fakty, strach przed zamknięciem brytyjskiego rynku dla zagranicznej przedsiębiorczości jest zdecydowanie przedwczesny i niesłuszny. Owszem, pojawiają się medialne doniesienia o ewentualnych reperkusjach, jakie mogą dotknąć osoby pracujące na terenie Wielkiej Brytanii: mające tam własne firmy, pracowników najemnych, pracowników oddelegowanych, lub też te jednostki, które pomimo pracy na terenie UK zamieszkują swoją ojczyznę. Owe reperkusje mogą wyniknąć z faktu odcięcia się Wielkiej Brytanii od rynku europejskiego i zamknięcia jej granic dla obcokrajowców. Ale powiedzmy sobie szczerze: taki scenariusz jest bardzo mało prawdopodobny, a wręcz niemożliwy. Dlaczego?

Pomimo wszystkich danych liczbowych, prognoz, argumentów, opinii, doniesień medialnych i wypowiedzi ekspertów, należy zdawać sobie sprawę z rzeczy bodajże najważniejszej: nawet po opuszczeniu Unii Europejskiej Wielka Brytania nie odetnie się od niej, ponieważ jest to po prostu niemożliwe. Zarówno Wielka Brytania potrzebować będzie Unii jako partnera handlowego, jak i Unia potrzebować będzie Wielkiej Brytanii. A w takim przypadku tworzenie rozwiązań prawnych utrudniających wzajemną współpracę byłoby po prostu bezsensowne.

Co więcej, nawet tak silny gospodarczo kraj jak Zjednoczone Królestwo nie może pozwolić sobie na wydalenie ze swojego terytorium zagranicznych pracowników i inwestorów. Wszak każdy pracownik, każda firma to potencjalny usługodawca umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie społeczeństwa oraz płatnik podatku umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie państwa. A żeby utrzymać obecnych i przyciągnąć kolejnych zagranicznych przedsiębiorców i pracowników, Wielka Brytania po prostu nie może nie tylko zaostrzać aktualnie obowiązujących przepisów, ale wręcz przeciwnie, jeszcze bardziej je uatrakcyjniać (co zresztą czyni, m.in. podwyższając systematycznie kwotę wolną od podatku).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Tak więc wniosek jest jeden: Brexit dla przedsiębiorców planujących założenie działalności gospodarczej w Wielkiej Brytanii nie jest niczym groźnym, dlatego jak najbardziej powinni to czynić. A jeżeli nawet nie są w stanie wyzbyć się obaw podsycanych przez nie do końca odpowiedzialne media, to zawsze mogą koncentrować się na Szkocji, która w sytuacji spełnienia się czarnych przepowiedni w stosunku do Anglii czy Walii, jest gotowa przyjąć do siebie tych przedsiębiorców, którym w innych częściach Zjednoczonego Królestwa przestałoby się podobać.

Autor. B.Fuchs

www.admiral.tax

Zobacz także: Moja firma

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami 2025. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

REKLAMA