REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kredyt na innowacje technologiczne dla MŚP od 23 marca 2023 r.

LPW Grupa
Jedna z wiodących grup doradczo-inżynierskich w Polsce
Kredyt na innowacje technologiczne dla MŚP od 23 marca 2023 r.
Kredyt na innowacje technologiczne dla MŚP od 23 marca 2023 r.
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Kredyt technologiczny wystartuje już 23 marca 2023 r. W praktyce oznacza to, że przedsiębiorcy MŚP będą mogli pozyskać dofinansowanie do 70% kosztów kwalifikowanych!

Kredyt na innowację technologiczną 2023 ... a właściwie dotacja

Działanie pod nazwą "Kredyt na innowację technologiczną" - to nowa odsłona instrumentu finansowego istniejącego na rynku dotacji już od ponad dekady. Mimo, że w nazwie użyte jest słowo "kredyt” to w rzeczywistości dotacja, która pokrywa znaczną część kredytu komercyjnego zaciągniętego w banku na nabycie oraz wdrożenie innowacji technologicznej. Realizowana jest w ramach Priorytetu 2 FENG „Środowisko sprzyjające innowacjom” w formie tzw. premii technologicznej.

REKLAMA

REKLAMA

Taka bezzwrotna dotacja w postaci „premii technologicznej” to bardzo atrakcyjne rozwiązanie wspierające przedsiębiorców, którzy chcą wdrożyć nowe rozwiązania technologiczne.

Na jakie inwestycje i nowe technologie można uzyskać dofinansowanie?

Inwestycja polegać ma na wdrożeniu własnej lub zakupionej nowej technologii poprzez stworzenie np. linii technologicznej, w której technologia ta będzie mogła zostać w praktyce zastosowana) mld na uruchomieniu wytwarzania nowych lub znacząco ulepszonych produktów, procesów lub usług na jej podstawie.

Nowa lub znacząco ulepszona technologia są to zmiany w stosowanych dotychczas metodach wytwarzania produktów i zmiany w sposobie docierania z produktem do odbiorców. Metody mogą polegać na wdrażaniu zmian w urządzeniach, organizacji całej produkcji lub obu jednocześnie.

REKLAMA

Należy odróżnić inwestycje polegające na wdrażaniu nowych technologii od uruchamiania zakupionej linii technologicznej, która zawiera opisane we wniosku rozwiązania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa technologia może przyjąć formę:

  • prawa własności przemysłowej
  • wyników prac rozwojowych
  • wyników badań aplikacyjnych
  • nieopatentowanej wiedzy technicznej

Od kiedy można składać wnioski?

Kredyt technologiczny dla MŚP wystartuje 23 marca 2023 r. Nabór wniosków będzie realizowany w trybie ciągłym przez kilka miesięcy, a wnioski rozpatrywane będą na bieżąco.

Jaka wysokość dotacji?

Wysokość dotacji – do 70% kosztów kwalifikowanych (zależna jest od statusu przedsiębiorstwa oraz lokalizacji inwestycji, zgodnie z mapą pomocy regionalnej na lata 2022-2027).
https://www.parp.gov.pl/mapa-pomocy-regionalnej-dla-polski

Kto może uzyskać dotację?

Dotację w tym działaniu mogą uzyskać przedsiębiorstwa MŚP (małe i średnie firmy), prowadzące działalność na terenie RP i posiadające zdolność kredytową.

Na co można przeznaczyć dofinansowanie?

Dofinansowanie można przeznaczyć na:

  • zakup lub wytworzenie środków trwałych, (w tym na transport, montaż i uruchomienie)
  • zakup nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych
  • zakup robót i materiałów budowlanych (w celu budowy, rozbudowy, adaptacji budynków, budowli lub ich części)
  • zakup wartości niematerialnych i prawnych,
  • koszty związane z najmem lub dzierżawą gruntów, budynków i budowli lub ich części
  • wydatki ponoszone na usługi doradcze
  • koszty uzyskiwania patentów

Dotacja może pokryć wydatki inwestycyjne przeznaczone m.in. na budowę, rozbudowę hal produkcyjnych, grunty, zakup maszyn, urządzeń, linii technologicznych, licencji, know-how oraz zlecone podmiotom zewnętrznym koncepcje, ekspertyzy.

5 kroków w procesie aplikowania o „Kredyt na innowację technologiczną”:

Złożenie do banku komercyjnego wniosku o udzielenie kredytu technologicznego

  • Złożenie do BGK wniosku o dofinansowanie (po otrzymaniu promesy kredytowej lub podpisaniu umowy warunkowej kredytu).
  • Po pozytywnej ocenie formalnej wniosku przez BGK i merytorycznej
    przez Panel Ekspertów, bank
    przyznaje promesę premii technologicznej
  • Podpisanie umów: z bankiem komercyjnym na kredyt technologiczny
    oraz z BGK na dofinansowanie
  • Wypłata premii technologicznej w trakcie realizacji projektu, rozliczenie projektu.

Budżet w tym konkursie rozpisanym do 31 maja wynosi 578 mln zł.

Z pewnością warto przygotować się i złożyć wniosek w nadchodzącym naborze!

Autor: Grzegorz Ocieczek, Dyrektor ds. Dotacji i Analiz LPW Consulting

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

REKLAMA

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

REKLAMA

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia? [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia?” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak najefektywniej korzystać z bezpłatnego narzędzia do wystawiania faktur po wejściu w życie obowiązku korzystania z KSeF. Każdy z uczestników webinaru będzie miał możliwość zadania pytań, a po webinarze otrzyma imienny certyfikat.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA