REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych
Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) wspólnie z amerykańską firmą konsultingową The Hackett Group stworzył nowatorski program rozwoju zawodowego, opracowany z myślą o profesjonalistach z branży nowoczesnych usług dla biznesu. Uczestnicy kursów otrzymają szansę zdobycia kompleksowych kwalifikacji oraz korzystania z tzw. centrum wiedzy – platformy wymiany specjalistycznych, trudno dostępnych informacji.

REKLAMA

Autopromocja

Według badań Grupy Hackett wynika, że światowej klasy firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu oferują blisko 3 razy więcej godzin szkoleniowych dla personelu i kadry managerskiej, niż przedsiębiorstwa funkcjonujące w ramach innych specjalizacji. Respondenci utrzymują również, że ewolucja tej branży nabiera tempa. Już ponad połowa organizacji znacząco rozszerzyła zakres wykonywanych usług, do oferty dołączając centra doskonalenia, udzielające porad z zakresu dobrych praktyk i zwiększania jakości świadczeń.

Autorski program Instytutu CIMA i Grupy Hackett stanowi kontynuację opracowanej w kwietniu tego roku kwalifikacji Global Business Services. W jego ramach przygotowano kolejne dwa poziomy kształcenia, z których każdy kończy się uzyskaniem certyfikatu i tytułu zawodowego. Wszystkie stopnie szkolenia bazują na innowacyjnym sylabusie rozwijającym kompetencje pomocne w osiągnięciu światowego poziomu w obranej specjalizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Globalne Zasady Rachunkowości Zarządczej

Uczestnicy programu otrzymają możliwość doskonalenia umiejętności na szczeblu wykonawczym (Certificate in Global Business Services), managerskim (Diploma in Global Business Services) oraz kierowniczym (Advanced Diploma in Global Business Services), przy czym nabór na szkolenia opracowane dla specjalistów wyższego stopnia rozpocznie się w sezonie wiosna/lato 2016 roku. Co więcej, uczestnicy uzyskają dostęp do tzw. centrum wiedzy, w którym znajdą przydatne materiały w postaci studiów przypadku czy wskaźników efektywności udostępnionych przez Instytut CIMA, Grupę Hackett i inne organizacje. Platforma zaoferuje użytkownikom wsparcie poprzez możliwość kształcenia ustawicznego i egzaminów, z dodatkowymi źródłami szkoleniowymi pojawiającymi się po ukończeniu poszczególnych etapów nauki.

Kredyty na nowe technologie i premia technologiczna

- Globalna branża usług dla biznesu ulega transformacji. Organizacje zmierzają w stronę bardziej zintegrowanego podejścia do sektora usług, kładąc nacisk na umiejętności poparte wiedzą z zakresu strategicznego myślenia, analizy, modelowania danych, funkcji personalnej czy zarządzania zmianą. Nasz nowy program został stworzony z myślą o udzieleniu wsparcia obecnym i przyszłym liderom, którzy muszą odnaleźć się pośród gwałtownych zmian zachodzących w sektorze i jednocześnie pomóc swoim podwładnym w rozwijaniu odpowiednich kompetencji i poszerzaniu wiedzy determinującej osiągnięcie biznesowego sukcesu – komentuje Jakub Bejnarowicz, Szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych


Szereg oferowanych kursów ma także na celu szybsze dostrzeganie talentów i pracowników o najlepszej efektywności, a zarazem utrzymanie ich w firmie. Program zapewnia wyjątkową szansę na rozwój oraz mobilność zawodową.

- Do tej porty globalne centra usług i ich pracownicy mieli trudności z całkowitym wykorzystaniem swojego potencjału. Jednym z powodów tej sytuacji był brak odpowiednich szkoleń oraz możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Partnerstwo z The Hackett Group pozwoliło nam opracować pierwszy i jedyny program kształcenia ustawicznego dla sektora nowoczesnych usług biznesowych, który pomoże specjalistom osiągnąć i zachować światowy poziom efektywności i oferowanych świadczeń – dodaje Jakub Bejnarowicz.

Jak specjaliści rachunkowości zarządczej funkcjonują w swoich organizacjach

Koordynacją projektu zajmuje się powołana przez Instytut CIMA i Grupę Hackett organizacja zawodowa – Association of Certified Global Business Services Professionals (ACGBSP). Jej działalność opiera się na systemie certyfikacji i rozwoju zawodowego CIMA oraz na najlepszych praktykach z obszaru nowoczesnych usług dla biznesu, propagowanych przez The Hackett Group.

Więcej informacji dostępne pod adresem http://www.cimaglobal.com/gbs.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odpowiedzialność osobista członków zarządu za długi i podatki spółki. Co zrobić, by jej uniknąć?

Odpowiedzialność osobista członków zarządu bywa często bagatelizowana. Tymczasem kwestia ta może urosnąć do rangi rzeczywistego problemu na skutek zaniechania. Wystarczy zbyt długo zwlekać z oceną sytuacji finansowej spółki albo błędnie zinterpretować oznaki niewypłacalności, by otworzyć sobie drogę do realnej odpowiedzialności majątkiem prywatnym.

Czym jest faktura ustrukturyzowana? Czy jej papierowa wersja jest fakturą w rozumieniu ustawy o VAT?

Sejm już uchwalił nowelizację ustawy o VAT wprowadzającą obowiązek wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych za pomocą KSeF. To dla podatników jest bardzo ważna informacja: gdy zostaną wydane bardzo szczegółowe akty wykonawcze (są już opublikowane kolejne wersje projektów) oraz pojawi się zgodnie z tymi rozporządzeniami urzędowe oprogramowanie interfejsowe (dostęp na stronach resortu finansów) można będzie zacząć interesować się tym przedsięwzięciem.

Czy wadliwa forma faktury zakupu pozbawi prawa do odliczenia podatku naliczonego w 2026 roku?

To pytanie zadają sobie dziś podatnicy VAT czynni biorąc pod uwagę perspektywę przyszłego roku: jest bowiem rzeczą pewną, że miliony faktur będą na co dzień wystawiane w dotychczasowych formach (papierowej i elektronicznej), mimo że powinny być wystawione w formie ustrukturyzowanej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

KSeF 2026. Jak dokumentować transakcje od 1 lutego? Prof. Modzelewski: Podstawą rozliczeń będzie dokument handlowy (nota obciążeniowa, faktura handlowa)

Jak od lutego 2026 roku będzie wyglądała rewolucja fakturowa w Polsce? Profesor Witold Modzelewski wskazuje dwa możliwe warianty dokumentowania i fakturowania transakcji. W obu tych wariantach – jak przewiduje prof. Modzelewski - podatnicy zrezygnują z kodowania faktur ustrukturyzowanych, a podstawą rozliczeń będzie dokument handlowy i on będzie dowodem rzeczywistości ekonomicznej. A jeśli treść faktury ustrukturyzowanej będzie inna, to jej wystawca będzie mieć problem, bo potwierdził nieprawdę na dokumencie i musi go poprawić.

REKLAMA

Fakturowanie od 1 lutego 2026 r. Prof. Modzelewski: Nie da się przerobić faktury ustrukturyzowanej na dokument handlowy

Faktura ustrukturyzowana kompletnie nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, bo jest wysyłana do KSeF a nie do kontrahenta, czyli nie występuje tu kluczowy dla stosunków handlowych moment świadomego dla obu stron umowy doręczenia i akceptacji (albo braku akceptacji) tego dokumentu - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Firma w Szwajcarii - przewidywalne, korzystne podatki i dobry klimat ... do prowadzenia biznesu

Kiedy myślimy o Szwajcarii w kontekście prowadzenia firmy, często pojawiają się utarte skojarzenia: kraj zarezerwowany dla globalnych korporacji, potentatów finansowych, wielkich struktur holdingowych. Tymczasem rzeczywistość wygląda inaczej. Szwajcaria jest przede wszystkim przestrzenią dla tych, którzy potrafią działać mądrze, przejrzyście i z wizją. To kraj, który działa w oparciu o pragmatyzm, dzięki czemu potrafi stworzyć szanse również dla debiutantów na arenie międzynarodowej.

Fundacje rodzinne w Polsce: Rewolucja w sukcesji czy podatkowa pułapka? 2500 zarejestrowanych, ale grozi im wielka zmiana!

Fundacji rodzinnych w Polsce już ponad 2500! To narzędzie chroni majątek i ułatwia przekazanie firm kolejnym pokoleniom. Ale uwaga — nadciągają rządowe zmiany, które mogą zakończyć okres ulg podatkowych i wywołać prawdziwą burzę w środowisku przedsiębiorców. Czy warto się jeszcze spieszyć? Sprawdź, co może oznaczać nowelizacja i jak uniknąć pułapek!

Cypryjskie spółki znikają z rejestru. Polscy przedsiębiorcy tracą milionowe aktywa

Cypr przez lata były synonimem niskich podatków i minimum formalności. Dziś staje się prawną bombą zegarową. Właściciele cypryjskich spółek – często nieświadomie – tracą nieruchomości, udziały i pieniądze. Wystarczy 350 euro zaległości, by stracić majątek wart miliony.

REKLAMA

Zwolnienie SD-Z2 przy darowiźnie. Czy zawsze trzeba składać formularz?

Zwolnienie z obowiązku składania formularza SD-Z2 przy darowiźnie budzi wiele pytań. Czy zawsze trzeba zgłaszać darowiznę urzędowi skarbowemu? Wyjaśniamy, kiedy zgłoszenie jest wymagane, a kiedy obowiązek ten jest wyłączony, zwłaszcza w przypadku najbliższej rodziny i darowizny w formie aktu notarialnego.

KSeF od 1 lutego 2026: firmy bez przygotowania czeka paraliż. Ekspertka ostrzega przed pułapką „dwóch obiegów”

Już od 1 lutego 2026 wszystkie duże firmy w Polsce będą musiały wystawiać faktury w KSeF, a każdy ich kontrahent – także z sektora MŚP – odbierać je przez system. To oznacza, że nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mają tylko pół roku, by przygotować się do cyfrowej rewolucji. Brak planu grozi chaosem, błędami i kosztownymi opóźnieniami.

REKLAMA