REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych
Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) wspólnie z amerykańską firmą konsultingową The Hackett Group stworzył nowatorski program rozwoju zawodowego, opracowany z myślą o profesjonalistach z branży nowoczesnych usług dla biznesu. Uczestnicy kursów otrzymają szansę zdobycia kompleksowych kwalifikacji oraz korzystania z tzw. centrum wiedzy – platformy wymiany specjalistycznych, trudno dostępnych informacji.

REKLAMA

REKLAMA

Według badań Grupy Hackett wynika, że światowej klasy firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu oferują blisko 3 razy więcej godzin szkoleniowych dla personelu i kadry managerskiej, niż przedsiębiorstwa funkcjonujące w ramach innych specjalizacji. Respondenci utrzymują również, że ewolucja tej branży nabiera tempa. Już ponad połowa organizacji znacząco rozszerzyła zakres wykonywanych usług, do oferty dołączając centra doskonalenia, udzielające porad z zakresu dobrych praktyk i zwiększania jakości świadczeń.

REKLAMA

Autorski program Instytutu CIMA i Grupy Hackett stanowi kontynuację opracowanej w kwietniu tego roku kwalifikacji Global Business Services. W jego ramach przygotowano kolejne dwa poziomy kształcenia, z których każdy kończy się uzyskaniem certyfikatu i tytułu zawodowego. Wszystkie stopnie szkolenia bazują na innowacyjnym sylabusie rozwijającym kompetencje pomocne w osiągnięciu światowego poziomu w obranej specjalizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Globalne Zasady Rachunkowości Zarządczej

Uczestnicy programu otrzymają możliwość doskonalenia umiejętności na szczeblu wykonawczym (Certificate in Global Business Services), managerskim (Diploma in Global Business Services) oraz kierowniczym (Advanced Diploma in Global Business Services), przy czym nabór na szkolenia opracowane dla specjalistów wyższego stopnia rozpocznie się w sezonie wiosna/lato 2016 roku. Co więcej, uczestnicy uzyskają dostęp do tzw. centrum wiedzy, w którym znajdą przydatne materiały w postaci studiów przypadku czy wskaźników efektywności udostępnionych przez Instytut CIMA, Grupę Hackett i inne organizacje. Platforma zaoferuje użytkownikom wsparcie poprzez możliwość kształcenia ustawicznego i egzaminów, z dodatkowymi źródłami szkoleniowymi pojawiającymi się po ukończeniu poszczególnych etapów nauki.

Kredyty na nowe technologie i premia technologiczna

- Globalna branża usług dla biznesu ulega transformacji. Organizacje zmierzają w stronę bardziej zintegrowanego podejścia do sektora usług, kładąc nacisk na umiejętności poparte wiedzą z zakresu strategicznego myślenia, analizy, modelowania danych, funkcji personalnej czy zarządzania zmianą. Nasz nowy program został stworzony z myślą o udzieleniu wsparcia obecnym i przyszłym liderom, którzy muszą odnaleźć się pośród gwałtownych zmian zachodzących w sektorze i jednocześnie pomóc swoim podwładnym w rozwijaniu odpowiednich kompetencji i poszerzaniu wiedzy determinującej osiągnięcie biznesowego sukcesu – komentuje Jakub Bejnarowicz, Szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych


Szereg oferowanych kursów ma także na celu szybsze dostrzeganie talentów i pracowników o najlepszej efektywności, a zarazem utrzymanie ich w firmie. Program zapewnia wyjątkową szansę na rozwój oraz mobilność zawodową.

- Do tej porty globalne centra usług i ich pracownicy mieli trudności z całkowitym wykorzystaniem swojego potencjału. Jednym z powodów tej sytuacji był brak odpowiednich szkoleń oraz możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Partnerstwo z The Hackett Group pozwoliło nam opracować pierwszy i jedyny program kształcenia ustawicznego dla sektora nowoczesnych usług biznesowych, który pomoże specjalistom osiągnąć i zachować światowy poziom efektywności i oferowanych świadczeń – dodaje Jakub Bejnarowicz.

Jak specjaliści rachunkowości zarządczej funkcjonują w swoich organizacjach

Koordynacją projektu zajmuje się powołana przez Instytut CIMA i Grupę Hackett organizacja zawodowa – Association of Certified Global Business Services Professionals (ACGBSP). Jej działalność opiera się na systemie certyfikacji i rozwoju zawodowego CIMA oraz na najlepszych praktykach z obszaru nowoczesnych usług dla biznesu, propagowanych przez The Hackett Group.

Więcej informacji dostępne pod adresem http://www.cimaglobal.com/gbs.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochód osobowy w firmie - zmiany w limitach od 1 stycznia 2026 r. Co z samochodami zakupionymi do końca 2025 roku?

Zmiany w prawie podatkowym potrafią zaskakiwać. Szczególnie wtedy, gdy istotne przepisy wprowadzane są niejako „tylnymi drzwiami”. Tym razem mamy do czynienia z modyfikacją, która znacząco wpłynie na sposób rozliczania kosztów związanych z nabyciem samochodów osobowych.

Rezerwa finansowa w firmie to nie luksus - to konieczność. Jak wyliczyć i budować rezerwę na nagłe sytuacje

Wielu właścicieli firm mówi: „Nie mam z czego odkładać, wszystko idzie na bieżące wydatki.” Inni: „Jak będą wolne środki, to coś odłożę.” Problem w tym, że te wolne środki rzadko kiedy się pojawiają. Albo jeśli już są – szybko znikają. A potem przychodzi miesiąc bez wpłat od klientów, niespodziewany wydatek albo gorszy sezon. I nagle z dnia na dzień zaczyna brakować nie tylko pieniędzy, ale też spokoju, decyzyjności, kontroli. To nie pech. To brak bufora.

100 dni do KSeF – co zmieni się od lutego 2026 roku?

Od 1 lutego 2026 r. duże firmy będą wystawiać wyłącznie e‑faktury w KSeF, a wszyscy podatnicy będą je odbierać elektronicznie. Od kwietnia obowiązek rozszerzy się na pozostałych przedsiębiorców, wprowadzając jednolity, ustandaryzowany obieg faktur i koniec papierowych dokumentów.

Skarbówka potwierdza: darowizny od rodzeństwa zwolnione z podatku nawet przy wspólności majątkowej

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził, że darowizny pieniężne od rodzeństwa są zwolnione z podatku, nawet jeśli darczyńcy mają wspólność majątkową. Kluczowe jest jedynie terminowe zgłoszenie darowizny i udokumentowanie przelewu. To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy otrzymują wsparcie finansowe od bliskich.

REKLAMA

Nowa opłata cukrowa uderzy w małe firmy? Minister ostrzega przed katastrofą dla MŚP

Minister Agnieszka Majewska, Rzecznik MŚP, ostrzega przed skutkami nowelizacji „podatku cukrowego”. Zwraca uwagę, że projekt zmian w ustawie o zdrowiu publicznym przygotowany przez Ministerstwo Finansów może nadmiernie obciążyć najmniejsze firmy. Nowe przepisy dotyczące opłaty cukrowej mają – wbrew intencjom resortu – rozszerzyć obowiązki sprawozdawcze i podatkowe także na mikro i małych przedsiębiorców.

Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

Faktury korygujące w KSeF: Jak powinny być wystawiane od lutego 2026 roku?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

REKLAMA

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

Nieujawnione operacje gospodarcze – jak uniknąć sankcyjnego opodatkowania CIT

Od kilku lat coraz więcej spółek korzysta z możliwości opodatkowania tzw. ryczałtem od dochodów spółek. To sposób opodatkowania dochodów spółki, który może przynieść realne korzyści podatkowe. Jednak korzystanie z estońskiego CIT-u wiąże się również z określonymi obowiązkami – szczególnie w zakresie prawidłowego ujmowania operacji gospodarczych w księgach rachunkowych. W tym artykule wyjaśnimy, czym są nieujawnione operacje gospodarcze i kiedy mogą prowadzić do powstania dodatkowego zobowiązania podatkowego.

REKLAMA