REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych
Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) wspólnie z amerykańską firmą konsultingową The Hackett Group stworzył nowatorski program rozwoju zawodowego, opracowany z myślą o profesjonalistach z branży nowoczesnych usług dla biznesu. Uczestnicy kursów otrzymają szansę zdobycia kompleksowych kwalifikacji oraz korzystania z tzw. centrum wiedzy – platformy wymiany specjalistycznych, trudno dostępnych informacji.

REKLAMA

Autopromocja

Według badań Grupy Hackett wynika, że światowej klasy firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu oferują blisko 3 razy więcej godzin szkoleniowych dla personelu i kadry managerskiej, niż przedsiębiorstwa funkcjonujące w ramach innych specjalizacji. Respondenci utrzymują również, że ewolucja tej branży nabiera tempa. Już ponad połowa organizacji znacząco rozszerzyła zakres wykonywanych usług, do oferty dołączając centra doskonalenia, udzielające porad z zakresu dobrych praktyk i zwiększania jakości świadczeń.

Autorski program Instytutu CIMA i Grupy Hackett stanowi kontynuację opracowanej w kwietniu tego roku kwalifikacji Global Business Services. W jego ramach przygotowano kolejne dwa poziomy kształcenia, z których każdy kończy się uzyskaniem certyfikatu i tytułu zawodowego. Wszystkie stopnie szkolenia bazują na innowacyjnym sylabusie rozwijającym kompetencje pomocne w osiągnięciu światowego poziomu w obranej specjalizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Globalne Zasady Rachunkowości Zarządczej

Uczestnicy programu otrzymają możliwość doskonalenia umiejętności na szczeblu wykonawczym (Certificate in Global Business Services), managerskim (Diploma in Global Business Services) oraz kierowniczym (Advanced Diploma in Global Business Services), przy czym nabór na szkolenia opracowane dla specjalistów wyższego stopnia rozpocznie się w sezonie wiosna/lato 2016 roku. Co więcej, uczestnicy uzyskają dostęp do tzw. centrum wiedzy, w którym znajdą przydatne materiały w postaci studiów przypadku czy wskaźników efektywności udostępnionych przez Instytut CIMA, Grupę Hackett i inne organizacje. Platforma zaoferuje użytkownikom wsparcie poprzez możliwość kształcenia ustawicznego i egzaminów, z dodatkowymi źródłami szkoleniowymi pojawiającymi się po ukończeniu poszczególnych etapów nauki.

Kredyty na nowe technologie i premia technologiczna

- Globalna branża usług dla biznesu ulega transformacji. Organizacje zmierzają w stronę bardziej zintegrowanego podejścia do sektora usług, kładąc nacisk na umiejętności poparte wiedzą z zakresu strategicznego myślenia, analizy, modelowania danych, funkcji personalnej czy zarządzania zmianą. Nasz nowy program został stworzony z myślą o udzieleniu wsparcia obecnym i przyszłym liderom, którzy muszą odnaleźć się pośród gwałtownych zmian zachodzących w sektorze i jednocześnie pomóc swoim podwładnym w rozwijaniu odpowiednich kompetencji i poszerzaniu wiedzy determinującej osiągnięcie biznesowego sukcesu – komentuje Jakub Bejnarowicz, Szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych


Szereg oferowanych kursów ma także na celu szybsze dostrzeganie talentów i pracowników o najlepszej efektywności, a zarazem utrzymanie ich w firmie. Program zapewnia wyjątkową szansę na rozwój oraz mobilność zawodową.

- Do tej porty globalne centra usług i ich pracownicy mieli trudności z całkowitym wykorzystaniem swojego potencjału. Jednym z powodów tej sytuacji był brak odpowiednich szkoleń oraz możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Partnerstwo z The Hackett Group pozwoliło nam opracować pierwszy i jedyny program kształcenia ustawicznego dla sektora nowoczesnych usług biznesowych, który pomoże specjalistom osiągnąć i zachować światowy poziom efektywności i oferowanych świadczeń – dodaje Jakub Bejnarowicz.

Jak specjaliści rachunkowości zarządczej funkcjonują w swoich organizacjach

Koordynacją projektu zajmuje się powołana przez Instytut CIMA i Grupę Hackett organizacja zawodowa – Association of Certified Global Business Services Professionals (ACGBSP). Jej działalność opiera się na systemie certyfikacji i rozwoju zawodowego CIMA oraz na najlepszych praktykach z obszaru nowoczesnych usług dla biznesu, propagowanych przez The Hackett Group.

Więcej informacji dostępne pod adresem http://www.cimaglobal.com/gbs.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prof. Modzelewski: Większość podatników VAT może uniknąć w 2026 r. obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Jak?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego, gdyby uchwalono projekt przepisów wprowadzających obowiązkowy KSeF w przedłożonym niedawno kształcie, to większość podatników VAT nie będzie musiała wystawiać faktur ustrukturyzowanych w 2026 r.

Stopy procentowe NBP 2025: w maju obniżka o 0,5 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 6-7 maja 2025 r. postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,5 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosi od 8 maja 2025 r. 5,25 proc. - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Decyzja RPP była zgodna z oczekiwaniami większości analityków finansowych i ekonomistów. Stopy NBP zmieniły się pierwszy raz od 3 października 2023 r.

Przekształcenie JDG a status podatnika rozpoczynającego działalność w estońskim CIT

W świetle marcowego wyroku NSA (sygn. II FSK 1412/24) zmienia się podejście do kwalifikacji podatkowej spółek powstałych z przekształcenia jednoosobowych działalności gospodarczych. Wyrok ten przesądził, że takie podmioty mogą korzystać z przywilejów "podatnika rozpoczynającego działalność" na gruncie przepisów o estońskim CIT.

Pracujesz na zleceniu - a może to faktyczna umowa o pracę? Jak ustalić i wykazać istnienie stosunku pracy

Osoby wykonujące umowy zlecenia, czy inne umowy cywilnoprawne, mają czasem wątpliwości, czy nie jest to de facto umowa o pracę. Każdy przedsiębiorca słyszał o możliwych kontrolach, podważeniu zatrudnienia, konieczności uzasadniania dlaczego taki a nie inny typ umowy został konkretnej osobie zaproponowany. A co ze swobodą zawierania umów? Czy forma umowy na którą zgadzamy się wspólnie z nowozatrudnioną osobą nie powinna być wystarczająca dla inspekcji pracy skoro zgodnie obie strony złożyły na niej swój podpis? Na te i wiele innych pytań odpowie Czytelnikom ten artykuł.

REKLAMA

Zmiany w podatkach od 2026 r. - wyższy limit zwolnienia z VAT, korekty deklaracji, 6 m-cy vacatio legis

Ministerstwo Finansów poinformowało, że 6 maja 2025r. Rada Ministrów przyjęła pakiet projektów ustaw dot. podatków w ramach procesu deregulacji. Nowe przepisy mają na celu m.in. ochronę podatników przed nagłymi zmianami przepisów ustaw podatkowych oraz doprecyzowanie wątpliwości interpretacyjnych zgłaszanych przez przedsiębiorców w zakresie deklaracji składanej w trakcie lub po zakończeniu kontroli celno-skarbowej. Projekty dotyczą również podwyższenia limitu zwolnienia podmiotowego w VAT oraz likwidacji obowiązku przygotowywania i publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej.

Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

REKLAMA

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA