REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych
Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) wspólnie z amerykańską firmą konsultingową The Hackett Group stworzył nowatorski program rozwoju zawodowego, opracowany z myślą o profesjonalistach z branży nowoczesnych usług dla biznesu. Uczestnicy kursów otrzymają szansę zdobycia kompleksowych kwalifikacji oraz korzystania z tzw. centrum wiedzy – platformy wymiany specjalistycznych, trudno dostępnych informacji.

REKLAMA

REKLAMA

Według badań Grupy Hackett wynika, że światowej klasy firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu oferują blisko 3 razy więcej godzin szkoleniowych dla personelu i kadry managerskiej, niż przedsiębiorstwa funkcjonujące w ramach innych specjalizacji. Respondenci utrzymują również, że ewolucja tej branży nabiera tempa. Już ponad połowa organizacji znacząco rozszerzyła zakres wykonywanych usług, do oferty dołączając centra doskonalenia, udzielające porad z zakresu dobrych praktyk i zwiększania jakości świadczeń.

REKLAMA

Autorski program Instytutu CIMA i Grupy Hackett stanowi kontynuację opracowanej w kwietniu tego roku kwalifikacji Global Business Services. W jego ramach przygotowano kolejne dwa poziomy kształcenia, z których każdy kończy się uzyskaniem certyfikatu i tytułu zawodowego. Wszystkie stopnie szkolenia bazują na innowacyjnym sylabusie rozwijającym kompetencje pomocne w osiągnięciu światowego poziomu w obranej specjalizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Globalne Zasady Rachunkowości Zarządczej

Uczestnicy programu otrzymają możliwość doskonalenia umiejętności na szczeblu wykonawczym (Certificate in Global Business Services), managerskim (Diploma in Global Business Services) oraz kierowniczym (Advanced Diploma in Global Business Services), przy czym nabór na szkolenia opracowane dla specjalistów wyższego stopnia rozpocznie się w sezonie wiosna/lato 2016 roku. Co więcej, uczestnicy uzyskają dostęp do tzw. centrum wiedzy, w którym znajdą przydatne materiały w postaci studiów przypadku czy wskaźników efektywności udostępnionych przez Instytut CIMA, Grupę Hackett i inne organizacje. Platforma zaoferuje użytkownikom wsparcie poprzez możliwość kształcenia ustawicznego i egzaminów, z dodatkowymi źródłami szkoleniowymi pojawiającymi się po ukończeniu poszczególnych etapów nauki.

Kredyty na nowe technologie i premia technologiczna

- Globalna branża usług dla biznesu ulega transformacji. Organizacje zmierzają w stronę bardziej zintegrowanego podejścia do sektora usług, kładąc nacisk na umiejętności poparte wiedzą z zakresu strategicznego myślenia, analizy, modelowania danych, funkcji personalnej czy zarządzania zmianą. Nasz nowy program został stworzony z myślą o udzieleniu wsparcia obecnym i przyszłym liderom, którzy muszą odnaleźć się pośród gwałtownych zmian zachodzących w sektorze i jednocześnie pomóc swoim podwładnym w rozwijaniu odpowiednich kompetencji i poszerzaniu wiedzy determinującej osiągnięcie biznesowego sukcesu – komentuje Jakub Bejnarowicz, Szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych


Szereg oferowanych kursów ma także na celu szybsze dostrzeganie talentów i pracowników o najlepszej efektywności, a zarazem utrzymanie ich w firmie. Program zapewnia wyjątkową szansę na rozwój oraz mobilność zawodową.

- Do tej porty globalne centra usług i ich pracownicy mieli trudności z całkowitym wykorzystaniem swojego potencjału. Jednym z powodów tej sytuacji był brak odpowiednich szkoleń oraz możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Partnerstwo z The Hackett Group pozwoliło nam opracować pierwszy i jedyny program kształcenia ustawicznego dla sektora nowoczesnych usług biznesowych, który pomoże specjalistom osiągnąć i zachować światowy poziom efektywności i oferowanych świadczeń – dodaje Jakub Bejnarowicz.

Jak specjaliści rachunkowości zarządczej funkcjonują w swoich organizacjach

Koordynacją projektu zajmuje się powołana przez Instytut CIMA i Grupę Hackett organizacja zawodowa – Association of Certified Global Business Services Professionals (ACGBSP). Jej działalność opiera się na systemie certyfikacji i rozwoju zawodowego CIMA oraz na najlepszych praktykach z obszaru nowoczesnych usług dla biznesu, propagowanych przez The Hackett Group.

Więcej informacji dostępne pod adresem http://www.cimaglobal.com/gbs.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe limity podatkowe na 2026 rok - co musisz wiedzieć już dziś? Wyliczenia i konsekwencje

Rok 2026 przyniesie przedsiębiorcom realne zmiany – limity podatkowe zostaną obniżone w wyniku przeliczenia według niższego kursu euro. Granica przychodów dla małego podatnika spadnie do 8 517 000 zł, a limit jednorazowej amortyzacji do 212 930 zł. To pozornie drobna korekta, która w praktyce może zdecydować o utracie ulg, uproszczeń i korzystnych form rozliczeń.

Samofakturowanie w KSeF – jakie warunki trzeba spełnić i jak przebiega cały proces?

Samofakturowanie pozwala nabywcy wystawiać faktury w imieniu sprzedawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dowiedz się, jakie warunki trzeba spełnić i jak przebiega cały proces w systemie KSeF.

SmartKSeF – jak bezpiecznie wystawiać e-faktury

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) zmienia sposób dokumentowania transakcji w Polsce. Od 2026 r. e-faktura stanie się obowiązkowa, a przedsiębiorcy muszą przygotować się na różne scenariusze działania systemu. W praktyce oznacza to, że kluczowe staje się korzystanie z rozwiązań, które automatyzują proces i minimalizują ryzyka. Jednym z nich jest SmartKSeF – narzędzie wspierające firmy w bezpiecznym i zgodnym z prawem wystawianiu faktur ustrukturyzowanych.

Integracja KSeF z PEF, czyli faktury w zamówieniach publicznych. Wyjaśnienia MF

Od 1 lutego 2026 r. wchodzi w życie pełna integracja Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) z Platformą Elektronicznego Fakturowania (PEF). Zmiany te obejmą m.in. zamówienia publiczne, a także relacje B2G (Business-to-Government). Oznacza to, że przedsiębiorcy realizujący kontrakty z administracją publiczną będą zobowiązani do wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Ministerstwo Finansów w Podręczniku KSeF 2.0 wyjaśnia, jakie zasady będą obowiązywać i jakie rodzaje faktur z PEF będą przyjmowane w KSeF.

REKLAMA

Testy otwarte API KSeF 2.0 właśnie ruszyły – sprawdź, co zmienia się w systemie e-Faktur, dlaczego integracja jest konieczna i jakie etapy czekają podatników w najbliższych miesiącach

30 września Ministerstwo Finansów uruchomiło testy otwarte API KSeF 2.0, które pozwalają sprawdzić, jak systemy finansowo-księgowe współpracują z nową wersją Krajowego Systemu e-Faktur. To kluczowy etap przygotowań do obowiązkowego wdrożenia KSeF 2.0, który już od lutego 2025 roku stanie się codziennością przedsiębiorców i księgowych.

Miliony do odzyskania! Spółki Skarbu Państwa mogą uniknąć podatku PCC dzięki zasadzie stand-still

Wyrok WSA w Gdańsku otwiera drogę spółkom pośrednio kontrolowanym przez Skarb Państwa do zwolnienia z podatku od czynności cywilnoprawnych przy strategicznych operacjach kapitałowych. Choć decyzja nie jest jeszcze prawomocna, firmy mogą liczyć na milionowe oszczędności i odzyskanie wcześniej pobranych podatków.

Rezerwa na zaległe urlopy pracowników - koszt, który może zaskoczyć na zamknięciu roku

Zaległe dni urlopowe stanowią realne i narastające ryzyko finansowe dla firm — szczególnie w sektorze MŚP. W mniejszych przedsiębiorstwach, gdzie często brakuje dedykowanych działów HR czy zespołów płacowych, łatwiej o kumulację niewykorzystanych dni. Z mojego doświadczenia jako CFO na godziny wynika, że problem jest niedoszacowany. Firmy często nie uświadamiają sobie skali zobowiązania. - tłumaczy Marta Kobińska, CEO Create the Flow, dyrektor finansowa, CFO na godziny.

Tryb awaryjny w KSeF – jak działa i kiedy z niego skorzystać?

Obowiązkowy KSeF od 2026 r. budzi emocje, a jedną z najczęściej zadawanych obaw jest: co stanie się, gdy system po prostu przestanie działać?Odpowiedzią ustawodawcy jest tryb awaryjny. Jest to rozwiązanie, które ma zabezpieczyć przedsiębiorców przed paraliżem działalności w razie oficjalnie ogłoszonej awarii KSeF.

REKLAMA

Ruszyły masowe kontrole kart lunchowych. Co sprawdza ZUS?

Karty lunchowe od kilku lat są jednym z najczęściej wybieranych pozapłacowych benefitów pracowniczych. Do września 2023 r. karty mogły być wykorzystywane wyłącznie w restauracjach i innych punktach gastronomicznych. Od tego momentu ich popularność dodatkowo wzrosła – z uwagi na możliwość korzystania z nich również w sklepach spożywczych i supermarketach. Ta zmiana, choć dla pracowników korzystna, wywołała lawinę kontroli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który coraz uważniej przygląda się temu, w jaki sposób firmy stosują zwolnienie ze składek.

30.09.2025: ważny dzień dla KSeF - Krajowego Systemu eFaktur. Ministerstwo Finansów udostępnia testową wersję systemu

30 września Ministerstwo Finansów udostępnia testową wersję Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF 2.0). To sygnał dla firm, że czas intensywnych przygotowań właśnie się rozpoczął. Jak ten czas na testowanie należy optymalnie wykorzystać?

REKLAMA