REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy na PIT można wziąć kredyt?

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł sponsorowany
biuro
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Kredyt na PIT można obecnie uzyskać w wielu bankach. Oferty tego typu posiada większość instytucji bankowych. Takie finansowanie jest dostępne między innymi w: ING Banku Śląskim, Alior Banku, w banku BNP Paribas czy w Santander Bank Polska.

Kredyt na PIT to rodzaj kredytu gotówkowego, który można uzyskać na prostych zasadach. Ponieważ przedstawiając aktualną i odpowiednią deklarację podatkową, nie ma konieczności dostarczania dodatkowo, nieodzownego w przypadku standardowego kredytu gotówkowego, zaświadczenia o dochodach.

REKLAMA

REKLAMA

Natomiast decyzję kredytową w przypadku kredytu na PIT otrzymuje się w przedziale czasowym od kilku minut do nawet kilku dni.

Kredyt na PIT - sezonowość oferty kredytowej

Banki propozycję kredytu na PIT oferują w formie sezonowej, która obejmuje okres składania deklaracji podatkowej. Termin ten dotyczy miesięcy od połowy lutego do końca kwietnia. Jednakże niektóre banki oferują możliwość otrzymania kredytu gotówkowego na podstawie deklaracji podatkowej do końca czerwca. Są też takie, które udzielają kredytów na podstawie deklaracji PIT nawet przez cały rok. Podchodzą bowiem do zeznania podatkowego jak do dokumentu, który jest wystarczający do potwierdzenia dochodów.

Kredyt na PIT - czy to możliwe?

Tak jak już wspomnieliśmy - kredyt na PIT to popularne rozwiązanie w ofercie bankowej.

REKLAMA

Standardowy kredyt gotówkowy oscyluje w górnej granicy w kwocie około 200 tys. zł. Również kredyt na PIT nie jest propozycją inną kwotowo. W związku z tym, jeżeli potencjalny kredytobiorca ma zdolność kredytową, istnieje szansa na uzyskanie maksymalnej dostępnej w danym banku kwoty. Jednakże w przypadku kredytu sięgającego kwoty kilkudziesięciu tysięcy bank może poprosić o dostarczenie dodatkowych dokumentów, potwierdzających zarówno dochody, jak i okres zatrudnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepsze oferty kredytów gotówkowych na PIT nawet w wysokich kwotach, a także pozabankowej ratalnej pożyczki gotówkowej dostępne są na stronie: https://www.czerwona-skarbonka.pl/kredyt-na-pit/.

Kto może otrzymać kredyt na PIT?

Oferty kredytu gotówkowego na PIT dedykowane są pełnoletnim osobom, które uzyskują dochody z tytułu umowy o pracę, a także emerytom i rencistom. Ponadto o kredyt na PIT mogą także wnioskować osoby samozatrudnione.

Kredyt na PIT nie jest natomiast dostępny dla osób pracujących na podstawie umów-zleceń lub umów o dzieło. Ponadto z oferty kredytu na PIT wykluczone są kredyty firmowe. Nie istnieją również tego typu oferty w ramach kredytu hipotecznego.

Jaki dokument rocznego zeznania podatkowego należy przygotować?

W przypadku wniosku kredytowego złożonego przez osobę zatrudnioną na etacie należy przedstawić PIT 11 uzupełniony PIT-em 37. W przypadku emerytów i rencistów obowiązujący jest pit 40 A. Natomiast osoby samozatrudnione powinny przedstawić zeznanie podatkowe -PIT 36.

Kredyt gotówkowy na PIT - warunki spłaty

Kredyt na PIT, podobnie jak kredyt gotówkowy należy regulować zgodnie z harmonogramem spłat, który jest załącznikiem do umowy kredytowej. Na wskazany numer rachunku bankowego z terminem wpływu u kredytodawcy najpóźniej w dniu wymaganej daty.

Jaki jest koszt kredytu na PIT?

Koszty kredytu gotówkowego na PIT są porównywalne do kosztów standardowego kredytu gotówkowego. Na wysokość zobowiązania mają wpływ takie same elementy jak w przypadku oferty kredytów gotówkowych. Należą do nich oprocentowanie nominalne, ewentualna prowizja za udzielenie kredytu gotówkowego i pozakredytowe koszty zobowiązania w postaci potencjalnego ubezpieczenia.

Parametrem odzwierciedlającym rzeczywistą wysokość kosztów jest RRSO, czyli Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania, która oscyluje na średnim poziomie 9- 14 proc.

Czy kredyt na PIT to dobre rozwiązanie dla osób zadłużonych?

Możliwość uzyskania kredytu gotówkowego na PIT, podobnie jak przy procesowaniu standardowego kredytu gotówkowego jest zależna przede wszystkim od dotychczasowej historii kredytowej i punktacji dostępnej w bazie Biura Informacji Kredytowej. Rewizji podlegają również rejestry BIG InfoMonitor, KRD i ERIF.

Jedynie weryfikacja oceny naszej zdolności kredytowej jest uproszczona i bazuje na szacunkach wynikających z dokumentu, jakim jest zeznanie podatkowe.

Kredyt na PIT a konsolidacja kredytów

W ofertach bankowych jedynym osiągalnym rozwiązaniem dla osób zadłużonych jest kredyt konsolidacyjny. Jednakże w przypadku kredytu refinansowego oprócz przedłożenia dokumentu, jakim jest deklaracja podatkowa, istnieje konieczność dostarczenia dodatkowych zaświadczeń uwiarygodniających wysokość dochodów i potwierdzenie stałego zatrudnienia. Ponadto pozytywną decyzję kredytową mogą otrzymać jedynie osoby z dobrą historią kredytową.

Natomiast osoby zadłużone, które mają problemy w spłacie zobowiązań, nie mają możliwości skorzystania z oferty, jaką jest kredyt na PIT.

W przypadku osób z problemami finansowymi rozwiązaniem może być wnioskowanie o pozabankową pożyczkę gotówkową dostępną na stronie: https://www.czerwona-skarbonka.pl/pozyczka-z-komornikiem-dla-zadluzonych/.

Dostępny w witrynie ranking obejmuje instytucje finansowe, które akceptują negatywną historię w BIK wynikającą z problemów w spłacie zobowiązań, a także niską zdolność kredytową.

Ranking ten udostępnia też ofertę, jaką jest długoterminowy pozabankowy kredyt. Wniosek kredytowy można złożyć online, a w wielu przypadkach można pożyczyć pieniądze jedynie na dowód osobisty.

Środki przelewane są na podany we wniosku numer konta bankowego, co czyni cały proces zupełnie zdalnym i niewymagającym załatwiania dodatkowych dokumentów. Drugoplanowym atutem wybranych propozycji jest długi okres kredytowania wynoszący do 60 miesięcy i uproszczony proces badania wiarygodności. Opiera się on bowiem na podstawie przelewu weryfikacyjnego z banku.

Zalety kredytów gotówkowych na podstawie PIT

Jedną z największych zalet kredytu na PIT jest uproszczony proces ubiegania się o finansowanie. Ponieważ w ocenie zdolności kredytowej bank bierze pod uwagę wszystkie dochody zamieszczone w deklaracji podatkowej. Bez konieczności dostarczania dodatkowych dokumentów. Do wniosku kredytowego należy tylko dołączyć dodatkowo ważny dowód osobisty.

Ponieważ weryfikacja zdolności kredytowej odbywa się na podstawie PIT-u, który zawiera wszystkie składniki wynagrodzenia - łącznie z premiami i innymi dodatkami - scoring potencjalnego Klienta może wypaść bardziej okazale.

Przekłada się to bezpośrednio na możliwość złożenia wniosku na wyższą kwotę kredytu. Dodatkowo złożyć wniosek można przez Internet bez konieczności odwiedzania placówki banku.

Reasumując, decydując się na skorzystanie z kredytu na PIT w danym banku, bezsprzecznie korzystamy z dużej oszczędności czasu, który należałoby poświęcić przy zwykłym kredycie gotówkowym na dostarczenie i przedstawienie dodatkowych dokumentów.

Wady kredytu na PIT

Jednakże kredyty gotówkowe na PIT posiadają też wady, z których najważniejszą jest ich sezonowość w ofertach banków. Ponieważ propozycje tego typu są dostępne w ofercie banku zwykle tylko w pierwszej połowie roku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od kiedy KSeF: co to za system faktur, co warto wiedzieć? Dla kogo będzie obowiązkowy w 2026 roku?

No i staje przed nami nowe wyzwanie. Nadchodzi koniec tradycyjnego modelu księgowości. Od 1 lutego 2026 r. największe podmioty będą musiały wystartować z wystawianiem faktur przez KSeF. Natomiast wszyscy odbiorcy będą musieli za pośrednictwem KSeF te faktury odbierać. Dla kogo w 2026 r. system KSeF będzie obowiązkowy?

Konsekwencje dla łańcucha dostaw przez zamknięcie kolejowego przejścia granicznego w Małaszewiczach w związku z manewrami Zapad-2025

Polska zdecydowała o czasowym zamknięciu kolejowych przejść granicznych z Białorusią, w tym kluczowego węzła w Małaszewiczach. Powodem są zakrojone na szeroką skalę rosyjsko-białoruskie manewry wojskowe Zapad-2025. Decyzja ta, choć motywowana względami bezpieczeństwa, rodzi poważne skutki gospodarcze i logistyczne, uderzając w europejsko-azjatyckie łańcuchy dostaw.

KSeF a JDG – rewolucja w fakturach dla jednoosobowych działalności

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to największa zmiana dla firm od lat. Do tej pory dla wielu przedsiębiorców prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG) faktura była prostym dokumentem np. wystawianym w Wordzie, Excelu czy nawet odręcznie. W 2026 roku ta rzeczywistość diametralnie się zmieni. Faktura będzie musiała być wystawiona w formie ustrukturyzowanej i przekazana do centralnego systemu Ministerstwa Finansów.

Liczne zmiany w podatkach PIT i CIT od 2026 roku: nowe definicje ustawowe, ulga mieszkaniowa, amortyzacja, programy lojalnościowe, zbywanie nieruchomości, estoński CIT, IP Box

W wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów, prowadzonym na stronach kancelarii premiera, została opublikowana informacja o pracach nad projektem ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw. Projekt ten, nad którym pracuje Ministerstwo Finansów, ma na celu uszczelnienie systemu podatkowego. Zmiany mają wejść w życie (najprawdopodobniej) od 2026 roku.

REKLAMA

Bank prosi o aktualizację danych twojej firmy? Oto dlaczego nie warto z tym zwlekać

Otwierasz serwis elektroniczny swojego banku i widzisz wiadomość o konieczności zaktualizowania danych osobowych lub firmowych? To nie przypadek. Potraktuj to jako priorytet, by działać zgodnie z prawem i zapewnić swojej firmie ciągłość świadczenia usług bankowych. Szczególnie że aktualizację można zrobić w kilku prostych krokach i w dogodnej dla ciebie formie.

Czy ominie Cię KSeF? Może jesteś w grupie, która nie będzie musiała stosować e-faktur w 2026 roku

W 2026 roku wchodzi w życie obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) dla większości przedsiębiorców w Polsce. System pozwala na wystawianie faktur ustrukturyzowanych i automatyczne przesyłanie ich do administracji podatkowej. Choć wielu przedsiębiorców będzie zobowiązanych do korzystania z platformy, istnieją wyjątki i odroczenia. Sprawdź!

Czy prawo stoi po stronie wierzyciela? Termin 60 dni, odsetki, rekompensaty, windykacja na koszt dłużnika, sąd

Nieterminowe płatności potrafią sparaliżować każdą firmę. Jest to dokuczliwe szczególnie w branży TSL, gdzie koszty rosną z dnia na dzień, a marże są minimalne. Każdy dzień zwłoki to realne ryzyko utraty płynności. Pytanie brzmi: czy prawo faktycznie stoi po stronie wierzyciela, a jeśli tak – jak z niego skutecznie korzystać?

KSeF dla rolników – rewolucja, która zapuka do gospodarstw w 2026 roku

Cyfrowa rewolucja wkracza na wieś! Już w 2026 roku także rolnik będzie musiał zmierzyć się z KSeF – Krajowym Systemem e-Faktur. Czy jesteś gotowy na koniec papierowych faktur, łatwiejsze rozliczenia i nowe wyzwania technologiczne? Sprawdź, co dokładnie się zmienia i jak przygotować swoje gospodarstwo, żeby nie zostać w tyle.

REKLAMA

KSeF tuż za rogiem: 5 pułapek, które mogą sparaliżować Twoją firmę. Jak się przed nimi uchronić?

Do obowiązkowego KSeF zostało już niewiele czasu. Choć większość firm twierdzi, że jest gotowa, praktyka pokazuje coś zupełnie innego. Niespodziewane błędy w testach, odrzucane faktury czy awarie mogą sparaliżować sprzedaż. Sprawdź pięć najczęstszych pułapek i dowiedz się, jak ich uniknąć.

Mały ZUS 2026: Podwyżka może niewielka, ale składka zdrowotna znów boli

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dna 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej w 2026 r., minimalne wynagrodzenie w 2026 roku wyniesie 4806 zł, a minimalna stawka godzinowa 31,40 zł. Minimalne wynagrodzenie wpłynie również na wysokość preferencyjnych składek ZUS, tzw. mały ZUS oraz limit dla działalności nierejestrowanej. Znaczny wzrost też nastąpi w składce zdrowotnej.

REKLAMA