REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy na PIT można wziąć kredyt?

  • Artykuł sponsorowany
biuro
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Kredyt na PIT można obecnie uzyskać w wielu bankach. Oferty tego typu posiada większość instytucji bankowych. Takie finansowanie jest dostępne między innymi w: ING Banku Śląskim, Alior Banku, w banku BNP Paribas czy w Santander Bank Polska.

Kredyt na PIT to rodzaj kredytu gotówkowego, który można uzyskać na prostych zasadach. Ponieważ przedstawiając aktualną i odpowiednią deklarację podatkową, nie ma konieczności dostarczania dodatkowo, nieodzownego w przypadku standardowego kredytu gotówkowego, zaświadczenia o dochodach.

REKLAMA

REKLAMA

Natomiast decyzję kredytową w przypadku kredytu na PIT otrzymuje się w przedziale czasowym od kilku minut do nawet kilku dni.

Kredyt na PIT - sezonowość oferty kredytowej

Banki propozycję kredytu na PIT oferują w formie sezonowej, która obejmuje okres składania deklaracji podatkowej. Termin ten dotyczy miesięcy od połowy lutego do końca kwietnia. Jednakże niektóre banki oferują możliwość otrzymania kredytu gotówkowego na podstawie deklaracji podatkowej do końca czerwca. Są też takie, które udzielają kredytów na podstawie deklaracji PIT nawet przez cały rok. Podchodzą bowiem do zeznania podatkowego jak do dokumentu, który jest wystarczający do potwierdzenia dochodów.

Kredyt na PIT - czy to możliwe?

Tak jak już wspomnieliśmy - kredyt na PIT to popularne rozwiązanie w ofercie bankowej.

REKLAMA

Standardowy kredyt gotówkowy oscyluje w górnej granicy w kwocie około 200 tys. zł. Również kredyt na PIT nie jest propozycją inną kwotowo. W związku z tym, jeżeli potencjalny kredytobiorca ma zdolność kredytową, istnieje szansa na uzyskanie maksymalnej dostępnej w danym banku kwoty. Jednakże w przypadku kredytu sięgającego kwoty kilkudziesięciu tysięcy bank może poprosić o dostarczenie dodatkowych dokumentów, potwierdzających zarówno dochody, jak i okres zatrudnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepsze oferty kredytów gotówkowych na PIT nawet w wysokich kwotach, a także pozabankowej ratalnej pożyczki gotówkowej dostępne są na stronie: https://www.czerwona-skarbonka.pl/kredyt-na-pit/.

Kto może otrzymać kredyt na PIT?

Oferty kredytu gotówkowego na PIT dedykowane są pełnoletnim osobom, które uzyskują dochody z tytułu umowy o pracę, a także emerytom i rencistom. Ponadto o kredyt na PIT mogą także wnioskować osoby samozatrudnione.

Kredyt na PIT nie jest natomiast dostępny dla osób pracujących na podstawie umów-zleceń lub umów o dzieło. Ponadto z oferty kredytu na PIT wykluczone są kredyty firmowe. Nie istnieją również tego typu oferty w ramach kredytu hipotecznego.

Jaki dokument rocznego zeznania podatkowego należy przygotować?

W przypadku wniosku kredytowego złożonego przez osobę zatrudnioną na etacie należy przedstawić PIT 11 uzupełniony PIT-em 37. W przypadku emerytów i rencistów obowiązujący jest pit 40 A. Natomiast osoby samozatrudnione powinny przedstawić zeznanie podatkowe -PIT 36.

Kredyt gotówkowy na PIT - warunki spłaty

Kredyt na PIT, podobnie jak kredyt gotówkowy należy regulować zgodnie z harmonogramem spłat, który jest załącznikiem do umowy kredytowej. Na wskazany numer rachunku bankowego z terminem wpływu u kredytodawcy najpóźniej w dniu wymaganej daty.

Jaki jest koszt kredytu na PIT?

Koszty kredytu gotówkowego na PIT są porównywalne do kosztów standardowego kredytu gotówkowego. Na wysokość zobowiązania mają wpływ takie same elementy jak w przypadku oferty kredytów gotówkowych. Należą do nich oprocentowanie nominalne, ewentualna prowizja za udzielenie kredytu gotówkowego i pozakredytowe koszty zobowiązania w postaci potencjalnego ubezpieczenia.

Parametrem odzwierciedlającym rzeczywistą wysokość kosztów jest RRSO, czyli Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania, która oscyluje na średnim poziomie 9- 14 proc.

Czy kredyt na PIT to dobre rozwiązanie dla osób zadłużonych?

Możliwość uzyskania kredytu gotówkowego na PIT, podobnie jak przy procesowaniu standardowego kredytu gotówkowego jest zależna przede wszystkim od dotychczasowej historii kredytowej i punktacji dostępnej w bazie Biura Informacji Kredytowej. Rewizji podlegają również rejestry BIG InfoMonitor, KRD i ERIF.

Jedynie weryfikacja oceny naszej zdolności kredytowej jest uproszczona i bazuje na szacunkach wynikających z dokumentu, jakim jest zeznanie podatkowe.

Kredyt na PIT a konsolidacja kredytów

W ofertach bankowych jedynym osiągalnym rozwiązaniem dla osób zadłużonych jest kredyt konsolidacyjny. Jednakże w przypadku kredytu refinansowego oprócz przedłożenia dokumentu, jakim jest deklaracja podatkowa, istnieje konieczność dostarczenia dodatkowych zaświadczeń uwiarygodniających wysokość dochodów i potwierdzenie stałego zatrudnienia. Ponadto pozytywną decyzję kredytową mogą otrzymać jedynie osoby z dobrą historią kredytową.

Natomiast osoby zadłużone, które mają problemy w spłacie zobowiązań, nie mają możliwości skorzystania z oferty, jaką jest kredyt na PIT.

W przypadku osób z problemami finansowymi rozwiązaniem może być wnioskowanie o pozabankową pożyczkę gotówkową dostępną na stronie: https://www.czerwona-skarbonka.pl/pozyczka-z-komornikiem-dla-zadluzonych/.

Dostępny w witrynie ranking obejmuje instytucje finansowe, które akceptują negatywną historię w BIK wynikającą z problemów w spłacie zobowiązań, a także niską zdolność kredytową.

Ranking ten udostępnia też ofertę, jaką jest długoterminowy pozabankowy kredyt. Wniosek kredytowy można złożyć online, a w wielu przypadkach można pożyczyć pieniądze jedynie na dowód osobisty.

Środki przelewane są na podany we wniosku numer konta bankowego, co czyni cały proces zupełnie zdalnym i niewymagającym załatwiania dodatkowych dokumentów. Drugoplanowym atutem wybranych propozycji jest długi okres kredytowania wynoszący do 60 miesięcy i uproszczony proces badania wiarygodności. Opiera się on bowiem na podstawie przelewu weryfikacyjnego z banku.

Zalety kredytów gotówkowych na podstawie PIT

Jedną z największych zalet kredytu na PIT jest uproszczony proces ubiegania się o finansowanie. Ponieważ w ocenie zdolności kredytowej bank bierze pod uwagę wszystkie dochody zamieszczone w deklaracji podatkowej. Bez konieczności dostarczania dodatkowych dokumentów. Do wniosku kredytowego należy tylko dołączyć dodatkowo ważny dowód osobisty.

Ponieważ weryfikacja zdolności kredytowej odbywa się na podstawie PIT-u, który zawiera wszystkie składniki wynagrodzenia - łącznie z premiami i innymi dodatkami - scoring potencjalnego Klienta może wypaść bardziej okazale.

Przekłada się to bezpośrednio na możliwość złożenia wniosku na wyższą kwotę kredytu. Dodatkowo złożyć wniosek można przez Internet bez konieczności odwiedzania placówki banku.

Reasumując, decydując się na skorzystanie z kredytu na PIT w danym banku, bezsprzecznie korzystamy z dużej oszczędności czasu, który należałoby poświęcić przy zwykłym kredycie gotówkowym na dostarczenie i przedstawienie dodatkowych dokumentów.

Wady kredytu na PIT

Jednakże kredyty gotówkowe na PIT posiadają też wady, z których najważniejszą jest ich sezonowość w ofertach banków. Ponieważ propozycje tego typu są dostępne w ofercie banku zwykle tylko w pierwszej połowie roku.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Po przekroczeniu 30-krotnosci i zwrocie pracownikowi składek należy przeliczyć i wyrównać zasiłek

Przekroczenie rocznej podstawy wymiaru składek ZUS może znacząco wpłynąć na prawidłowe ustalenie podstawy zasiłków chorobowych, opiekuńczych czy macierzyńskich. Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy, że po korekcie składek konieczne jest również przeliczenie podstawy zasiłkowej i wypłacenie wyrównania. Ekspertka Stowarzyszenia Księgowych w Polsce wyjaśnia, kiedy powstaje taki obowiązek i jak prawidłowo go obliczyć.

Darmowe e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT: Wszystko, co ważne na temat KSeF i VAT 2026

Nadchodzą ogromne zmiany w rozliczeniach podatkowych. KSeF i VAT 26 to tematy, które już dziś warto zrozumieć i poznać, aby bez stresu przygotować się na nowe obowiązki. Pobierz DARMOWE e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT i dowiedz się wszystkiego, co ważne na temat KSeF i VAT 2026.

Wielkie narodowe testowanie KSeF na żywym organizmie podatników od lutego 2026 r. Ekspert: To trochę jak skok na bungee ale lina jest dopinana w locie

Eksperci zauważają, że udostępniona przez Ministerstwo Finansów Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 zawiera istotne niezgodności z dokumentacją i podręcznikami. To oznacza, że 1 lutego 2026 r. najwięksi podatnicy (jako wystawiający faktury w KSeF) i pozostali (jako odbierający faktury w KSeF) będą musieli pierwszy raz zetknąć się z finalną wersją tego systemu. Ponadto cały czas brakuje najważniejszego rozporządzenia w sprawie zasad korzystania z KSeF. Pojawiają się też wątpliwości co do zgodności polskich przepisów dot. KSeF z przepisami unijnymi. Wniosek - zdaniem wielu ekspertów - jest jeden: nie jesteśmy gotowi na wdrożenie obowiązkowego modelu KSeF w ustalonych wcześniej terminach.

Zmiany w ksh w 2026 r. Koniec z podziałem na akcje imienne i na okaziciela, przedłużenie mocy dowodowej papierowych akcji i inne nowości

W dniu 26 listopada 2026 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych (ksh) oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Sprawiedliwości. Nowe przepisy mają wzmocnić ochronę akcjonariuszy i uczestników rynku kapitałowego. Chodzi m.in. o poprawę przejrzystości i dostępności informacji o firmach prowadzących rejestry akcjonariuszy spółek niepublicznych, czyli takich, które nie są notowane na giełdzie. Projekt przewiduje zwiększenie i uporządkowanie obowiązków informacyjnych spółek oraz instytucji, które prowadzą rejestr akcjonariuszy. Dzięki temu obieg informacji o akcjach stanie się bardziej czytelny, bezpieczny i przewidywalny. Skutkiem nowelizacji będzie też rezygnacja z dotychczasowej klasyfikacji akcji na akcje imienne i na okaziciela. Nowe przepisy mają wejść w życie po dwunastu miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać 28 lutego 2026 roku.

REKLAMA

KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Certyfikat osobisty KSeF nie może trafić w cudze ręce

Obowiązkowy KSeF znacząco zmienia sposób uwierzytelniania podatników, a certyfikaty osobiste stają się kluczowym elementem bezpieczeństwa. Choć nowy model zwiększa ochronę danych, nakłada też nowe obowiązki i koszty na przedsiębiorców.

REKLAMA

Odroczenie obowiązku fakturowania w KSeF? Prof. Modzelewski: Brakuje jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy nie są gotowi

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA