REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy na PIT można wziąć kredyt?

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł sponsorowany
biuro
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Kredyt na PIT można obecnie uzyskać w wielu bankach. Oferty tego typu posiada większość instytucji bankowych. Takie finansowanie jest dostępne między innymi w: ING Banku Śląskim, Alior Banku, w banku BNP Paribas czy w Santander Bank Polska.

Kredyt na PIT to rodzaj kredytu gotówkowego, który można uzyskać na prostych zasadach. Ponieważ przedstawiając aktualną i odpowiednią deklarację podatkową, nie ma konieczności dostarczania dodatkowo, nieodzownego w przypadku standardowego kredytu gotówkowego, zaświadczenia o dochodach.

REKLAMA

Natomiast decyzję kredytową w przypadku kredytu na PIT otrzymuje się w przedziale czasowym od kilku minut do nawet kilku dni.

Kredyt na PIT - sezonowość oferty kredytowej

Banki propozycję kredytu na PIT oferują w formie sezonowej, która obejmuje okres składania deklaracji podatkowej. Termin ten dotyczy miesięcy od połowy lutego do końca kwietnia. Jednakże niektóre banki oferują możliwość otrzymania kredytu gotówkowego na podstawie deklaracji podatkowej do końca czerwca. Są też takie, które udzielają kredytów na podstawie deklaracji PIT nawet przez cały rok. Podchodzą bowiem do zeznania podatkowego jak do dokumentu, który jest wystarczający do potwierdzenia dochodów.

Kredyt na PIT - czy to możliwe?

Tak jak już wspomnieliśmy - kredyt na PIT to popularne rozwiązanie w ofercie bankowej.

REKLAMA

Standardowy kredyt gotówkowy oscyluje w górnej granicy w kwocie około 200 tys. zł. Również kredyt na PIT nie jest propozycją inną kwotowo. W związku z tym, jeżeli potencjalny kredytobiorca ma zdolność kredytową, istnieje szansa na uzyskanie maksymalnej dostępnej w danym banku kwoty. Jednakże w przypadku kredytu sięgającego kwoty kilkudziesięciu tysięcy bank może poprosić o dostarczenie dodatkowych dokumentów, potwierdzających zarówno dochody, jak i okres zatrudnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepsze oferty kredytów gotówkowych na PIT nawet w wysokich kwotach, a także pozabankowej ratalnej pożyczki gotówkowej dostępne są na stronie: https://www.czerwona-skarbonka.pl/kredyt-na-pit/.

Kto może otrzymać kredyt na PIT?

Oferty kredytu gotówkowego na PIT dedykowane są pełnoletnim osobom, które uzyskują dochody z tytułu umowy o pracę, a także emerytom i rencistom. Ponadto o kredyt na PIT mogą także wnioskować osoby samozatrudnione.

Kredyt na PIT nie jest natomiast dostępny dla osób pracujących na podstawie umów-zleceń lub umów o dzieło. Ponadto z oferty kredytu na PIT wykluczone są kredyty firmowe. Nie istnieją również tego typu oferty w ramach kredytu hipotecznego.

Jaki dokument rocznego zeznania podatkowego należy przygotować?

W przypadku wniosku kredytowego złożonego przez osobę zatrudnioną na etacie należy przedstawić PIT 11 uzupełniony PIT-em 37. W przypadku emerytów i rencistów obowiązujący jest pit 40 A. Natomiast osoby samozatrudnione powinny przedstawić zeznanie podatkowe -PIT 36.

Kredyt gotówkowy na PIT - warunki spłaty

Kredyt na PIT, podobnie jak kredyt gotówkowy należy regulować zgodnie z harmonogramem spłat, który jest załącznikiem do umowy kredytowej. Na wskazany numer rachunku bankowego z terminem wpływu u kredytodawcy najpóźniej w dniu wymaganej daty.

Jaki jest koszt kredytu na PIT?

Koszty kredytu gotówkowego na PIT są porównywalne do kosztów standardowego kredytu gotówkowego. Na wysokość zobowiązania mają wpływ takie same elementy jak w przypadku oferty kredytów gotówkowych. Należą do nich oprocentowanie nominalne, ewentualna prowizja za udzielenie kredytu gotówkowego i pozakredytowe koszty zobowiązania w postaci potencjalnego ubezpieczenia.

Parametrem odzwierciedlającym rzeczywistą wysokość kosztów jest RRSO, czyli Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania, która oscyluje na średnim poziomie 9- 14 proc.

Czy kredyt na PIT to dobre rozwiązanie dla osób zadłużonych?

Możliwość uzyskania kredytu gotówkowego na PIT, podobnie jak przy procesowaniu standardowego kredytu gotówkowego jest zależna przede wszystkim od dotychczasowej historii kredytowej i punktacji dostępnej w bazie Biura Informacji Kredytowej. Rewizji podlegają również rejestry BIG InfoMonitor, KRD i ERIF.

Jedynie weryfikacja oceny naszej zdolności kredytowej jest uproszczona i bazuje na szacunkach wynikających z dokumentu, jakim jest zeznanie podatkowe.

Kredyt na PIT a konsolidacja kredytów

W ofertach bankowych jedynym osiągalnym rozwiązaniem dla osób zadłużonych jest kredyt konsolidacyjny. Jednakże w przypadku kredytu refinansowego oprócz przedłożenia dokumentu, jakim jest deklaracja podatkowa, istnieje konieczność dostarczenia dodatkowych zaświadczeń uwiarygodniających wysokość dochodów i potwierdzenie stałego zatrudnienia. Ponadto pozytywną decyzję kredytową mogą otrzymać jedynie osoby z dobrą historią kredytową.

Natomiast osoby zadłużone, które mają problemy w spłacie zobowiązań, nie mają możliwości skorzystania z oferty, jaką jest kredyt na PIT.

W przypadku osób z problemami finansowymi rozwiązaniem może być wnioskowanie o pozabankową pożyczkę gotówkową dostępną na stronie: https://www.czerwona-skarbonka.pl/pozyczka-z-komornikiem-dla-zadluzonych/.

Dostępny w witrynie ranking obejmuje instytucje finansowe, które akceptują negatywną historię w BIK wynikającą z problemów w spłacie zobowiązań, a także niską zdolność kredytową.

Ranking ten udostępnia też ofertę, jaką jest długoterminowy pozabankowy kredyt. Wniosek kredytowy można złożyć online, a w wielu przypadkach można pożyczyć pieniądze jedynie na dowód osobisty.

Środki przelewane są na podany we wniosku numer konta bankowego, co czyni cały proces zupełnie zdalnym i niewymagającym załatwiania dodatkowych dokumentów. Drugoplanowym atutem wybranych propozycji jest długi okres kredytowania wynoszący do 60 miesięcy i uproszczony proces badania wiarygodności. Opiera się on bowiem na podstawie przelewu weryfikacyjnego z banku.

Zalety kredytów gotówkowych na podstawie PIT

REKLAMA

Jedną z największych zalet kredytu na PIT jest uproszczony proces ubiegania się o finansowanie. Ponieważ w ocenie zdolności kredytowej bank bierze pod uwagę wszystkie dochody zamieszczone w deklaracji podatkowej. Bez konieczności dostarczania dodatkowych dokumentów. Do wniosku kredytowego należy tylko dołączyć dodatkowo ważny dowód osobisty.

Ponieważ weryfikacja zdolności kredytowej odbywa się na podstawie PIT-u, który zawiera wszystkie składniki wynagrodzenia - łącznie z premiami i innymi dodatkami - scoring potencjalnego Klienta może wypaść bardziej okazale.

Przekłada się to bezpośrednio na możliwość złożenia wniosku na wyższą kwotę kredytu. Dodatkowo złożyć wniosek można przez Internet bez konieczności odwiedzania placówki banku.

Reasumując, decydując się na skorzystanie z kredytu na PIT w danym banku, bezsprzecznie korzystamy z dużej oszczędności czasu, który należałoby poświęcić przy zwykłym kredycie gotówkowym na dostarczenie i przedstawienie dodatkowych dokumentów.

Wady kredytu na PIT

Jednakże kredyty gotówkowe na PIT posiadają też wady, z których najważniejszą jest ich sezonowość w ofertach banków. Ponieważ propozycje tego typu są dostępne w ofercie banku zwykle tylko w pierwszej połowie roku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA