REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy na PIT można wziąć kredyt?

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł sponsorowany
biuro
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Kredyt na PIT można obecnie uzyskać w wielu bankach. Oferty tego typu posiada większość instytucji bankowych. Takie finansowanie jest dostępne między innymi w: ING Banku Śląskim, Alior Banku, w banku BNP Paribas czy w Santander Bank Polska.

Kredyt na PIT to rodzaj kredytu gotówkowego, który można uzyskać na prostych zasadach. Ponieważ przedstawiając aktualną i odpowiednią deklarację podatkową, nie ma konieczności dostarczania dodatkowo, nieodzownego w przypadku standardowego kredytu gotówkowego, zaświadczenia o dochodach.

REKLAMA

Natomiast decyzję kredytową w przypadku kredytu na PIT otrzymuje się w przedziale czasowym od kilku minut do nawet kilku dni.

Kredyt na PIT - sezonowość oferty kredytowej

Banki propozycję kredytu na PIT oferują w formie sezonowej, która obejmuje okres składania deklaracji podatkowej. Termin ten dotyczy miesięcy od połowy lutego do końca kwietnia. Jednakże niektóre banki oferują możliwość otrzymania kredytu gotówkowego na podstawie deklaracji podatkowej do końca czerwca. Są też takie, które udzielają kredytów na podstawie deklaracji PIT nawet przez cały rok. Podchodzą bowiem do zeznania podatkowego jak do dokumentu, który jest wystarczający do potwierdzenia dochodów.

Kredyt na PIT - czy to możliwe?

Tak jak już wspomnieliśmy - kredyt na PIT to popularne rozwiązanie w ofercie bankowej.

REKLAMA

Standardowy kredyt gotówkowy oscyluje w górnej granicy w kwocie około 200 tys. zł. Również kredyt na PIT nie jest propozycją inną kwotowo. W związku z tym, jeżeli potencjalny kredytobiorca ma zdolność kredytową, istnieje szansa na uzyskanie maksymalnej dostępnej w danym banku kwoty. Jednakże w przypadku kredytu sięgającego kwoty kilkudziesięciu tysięcy bank może poprosić o dostarczenie dodatkowych dokumentów, potwierdzających zarówno dochody, jak i okres zatrudnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepsze oferty kredytów gotówkowych na PIT nawet w wysokich kwotach, a także pozabankowej ratalnej pożyczki gotówkowej dostępne są na stronie: https://www.czerwona-skarbonka.pl/kredyt-na-pit/.

Kto może otrzymać kredyt na PIT?

Oferty kredytu gotówkowego na PIT dedykowane są pełnoletnim osobom, które uzyskują dochody z tytułu umowy o pracę, a także emerytom i rencistom. Ponadto o kredyt na PIT mogą także wnioskować osoby samozatrudnione.

Kredyt na PIT nie jest natomiast dostępny dla osób pracujących na podstawie umów-zleceń lub umów o dzieło. Ponadto z oferty kredytu na PIT wykluczone są kredyty firmowe. Nie istnieją również tego typu oferty w ramach kredytu hipotecznego.

Jaki dokument rocznego zeznania podatkowego należy przygotować?

W przypadku wniosku kredytowego złożonego przez osobę zatrudnioną na etacie należy przedstawić PIT 11 uzupełniony PIT-em 37. W przypadku emerytów i rencistów obowiązujący jest pit 40 A. Natomiast osoby samozatrudnione powinny przedstawić zeznanie podatkowe -PIT 36.

Kredyt gotówkowy na PIT - warunki spłaty

Kredyt na PIT, podobnie jak kredyt gotówkowy należy regulować zgodnie z harmonogramem spłat, który jest załącznikiem do umowy kredytowej. Na wskazany numer rachunku bankowego z terminem wpływu u kredytodawcy najpóźniej w dniu wymaganej daty.

Jaki jest koszt kredytu na PIT?

Koszty kredytu gotówkowego na PIT są porównywalne do kosztów standardowego kredytu gotówkowego. Na wysokość zobowiązania mają wpływ takie same elementy jak w przypadku oferty kredytów gotówkowych. Należą do nich oprocentowanie nominalne, ewentualna prowizja za udzielenie kredytu gotówkowego i pozakredytowe koszty zobowiązania w postaci potencjalnego ubezpieczenia.

Parametrem odzwierciedlającym rzeczywistą wysokość kosztów jest RRSO, czyli Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania, która oscyluje na średnim poziomie 9- 14 proc.

Czy kredyt na PIT to dobre rozwiązanie dla osób zadłużonych?

Możliwość uzyskania kredytu gotówkowego na PIT, podobnie jak przy procesowaniu standardowego kredytu gotówkowego jest zależna przede wszystkim od dotychczasowej historii kredytowej i punktacji dostępnej w bazie Biura Informacji Kredytowej. Rewizji podlegają również rejestry BIG InfoMonitor, KRD i ERIF.

Jedynie weryfikacja oceny naszej zdolności kredytowej jest uproszczona i bazuje na szacunkach wynikających z dokumentu, jakim jest zeznanie podatkowe.

Kredyt na PIT a konsolidacja kredytów

W ofertach bankowych jedynym osiągalnym rozwiązaniem dla osób zadłużonych jest kredyt konsolidacyjny. Jednakże w przypadku kredytu refinansowego oprócz przedłożenia dokumentu, jakim jest deklaracja podatkowa, istnieje konieczność dostarczenia dodatkowych zaświadczeń uwiarygodniających wysokość dochodów i potwierdzenie stałego zatrudnienia. Ponadto pozytywną decyzję kredytową mogą otrzymać jedynie osoby z dobrą historią kredytową.

Natomiast osoby zadłużone, które mają problemy w spłacie zobowiązań, nie mają możliwości skorzystania z oferty, jaką jest kredyt na PIT.

W przypadku osób z problemami finansowymi rozwiązaniem może być wnioskowanie o pozabankową pożyczkę gotówkową dostępną na stronie: https://www.czerwona-skarbonka.pl/pozyczka-z-komornikiem-dla-zadluzonych/.

Dostępny w witrynie ranking obejmuje instytucje finansowe, które akceptują negatywną historię w BIK wynikającą z problemów w spłacie zobowiązań, a także niską zdolność kredytową.

Ranking ten udostępnia też ofertę, jaką jest długoterminowy pozabankowy kredyt. Wniosek kredytowy można złożyć online, a w wielu przypadkach można pożyczyć pieniądze jedynie na dowód osobisty.

Środki przelewane są na podany we wniosku numer konta bankowego, co czyni cały proces zupełnie zdalnym i niewymagającym załatwiania dodatkowych dokumentów. Drugoplanowym atutem wybranych propozycji jest długi okres kredytowania wynoszący do 60 miesięcy i uproszczony proces badania wiarygodności. Opiera się on bowiem na podstawie przelewu weryfikacyjnego z banku.

Zalety kredytów gotówkowych na podstawie PIT

REKLAMA

Jedną z największych zalet kredytu na PIT jest uproszczony proces ubiegania się o finansowanie. Ponieważ w ocenie zdolności kredytowej bank bierze pod uwagę wszystkie dochody zamieszczone w deklaracji podatkowej. Bez konieczności dostarczania dodatkowych dokumentów. Do wniosku kredytowego należy tylko dołączyć dodatkowo ważny dowód osobisty.

Ponieważ weryfikacja zdolności kredytowej odbywa się na podstawie PIT-u, który zawiera wszystkie składniki wynagrodzenia - łącznie z premiami i innymi dodatkami - scoring potencjalnego Klienta może wypaść bardziej okazale.

Przekłada się to bezpośrednio na możliwość złożenia wniosku na wyższą kwotę kredytu. Dodatkowo złożyć wniosek można przez Internet bez konieczności odwiedzania placówki banku.

Reasumując, decydując się na skorzystanie z kredytu na PIT w danym banku, bezsprzecznie korzystamy z dużej oszczędności czasu, który należałoby poświęcić przy zwykłym kredycie gotówkowym na dostarczenie i przedstawienie dodatkowych dokumentów.

Wady kredytu na PIT

Jednakże kredyty gotówkowe na PIT posiadają też wady, z których najważniejszą jest ich sezonowość w ofertach banków. Ponieważ propozycje tego typu są dostępne w ofercie banku zwykle tylko w pierwszej połowie roku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa opłata 2 euro od każdej paczki do UE albo 50 eurocentów po spełnieniu szeregu formalności. Na walce Unii z chińskim e-commerce skorzysta europejska logistyka

Komisja Europejska i Parlament Europejski chcą ograniczenia napływu chińskiego e-commerce przez wprowadzenie opłaty manipulacyjnej wynoszącej 2 euro dla każdej paczki, niezależnie od jej wartości. Nowy podatek będzie można obniżyć do 50 eurocentów, ale najpierw przesyłka będzie musiała trafić do magazynu na terenie Unii, skąd będzie dystrybuowana do klienta końcowego. Oznacza to, że każda z 4,6 mld paczek, bo tyle zaimportowano ich w 2024 r., będzie wymagała indywidualnej obsługi logistycznej, którą mogą zapewnić europejscy operatorzy. W opinii ekspertów to wielka dla sektora logistyki kontraktowej, również w Polsce, ale do walki o największych graczy e-commerce należy się dobrze przygotować.

Tajemnica przedsiębiorstwa pod ochroną – rząd szykuje rewolucję w przepisach o znakach towarowych

Rząd pracuje nad długo wyczekiwaną nowelizacją Prawa własności przemysłowej. Projekt UDER85 wprowadzi skuteczne mechanizmy ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w postępowaniach przed Urzędem Patentowym. To przełom, który zmieni zasady gry w sporach o znaki towarowe i zwiększy bezpieczeństwo firmowych danych.

Ubezpieczenie zdrowotne przy delegowaniu pracownika do Niemiec – formularz A1, EKUZ i kasy chorych

Delegowanie pracowników do Niemiec wiąże się z szeregiem obowiązków administracyjnych. Jednym z kluczowych aspektów, często niedocenianym przez pracodawców, jest właściwe zabezpieczenie zdrowotne osoby delegowanej. W praktyce powtarzają się pytania: czy wystarczy formularz A1? Czy EKUZ chroni pracownika w Niemczech w razie wypadku? Co pokrywa niemiecka AOK? I czy warto wykupić prywatne ubezpieczenie? W tym artykule odpowiemy na te i inne pytania, wyjaśnimy czym jest formularz A1, co zapewnia karta EKUZ w Niemczech oraz czy trzeba zgłaszać się do niemieckiej kasy chorych?

Kryzys na rynku księgowych? Specjaliści są przemęczeni, a chętnych i wykwalifikowanych kandydatów do pracy brakuje

Co drugi pracownik obszaru księgowości uważa, że branża boryka się z niedoborem wykwalifikowanych specjalistów – wynika z badania SaldeoSMART. Wśród głównych powodów luki kompetencyjnej respondenci wymieniają trudność w nadążaniu za zmieniającymi się przepisami (64%) oraz wypalenie zawodowe (53%). Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznaje, że w ostatnim kwartale często lub bardzo często odczuwało przeciążenie obowiązkami zawodowymi. Jednocześnie 44% upatruje w sztucznej inteligencji szansy na odciążenie pracowników i zwiększenie ich efektywności.

REKLAMA

3 poprawki Senatu do ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF

Ustawa wprowadzająca Krajowy System e-Faktur została uchwalona przez Sejm 25 lipca 2025 roku i trafiła do Senatu. Na posiedzeniu w dniu 30 lipca 2025 r. Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych zaproponowała jedynie 3 poprawki redakcyjne do ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, nie wprowadzając innych zmian.

ZUS wdraża nowe funkcje aplikacji mobilnej mZUS. Zaświadczenia dot. emerytur, rent i zasiłków. Odwołania, wycofania, załączniki i inne możliwości

Ponad 800 tys. osób ma już aplikację mobilną mZUS. To bardzo prosty i wygodny sposób kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Można w niej sprawdzić stan swojego konta w ZUS, wysłać wnioski o świadczenia dla rodzin i wyliczyć prognozowaną emeryturę. Aplikacja wciąż jest wzbogacana o nowe funkcje i ma coraz więcej użytkowników.

Obligacje skarbowe (oszczędnościowe) - w sierpniu 2025 r. niższe oprocentowanie. Do końca lipca można kupić obligacje z wyższymi odsetkami

Po obniżkach oprocentowania obligacji skarbowych (detalicznych - oszczędnościowych) w maju i czerwcu 2025 r. - w sierpniu kolejny raz w tym roku Ministerstwo Finansów tnie (o 0,25 pkt proc.) odsetki nowych emisji tych obligacji.

43% podatków – tyle naprawdę oddajesz państwu. Nowy raport WEI ujawnia prawdziwe koszty systemu podatkowego w Polsce

Nowy raport Warsaw Enterprise Institute ujawnia, że realne obciążenie podatkowe przeciętnego Polaka wynosi aż 43% dochodu brutto. Choć nominalne stawki wydają się umiarkowane, ukryte składki i daniny skutecznie pomniejszają wypłaty. System jest skomplikowany i kosztowny – również pod względem czasu i wysiłku.

REKLAMA

Pełny kontakt z fiskusem przez aplikację e-Urząd Skarbowy (e-US) w smartfonie. Nie tylko dla osób fizycznych. Jak to działa?

W styczniu 2025 r. Ministerstwo Finansów udostępnił aplikację mobilną e-Urząd Skarbowy (e-US), która zapewnia łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego przez smartfona. Dotychczas z aplikacji mobilnej e-US mogły korzystać tylko osoby fizyczne. Od 25 lipca 2025 r. aplikacja umożliwia również dostęp do konta organizacji w e-US. Dzięki temu organizacje mogą już korzystać z pełnego zakresu usług e-Urzędu Skarbowego w aplikacji mobilnej.

Ustawa o obowiązkowym KSeF uchwalona przez Sejm. Terminy wdrożenia przesądzone

W dniu 25 lipca 2025 r. Sejm uchwalił ustawę wprowadzającą Krajowy System e-Faktur. Zgodnie z nowymi przepisami od 1 lutego 2026 r. firmy o sprzedaży przekraczającej 200 mln zł będą musiały wystawiać faktury za pośrednictwem KSeF. Mniejsze firmy ten obowiązek obejmie od 1 kwietnia 2026 r.

REKLAMA