REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Kwota wolna od podatku w Wielkiej Brytanii
Kwota wolna od podatku w Wielkiej Brytanii
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Kwota wolna od podatku w Wielkiej Brytanii wzrasta po raz kolejny. W 2019 r. brytyjscy podatnicy nie zapłacą podatku dochodowego dla przychodów do 12 500 funtów (około 61 tysięcy złotych). Kwota wolna od podatku wynosiła dotychczas 11 850 funtów (około 58 tysięcy złotych). Oznacza to podwyżkę o ponad 3 tysiące złotych.

REKLAMA

REKLAMA

61 000 złotych kwoty wolnej od podatku w Wielkiej Brytanii

Podwyżka kwoty wolnej od podatku w Wielkiej Brytanii to świetna wiadomość dla dużej grupy Polaków, zdecydowanie gorsza dla polskiego rządu. Statystyki mówią o blisko jednym milionie Polaków na Wyspach, przybywa także firm tworzonych przez polskich przedsiębiorców - wg danych polskiego resortu przedsiębiorczości i technologii Polacy prowadzą ponad 60 tys. firm w Wielkiej Brytanii. Podwyższenie kwoty wolnej od podatku daje jasny przekaz - Wielka Brytania zamierza przyciągnąć nowych podatników przyjaznym systemem podatkowym oraz preferencyjnymi warunkami do prowadzenia biznesu.

Polscy politycy od wielu lat deklarują ściągnięcie do kraju Polaków, którzy wyemigrowali z kraju za pracą i lepszymi warunkami do życia, niestety nie robiąc realnie nic w tym kierunku. Wysokie koszty pracy, duża biurokracja i mało przejrzyste prawo to główne problemy podnoszone przez polskich przedsiębiorców. Polski system podatkowy przewiduje degresywną kwotę wolną od podatku. Teoretycznie wynosi ona 8000 złotych, jednak otrzymując nawet minimalne wynagrodzenie (2100 złotych brutto) podatnik z niej nie skorzysta. Dla większości podatników realnie wynosi ona 3091 złotych, wyjątkiem są posłowie - kwota wolna od podatku dla polskich posłów wynosi 30 tys. złotych.

REKLAMA

Polska znajduje się w końcówce zestawienia krajów unijnych (21. miejsce) pod względem wysokości kwoty wolnej od podatków. Spośród państw, które posiadają kwotę wolną, za Polską znajdują się tylko Włochy (22.), Łotwa (23.), Czechy (24.) i Rumunia (25.). Nic dziwnego, że Polacy emigrują do krajów, które pozwalają się uczciwie bogacić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firma w Anglii - oszczędność i brak biurokracji

Jak pokazują wyniki raportu Admiral Tax - firma w Anglii to najczęściej wybierany kierunek przez polskich przedsiębiorców za granicą. Wielka Brytania od lat przoduje w rankingach oceniających warunki do prowadzenia biznesu. Brytyjski rząd kusi przedsiębiorców nie tylko wysoką kwotą wolną od podatku, ale także prostymi przepisami i niską biurokracją. Polski przedsiębiorca z roku na rok poświęca coraz więcej czasu i energii na żmudne czynności administracyjne, związane z nowymi przepisami uchwalanymi przez polski rząd. W tym czasie przedsiębiorca prowadzący spółkę w Anglii może skupić się na rozwijaniu własnego biznesu. Zasadnicze różnice widać już na etapie zakładania biznesu - rejestracja spółki w Anglii jest łatwa, w zaledwie 24 godziny możemy stać się właścicielami firmy, bez konieczności wizyty w brytyjskim urzędzie.

Wysoka kwota wolna od podatku to nie jedyna zaleta prowadzenia firmy w Wielkiej Brytanii. Kolejną jest sprawiedliwy system ubezpieczeń społecznych. Większość polskich przedsiębiorców krytykuje wysoki ZUS. W Wielkiej Brytanii wysokość stawek ubezpieczenia społecznego (tzw. NI – National Insurance) jest zależna od sytuacji finansowej firmy - jeżeli przedsiębiorca nie osiąga dochodów, to nie musi martwić się o obowiązkową daninę dla państwa. Wysokość składki na ubezpieczenie w Wielkiej Brytanii NI dyrektora spółki limited jest zależna od wysokości osiąganego wynagrodzenia za pracę na rzecz spółki. Dla miesięcznych dochodów w wysokości do 702 funtów (około 3400 złotych) dyrektor spółki nie płaci żadnych składek na ubezpieczenie.

Polski rząd powinien wziąć przykład z Wielkiej Brytanii w kwestii podejścia do kwestii wysokości kwoty wolnej od podatku czy obowiązkowego ubezpieczenia społecznego przedsiębiorców. Wtedy realne stanie się ściągnięcie do kraju tysięcy Polaków, którzy wyemigrowali za granicę w celach zarobkowych.

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Jak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

REKLAMA

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA