REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwrot podatku z Holandii – komu przysługuje? Jak go uzyskać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zwrot podatku z Holandii – komu przysługuje? Jak go uzyskać?
Zwrot podatku z Holandii – komu przysługuje? Jak go uzyskać?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Każda osoba, która pracowała legalnie w Holandii, a jej pracodawca odprowadzał zaliczki na poczet podatku dochodowego może odzyskać nadpłatę podatku. Bierze się ona stąd, że zaliczki były wyższe niż kwota obowiązującego podatku, a więc podatnik ma prawo ubiegać się o zwrot nadpłaty.

Jakie dokumenty są wymagane, by uzyskać zwrot podatku?

Podstawowym dokumentem jest karta podatkowa od pracodawcy. Znajdują się na niej informacje dotyczące wysokości wynagrodzenia, odprowadzonego podatku i składkach. Może to być Jaaropgaaf, czyli roczna karta podatkowa wydawana pracownikowi do połowy marca kolejnego roku kalendarzowego. Ale nie tylko. Do rozliczenia może posłużyć także Salaris – czyli miesięczny odcinek zawierający niezbędne informacje, najlepiej ten z ostatniego miesiąca pracy. 

REKLAMA

Autopromocja

Terminy

Podatek z Holandii można rozliczyć do 5 lat wstecz. Jednak nie warto zwlekać. Im wcześniej złożysz dokumenty do sporządzenia deklaracji, tym szybciej będziesz mógł się cieszyć zwrotem podatku. 

Możesz także otrzymać z urzędu skarbowego Belastingdienst wezwanie do rozliczenia, czyli pismo o nazwie „Aangiftebrief 2022”. Na dokumencie znajdziesz termin, w którym należy złożyć zeznanie podatkowe. Jeśli go przekroczysz, czekają Cię niemałe konsekwencje, gdyż kara za brak złożenia deklaracji podatkowej w Holandii zaczyna się od 369 euro i sięga nawet 1500 euro. 

W razie otrzymania wezwania z Holandii, zapraszamy do naszej firmy! U nas otrzymasz pomoc z rozliczeniem podatku za granicą. Średni zwrot podatku wynosi około 750 euro. 

Czy trzeba rozliczać podatek z Holandii?

Rozliczenie podatku w Holandii jest dla Ciebie obowiązkowe w kilku przypadkach. Należy złożyć deklarację podatkową w urzędzie, jeśli Twój szacowany zwrot podatku wynosi więcej niż 15 euro lub szacowana niedopłata podatku wynosi więcej niż 46 euro. Rozliczenie jest obowiązkowe również wtedy, gdy otrzymasz wezwanie do rozliczenia  

Jak rozliczyć podatek holenderski w Polsce?

Jeśli chcesz odzyskać podatek z Holandii musisz zacząć od rozliczenia się w Polsce. Złóż w swoim urzędzie skarbowym PIT-36 i dołącz do niego PIT/ZG, na którym wykażesz dochody z Holandii. Możesz to zrobić samodzielnie lub skorzystać z pomocy biura rachunkowego specjalizującego się w sporządzaniu deklaracji z uwzględnieniem dochodów z zagranicy. Możesz skorzystać z usług jednego z naszych biur partnerskich. Ich listę znajdziesz na stronie internetowej cuf-podatki.pl. Następnie pozyskaj zaświadczenie o dochodach z polskiego urzędu skarbowego i zgłoś się do firmy rozliczającej podatki za granicą, na przykład do CUF, z kartą podatkową od zagranicznego pracodawcy. Na jej podstawie można sprawdzić, ile zwrotu podatku Ci przysługuje. Taka wstępną kalkulację zwrot podatku firma CUF wykonuje bezpłatnie.  

Kiedy dostanę zwrot podatku z Holandii?

To, kiedy podatnik otrzyma zwrot podatku, zależy przede wszystkim od urzędu skarbowego Belastingdienst, który niechętnie podaje przybliżony termin rozpatrzenia danego wniosku. Prawnie holenderski fiskus ma trzy lata na rozpatrzenie zgłoszonej sprawy. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo szybkiego uzyskania zwrotu podatku warto oddać sprawę w ręce odpowiedniej firmy. Takiej, która ze względu na doświadczenie kompleksowo przygotuje deklarację podatkową, doliczy ulgi podatkowe i w razie potrzeby przygotuje odwołanie. Takie działania znacznie zmniejszają prawdopodobieństwo pojawienia się wątpliwości ze strony urzędu i składania dodatkowych wyjaśnień. W przypadku poprawnie przygotowanego wniosku średni czas odzyskania podatku wynosi około sześciu miesięcy od momentu wysłania deklaracji do urzędu. 

Warto pamiętać, że w sytuacji, gdy nie przysługuje zwrot podatku, również należy złożyć wniosek w holenderskim fiskusie. Z informacji zamieszczonych na oficjalnej stronie urzędu Belastingdienst wynika, że obowiązek rozliczenia dotyczy większości podatników  pracujących w Holandii, bez względu na to czy posiadają tam status rezydenta podatkowego, czy nie. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

REKLAMA

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

REKLAMA

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA