REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwrot podatku z Holandii - komu przysługuje, jak uzyskać

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zwrot podatku z Holandii - komu przysługuje, jak uzyskać
Zwrot podatku z Holandii - komu przysługuje, jak uzyskać

REKLAMA

REKLAMA

Każda osoba, która pracowała legalnie na terenie Holandii i jej pracodawca odprowadzał zaliczki na poczet podatku dochodowego do urzędu skarbowego w Holandii (Belastingdienst) i były one wyższe niż kwota obowiązującego podatku, ma prawo ubiegać się o zwrot nadpłaconego podatku.

Należy jednak pamiętać, że nawet w sytuacji, gdy zwrot podatku nie przysługuje warto złożyć zeznanie podatkowe w holenderskim urzędzie, ponieważ z informacji zamieszczonych na oficjalnej stronie urzędu (www.belastingdienst.nl) wynika, że w obowiązek rozliczenia dotyczy znacznej większości osób pracujących w Holandii, bez względu na to czy posiadają tam status rezydenta podatkowego.

REKLAMA

Jakie dokumenty są potrzebne?

REKLAMA

W przypadku rozliczenia w Holandii przede wszystkim potrzebne są dokumenty od pracodawcy, na których widnieją informacje o wysokości otrzymanego wynagrodzenia oraz kwocie odprowadzonego podatku. Rozliczenia można dokonać na podstawie rocznej karty podatkowej - jaaropgaaf lub odcinków z wypłat – salarisy.

W związku ze zmianą prawa podatkowego w Holandii, od 2015 roku do deklaracji podatkowej wymagane jest jeszcze dołączenie formularza UE/WE z polskiego urzędu skarbowego, który potwierdza wszystkie dochody osiągnięte w danym roku we wszystkich krajach, w  których była podejmowana praca. Jest on niezbędny do określenia statusu rezydencji w Holandii, a co za tym idzie weryfikuje czy podatnik może w rozliczeniu doliczyć ulgi podatkowe (np. ulga na dziecko lub ulgę mieszkaniową). Formularz UE/WE jest wystawiany przez odpowiedni dla podatnika urząd skarbowy w Polsce, po wcześniejszym rozliczeniu dochodów na formularzu PIT36 z załącznikiem ZG. Warto pamiętać, że rozliczenie w Polsce jest obowiązkowe nawet w sytuacji, gdy w danym roku podatnik nie osiągnął na jej terenie żadnych dochodów.

Kiedy należy rozliczyć się z Belastingdienst?

Składanie deklaracji za poprzedni rok podatkowy jest możliwe zazwyczaj na przełomie lutego/marca roku następnego. Przykładowo zeznania za 2016 rok można było składać na przełomie lutego i marca 2017 r. Dokładna data jest uzależniona od terminu udostępnienia przez urząd specjalnego algorytmu na dany rok podatkowy i może on się nieznacznie różnić w różnych latach podatkowych.

Rozliczenia w Holandii można dokonać aż do pięciu lat wstecz, czyli obecnie jest to okres od 2012 do 2016 roku. Nie warto jednak zwlekać z deklaracją, ponieważ z racji posiadanego obowiązku rozliczenia Belastingdienst może przesłać wezwanie do rozliczenia lub naliczyć kary za nieterminowe rozliczenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jaki jest czas oczekiwania na zwrot podatku z Holandii?

Czas oczekiwania na zwrot jest zależny przede wszystkim od Belastingdienst, który niechętnie podaje przybliżony termin rozpatrzenia danego wniosku. Prawnie urząd ma maksymalnie trzy lata na rozpatrzenie zgłoszonej sprawy. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo szybkiego odzyskania zwrotu warto powierzyć sprawę odpowiedniej firmie, która ze względu na doświadczenie potrafi kompleksowo przygotować wniosek, co znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo pojawienia się wątpliwości ze strony urzędu i składania dodatkowych wyjaśnień. W przypadku właściwie przygotowanego wniosku średni czas odzyskania podatku szacowany przez agenta podatkowego to ok. 3-6 miesięcy od złożenia deklaracji.

Polecamy:  Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ZUS: Przedsiębiorcy z niepełnosprawnościami z niższą roczną składką zdrowotną. Trzeba spełnić 4 warunki

Przedsiębiorcy, którzy mają orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności mogą korzystać z ulgi i obniżyć roczną składkę na ubezpieczenie zdrowotne. Krzysztof Cieszyński, Regionalny Rzecznik Prasowy województwa pomorskiego wyjaśnia jakie warunki trzeba spełnić, by skorzystać z tej ulgi.

Prawa autorskie do treści biznesowych publikowanych w social mediach. Kiedy można legalnie wykorzystać zdjęcie lub wideo? Co każda firma wiedzieć powinna

W erze cyfrowej, gdzie granice między komunikacją osobistą a firmową coraz bardziej się zacierają, prawa autorskie w social mediach stają się kluczową kwestią dla każdego biznesu. Generowanie własności intelektualnej przestało być domeną wyłącznie branż kreatywnych — dziś dotyczy praktycznie każdej firmy, która promuje swoje produkty lub usługi w internecie.

Zwierzęta w firmie a koszty uzyskania przychodu. Jak argumentować przed urzędem skarbowym? Interpretacje fiskusa: pies, akwarium i inne przypadki

Czy pies w firmie może być kosztem uzyskania przychodu? A akwarium – elementem budującym wizerunek? Coraz więcej przedsiębiorców zadaje sobie te pytania, zwłaszcza w czasach, gdy granica między przestrzenią zawodową a prywatną bywa płynna. Praktyka i interpretacje podatkowe pokazują, że... to zależy.

Będzie likwidacja JPK VAT? Prof. Modzelewski: nieoficjalnie mówi się o redukcji obowiązków

Od samego początku (można sprawdzić) byłem krytykiem wprowadzenia powszechnych „jotpeków”, czyli zmuszania ogółu podatników do systematycznego wysyłania urzędom skarbowym ich ewidencji podatkowych. Po co zaśmiecać archiwa tych organów bilionami zbędnych informacji, do których nigdy nie sięgnie i nie można ich racjonalnie zinterpretować?

REKLAMA

Księgowi nie spodziewają się w najbliższej przyszłości wielkich rewolucji w wynagrodzeniu i systemie swojej pracy

Co księgowi naprawdę myślą o kondycji swojej branży? Ukazał się pierwszy w Polsce barometr nastrojów księgowych. Jak oceniają oni miniony rok, czego oczekują po 2025. Odpowiedzi badanych księgowych pokazują prawdziwy obraz branży.

Zasada wielokrotności opodatkowania wyrobów akcyzowych w przypadku wtórnego obowiązku podatkowego a zmiana podatkowego przeznaczenia wyrobu akcyzowego

Istotnym problemem prawnym i praktycznym jest możliwość wielokrotnego opodatkowania tego samego wyrobu akcyzowego na etapie wtórnego obowiązku podatkowego (zwanego również obowiązkiem podatkowym drugiego stopnia.) – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Ulga na ekspansje a koszty marketingowe – jak szeroki jest katalog wydatków?

Niedawna interpretacja podatkowa (sygn. 0111-KDIB2-1.4010.66.2025.2.ED) dla producenta opakowań z tworzyw sztucznych rozstrzyga tę kwestię, wskazując, które wydatki targowe i promocyjne podlegają odliczeniu, a które - mimo argumentacji podatnika - pozostają poza zakresem ulgi. Organ zastosował ścisłą wykładnię językową, potwierdzając kwalifikowalność jedynie części ponoszonych przez przedsiębiorców kosztów.

KSeF 2026: Pożegnanie z papierowymi fakturami. Jak przygotować się na rewolucję w rozliczeniach VAT i uniknąć kar i problemów z fiskusem [branża TSL]

Niecały rok dzieli podatników VAT (w tym branżę transportową) od księgowej rewolucji. Ministerstwo Finansów potwierdziło w komunikacie z kwietnia 2025 r., że początek 2026 roku to ostateczny termin wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur dla większości przedsiębiorców. Oznacza to, że już niedługo sektor TSL, zdominowany przez rozliczenia papierowe, musi stać się cyfrowy. To wyzwanie zwłaszcza dla spedycji, które rozliczają się z wieloma podmiotami równocześnie. Jak przygotować się do wdrożenia KSeF, by uniknąć problemów i kar?

REKLAMA

Co myślą księgowi o przyszłości swojej branży? Barometr nastrojów księgowych 2025 ujawnia kulisy rynku

Czy zawód księgowego przechodzi kryzys, czy może ewoluuje w stronę większego znaczenia strategicznego? Nowo opublikowany Barometr nastrojów księgowych 2025 to pierwsze tego typu badanie w Polsce, które w kompleksowy sposób analizuje wyzwania, emocje i kierunki rozwoju zawodu księgowego.

Zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych prawdopodobnie od 2026 r. Koniec obecnych korzyści? Co planuje Ministerstwo Finansów?

Fundacje rodzinne miały być długo oczekiwanym narzędziem sukcesji i ochrony majątku polskich przedsiębiorców. W Polsce działa około 800 tysięcy firm rodzinnych, które odpowiadają za nawet 20% PKB. To właśnie dla nich fundacje miały stać się mechanizmem zapewniającym ciągłość, bezpieczeństwo i porządek w zarządzaniu majątkiem. Choć ich konstrukcja budzi zainteresowanie i daje realne korzyści, to już po dwóch latach funkcjonowania szykują się poważne zmiany prawne. O ich konsekwencjach mówi adwokat Michał Pomorski, specjalista w zakresie prawa podatkowego z kancelarii Pomorski Tax Legal Finance.

REKLAMA