| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > Urząd Skarbowy > Jednolity plik kontrolny > Nowa Aplikacja kliencka JPK w 2017 roku

Nowa Aplikacja kliencka JPK w 2017 roku

Od 5 stycznia 2017 roku Ministerstwo Finansów udostępniło nową aplikację kliencką do wysyłania plików JPK. Aplikację można pobrać ze stron Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Finansów - zakładka dotycząca Jednolitego Pliku Kontrolnego.

Ministerstwo Finansów udostępniło Aplikację kliencką do wysyłania plików JPK wraz z instrukcją obsługi, zawierającą instrukcję instalacji i obsługi aplikacji JPK oraz przykładowy plik JPK_VAT_002.csv.

Pliki do pobrania:

Klient JPK 2.0 Instalator Windows 32-bitowy.msi (74 MB )

Klient JPK 2.0 Instalator Windows 64-bitowy.msi (77 MB )

Instrukcja obsługi aplikacji klienckiej do wysyłania plików JPK.pdf (4 MB )

Przykładowy plik w formacie.csv ( 4 KB )

Polecamy książkę: VAT 2017. Komentarz

Instalacja programu

1. Kliknąć dwukrotnie plik instalacyjny,

2. Kliknąć przycisk Dalej,

3. Wybrać lokalizację gdzie instalator ma zainstalować aplikację. Domyślna lokalizacja to: C:\JPK\Klient JPK 2.0 i kliknąć Dalej,

4. Kliknąć Zainstaluj,

5. Poczekać aż instalator zakończy instalowanie plików, o czym poinformuje zmiana okna,

6. Kliknąć przycisk Zakończ,

7. Instalacja zostanie zakończona i można rozpocząć korzystanie z aplikacji Klient JPK 2.0.

Polecamy: Jednolity Plik Kontrolny – Ewidencja VAT od 1 stycznia 2017 (książka)

Uruchomienie

Po uruchomieniu aplikacji pojawi się ekran startowy, który zawiera trzy przyciski akcji:

Sprawdź dostępność aktualizacji – sprawdza czy istnieją dostępne aktualizacje oprogramowania,

Aktualizuj – aktualizuje aplikację do najnowszej dostępnej wersji,

Kontynuuj – przechodzi do ekranu logowania do aplikacji,

Jedynie przycisk Sprawdź dostępność aktualizacji jest aktywny.

Po naciśnięciu aplikacja zweryfikuje czy jest dostępna aktualizacja. W przypadku gdy aktualizacja jest dostępna, to uaktywnią się pozostałe przyciski.

Przycisk Aktualizuj – aplikacja zaktualizuje się do najnowszej dostępnej wersji.

Przycisk Kontynuuj – aplikacja przejdzie do ekranu Logowanie.

Przycisk Kontynuuj będzie aktywny i umożliwi przejście do kolejnego ekranu aplikacji tylko wtedy, gdy dostępna aktualizacja nie będzie krytyczna dla działania aplikacji. Stosowny komunikat wyświetli się na ekranie po weryfikacji dostępności aktualizacji.

W przypadku gdy pod przyciskami zostanie wyświetlony komunikat:

Aplikacja aktualizacyjna nie jest aktualna.

Aplikacja nie jest aktualna.

Aktualizacja jest krytyczna.

Po naciśnięciu przycisku Aktualizuj i zamknij aplikację nastąpi zamknięcie aplikacji. Po ponownym uruchomieniu aplikacji zostanie wyświetlony komunikat:

Aplikacja aktualizacyjna jest aktualna.

Aplikacja nie jest aktualna.

Aktualizacja jest krytyczna.

Należy wybrać przycisk Aktualizuj, co spowoduje dokończenie procesu aktualizacji aplikacji. Po zakończeniu aktualizacji zostanie aktywowany przycisk Kontynuuj. Po naciśnięciu przycisku Kontynuuj nastąpi przejście do ekranu Logowanie.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

EFT International

EFT International zajmuje się pomaganiem firmom w osiągnięciu sukcesu na zagranicznych rynkach, głównie w Wielkiej Brytanii i Indiach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »