REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Aplikacja kliencka JPK w 2017 roku

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa Aplikacja kliencka JPK w 2017 roku
Nowa Aplikacja kliencka JPK w 2017 roku

REKLAMA

REKLAMA

Od 5 stycznia 2017 roku Ministerstwo Finansów udostępniło nową aplikację kliencką do wysyłania plików JPK. Aplikację można pobrać ze stron Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Finansów - zakładka dotycząca Jednolitego Pliku Kontrolnego.

Ministerstwo Finansów udostępniło Aplikację kliencką do wysyłania plików JPK wraz z instrukcją obsługi, zawierającą instrukcję instalacji i obsługi aplikacji JPK oraz przykładowy plik JPK_VAT_002.csv.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Pliki do pobrania:

Klient JPK 2.0 Instalator Windows 32-bitowy.msi (74 MB )

Klient JPK 2.0 Instalator Windows 64-bitowy.msi (77 MB )

REKLAMA

Instrukcja obsługi aplikacji klienckiej do wysyłania plików JPK.pdf (4 MB )

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładowy plik w formacie.csv ( 4 KB )

Polecamy książkę: VAT 2017. Komentarz

Instalacja programu

1. Kliknąć dwukrotnie plik instalacyjny,

2. Kliknąć przycisk Dalej,

3. Wybrać lokalizację gdzie instalator ma zainstalować aplikację. Domyślna lokalizacja to: C:\JPK\Klient JPK 2.0 i kliknąć Dalej,

4. Kliknąć Zainstaluj,

5. Poczekać aż instalator zakończy instalowanie plików, o czym poinformuje zmiana okna,

6. Kliknąć przycisk Zakończ,

7. Instalacja zostanie zakończona i można rozpocząć korzystanie z aplikacji Klient JPK 2.0.

Polecamy: Jednolity Plik Kontrolny – Ewidencja VAT od 1 stycznia 2017 (książka)

Uruchomienie

Po uruchomieniu aplikacji pojawi się ekran startowy, który zawiera trzy przyciski akcji:

Sprawdź dostępność aktualizacji – sprawdza czy istnieją dostępne aktualizacje oprogramowania,

Aktualizuj – aktualizuje aplikację do najnowszej dostępnej wersji,

Kontynuuj – przechodzi do ekranu logowania do aplikacji,

Jedynie przycisk Sprawdź dostępność aktualizacji jest aktywny.

Po naciśnięciu aplikacja zweryfikuje czy jest dostępna aktualizacja. W przypadku gdy aktualizacja jest dostępna, to uaktywnią się pozostałe przyciski.

Przycisk Aktualizuj – aplikacja zaktualizuje się do najnowszej dostępnej wersji.

Przycisk Kontynuuj – aplikacja przejdzie do ekranu Logowanie.

Przycisk Kontynuuj będzie aktywny i umożliwi przejście do kolejnego ekranu aplikacji tylko wtedy, gdy dostępna aktualizacja nie będzie krytyczna dla działania aplikacji. Stosowny komunikat wyświetli się na ekranie po weryfikacji dostępności aktualizacji.

W przypadku gdy pod przyciskami zostanie wyświetlony komunikat:

Aplikacja aktualizacyjna nie jest aktualna.

Aplikacja nie jest aktualna.

Aktualizacja jest krytyczna.

Po naciśnięciu przycisku Aktualizuj i zamknij aplikację nastąpi zamknięcie aplikacji. Po ponownym uruchomieniu aplikacji zostanie wyświetlony komunikat:

Aplikacja aktualizacyjna jest aktualna.

Aplikacja nie jest aktualna.

Aktualizacja jest krytyczna.

Należy wybrać przycisk Aktualizuj, co spowoduje dokończenie procesu aktualizacji aplikacji. Po zakończeniu aktualizacji zostanie aktywowany przycisk Kontynuuj. Po naciśnięciu przycisku Kontynuuj nastąpi przejście do ekranu Logowanie.


W przypadku gdy sprawdzenie aktualizacji nie jest możliwe, wyświetli się komunikat: Sprawdzenie wersji nie jest możliwe i wyświetli się przycisk Kontynuuj w obecnej wersji. Po jego naciśnięciu nastąpi przejście do ekranu Logowanie.

Więcej na temat obsługi aplikacji klienckiej do wysyłania plików JPK,  umożliwiającej tworzenie, walidację, szyfrowanie, podpisywanie i przesyłanie Jednolitych Plików Kontrolnych do systemu Ministerstwa Finansów. w Instrukcji obsługi

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe limity podatkowe na 2026 rok - co musisz wiedzieć już dziś? Wyliczenia i konsekwencje

Rok 2026 przyniesie przedsiębiorcom realne zmiany – limity podatkowe zostaną obniżone w wyniku przeliczenia według niższego kursu euro. Granica przychodów dla małego podatnika spadnie do 8 517 000 zł, a limit jednorazowej amortyzacji do 212 930 zł. To pozornie drobna korekta, która w praktyce może zdecydować o utracie ulg, uproszczeń i korzystnych form rozliczeń.

Samofakturowanie w KSeF – jakie warunki trzeba spełnić i jak przebiega cały proces?

Samofakturowanie pozwala nabywcy wystawiać faktury w imieniu sprzedawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dowiedz się, jakie warunki trzeba spełnić i jak przebiega cały proces w systemie KSeF.

SmartKSeF – jak bezpiecznie wystawiać e-faktury

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) zmienia sposób dokumentowania transakcji w Polsce. Od 2026 r. e-faktura stanie się obowiązkowa, a przedsiębiorcy muszą przygotować się na różne scenariusze działania systemu. W praktyce oznacza to, że kluczowe staje się korzystanie z rozwiązań, które automatyzują proces i minimalizują ryzyka. Jednym z nich jest SmartKSeF – narzędzie wspierające firmy w bezpiecznym i zgodnym z prawem wystawianiu faktur ustrukturyzowanych.

Integracja KSeF z PEF, czyli faktury w zamówieniach publicznych. Wyjaśnienia MF

Od 1 lutego 2026 r. wchodzi w życie pełna integracja Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) z Platformą Elektronicznego Fakturowania (PEF). Zmiany te obejmą m.in. zamówienia publiczne, a także relacje B2G (Business-to-Government). Oznacza to, że przedsiębiorcy realizujący kontrakty z administracją publiczną będą zobowiązani do wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Ministerstwo Finansów w Podręczniku KSeF 2.0 wyjaśnia, jakie zasady będą obowiązywać i jakie rodzaje faktur z PEF będą przyjmowane w KSeF.

REKLAMA

Testy otwarte API KSeF 2.0 właśnie ruszyły – sprawdź, co zmienia się w systemie e-Faktur, dlaczego integracja jest konieczna i jakie etapy czekają podatników w najbliższych miesiącach

30 września Ministerstwo Finansów uruchomiło testy otwarte API KSeF 2.0, które pozwalają sprawdzić, jak systemy finansowo-księgowe współpracują z nową wersją Krajowego Systemu e-Faktur. To kluczowy etap przygotowań do obowiązkowego wdrożenia KSeF 2.0, który już od lutego 2025 roku stanie się codziennością przedsiębiorców i księgowych.

Miliony do odzyskania! Spółki Skarbu Państwa mogą uniknąć podatku PCC dzięki zasadzie stand-still

Wyrok WSA w Gdańsku otwiera drogę spółkom pośrednio kontrolowanym przez Skarb Państwa do zwolnienia z podatku od czynności cywilnoprawnych przy strategicznych operacjach kapitałowych. Choć decyzja nie jest jeszcze prawomocna, firmy mogą liczyć na milionowe oszczędności i odzyskanie wcześniej pobranych podatków.

Rezerwa na zaległe urlopy pracowników - koszt, który może zaskoczyć na zamknięciu roku

Zaległe dni urlopowe stanowią realne i narastające ryzyko finansowe dla firm — szczególnie w sektorze MŚP. W mniejszych przedsiębiorstwach, gdzie często brakuje dedykowanych działów HR czy zespołów płacowych, łatwiej o kumulację niewykorzystanych dni. Z mojego doświadczenia jako CFO na godziny wynika, że problem jest niedoszacowany. Firmy często nie uświadamiają sobie skali zobowiązania. - tłumaczy Marta Kobińska, CEO Create the Flow, dyrektor finansowa, CFO na godziny.

Tryb awaryjny w KSeF – jak działa i kiedy z niego skorzystać?

Obowiązkowy KSeF od 2026 r. budzi emocje, a jedną z najczęściej zadawanych obaw jest: co stanie się, gdy system po prostu przestanie działać?Odpowiedzią ustawodawcy jest tryb awaryjny. Jest to rozwiązanie, które ma zabezpieczyć przedsiębiorców przed paraliżem działalności w razie oficjalnie ogłoszonej awarii KSeF.

REKLAMA

Ruszyły masowe kontrole kart lunchowych. Co sprawdza ZUS?

Karty lunchowe od kilku lat są jednym z najczęściej wybieranych pozapłacowych benefitów pracowniczych. Do września 2023 r. karty mogły być wykorzystywane wyłącznie w restauracjach i innych punktach gastronomicznych. Od tego momentu ich popularność dodatkowo wzrosła – z uwagi na możliwość korzystania z nich również w sklepach spożywczych i supermarketach. Ta zmiana, choć dla pracowników korzystna, wywołała lawinę kontroli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który coraz uważniej przygląda się temu, w jaki sposób firmy stosują zwolnienie ze składek.

30.09.2025: ważny dzień dla KSeF - Krajowego Systemu eFaktur. Ministerstwo Finansów udostępnia testową wersję systemu

30 września Ministerstwo Finansów udostępnia testową wersję Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF 2.0). To sygnał dla firm, że czas intensywnych przygotowań właśnie się rozpoczął. Jak ten czas na testowanie należy optymalnie wykorzystać?

REKLAMA