REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Aplikacja kliencka JPK w 2017 roku

Nowa Aplikacja kliencka JPK w 2017 roku
Nowa Aplikacja kliencka JPK w 2017 roku

REKLAMA

REKLAMA

Od 5 stycznia 2017 roku Ministerstwo Finansów udostępniło nową aplikację kliencką do wysyłania plików JPK. Aplikację można pobrać ze stron Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Finansów - zakładka dotycząca Jednolitego Pliku Kontrolnego.

Ministerstwo Finansów udostępniło Aplikację kliencką do wysyłania plików JPK wraz z instrukcją obsługi, zawierającą instrukcję instalacji i obsługi aplikacji JPK oraz przykładowy plik JPK_VAT_002.csv.

REKLAMA

Autopromocja

Pliki do pobrania:

Klient JPK 2.0 Instalator Windows 32-bitowy.msi (74 MB )

Klient JPK 2.0 Instalator Windows 64-bitowy.msi (77 MB )

Instrukcja obsługi aplikacji klienckiej do wysyłania plików JPK.pdf (4 MB )

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładowy plik w formacie.csv ( 4 KB )

Polecamy książkę: VAT 2017. Komentarz

Instalacja programu

1. Kliknąć dwukrotnie plik instalacyjny,

2. Kliknąć przycisk Dalej,

3. Wybrać lokalizację gdzie instalator ma zainstalować aplikację. Domyślna lokalizacja to: C:\JPK\Klient JPK 2.0 i kliknąć Dalej,

4. Kliknąć Zainstaluj,

5. Poczekać aż instalator zakończy instalowanie plików, o czym poinformuje zmiana okna,

6. Kliknąć przycisk Zakończ,

7. Instalacja zostanie zakończona i można rozpocząć korzystanie z aplikacji Klient JPK 2.0.

Polecamy: Jednolity Plik Kontrolny – Ewidencja VAT od 1 stycznia 2017 (książka)

Uruchomienie

Po uruchomieniu aplikacji pojawi się ekran startowy, który zawiera trzy przyciski akcji:

Sprawdź dostępność aktualizacji – sprawdza czy istnieją dostępne aktualizacje oprogramowania,

Aktualizuj – aktualizuje aplikację do najnowszej dostępnej wersji,

Kontynuuj – przechodzi do ekranu logowania do aplikacji,

Jedynie przycisk Sprawdź dostępność aktualizacji jest aktywny.

Po naciśnięciu aplikacja zweryfikuje czy jest dostępna aktualizacja. W przypadku gdy aktualizacja jest dostępna, to uaktywnią się pozostałe przyciski.

Przycisk Aktualizuj – aplikacja zaktualizuje się do najnowszej dostępnej wersji.

Przycisk Kontynuuj – aplikacja przejdzie do ekranu Logowanie.

Przycisk Kontynuuj będzie aktywny i umożliwi przejście do kolejnego ekranu aplikacji tylko wtedy, gdy dostępna aktualizacja nie będzie krytyczna dla działania aplikacji. Stosowny komunikat wyświetli się na ekranie po weryfikacji dostępności aktualizacji.

W przypadku gdy pod przyciskami zostanie wyświetlony komunikat:

Aplikacja aktualizacyjna nie jest aktualna.

Aplikacja nie jest aktualna.

Aktualizacja jest krytyczna.

Po naciśnięciu przycisku Aktualizuj i zamknij aplikację nastąpi zamknięcie aplikacji. Po ponownym uruchomieniu aplikacji zostanie wyświetlony komunikat:

Aplikacja aktualizacyjna jest aktualna.

Aplikacja nie jest aktualna.

Aktualizacja jest krytyczna.

Należy wybrać przycisk Aktualizuj, co spowoduje dokończenie procesu aktualizacji aplikacji. Po zakończeniu aktualizacji zostanie aktywowany przycisk Kontynuuj. Po naciśnięciu przycisku Kontynuuj nastąpi przejście do ekranu Logowanie.


W przypadku gdy sprawdzenie aktualizacji nie jest możliwe, wyświetli się komunikat: Sprawdzenie wersji nie jest możliwe i wyświetli się przycisk Kontynuuj w obecnej wersji. Po jego naciśnięciu nastąpi przejście do ekranu Logowanie.

Więcej na temat obsługi aplikacji klienckiej do wysyłania plików JPK,  umożliwiającej tworzenie, walidację, szyfrowanie, podpisywanie i przesyłanie Jednolitych Plików Kontrolnych do systemu Ministerstwa Finansów. w Instrukcji obsługi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA