Złóż NIP przez internet
REKLAMA
REKLAMA
Zgłoszenie składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinno zawierać:
1) dane w ustalonym formacie elektronicznym, zawarte we wzorze zgłoszenia określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów;
2) jeden podpis elektroniczny.
REKLAMA
Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw informatyzacji, określa, w drodze rozporządzenia:
1) strukturę logiczną zgłoszeń składanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
2) sposób przesyłania zgłoszeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
3) rodzaje podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone poszczególne typy zgłoszeń.
Wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 2, minister właściwy do spraw finansów publicznych uwzględni konieczność zapewnienia bezpieczeństwa, wiarygodności i niezaprzeczalności danych zawartych w zgłoszeniach oraz ich ochrony przed nieuprawnionym dostępem, w szczególności poprzez weryfikację podpisu i znakowanie czasem.
Naczelnik urzędu skarbowego lub elektroniczna skrzynka podawcza systemuteleinformatycznego administracji podatkowej potwierdza, w formieelektronicznej, złożenie zgłoszenia za pomocą środków komunikacjielektronicznej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat