Jak ustalić podstawę opodatkowania pośrednictwa w usługach gastronomicznych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
W opisanej przez Państwa w pytaniu sytuacji podstawą opodatkowania podatkiem VAT będzie wyłącznie prowizja, czyli kwota stanowiąca różnicę pomiędzy płatnością pobraną od uczestnika programu a wynagrodzeniem zapłaconym restauracji. Z pytania wynika bowiem, że sprzedaż na rzecz konsumenta (uczestnika programu) jest rozpoznawana przez daną restaurację, natomiast Państwo jedynie dokonują przelewu środków należnych z tytułu tej sprzedaży, gdyż nie zobowiązują się Państwo do zakupu produktów z oferty restauracji, ani też nie odpowiadają Państwo za usługi świadczone przez restaurację na rzecz finalnego klienta.
Jak ustalić podstawę opodatkowania usług restauracyjnych
Potwierdzają to także organy podatkowe. W piśmie Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 13 marca 2013 r. (sygn. IPPP2/443-1356/13-6/DG) czytamy:
W rozpatrywanej sprawie usługi Wnioskodawcy polegające na sprzedaży klientom (studentom) kodów SMS, za które klient będzie mógł nabyć usługi gastronomiczne realizowane przez poszczególne restauracje uczestniczące w Programie należy uznać za usługi pośrednictwa. Z tytułu świadczenia tych usług Wnioskodawca na podstawie zawartych umów z restauracjami będzie otrzymywał wynagrodzenie stanowiące różnicę pomiędzy płatnością pobraną od uczestnika Programu a wynagrodzeniem zapłaconym restauracji. Tym samym więc, podstawę opodatkowania z tytułu świadczenia usług pośrednictwa na rzecz restauracji będzie stanowiła prowizja potrącana z płatności pobieranej od uczestnika Programu - osoby fizycznej będącej klientem korzystającym z usług gastronomicznych.
Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata
PODSTAWA PRAWNA:
• art. 29a ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - j.t. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054; ost.zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 312
Podyskutuj o tym na naszym FORUM
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat